2e week zit er ook al op! - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu 2e week zit er ook al op! - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

2e week zit er ook al op!

Door: Suusje natuurlijk!

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

16 April 2013 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Och ja mensen, nog steeds/ alweer vliegt de tijd voorbij!

Leuk dat jullie weer lezen!

Ik werd vroeg wakker gemaakt door mensen op mijn kamer, na 2 nachten verwend te zijn door de kamer voor mezelf te hebben, wist ik nu weer even hoeveel geluk ik had die 2 nachten! Ik had kunnen uitslapen tot een uur op 9.30, maar dankzij mijn kamergenoten was ik vanaf 8 uur klaar wakker. Nou ja uiteindelijk besloten om mijn bed uit te gaan en het ''meest gefotografeerde gebouw van Nieuw Zeeland'' op de foto te zetten. Want ja, als het die naam heeft, zal ik maar even helpen om het zo te houden toch?! Zelfs daar waren allemaal zwavel pluimen die overal en nergens vandaan kwamen. Vervolgens ging ik een stukje verder lopen en kwam ik op een wandeling naast het Rotorua Lake terecht. Stom toeval, maar wel een erg mooie wandeling. Rustig aan ben ik daar gaan lopen en nog een paar foto's gemaakt.
Daarna was het weer wachten op de bus om opgehaald te worden en weer naar Taupo te rijden.
Gelukkig waren we ook al best vroeg aangekomen in Taupo, rond een uur of 3. Hierdoor heb ik eindelijk ook een gedeelte langs het Taupo lake kunnen lopen, helaas begon het erg koud en bewolkt te worden, waardoor ik snel maar terug ging naar het hostel en daar een heerlijk warme douche heb genomen. In de avond zijn we met de mensen van de bus in een café gaan zitten waar ze een popquiz deden... ochhh ik ben daar zo verschrikkelijk slecht in! Van de 50 vragen had ik er wel.... 1 goed! Haha dat was hoe veel kinderen de familie von Trap heeft van de Sound of Music!
Gelukkig hadden we 1 meisje die extreem goed as, waardoor we alsnog de 1e plek hadden gehaald. Dit betekende een gratis drankje voor iedereen van de groep ;).
Vervolgens vond ik het we weer mooi geweest en met achterliggende gedachten dat onze bus om 7.30 in de ochtend weer zou gaan, ben ik mijn bed in gekropen.
Zoals al verwacht vroeg op en een lange rit rijden. We hadden een 3-uur lange pauze in Waitomo, waar sommigen de druipsteen grotten in gingen. Ik heb er zo langzamerhand al zo veel gezien da tik daar geen behoefte aan had en dus ben ik een 3-uur lange (oké iets minder) wandeling gaan maken. Het was ongeveer 1 uur heen en 1 uur terug, met nog een kleine ronde van ongeveer 30 min, die door tunneltjes en grotjes ging. Dit was echt heel apart, gebukt door grotjes hen gaan enzo.
Gelukkig had ik per toeval mijn zaklamp nog in mijn tas zitten, want op een gegeven moment ging er een trap het duister in. Met behulp van mijn zaklamp ben ik naar het einde gelopen waarbij er uitzicht was op de entree van de grot, met een soort watervalletje erin. Daarna op de terugweg nog even naar een uitkijkpunt gelopen waar ik mijn lunch gegeten heb en daarna terug gelopen ben naar de bus.
Zodra ik aankwam kon ik gelijk gaan zitten en vervolgden we de weg richting Tongariro National Park. Dit is de plek met grote vulkanen op het eiland, waar er eentje in november nog actief is geweest! Helaas is de grote wandeling nu afgesloten daardoor, maar er is wel nog een kleiner gedeelte open. Hier ben ik trouwens gaan kamperen in mijn tentje, moet zeggen dat het wel heel erg koel was! Gelukkig heb ik een goede slaapzak, maar ja ondanks dat heb ik die eerste nacht niet zo lekker geslapen.
Ik ging er rond 7.30 uur uit, en zat heel erg te denken wat voor wandeling ik zou gaan doen. Er is een wandeling van ongeveer de hele dag, die vermoeiend zou zijn, waardoor het me slimmer leek om deze dag eerst een beetje op te warmen en een korte wandeling te doen. Dus ik ben eerst even naar het info centrum gegaan. Er waren meerdere opties, en waren een aantal 2-uur wandelingen, maar na mijn toch van 3 uur gisteren, wilde ik wel iets meer dan alleen maar 2 uurtjes. Ik kon met de stoeltjeslift naar boven en daar een wandeling maken, maar die ging pas om 9 uur open en ik was al klaar om te wandelen om 8 uur. Dus uiteindelijk besloot ik naar een waterval te gaan lopen.
Aangezien dit een van de droogste zomers ooit is geweest, kwam er niet erg veel water uit de waterval, maar ondanks dat een leuk gezicht.
Toen kwam ik op een splitsing terecht......Nee, dit keer raakte ik niet verdwaald haha! Aangezien er op dat bord Tama lakes 2h stond, dacht ik: Nou dat is een leuke wandeling, nog 2 uurtjes! Dus met een vrolijke glimlach liep ik naar de meertjes toe. Na ongeveer 3 kwart van de route gelopen te hebben, bedacht ik me opeens dat ik had hele stuk natuurlijk ook terug moest lopen! Hmm dan is het opeens een wandeling van 6 uur i.p.v. 4 of 5 uur! Maar nee, ik was nu al zo ver, dat laatste stukje maakt dan ook niet zo veel meer uit!
Weer was er een splitsing: Lower Tama lake 10 min, en Upper Tama lake 45 min. Natuurlijk als ik er zo dichtbij ben wil ik ze wel allebei gaan zien! Voor de klim naar de Upper Tama Lake was behoorlijk pittig. Veel kleien losse steentjes en vlak naast de vulkaan! De grote vulkaan die ik ook honderden keren op de foto heb gezet is : Mt ''Doom'' vanuit de films van Lord Of The Rings. Ook het uitzicht hierop was waanzinnig mooi aan de top van de route. Een meertje er valk voor en dan daar was hij! Strak blauwe lucht, en schitterende foto's. In de verte zag ik dat er wat wolkjes aankwamen, dus ik wilde niet al te lang blijven rusten. Het was daarbij ook nog eens ijskoud, dus ik met een dik vest en sjaal om weer mijn pad naar beneden gaan lopen.
Het viel me op dat er relatief weinig mensen waren die dit pad looptten. Sowieso is het een gedeelte van een 4-daagse wandelroute ''northern circuit'', die hier erg bekend is. Maar aangezien ik niet zo veel tijd heb, heb ik alleen maar dat ''korte'' gedeelte gedaan.
De laatste 2 uur terug lopen was nog net niet een ramp te noemen... Phoe hee, ik was toch echt behoorlijk uitgeput! Wat was ik dan ook verschrikkelijk blij toen ik het bord tegen kwam met: Whakapappa Village 1 hr, tegen kwam. Oh yeah! Nog een klein stukje lopen! In ieder geval klein i.v.m. de afstand die ik al had afgelegd. Natuurlijk heb ik ook een goede bergschoenen aan gehad, maar normale niet eens echte sportschoenen. Dus mijn voeten hebben niet zo veel steun gehad daaraan. Wel was ik zo slim om 2 verschillende paren mee te nemen, zodat ik die heb kunnen verwisselen. Dit zal dan zeer waarschijnlijk ook de reden zijn dat ik wonder boven wonder, GEEN blaren heb gekregen! De laatste 5 min, moest ik echt hoog nodig naar de wc, wat wil je bijna 7 uur lopen, veel water drinken, en lunch, zonder naar de toilet te gaan??? Ja dan moet je wel!
Gelukkig zag ik al een gebouw van het dorp waardoor ik wist dat de toilet in de buurt moest zijn. Je zou haast kunnen zeggen dat ik die laatste 5 minuten gerend heb om bij de toilet te komen. Hahaha. Dit zijn ook echt van die details die jullie willen weten natuurlijk! Pff , gekke suusy.

Hoe dan ook was ik heelhuids teruggekomen bij het kampeer terrein en het eerste wat ik deed was een warm bad nemen. Ja jullie horen het goed! Een BAD! Wat een luxe! Whoeii! In het toiletgebouw hadden ze douches en een bad. Dat was heerlijk ontspannend en ook zeker even lekker voor mijn benen.
De rest van de avond heb ik met een familie Amerikanen zitten kletsen in de keuken/tv ruimte. Een hele warme en aardige familie. In de tussentijd mijn mobiel weer een beetje opgeladen. Daarna heb ik nog een filmpje gekeken, aangezien 1 van de jongens uit de bus, me een aantal films heeft laten kopiëren, heb ik niet een mooie map met redelijk veel films :D.
Toen rond 10 uur naar bed gegaan en deze nacht heerlijk geslapen. Ik had een extra deken gekregen van de receptie en gelukkig hielp dat enorm.
Die ochtend heb ik mijn tas ingepakt, tent afgebouwd en de was gedaan.
Ik was van plan om die andere wandeling te doen natuurlijk, maar na mijn 34 km lange wandeling van die dag ervoor, besloot ik om het lekker rustig aan te doen en misschien nog de stoeltjeslift naar boven te nemen om daar vandaan een wandeling te maken.
Helaas voor mij stond er te veel wind dus was de stoeltjeslift waarschijnlijk gesloten. Aangezien de meeste (warme) kleding in de wasmachine zat moest ik ook daarop wachten totdat dat klaar was. Ook erg slim: de wasruimte is gesloten tussen 10 en 14.... En mijn was zat dus heerlijk in de ruimte terwijl ik moest wachten tot het 14 uur zou zijn.
Het zonnetje begon wel te schijnen, dus ik zat heerlijk met mijn laptopje buiten dit gedeelte te schrijven ;).
Er is een klein stroompje water vlak achter me en dat is mijn achtergrond geluid voor het schrijven. Erg rustgevend.
Vervolgens werd ik door de bus opgehaald en heb ik met de mensen van die bus in de avond een hapje gegeten. 1 van de meiden: Kate (Engels) oh man wij samen = slappe lach! We gingen wat te drinken halen bij de bar en ze zei voor de grap: nou om de hoek staat onze droomman, en wat stond er? Zo een 20 mannen! Dus dat was al brullen, en uiteindelijk ging het de hele avond zo door met ons 2en! Er was een oude vent die een beetje aan het poseren was, een andere man die naar de wc ging en tegen ons wees of we even op zijn drankje konden letten. Natuurlijk verplaatste ik het drankje naar een andere tafel. Het grappigste was toen hij terug kwam en totaal niets door had, hij keek niet eens om en zocht niet eens naar zijn glas! Vervolgens lagen we natuurlijk weer compleet in een deuk!
De volgende ochtend moesten we vroeg op en hadden we een lange rit in de bus op ons wachten. We zouden rond 3 uur aankomen in Wellington. Gelukkig was dit ook het geval. Het weer was regenachtig, maar dat is natuurlijk niet erg als je in de bus zit.
Aangekomen in Wellington ha dik het geluk dat ik een kamer kreeg met niemand anders erin, ook nog eens op de ''girls floor''. Met andere woorden er is een föhn en extra grote spiegel in de badkamer.
Ik ben toen met Kate naar het Te Papa museum gegaan. Dit is een grot museum met voor iedereen wel iets interessants. Het ging over dieren, vulkanen, aardbevingen, immigranten, enz.
De aardbeving was echt raar, je kon in een huis gaan staan en daar voel je opeens alles gaan schudden zoals een hele heftige aardbeving dat ook doet. Ik had natuurlijk al een paar kleien aardbevingen gevoeld toen ik in Christchurch was, maar gelukkig waren die niet met die heftigheid!
Later heb ik even wat eten gemaakt, gedoucht en ben ik weer op stap gegaan om een soort afscheidsdrankje te doen met de bus. Dit was heel erg gezellig, en ook een paar gratis drankjes in de wacht gesleept met de groep! Altijd leuk: Gratis! Haha.
Toch redelijk op tijd naar bed, om de volgende ochtend op de boot te stappen van Wellington naar Picton. Terug naar het Zuider eiland.
WAUWWWWW!!! op de heenweg was het zo vies bewolkt en regenachtig dat je niets kon zien, maar de terugweg dit keer! MAN wat was dat ongelofelijk mooi! We voeren dor een soort kanaal met bergen aan beide kanten, straal blauwe hemel, heb zelfs nog een paar dolfijnen in de verte zien zwemmen. OHW wat was dat genieten. Zelfs op de boot was er gratis wifi en heb dus even met oom Ed en tante Lidy geskyped vanaf de boot :D.
Aangekomen in Picton, moesten we nog even op een shuttlebusje om naar de andere ferry terminal te gaan waar onze bus aan kwam. Een hele grote bus dit keer. Hier vandaan reden we door naar Nelson. Een klein dorpje, maar wel erg gezellig hostel en nog steeds een hoop leuke mensen op de bus (gelukkig).
In de avond zijn we met een groepje de zonsondergang gaan bekijken, vanaf het centrum van Nieuw-Zeeland. Het was weer eens genieten. Later in de avond nog gezellig gekletst en kaart gespeeld en de volgende dag ook weinig gedaan.
Natuurlijk is het elke keer slecht weer als we onderweg zijn, en dat was vandaag dus. Vies regen, maar ik zat gezellig de gehele dag in de bus!
We hadden een paar stops, en nu net aangekomen in Greymouth, waar ik aan t couchsurfen ben. Mooi plekkie hoor! Net even gekookt en de rest van de avond nog n beetje relaxen en dan morgen weer door naar Franz Josef. Ik zou daar eerst een paar dagen blijven, maar vanwege het weer ga ik waarschijnlijk eerder naar Wanaka, blijf daar 4 dagen en daarna 4 dagen queenstown. Maar dat ga ik zo nog even checken!

In ieder geval ben ik volop aan t genieten en zie ik super veel!

Tot snel maar weer iedereen!

Groetjes Suzanne

  • 16 April 2013 - 23:03

    Geery:

    Hi Suus,

    Genieten, genieten en nog eens genieten. Er komt geen einde aan lijkt het wel. Leuk hoor!
    Wat zal het vreemd, maar toch ook fijn zijn als je na zo'n lange tijd weer in Nederland bent.

    Je zal wel gehoord hebben dat wij op een zaterdagavond tegen elf uur 's avonds opgebeld werden.
    Gelukkig, jullie zijn thuis. Er stond iemand in Hilversum (nee, nee, nee we noemen geen namen) en die iemand had de verkeerde sleutel bij zich. Dom, dom, dom. Wat doe je dan? Je huis openstellen voor een dakloos mens. Eerlijk gezegd vond ik het nog gezellig ook!

    Menno heeft gisteren een andere auto gekocht. Wouw, wat een bakbeest. Ik heb er vandaag even in gereden. Samen met Hans is hij er het een en ander aan het rommelen.

    Lieve Suus, geniet van je laatste (reis)weken!!! Ik zal je uitgebreide verslagen gaan missen.
    Maaaaar Ik denk niet dat het je laatste verre reis zal zijn.

    Liefs,
    Geery

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 148074

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: