De trekking in de Jungle en meer! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu De trekking in de Jungle en meer! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

De trekking in de Jungle en meer!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

17 Februari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Sawadeeka!! oftewel goedendag in het Thais!
De tijd vliegt voorbij en ik maak veel te veel mee in een korte tijd!

Ik zou zeggen, lieve vrienden, familie, kennissen en anderen geïnteresseerden. Ga lekker achterover zitten, pak alvast wat te drinken, ga nog even naar de toilet en neem de tijd om te lezen, aangezien het verslag dit keer heel erg lang en uitgebreid is geworden! Komt mede doordat ik niet elke dag een blog wil neer zetten, maar wat ik in deze dagen heb meegemaakt wil ik jullie niet ontnemen!

Zoals ik al had gezegd zou ik meegaan op de bus bus richting Uhmpang. Gelukkig had ik de bus gevonden en kon ik heerlijk instappen. Om 21.00 uur vertrok hij en ik kwam om 4.30 uur aan in Mae Sot. De busrit was jammer genoeg in het donker en daarbij kon ik niet goed mijn nachtrust vinden. Precies op het moment dat ik i slaap begon te vallen stopt prompt de bus en komt er ene politieagent met geweer en al de bus in! Eerst was ik nog half slapend verbaasd, daarna dacht ik weer een beetje aan Egypte met controles die ze daar uitvoerden om opzoek te gaan naar illegaal werkenden. Er werden in totaal 2 personen uit de bus gehaald. Ik hoefde niet eens mijn paspoort te laten zien. Natuurlijk kon ik toen niet weer gelijk in slaap vallen, en ja toen begon de weg wat meer bochten te krijgen, van boven naar beneden, een achtbaan alleen dan zonder looping! Wat betekende dat? Nee natuurlijk word ik niet misselijk..... van die paar uurtjes? Ik word pas misselijk na 30 uur in een trein, niet na een paar uur in de bus. Helaas de enige persoon die dat wel werd, zat naast me. Snel zocht ik mijn mp3 speler op om zijn gebraak niet aan te horen, dat duurde even, maar was me uiteindelijk wel gelukt.
Had hem uiteindelijk mijn flesje water gegeven en een paracetamol (die ik dit keer WEL in mijn handbagage had gedaan). Het hielp helaas niet, maar toch heb ik mijn goede wil getoond.
Vervolgens na dus amper geslapen te hebben kwam ik aan bij de bushalte van Mae Sot waar ik opgehaald zou worden, maar niemand te vinden. Ik begon op dit punt toch even te vrezen, oh help ik heb op straat geboekt, zullen ze me hebben opgelicht?? Na geprobeerd te bellen naar mijn contactpersoon, kreeg ik ook die niet te pakken. Ja leuk zo vroeg in de ochtend! Uiteindelijk kwam er een mannetje rond 5.00 uur aan gestrompeld, Mr. Lar, en hij was mijn redder in nood! Hij kwam aangelopen met een bordje met mijn naam erop, dus gelukkig was ik niet opgelicht! Toch moesten we nog een half uur wachten aangezien er 2 anderen mee moesten. Bleken dat dezelfde 2 Denen te zijn als degene die ook mee gingen op de luchthaven richting de hostel. Ik had dus werkelijk precies dezelfde toer als die ze daar verkochten, alleen dan een stuk goedkoper. Haha, goed voor elkaar Suus! Je hebt zojuist ongeveer 75 euro bespaard! Vervolgens werden we naar het huis van Mr. Lar gebracht en konden we nog 2 uurtjes slapen. We werden daarna wakker gemaakt voor het ontbijt en toen gingen we naar de grens met het buurland Birma. Natuurlijk konden we de grens niet over, i.v.m. visum. Ik heb namelijk maar 1x entry in het Thailand voor gelijk 60 dagen. Ook zagen we daar wat mensen hun kleren wassen in de kanaal. Heel apart om dat te zien. Er was ook een soort markt waar we ook even doorheen gelopen hebben. Het meest verbazingwekkende was dat je daar alle soorten pistolen, geweren, messen en andere wapens kon halen. Alsof je geen enkel officieel certificaat nodig heb! Ongelofelijk!
Daarna gingen we weer terug naar het huiske van Mr. Lar. Om een beeld te geven: de voordeur is een garagedeur die je omhoog schuift. Dan heb je een grote tafel staan met stoelen en een bank. Daar achter nog een koelkast en tafeltjes en troep, daarna is er een trap omhoog. Hier zijn 2 kamers met matrasjes op de grond, kussentjes en dekentjes. Hier konden we dus slapen. Boven was er ook nog een kleine (normale) douche en (normale) toilet te vinden.
Hier mochten we ook nog lunchen en onze grote tassen achter laten. Alleen de benodigdheden voor de trekking mee, dat scheelde dus onwijs veel. Vervolgens kwam er een soort blauw open busje/jeepachtig wagentje aangereden. Deze zag er al behoorlijk vol uit en wij werden aan de zijkant erbij geperst. Dit was gedurende een 6 uur lange rit niet anders geworden, zo vol zelfs dat er op een gegeven ogenblik 25 man achterin zaten, 2 voorin en daarbij nog de bestuurder. Aangezien er geen 25 man in het 'busje' zelf konden, zaten er een stuk of 5 op het dak. Dit waren alleen mannen, beneden zaten alle moeders en kinderen. Aangezien we al gewaarschuwd waren over de tweede achtbaanrit had ik van t Deense meisje een pilletje gekregen tegen het ziek worden. Blij toe, want uiteindelijk was ongeveer het hele busje in zakjes en op straat aan het overgeven behalve wij! Pas het laatste uurtje gingen er meer mensen uit, waardoor we ruimte hadden om normaal te zitten, het viel me nog mee dat ik geen blauwe plek had gekregen van het gepers. Eindelijk waren we aangekomen in het dorpje Umphang, hier zouden we nog een nacht in ene soort hostel slapen, dus NIET. Weer een verbazing, maar wel erg toffe verbazing, aangezien het een houten open huisje was, voor mij privé, met een badkamer aansluitend. Alles zo goed als open, van hout, en zo leuk! Ook hier was het een matras op de grond, en ik lekker met mijn slaapzakje gaan slapen. De volgende ochtend zouden we om 7 uur wakker gemaakt worden. Ach de haan had me om 6.30 uur al wakker gemaakt, dat kon ik op dat moment nog zien op mijn mobiel, die een paar seconden later was uitgevallen en de rest van de dagen niet meer aan gegaan was. Ja er was wel elektriciteit, maar ik had mijn oplader niet meegenomen, evenals mijn oplader voor mijn camera!
(DOM). Maarja de rest van de dagen dus elke keer gevraagd voor wat het tijdstip was.
Uiteindelijk werd ik pas om 7.45 uur mijn bed uit gehaald en mocht ik gelijk ontbijten. De 2 Denen waren wel op tijd wakker, en op tijd wezen eten, dus die vertrokken al om met een raftingboot de rivier op te gaan. Nee dit was geen extreme water rafting, dat was alleen heerlijk relax, achteruit hangen in een raftingboot, terwijl de gidsen aan het roeien zijn en jij aan het genieten bent van de omgeving.

Nou ja ik was dus wat later, waardoor ik gewoon een Privé boot had! Dit was echt zo super tof! Zit je daar alleen in een bootje met 2 mannen die voor je aan het roeien zijn, hahaha. Heerlijk genoten van de ongelofelijk mooie natuur. Tijdens een kleine pauze waren de Denen er ook, ze vertrokken net, terwijl ik eruit ging. Er was namelijk een Hot Spring. Met andere worden een natuurlijk warm bad. Hier even mijn benen in gezet en daarna weer terug in het bootje gaan zitten en weer verder wezen genieten. De mannen waren flink aan het door roeien, want ze hebben zeker 3 andere boten ingehaald totdat we bij het andere bootje waren met de Denen. Ook toen hebben we onwijs veel geluk gehad aangezien we een mega grote slang in de rotsen zagen zitten, zelfs de gidsen waren enthousiast, want normaal gesproken zijn de slangen hier tussen de 50 cm en 1 m, en deze zou tussen de 2 en 3 meter geweest zijn, was echt zo een vette slang. Ook zag ik iets groots springen, en werd me later duidelijk gemaakt dat het een kikker was. Nog even later zag ik iets in het water vallen en tijdens de lunch kwam ik er achter dat dit een schildpad geweest was. Nou ja ik had ze dus gezien, maar niet herkend wat voor dieren het waren. Tijdens de lunch gingen we ergens aan de rand van het water zitten, kregen we rijst dat bewaard was in grote bladeren en een kippenpootje. Toen nog 15 minuutjes in de raftingboot gezeten en vanaf toen begon het echt werk! Het trekken, oftewel wandelen. Het zou een tocht zijn van ongeveer 3,5 uur waarbij we begonnen met bergje op lopen (met natuurlijk de rugzak en slaapzak). Hierbij moet je jezelf voorstellen dat de gids die toch 1 tot 2 keer per week maakt en dus een razendsnel tempo heeft. Ik met het Deense meisje namen lekker ons eigen wat langzamere tempo, vooral om wat adem te bewaren. Dit scheelde gelijk een hele hoop. Op dat moment (en ook nog daarna) heb ik gezweet op plekken waarvan ik niet wist dat het mogelijk was, er stonden letterlijk druppels op mijn vingers! Uiteindelijk stopte we voor een pauze en begon een van de gidsen in bamboe te hakken, binnen de kortste keren had hij een beker gemaakt van de bamboe. Natuurlijk wild eik dat ook proberen, en kreeg ik het hakmes in handen. Over het resultaat kan ik beter zwijgen! Het leek op een beker, maar had zo veel extra scheuren dankzij mijn 'super rechte' hak-kunsten was hij niet bruikbaar en kreeg ik een nieuwe.
Vervolgens nog een paar keer pauze gehad en uiteindelijk waren we rond 17.00 uur aangekomen op de camping waar onze tenten al klaar stonden. Weer had ik een tent voor mijzelf, helemaal alleen. Ja het groepje was erg klein, 3 mensen in totaal en dan alsnog kreeg ik een privétent! Daar aangekomen zouden we om 19.00 uur eten en hadden we dus nog redelijk wat vrije tijd. Ik ben een koude douche gaan nemen, aangezien er geen warm water was. Toch was dat erg lekker, want ik velde me heel erg smerig na al dat gezweet. Verder was er een grote groep op de camping die allemaal in een rondje zaten en muziek aan het spelen waren, 2 gitaren, accordeon en een trommeltje, daarbij waren de mensen dus mee aan het zingen. Na mijn douche ging ik op een bankje zitten om te genieten van de muziek en de sfeer op afstand. Er was een vrouw die een beweging deed van kom hier, maar ik dacht dat het voor degene naast me bedoeld was. Even later toen degene naast me weg was, deed ze het weer waardoor ik vragend naar mij wees of ze mij bedoelde. Hierop was het jageknik erg duidelijk. Dus ik liep er naartoe en ging bij die vrouw zitten. Het was een groep die voor liefdadigheid naar kleine dropen gaan in de berken om medicijnen te geven. Zelf kwam ze uit Sukothai en ze zouden maar 1 nachtje (net als ik) op de camping blijven. Ik heb daar zo een 3 kwartier bij gezeten en toen nodigde ze me uit om mee te eten. Helaas was mijn eten al geregeld en zodra ik mee liep richting de tafel vond de gids me. Die sleurde me zo wat mee, en aangezien hij ook amper Engels kon was het lastig duidelijk te maken dat ik liever daar bleef. Toch was ik naderhand blij dat ik met hem meegegaan was, aangezien het een etentje was bij kaarslicht in een huisje dat alleen gemaakt was van bamboe en bladeren. Rond een uur of 21.00 uur waren we klaar met eten en kletsen en ben ik de tent in gekropen, met op de achtergrond nog steeds de zingende mensen. De twee Denen kwamen daardoor moeilijk in slaap maar ik heb heerlijk geslapen.

Het is me behoorlijk opgevallen dat de mensen hier vroeg gaan slapen en ook weer erg vroeg op staan. Daar deden wij goed aan mee, dus de volgende ochtend vroeg opgestaan en toen maakte we de wandeling naar een waterval. Deze waterval was van ver af al erg mooi, maar toen we er bij gingen zwemmen was het werkelijk onbetaalbaar. Daar lag ik gewoon in Thailand, ergens in de jungle, bij een waterval in het water! Ik zal er wel een foto van online zetten, het was echt net een sprookje!
We hadden officieel 1 uur de tijd, maar ik denk dat we er iets langer van genoten hebben. We mochten zelfs van een gedeelte van de waterval springen. De meeste mensen zouden denken: Die is gek, maar ja jullie kennen me..... JA ik ben gek! Dus natuurlijk heb ik ook die sprong vanaf de waterval gemaakt!! Het geeft zo een kick om al die dingen te doen! En het uitzicht vanaf die plek.... onbeschrijfelijk. Toch moesten we door om nog een wandeling te maken van ongeveer 2 en een half uur, naar een dorpje waar we in een dorpshuisje zouden gaan verblijven.
We hadden de snelheid er redelijk goed inzitten waardoor we na 2 uur al arriveerden. Daar in het huisje was nog een andere Deense familie van 4 pers. In totaal, ze deden dezelfde tocht alleen de 8 dagen variant. Vanaf toen was het een Deens geklets om me hoofd, waarvan ik meer begreep dan ik had verwacht. Een jongen van de familie, denk iets van 15 jaar was wel heel aardig, die vertaalde regelmatig even waar ze het over hadden. In het huisje hadden ze ook een aapje, deze beet me in het begin de hele tijd. Misschien een teken dat ik me moest douchen?? bloos haha! Oke hmm douchen was er niet mogelijk, maar wassen wel.... Hoe? In het riviertje natuurlijk! Een paar minuten wandelen bij het dorpshuisje vandaan was er een riviertje waar iedereen zich aan het wassen was, shampoo inde haren, sop op het lichaam en afspoelen maar. Erg hygiënisch met de koeien en olifantenstront vlak naast (en waarschijnlijk ook in) de beek. Ik had mijn benen alleen afgespoeld en mijn armen en mijn gezicht. Want overal zat stof en zand, je kon letterlijk de lijn zien waar mijn sok had gezeten. Mijn sokken hoorden ook wit te zijn, maar die hebben een nieuwe kleur gekregen de afgelopen 3 dagen.
Terug bij het huisje aangekomen vond de aap me nu wel leuk, en heb ik nog even kunnen knuffelen. Toen heb ik nog een klein rondje gelopen met de gids.

Wat tot nu toe best wel vervelend is, is dat het erop lijkt dat bijna geen enkele Thai iemand gezien heeft die behoorlijk stevig is, zoals ik. Hierdoor merk ik aan het gedrag van de mensen en hun manier van kijken dat ze over me praten en geintjes maken. Ik kan wel zeggen dat dat heel irritant is, had zelfs al in een taxi dat die vent gewoon tegen me zei: You are so big! Hmm, en dat terwijl ik in de afgelopen week (als het goed is) juist wat kilootjes kwijt ben! Niet echt motiverend dus, maar ja ik probeer het te negeren en te denken: wacht maar, straks herkennen jullie me niet meer! Vooral doordat ik redelijk actief en avontuurlijk ingesteld ben word natuurlijk niet verwacht en dat kan ik me nog voorstellen ook. Dus op die manier is het ook weer niet zo raar dat mensen zo opkijken van mijn prestaties en dingen die ik doe....
Hoe kwam ik op dit onderwerp? Ja in het dorpje werd er iets tegen de gids gezegd waardoor hij naar mijn buik keek, en toen wat terug zei en lachte..... Ik vroeg natuurlijk wat er was, maar hij zei dat ze een grapje over hem maakte.... Ik ben heus niet dom maar liet 't maar zitten.
Die avond weer bij kaarslicht gegeten, aangezien er geen lamp was in het huisje. Ook heerlijk wezen genieten van de mooie sterrenhemel en het Deens gepraat om me heen. Daarna mijn bedje klaar gemaakt, uhh ik bedoel matrasje en slaapzak, en toen gaan slapen. Was die nacht erg vaak wakker geweest en niet goed geslapen. Om 5.00 uur begonnen de hanen alweer te kraaien en begonnen de mensen wakker te worden. Dat betekend dus vanaf 5 uur niet meer slapen. Daarbij zou ik die dag ook een tocht maken op de olifant, dus de spanning daarvoor zal vast ook meegespeeld hebben!

Na nog een paar uur dommelen, uit bed gegaan en ontbeten. Tas klaar gemaakt en toen kwam er al een olifant naar de deur! Ook hier had ik weer mazzel, want ik kreeg een olifant voor mijzelf, terwijl de andere twee een olifant moesten delen. De pech die we hier hadden is dat mijn batterij van de camera leeg was, en die van de Denen was kapot gegaan tijdens het zwemmen bij de waterval!
Gelukkig kwamen er nog 2 andere olifanten aan met Italianen erop. Deze had wel een camera, dus ik vroeg heel erg lief of hij foto's kon maken en dan kon mailen. E-mail adres gegeven en hopelijk ontvang ik die later nog!
Hetzelfde geld voor het aapje, ik hoop dat ik nog een foto van de andere Deense familie ontvang waarmee je mij en het aapje ziet uit het dorp.

Oke de olifantenrit, ik begon aan het einde en ik eindigde voorop, logisch? Lees verder :P . Het was oncomfortabel, zelfs alleen in zo een mandje, maar beter alleen dan met 2 personen, dat wist ik zeker! Het was een tocht van ongeveer 3 uur lang over mega smalle weggetjes, waarvan ik nooit had verwacht dat een olifant er tussendoor kon. De vriend van mijn broer had me al gewaarschuwd dat het kon zijn dat er allemaal kettingen om de olifanten zijn poten en nek konden zitten, dit bleek ook het geval. Gelukkig was het maar 1 poot die vast zat en de kettingen om de nek hingen los. Natuurlijk heb ik wel gevraagd waarom ze worden gebruikt en dat was vooral om de ontsnapte olifanten te kunnen vinden. Om de olifant te besturen gebruikte ze hun voeten achter de oren en een raar 'muhuhm' geluid. Soms gebruikte ze een (gemaakt tijdens de rit) zweep van bamboe.
We zijn 2 keer door een stuk met water gegaan, en bij het einde zagen we toen nog een moeder olifant met een jonkie van ongeveer 1 jaar en een paar maanden oud. Was super leuk om dat te zien. Ze waren natuurlijk niet wild, maar dat maakt niet uit.
Daarbij kunne jullie je nu afvragen... hmm ze had iets gezegd over beginnen aan het einde, en voorop eindigen?
Ja klopt! Eigenlijk is het heel makkelijk uit te leggen, Ik begon helemaal achterin de rij van 4 olifanten, hierbij was ik dus aan het einde en de laatste./ Maar mijne was zo snel en goed gecontroleerd, dat die is gaan voordringen, eerst naar de 3e plek en toen in 1 keer helemaal naar voren. Echt die olifant liep zo snel dat de olifanten achter ons niet eens meer in het zicht waren! En nee, het was geen wedstrijd. Na de rit zat het er alweer bijna op. We hebben geluncht bij de plek waar we de eerste nacht hadden geslapen en rond 12.45 uur kwam ons blauwe open lucht jeepbusje. Gelukkig was het dit keer iet zo vol en hebben we de hele weg ruimte gehad om normaal te zitten. Er waren trouwens nu ook alweer 2 andere Deense meiden bijgekomen. Na weer een rit van bijna 5 uur lang kwamen we aan bij onze oude vriend Mr. Lar. Hier hebben we ons diner gehad en slapen we 1 nachtje. Morgenochtend gaat dan de bus van Mae Sot naar Chiang Mai. Weer een reis van 6 uur te gaan.... dit keer overdag dus ik zal een stuk meer zien van de omgeving. Hij vertrekt om 8 uur, dus dat betekend 6.30 op. 7.00 eten. 7.30 uur vertrek naar busstation en 08.00 uur op de bus.
Aangezien ik mijn internet niet kan checken weet ik nog niet of iemand heeft gereageerd op Couchsurfing, dus of ik een slaapplek heb bij iemand thuis is nog niet zeker. Hoe dan ook is er een guest house die me al door 2 verschillende mensen is aangeraden waar ik 2,50 euro betaal per nacht. Ook heb ik met de Belgische vrouw gechat die me geïntroduceerd heeft met couchsurfing. Ze is ook in Thailand geweest en kent iemand die in Chiang Mai woont. Ik heb het telefoonnummer gekregen en zodra ik morgen een Thais simkaartje gekocht heb, zal ik een telefoontje wagen om te kijken of ik daar kan slapen (voor het geval dat er niemand is bij Couchsurfing). Genoeg opties dus weer! Och jongens, sorry dat het nu alweer zo een mega verhaal is na die paar dagen! Ik maak gewoon te veel mee, en ik wil het allemaal opschrijven! Natuurlijk ook voor later om dingen terug te lezen, aangezien ik anders alles vergeet. Heb nu al gehad van die paar dagen dat ik opeens zat: oh, ja! Dat was er toen en toen nog gebeurd! En dat er snel tussenin gezet. Ik ben heel benieuwd naar Chiang Mai, en ook voor hoe lang ik daar zal blijven en wat ik daarna wil gaan doen. De laatste 2 weken in Thailand wil ik sowieso in het zuiden doorbrengen. Vooral om te zonnen en snorkelen, en het liefste ook nog een keer een duik maken. Daarbij kan je er ook goed klimmen enz. hmm misschien toch laatste 3 weken van maken haha..... Ach ik merk het wel en zie wel hoe t me allemaal bevalt! Ik ga nu in ieder geval even een paar sudoku puzzels doen en dan heerlijk mijn bedje in kruipen!

Zo ik ben aangekomen in Chiang Mai rond een uur of 14.00 uur, eerst even in een internet café gezeten om alles na te kijken en te kijken of ik een slaapplek had voor die nacht, helaas geen couchsurfers die gereageerd hadden, of plek hadden. Vandaar ben ik naar die hostel gegaan waar ik het over had.
In het begin was het erg wennen, maar naar mate de dag/avond vorderde werd het gezelliger en gezelliger, en daarbij ook steeds meer kletsen met verschillende mensen, en uiteindelijk zijn we met een groep van denk rond de 35 man, naar een cafeetje gegaan in de buurt. Vervolgens over gebleven met 5 anderen waarmee ik naar een Thaise disco ben gegaan. Ik voelde me daar zo een toerist! Alleen wij waren de enige buitenlanders! Uiteindelijk rond een uur of 4 thuis gekomen en gaan slapen. Om 11 uur was ik wakker en heb ik me aangekleed. Eerst een tijdje zitten niksen en kletsen met mensen hier en daarna lunch genomen, weer verder geklets, en vervolgens avondeten en toen was het alweer avond en gingen we weer naar het cafeetje in de buurt. We noemen het de mojito bar, omdat je die daar voor 50 bath kan krijgen, oftewel 1,25 euro. Vervolgens zijn we naar een pleintje gelopen ook vlak achter ons hostel en kwamen we in een reggae bar terecht. Dit was echt heel grappig, vooral omdat werkelijk IEDEREEN slippers aan had! Ik ging redelijk op tijd (23.30 uur) naar huis, aangezien ik de volgende ochtend om 8.30 uur klaar moest staan voor de Jungle flight.
Hmm ja wat moet je daar nou bij denken?
Nou ja uhh een heleboel getokkel, van boom naar boom, met 34 platvormen, 4 abseil banen met hoogste van 40 meter, en de langste tokkelbaan van Azië, oftewel 300 meter lang (zoals gezegd werd, geen idee of t waar is). In ieder geval waren we met een groepje van 5 man, waardoor het echt ontzettend snel ging! Het was een onwijze kick! Ik had verwacht om rond half 6 thuis te komen, maar ik was er al om half 3, en heb dus voor de verandering weer veel zitten kletsen met de mensen van het hostel! Er waren weer nieuwe mensen aan gekomen en deze waren echt heel heel heel erg gezellig. We hebben de hele middag geklets (doe ik wel erg veel de afgelopen dagen heah?) en daarna met zijn allen (groepje van 5 incl. mij) begonnen we met kaarten. Elke keer kwamen er meer bij om mee te doen, en uiteindelijk waren we met een groep van rond de 10 man. Natuurlijk moesten we daarna door naar onze 'standaard' kroeg, de mojito bar. Het was een latertje dus vandaag weer een dag rust! Morgen ga ik verhuizen om te couchsurfen hier voor 2 nachtjes en dan ga ik door naar Pai. Maar dat horen jullie tegen die tijd weer.
Zo zullen jullie ook de laatste vragen online komen voor het China gedeelte!

Groetjes Suzanne

  • 17 Februari 2012 - 11:07

    Inge:

    Jeetje wat maak je veel mee in zo'n korte tijd! Geniet ervan.
    Xxx

  • 17 Februari 2012 - 20:25

    Geery:

    Poeh, poeh, ik ben er even voor gaan zitten. Wat een belevenissen!
    Je veslag regelmatig bijwerken is zeker een must wil je niets vergeten. Je doet wel hele leuke internationale contacten op.
    Ik lees je belevenissen met veel plezier.

    Groetjes,
    Geery


  • 19 Februari 2012 - 21:54

    Lidy:

    Tjonge wat een fantastische belevenissen. Logisch da je alles opschrijft en leuk voor ons die dit lez
    en ook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 147932

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: