Nog 11 nachtjes te gaan - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Nog 11 nachtjes te gaan - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Nog 11 nachtjes te gaan

Door: Suzanne natuurlijk!

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

04 Januari 2012 | Nederland, Heerhugowaard

Hey dames en heren,

het is weer tijd voor een verslag aangezien de reis nu we heel erg dichtbij komt!
Ik ben in de afgelopen weken bij de tandarts geweest en natuurlijk ook bij de GGD ivm vaccinaties. Die bleek ik niet nodig te hebben, aangezien ik al onder die prikken zit vanwege mijn vorige reizen!
Toch een klein gelukje dus, in ieder geval qua kosten. Ik mag de rugtas meenemen van mijn ouders, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke ik zal doen. Ik heb nu een redelijke rugzak van zolder gehaald, maar ben toch bang dat die niet groot genoeg is......Maar aan de andere kant, ik moet er wel 9,5 maanden mee lopen en om dan een rugzak te nemen die megagroot is, is ook niet handig!
Nouja dat moet ik dus nog gaan uitzoeken een van de komende dagen.
Verder heb ik al een tas klaar staan met allemaal spullen die ik mee wil/moet nemen. Mijn vaccinatie paspoort, duikbrevet en logboek, EHBO kitje, Zakmes, Slaapzak, Antimuggenspul met DEET, de pil, paar make-upjes, elastiekjes en natuurlijk oorbellen (blijft mijn grootste verslaving!). Nouja daar blijft het niet bij, ik heb hygiëne dingen voor over wc's, een poncho tijdens regenachtige dagen, parapluutje, hand desinfectie als er geen kraan is om handen te wassen enz. Nouja zoals jullie wel zien vooral veel belangrijke dingen, niet te vergeten moet ik ook kleding meenemen!
Om een klein idee te geven, in Beijing/China word het 0 tot -10 graden en in het volgende land Thailand tussen de 23 en 34 graden, dus dat woord ook nog even goed uitzoeken.
Ook ben ik begonnen met een formulier voor mezelf te maken met allerlei tips en wetenswaardigheden van de landen zoals de valuta, het verkeer/openbaar vervoer, gedragsregels, openingstijden van winkels en dat soort hele nuttige en handige informatie.
China is helemaal af, nu de rest nog. ben al wel aan Thailand begonnen, maar het neemt een stukje meer tijd in beslag dan ik had verwacht.

Toch ben ik nu al een tijdje letterlijk aan het aftellen en het zijn nu nog maar 11 werkelijke nachten voordat ik mijn reis ga beginnen!
Ongeveer een week geleden heb ik de vliegticket gekocht van Bangkok naar Jakarta (java) dus daar zal ik de periode in Indonesië gaan beginnen. Ik ben wel heel heel heel erg ontspannen en moet erg veel rust nemen van mijn ouders en de dokter en ook nog van het persoontje van de GGD...... *zucht* Ik wil te veel en moet nu gewoon eerst goed uitrusten.
Door de ''stress'' heb ik namelijk ook gordelroos in mijn nek gekregen, een soort rare blaasjes, hiervoor medicijnen gekregen en gelukkig gaat dat nu weer goed. Maar ik moest zo min mogelijk lichamelijk contact hebben met andere mensen, dus ik mocht niet werken. Ook een beetje jammer, aangezien ik alle beetjes extra goed kan gebruiken voor mijn komende reis!
Maarja, aan de andere kant is het ook goed om niet te werken, omdat ik dan wel echt heel veel aan het uitrusten ben. Blijkt toch wel dat het heel vermoeiende tijd is en was geweest voor me.

Afgelopen kerst was ik ook thuis, gingen we de 2e kerst dag met de hele fam hier gourmetten. Was heel erg gezellig. Die donderdag ging ik naar het Concert van The Voice Of Holland. Ik had namelijk 2 kaartjes gewonnen voor mijn zus. vanwege haar zwangerschap en dat ik niet bij de bevalling kan zijn. Het bleek toen ook dat we kaartjes hadden gekregen op de 6e rij! dus we zaten echt heel erg dichtbij de zangers en zangeressen, was onwijs leuk.
Daarvoor had mijn collega Nicky uit Turkije me meegenomen naar een concert van Coldplay, dat was gewoon de allereerste keer in mijn leven dat ik naar een concert geweest was!
Het was echt onwijs kicken!! Zoals jullie wel zien heb ik niet stil gezeten.
Daar blijft t dan ook niet bij natuurlijk, want 4 dagen geleden was het oude en nieuw!!
dus bij deze nog even voor iedereen: de beste wensen en een fijn, warm, liefdevol en gelukkig nieuw jaar!
Mijn broer en zijn vriend waren ook langs gekomen, en hoe raar t ook klinkt, t is eeuwen geleden dat ik het zo fijn om met familie tijdens oud en nieuw thuis te zijn. Het was al 3 jaar geleden en het is me nu echt wel duidelijk hoeveel het eigenlijk voor me betekend om met de familie af te tellen.
De 1e januari ben ik naar mijn opa en oma gegaan, heb weer lekker zitten kletsen en nogmaals bedankt voor jullie cadeau opa en oma!
Toen ik thuis kwam waren Inge en Michel er ook nog.

Gedurende de afgelopen weken zit ik ook nog regelmatig bij de buren thuis. Heel erg gezellig, vooral met hun katten. Het zijn Siamese katten en vinden t heerlijk om lekker op de benen te liggen.
1 van hun katten Simba, die is ietsjes afstandelijker maar wel weer wat speelser, die vind het onwijs leuk om met zo een stokje en draadje eraan te spelen. vooral als die opeens omhoog zwiept en uiteindelijk gaat Phoemie(de 2e kat) dan ook mee spelen.

Nouja zoals jullie wel zien ben ik in de afgelopen weken behoorlijk druk geweest met van alles en nog wat.

Zelfs nog wezen shoppen met monique en filmpie kijken ;) :P.

Ik zal waarschijnlijk nog 1 keer schrijven voordat ik ga en daarna kunnen jullie beginnen met genieten van mijn wereldreis!

groetjes en rij voorzichtig ;)

Suzanne

• 04 Januari 2012 - 18:17

Monique:

En ik kwam gister nog ff gezellig langs! Omdat ik er vanuit ging dat ik je de komende 10 maanden niet meer zou zien.. gevolg... we zitten in dezelfde trein vandaag! Whahaha. Nee lieverd, ik wens je onwijs veel plezier en geniet er van! Maar dat gaat wel goed komen neem ik aan! Ojaa en kom wel weer terug he? Niet ergens in China thailand, nieuw zeeland of america gaan settelen stiekem! :P haha.

Dikke kus en tot volgend jaar he! hahahaha.

• 04 Januari 2012 - 19:35

Tante Lidy En Oom Ed:

Dat gaat mooi worden. Lekker avonturieren. Nu kan het nog.
    Wij gaan 11 januari voor vier weken naar Gambia. Heerlijk naar de warmte.
    We wensen je een goede reis.

• 05 Januari 2012 - 04:08

Jeroen En Marieke Stam:

Hey Suzanne,

Je hebt me toegevoegd op me site zag ik. waar ben jij nu dan?

Je kan me beter op jeroen1991.waarbenjij.nu volgen. daar zit ik nu op omdat me zus al thuis zit. zent anders je nummer ef. kan ik je smsen.

Gr jeroen uit aussie!

• 06 Januari 2012 - 13:52

Karin Spijker:

Suzanne heel veel geluk en lol en positiviteit wens ik je reis toe en tot over 10 maanden ( ha ha laat je eerst ff bijkomen van je gereis:)) liefs tante karin