Tijd in Australie zit er bijna op!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Tijd in Australie zit er bijna op!! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Tijd in Australie zit er bijna op!!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

27 Maart 2013 | Australië, Byron Bay

Hallo allemaal!

Weer een paar dagen voorbij op de typische reizigers manier! Als eerst hadden we onze bus richting Airlie Beach, aangezien we de volgende dag officieel 2 dagen en 2 nachten op een zeilboot zouden doorbrengen.
Op deze zeilboot zouden we de Whitsundays gaan bezoeken en ik daarbij ook een duik maken bij het Great Barrier Reef! 1 van de dingen die ik echt heel graag wilde doen... hoe vaak ben ik natuurlijk in Australië, bij het nummer 1 rif ter wereld??

Helaas heeft Tim dit voor ons verpest..... Die Tim heeft het zelfs zo erg verpest dat het niet eens mogelijk was om een dagje naar deze plek toe te gaan en laat staan om een duik te maken!!!
Ja, ik was echt niet blij met Tim.

Jullie vragen je vast af wie Tim is en wat hij dan gedaan heeft.... Nou ja Tim is geen wie, het is een Wat... het is een ex.... Een ex-cycloon wel beter gezegd ;).
Dit betekend dat het een cycloon is geweest en nu wel verminderd is qua sterkte, maar alsnog voor te veel wind en storm zorgt. Hij dacht:laat ik gezellig op het moment dat Suus en Eef naar de Whitsundays willen gaan en een duik willen maken, er even overheen razen, zodat ze er niet heen kunnen!
Als eerst dat we naar de winkel gingen waar we de officiële zeiltrio hadden geboekt om 9.00 uur zeiden ze dat we om 12 uur terug moesten komen. Nou ja om 12 uur ging het dus niet door, vandaar zijn we weer terug ingecheckt in het hostel en hebben we gelijk2 nachten geboekt. We konden misschien de volgende dag vertrekken,maar dat kwam niet uit met onze planning. Vandaar hebben we met de Duck travelshop gekeken wat we anders konden doen. Ze haddne 2 boot uitstapjes geregeld 1 voor dinsdag en 1 voor woensdag. Nou ja dinsdag ochtend leek het er op dat we gingen. Ik had om 7.30 uur gebeld en toen zou hij nog gaan. Om 8 uur kwamen we aan, we kregen onze tickets, 8.15 een klein welkom gehad over hoe alles zou gaan en dat er de kans was dat we niet naar het laatste eiland zouden gaan ivm het weer. En 5 minuten voor vertrek: Sorry we gaan toch niet!
Oke jammer en natuurlijk hebben we gevraagd of hij morgen wel zou gaan, ook hadden we daarvoor al een dagtrip duiken geregeld.
Uiteindelijk raden jullie het al, alles werd afgelast. Nou ja ik was die dag echt woest en boos en geïrriteerd. Heb niets gedaan, geïnternet en op bed gelegen. Ik kon wel door de grond zakken van telleurgesteldheid, ik had me er echt onwijs op verheugd. Uiteindelijk kreeg ik eind van de dag nog een telefoontje: sorry maar het duiken gaat morgen niet door...... AAAHHHHHHHHHHHH. En die woensdag avond gaat onze bus al door en we ebben gewoonweg geen tijd om langer te wachten :(.
Later op de avond moet ik zeggen dat mijn stemming wel weer wat beter werd, maar ja balen doe ik er nog steeds van. Uiteindelijk hebben we gekeken of er iets anders te doen was voor overdag, om toch weg te zijn van het hostel. Aangezien Airlie Beach heel klein is en er weinig tot niets te doen valt behalve een boottrip naar de Whitsundays was er maar 1 andere activiteit. Crocodile Safarie. Natuurlijk klonk dit dan ook wel leuk als vervangen.
Uiteindelijk hadden Eef en ik besloten deze dan maar te boeken voor de volgende dag.
Teruggekomen in de kamer waren er nog een paar andere mensen bij gekomen, een Engels meisje, Jongen uit Chili en Italiaanse jongen. Eef wilde relaxen en op bed blijven liggen na haar heerlijke bad , maar ik had wel zin om een drankje te doen. We hadden sowieso een bonnetje gekregen voor een gratis welkomstdrankje in de bar van het hostel. Dus uiteindelijk ben ik met het Engelse meisje en 2 jongens wat wezen drinken, daarna zijn we nog naar een ander café gelopen en vervolgens nog even een disco in.
Op een gegeven moment kwam er een jongen mijn kant op en ik probeerde hem te negeren en mijn rug ernaar toe om te draaien. Helaas werkte dit niet dus toen ik even oogcontact maakt riep hij plotseling: SUUUUZZYYYYY!!!!n OHHHH MANN!! Ik kan echt nergens meer heen zonder dat er iemand is die weet wie ik ben....
Ik had het in Tasmanië, Ik had het tijdens de 6-daagse Uluru trip, en nu zelfs in Airlie Beach! Hallo het is al meer dan 4 maanden geleden dat ik voor hun had gewerkt en nog word ik herkend!
Ja wel heel erg apart. Ik zag die anderen ook echt kijken van hoe kent ze die nou weer??
Maar ja dat was dus wel weer grappig. Het rare van me is wel gelijk dat ik me dan weer verantwoordelijk voel voor de organisatie waarvoor ik het visitekaartje was en voor die mensen nog steeds ben. Ookal zit ik nu dat het me niets uit maakt, ik werk niet meer voor ze en doe lekker wat ik zelf wil!
Rond een uur of half 1 zijn we terug gegaan naar het hostel, heerlijk regenachtig. Het waren wel hele gezellige mensen, ik heb vooral veel geklets met de Italiaanse jongen en het blijkt dat die 2 jongens 1 dag later naar Fraser Island gaan, dus wieweet komen we ze daar nog wel tegen!
Hopelijk is het weer daar wel beter/goed om er wel een leuke tijd te hebben, een soort goedmakertje van het balen hier in Airlie Beach.
Natuurlijk denken jullie nu: Hoe zit het dan met de Krokodillen??! ja we zijn er geweest, en gelukkig ging deze wel door.
We hadden eerst een boottocht vin ongeveer 2 uur lang, erg nat en regenachtig. We hadden 1 krokodil vluchtig gezien, maar die verdween nogal snel in het water. Even later een kleintje, en toen zag ik nog een jonkie op de rand liggen. Iemand anders zag hem, en de boot ging er naartoe terug en dichterbij om het te bekijken. Iedereen zat te zoeken en te kijken en ik begon al bang te worden da tik gek was en het maar een blaadje bleek te zijn. Maar toen we weer dicht bij waren wees ik hem weer aan en zei: Nou dat is er echt wel eentje hoor!! Toen zag iedereen hem opeens en was iedereen er foto's van aan het maken. Ook de bestuurder van de boot zei: good gespot!
Nou ja daar was ik dan weer helemaal trots op.
Even later zag ik nog een grote met een klein stukje van het gezicht boven water, maar zodra ik het zei ging die onder water. Je zag alleen een schim die bewoog, waardoor ik wel zeker was dat het een krokodil was, maar echt veel en echt grote zien was er dus niet bij vandaag. Ook dat was uniek dat ze zich zo slecht laten zien.... Vervolgens nog een kleine ronde gemaakt bij het moeras waar er heel veel kangoeroes waren. Hier hebben we gewoon informatie gekregen over het natuurgebied. Het blijkt dus dat dat gedeelte 2 weken geleden nog onder water stond en de trip toen niet door kon gaan.
Het was een redelijk korte toer moet ik zeggen, rond half 3 waren we alweer terug bij h3t hostel en moesten we ons nog zien te vermaken voordat we weer een lange busreis zouden krijgen. We hebben lekker in de tv lounge gezeten en The persuit of happiness gekeken en vervolgens een hapje gegeten en naar het busstation gelopen.
Op dit moment zitten we net 1 uur in de bus en hebben we nog 13 uur te gaan. Het is avond dus we zullen in de bus slapen. Eef en ik hebben allebei 2 stoelen om lekker uitgebreid te kunnen gaan zitten-liggen-slapen. Morgenochtend om 9.40 uur verwachten we aan te komen op Rainbow Beach. Daar hebben we een dag en een nachtje en dan de volgende ochtend vertrekken we naar Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld. Ben daar ook wel benieuwd naar. Nu ook maar hopen dat Tim geen vriendin heeft die daar de boel omver gaat gooien ;).

Nou ja van het vorig verhaal dat we nog in de bus moesten zitten, tot het moment dat we in de bus zitten, niet de 13 uur lange reis naar Rainbow Beach, maar een 5 uur busreis van Rainbow Beach naar Brisbane!
Oke tijd om even terug in de tijd te gaan:
Het was 11 mei 1989 rond 6 uur in de ochtend dat mijn moeder erge weeën kreeg en ik eruit glee. Mijn ogen gingen open, ik huilde vooral omdat het zo koud was, maar daarna werd ik in de armen van mijn papa en mama gehouden en toen ging het helemaal goed...

Ooops dat is ietsjes te ver terug in de tijd haha! Dus vooruit ik zal het bandje weer even vooruit rollen en tadaa aangekomen op Rainbow Beach. Na een lange nacht in de bus met niet zo heel veel slaap, waren we om 9.40 uur in de ochtend aangekomen op Rainbow Beach. Hier hadden we een dagje om te relaxen en de volgende ochtend moesten we vroeg op om een zelf drive 4x4 safari te gaan doen op Fraser Island.
Om 2 uur in de middag hadden we een soort info filmpje over hoe veilig te rijden in een 4-wheel drive op zand. Eigenlijk hebben we weinig gedaan die dag,een beetje rond gelopen in het dorpje, beetje geïnternet en geklets en dat was het wel. We zijn op tijd naar bed gegaan, aangezien de volgende ochtend vroeg begon!
Dus vroeg uit de veren, tasje klaar maken en hupsakee op de jeep! Het duurde alsnog wel redelijk lang voordat we vertrokken, maar ik was blij toen we eindelijk onderweg waren. Als eerst reed er een Deense jongen van onze groep. In 1 jeep konden 8 man in totaal. We zaten met 3 Denen en 3 Ieren in de jeep. Het waren wel feest beesten,maar op een grappige manier. Voor die paar dagen was het oké, als het langer was geweest zouden we zeer waarschijnlijk gek geworden zijn haha!
Uiteindelijk na de lunch was het mijn beurt om te rijden. Dit was naar Lake Mackenzie, een meertje in het regenwoud. Sowieso is Fraser Island het grootste zandeiland ter wereld en het is dus best bijzonder dat daar een regenwoud op groeit. Hier was het dus een heel erg hobbelige route wat erg intensief rijden was. Zoals jullie natuurlijk al lang weten, hou ik wel van een avontuur en nadat ik daar gereden had wilde ook bijna niemand van de meiden meer rijden, omdat ze het toch wel erg eng vonden!
In het meertje waar we aankwamen hebben we heerlijk gezwommen en gelukkig hadden we hier wel erg lekker en zonnig weer.
Vervolgens heb ik de jeep door gereden naar onze kampeerplek, ergens in de duinen vlak naast de zee. Een mooi plekje, maar geen toilet of douche en veel wilde Dingo´s. Dingo´s zijn een soort wolf honden, over het algemeen zijn ze bang voor mensen, maar als je alleen bent en er meerdere dingo´s zijn, kunnen ze je wel aanvallen. Dus je moest toch voor ze op passen en mocht vooral in de avond niet alleen lopen. We hebben er uiteindelijk ook redelijk veel gezien in die 3 dagen.
De volgende dag begon ik weer met rijden, aangezien iedereen moe was/niet wilden/niet durfden te rijden, en ik zeg natuurlijk geen nee tegen de kans om te rijden.
Later op de dag reden er ook andere. Deze dat zijn we als eerst naar de ''hangover creek'' gegaan. Dit is een soort wild water baan in een zwembad, alleen dan een stuk ondieper en met ijskoud water. De beste manier om er doorheen te gaan was door drijvend op de rug. Ook al was het ijskoud, het was erg grappig om zo drijvend het meertje af te gaan. Vervolgens zijn we bij het beroemde schipwrak geweest die je op alle foto's ziet, daarna geluncht, doorgereden naar de Champagne Pools, 2 kleine zwembadjes waar golfen overheen spatten waardoor het net bubbelt als Champagne.
Vervolgens nog een kort wandelingetje naar Indian Creek, een uitkijkpunt boven op de rots waar we hele grote roggen konden zien van bovenaf.
Toen was het tijd om weer terug te gaan naar het kamp om het avondeten klaar te maken. 1 van de meiden uit onze groep zou ook jarig zijn die nacht, dus dat moest wel redelijk gevierd worden. Ik heb het netjes gehouden, omdat ik natuurlijk degen was die de volgende dag zou rijden hehehe.
Als eerst deden we een heel grappig spel waarbij je verschillende acties moet uitvoeren bij bepaalde kaarten. Oh man wat was dat lachen! Die mensen in onze groep waren ook knetter gek!
Later op de avond zijn we met een groepje op het strand gaan zitten en daar werd toen ook een gitaar bij gehaald. Ik ging op mijn rug in het zand liggen en luisteren naar de muziek en daarbij natuurlijk te kijken naar de sterren, waarbij ik weer een paar vallende sterren gezien heb!
Ook de Dingo's kwamen paar keer eventjes spieken.
De volgende ochtend redelijk vroeg op, ontbijtje klaar gemaakt, tent opgeruimd. We waren zo ''slim'' geweest om onze koelbox buiten te laten staan, dit betekend dat de Dingo's erop hadden aangevallen en ons kaas, melk en groente allemaal opgegeten waren. Ja die beesten zijn razend slim! Gelukkig had ik de vorige avond ons brood en dat soort spul wel goed opgeborgen, anders hadden we geen eten meer voor de laatste dag!
Op de laatste dag op Fraser Island, zijn we naar een groot meer geweest, het was een wandeling van zo een 45 min. er naartoe en uiteindelijk stonden we bovenaan een zand heuvel, met uitzicht op de zee aan de ene kant en het meertje en groene bebossing aan de andere kant, oh wat was dat weer genieten!
Natuurlijk een heerlijke duik genomen in het water, beetje rond gezwommen en toen weer terug gelopen naar de Jeep.
Verder hebben we toen nog geluncht en ben ik verder terug gaan rijden naar de Ferry en daar vandaan ook naar het hostel.
Daar hebben we de auto opgeruimd, en heb ik hem nog even naar de laatste stop gereden. Vervolgens heb ik nog een paar baantjes getrokken in het zwembad en in die tussentijd had Eef een douche genomen. Ook heb ik mijn kleding weer eens in de was gedaan, werd wel tijd hihi.
Die avond nog een beetje gerelaxt en nog een drankje gedaan in de bar bij het hostel met de hele groep.
De volgende ochtend hebben we ook nog wat tijd voor onszelf gehad en om 12.25 uur ging onze bus naar Brisbane.
Ook daar hebben we weinig gedaan, klein beetje rond gelopen, eten gekookt en gaan slapen. De volgende ochtend daarentegen zijn we naar Lone Pine Koala Sanctury gegaan om met de Koala op de foto te gaan!!! OHH WAT WAS DAT STOER!!! Die foto is echt super leuk geworden!! Binnen 24 uur waren er al meer dan 45 mensen die de foto ''leuk vinden'' op facebook! Hihi, ik ben er echt onwijs trots op.
Later op de dag hebben we onze bus gepakt om 13.15 uur om verder te vertrekken naar Byron Bay. Hier heb ik nog kunnen regelen dat Eef en ik een middagje gaan surfen! Handig die contacten vanuit Sydney ;). We kwamen om 16.00 uur aan, maar aangezien we in New South Wales aankwamen is het hier weer een uurtje later, dus eigenlijk 17.00 uur. We zijn naar een hostel gegaan, hebben daar gekookt en gerelaxt en ik heb nog even een verrassend skype gesprek met mijn ouders gehad! Binnenkort zullen jullie weten waarom, maar aangezien er nog iemand anders is die ik het moet vertellen, zal ik het nog niet verklappen, dus daarvoor moeten jullie wachten tot het volgende verslag hehehe!
Vervolgens hebben we voor de eerste keer sinds tijden een beetje uitgeslapen tot 9.30 uur!!! WAUW! Wat heb ik heerlijk geslapen zeg! Die ochtend zijn we een rondje wezen lopen in Byron Bay en hebben we wat fruit en brood gekocht bij de super! Eef heeft ook 3 keer gestaan, dus das heel wat. Weer een goede spier training. We zullen vast wel wat spierpijn hebben. Eef is helemaal op haar benen verbrand (net achter gekomen), maar voor de rest valt het bij mij gelukkig wel mee, ook al heb ik het gevoel dat mijn gezicht wel een beetje verbrand is.
Over Enkele ongeveer 1 uur zal onze bus vertrekken naar Sydney, waar we morgen o 10.30 uur in de ochtend aan komen. Dus een busreis van 14 uur staat ons te wachten! We hebben net een kebabje gegeten en relaxen nu nog een klein beetje in het hostel.
Ik moet zeggen dat de tijd weer eens voorbij is gevlogen! Oja ook heb ik hier in Byron Bay 2 oud collega's vanuit Tasmanië weer gezien en een beetje bijgekletst, was ook wel even leuk.
Ik moet wel zeggen dat ik er naar uit kijk om weer voor ene paar dagen terug te zijn in Sydney, en daar weer veel mensen die ik ken terug ga zien voordat ik mijn reis vervolg in Nieuw-Zeeland.
Er zal waarschijnlijk dus nog 1 verslagje komen van de laatste 5 dagen in Sydney, maar die zal niet lang worden!

In ieder geval dus weer tot snel!!

Heel veel liefs Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 147801

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: