Tiem flies by! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Tiem flies by! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Tiem flies by!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

20 Juli 2012 | Australië, Sydney

Heel erg raar om te bedenken dat het alweer 10 dagen verder is in vergelijking met mijn vorig verslag!

Toch welkom en gezellig dat je weer nieuwschierig bent naar een verhaal. Natuurlijk begint australie een wat saai onderwerp te worden, aangezien er zo veel mensen er al geweest zijn of naartoe gaan. Het is niet meer spannend of nieuw het lijtk bijna een normale vakantiebestemming te worden.

EENS? of ONEENS?

Nouaj ik ben het er compleet mee ONEENS! Nogsteeds kan ik van alles wat ik doe ontzettend genieten!
Ik had jullie als het goed is al verteld over het Deense meisje Marie, ze heeft hier nu een job gevonden en blijft dus zeker wat langer in Sydney.
vorige week zaterdag ben ik met haar naar de vuurwerkshow in Darling harbour gegaan. Deze was er elke zaterdag avond, volgende maand wat minder an vanaf half augustus weer vaker. En geloof me als dit voor een gewone wekelijkse vuurwerk show al zo veel is, dan staat er nog wat te wachten met oud en nieuw. Vervolgens was het zaterdag avond dus eigenlijk gign iedereen uit. Ik had niet zo een zin, maarja als iedereen gaat word je al snel verleidt. Uiteindelijk ben ik max anderhalf uur weg geweest en toen ik terug kwam in het hostel rond half 1 zat er nog een redelijk grote groep te kletsen/drinken. Daar ben ik nog bij gaan zitten en uiteindelijk ging ik pas om 5.30 uur naar bed, dus dat zegt wel genoeg over hoe gezellig het was ;). Die zondag lekker rustig aan gedaan en in de avond zou ik gaan schaatsen met Marie op het strand van Bondi Beach, maar daar bleek dat je een uur van tevoren moest reserveren, waardoor het ons niet uit kwam met de tijd.
Ach was toch weer even uit huis, dus was ook wel een keer lekker.

Die maandag was ik ook vrij, omdat ik zaterdag gewerkt had. Maandag heb ik weer een lekker luierdagje gehad. Elke keer en elke week zeg ik weer dat ik dingen ga doen tijdens het weekend, maar ben dan ook elke keer zo blij om niets te doen! Dus ik zeg nu niet meer wat ik (wil gaan) ga doen haha!

Deze avond heb ik weer wine and cheese gehad en aangezien ik geen zin heb om terug te gaan naar het hostel, zit ik lekker op het internet, naar radio 538 te luisteren en dit verhaaltje te typen.
Het hostel is wel gezellig enzo, maarja soms heb ik behoefte aan privacy en dat heb ik meer op kantoor dan thuis waa rik toch mijn kamer deel enz.

Een paar dagen geleden heb ik voor de eerste keer in mijn leven (zonde rhulp) Hutspot gemaakt en gehaktballen! was nog behoorlijk goed gelukt. ik was erg blij om weer eens een Hollandse pot te eten.
Dit was niet alleen voor mij maar ook voor Karlijn en laura, mijn collega's hier. Karlijn slaapt ook op het bed boven me, elke keer weer als ze zit heb ik de neiging om haar enkels vast te pakken. hihi.
Ach oh ja dat doet me herinneren aan een lachwekkend verhaal van ergens afgelopen week!

Blijkbaar ben ik wezen slaapwandelen!!!!!
Na een avondje stappen blijkt het dat ik boven het bed van ene koppel ind e kamer heb gestaan en da tik in een tasje aan het zoeken was naar een biertje... dit tasje is een kleine portomonee formaat, dus onmogelijk dat daar een biertje in zat... blijkbaar heeft Charlotte het meisje gezegd dat het in mijn bed was en toen ben ik weer terug mijn bed in gegaan.
De volgende dag (en tot de dag van vandaag) werd dit herhaald door het koppel en zelfs 1 van de andere in de kamer heeft me boven hun bed zien staan. Ik heb echt totaal geen idee van dit gebeuren, maar het is wel heel erg lachwekkend!! hahaha
Ook Karlijn het meisje die dus boven me slaapt, praat soms in haar slaap. Een paar nachten geleden rond 4.30 uur hoorde ik opeens : EEN BADMEESTER. Ik kwam niet meer bij van het lachen! Denk je lekker te slapen, zegt er opeens iemand keihard: een badmeester... whahaha
Ach ja, zo heb ik nog wat extra lol.

Even denken wat is er nog meer gebeurd? Ik heb een dolfijn gezien tijdens de harbour cruise. Er is een walvis die bevallen is in de haven van Sydney en dat is de hele tijd op het neiuws, maar ik heb niets gezien. Verder was er iemand dood geschoten in de buurt van waar ik nu woon en de schutter is nu gepakt.
De tv op de kamer werkt nu, zus ik kan heerlijk vanuit bed tv kijken. En uhmm nouja ik denk dat dat wel weer een beetje het nieuws is geweest hier van de afgelopen 10 dagen.

Ik stop er dus maar weer even mee en ga nog een leidje luisteren en dan toch maar terug naar het hostel. het is alweer nar 21.30 uur oftewel half nine op zijn engels (ja ze gebruiken past niet, soms erg verwarrend).

Ach lieve mensen, slaaplekker/fijne dag!
dikke knuffel suuske

  • 20 Juli 2012 - 14:02

    Elma:

    Hoi Suus,

    Leuk om weer je verhaal te lezen. Grappig idee dat wij daar ook over drie maanden zitten.
    We zijn druk bezig onze reis voor te bereiden. We zijn nu met lezen en plannen aangekomen in Sydney en we merken al dat we er veel te weinig tijd hebben. Nou, dan moeten we er maar aan snuffelen. De eerste dag willen we door Hydepark, vervolgens via Georgestreet even langs de Parlementsgebouwen lopen, dan door de Royal Botanic Gardens om de kassen te bezoeken en dan een rondje Operahouse. Daar hoeven we niet in, want dat doen we de volgende dag. Dan even sfeer proeven op Circular

  • 20 Juli 2012 - 14:09

    Elma:

    Quay (er ging iets mis) ook om te kijken hoe de veerboten gaan voor de volgende dag en tot slot via the Rocks naar de brug. Nou, dat lijkt me wel voldoende, want dan h open we jou 's avonds te ontmoeten. Wil je vast nadenken hoe laat en waar je wil afspreken? Het kan in de stad of in ons appartement. Wat voor jou handig is. De tweede dag gaan we naar het Victoria Building en de Sydney Tower, lunchen op Martins place en gaan dan de opera bekijken. En dan willen we verder die dag nog naar Manly en eventueel 's avonds naar het observatorium. Dan hebben we nog een ochtendje om wat sfeer te proeven in China Town en een rotje te maken met de monorail. Ik zei je toch al dat we tijd te kort komen! Ik ben benieuwd of we dit ambitieuze programma halen.
    Waar woon jij in Sydney? Ver van de stad? We zijn in onze boeken ook de kroegentocht al tegengekomen, dus voorlopig zul je wel werk hebben. En ben je buiten Melbourne ook al elders in Australië geweest of heb je daar geen tijd en geld nog voor gehad?
    We horen wel weer van je!

    Groetjes,

    Hans en Elma

  • 20 Juli 2012 - 20:34

    Geery:

    Hallo Suzanne,

    Je wordt nogeens een goede kokin.
    Was het wel slaapwandelen wat je deed? we zullen het maar aannemen ha, ha.
    Wij gaan weer een paar dagen op pad met de caravan, willen naar de Floriade.
    De maand augustus zijn wij weer beheerder van een kleine camping van de Nederlandse Caravan Club waar alleen een pomp, stortput voor je toilet en een afvalcontainer is. Het is voor de 7e keer dat wij dit een maand (per jaar) als vrijwilliger doen. Het terreintje ligt midden in het bos.
    's-Nachts is het er echt pikke donker.
    We hebben er ook wel eens helemaal alleen gestaan.
    Suzanne veel succes en plezier in Australië tot het volgende bericht.

    Groetjes.
    Geery

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 147876

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: