Tijd in Nieuw-Zeeland zit er bijna op! - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Tijd in Nieuw-Zeeland zit er bijna op! - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Tijd in Nieuw-Zeeland zit er bijna op!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

28 April 2013 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Hallo mijn beste en trouwe lezers!

Zoals het natuurlijk gewoonlijk gaat in het reiswereldje, gaat alles nooit op de manier zoals je het plant!
We zijn met de bus naar Frans Josef gegaan. Als eerst hadden we een pauze bij verschillende blowholes. Plekken waar er water door een grot heen zoefde en voor onwijze golven zorgden. De chauffeur had ons de opdracht gegeven om een gozer met ''gumboots'' op de foto te zetten.
We hadden een pauze bij Bushmans nogwat. Hier binnen een klein filmpje gezien en het blijkt dus dat ze vroeger heten probeerde te vangen door er vanaf een helikopter op te springen! Dat ik het hoorde dacht ik echt dat de chauffeur een grapje maakte en ons in de maling nam, maar op die film werd het werkelijk gedaan! Ik geloofde mijn ogen niet!
Het was ook wel weer ene melige plek moet ik eerlijk zeggen. Overal dingen opgeschreven als grapjes. En ding was, druk op dit knopje en zodra je dat deed kwam er een water straal uit die je op je voorhoofd nat maakt!
Even verder was er een klein deurtje en zodra je die open duwde kwam er een beestje naar beneden, waardoor je schrok.
en daar heb ik ene Kajak tocht geboekt met een stel anderen van de bus. In totaal waren we met zijn 5-en en kregen we allemaal onze eigen Kajak. Dat was wel echt even wennen zeg!
Lekker wiebelen vooral in het begin. Zoals me al vaker is over komen, achtervolgd de zon me, dus tegen de tijd dat we het water op gingen was de zon heel mooi gaan schijnen en was het zelfs warm dat we geen vest aan hoefden. We hebben een groot gedeelte van een meer over gestoken en zijn toen een klein riviertje in gegaan. De weerspiegeling in het water was ontzettend mooi. Genieten dus!
In de avond hebben we in een restaurantje gegeten, aangezien dat in de prijs zat. Was lekker! Vervolgens die avond een hilarische avond gehad! We gingen terug naar het hostel en hebben daar zitten kletsen met een stel busgenoten. We waren een groepje van 7 man en echt we hebben het over van alles gehad!
Aangezien het hostel vol hing met allerlei messen en bijlen zei 1 van de jongens: Nou ik vind het niet echt een mooi idee met al die dingen., Waarop een meisje zei: Ik vind de kleuren anders heel erg mooi!
Oke zoals ik het nu omschrijf klinkt het vaag, maar hoe dat er op dat moment uit kwam was het echt grappig. Ook vertelde de Italiaanse jongen over waar hij allemaal had geslapen (inclusief een begraafplaats) en wat hij allemaal had meegemaakt tijdens zijn reis door Europa op de fiets. Hij vertelde het ook allemaal zo droog! Dat hij een keer wakker werd met een rat op zijn gezicht en een krab enz. we kwamen niet meer bij. Hij vertelde dat hij letterlijk overal kon slapen zolang het vlak was, dus vanaf toen werd zijn bijnaam: Flat.(Engels voor vlak)
Ja In de bus kreeg iedereen bijnamen, en zodra je een bijnaam had gekregen, kreeg je een armbandje waarmee je korting krijgt in verschillende barretjes in Queenstown.
Mijn bijnaam was Mickey...... waarom? Ja een goede vraag! Aangezien ik aan het couchsurfen was in Greymouth werd ik ergens anders opgehaald dan de rest, dus ik moest naar de bus zwaaien zodat hij me niet voorbij zou rijden. En vervolgens ten ik de bus in kwam werd er gezegd: Your nickname is Mickey! Na een onduidelijke uitleg, blijkt het dat er een film is waarin er dus iemand naar de bus aan het zwaaien was en dat persoon heette Mickey. Dus vandaar mijn geweldige bijnaam :P.
Het eerste wat ik dacht was Mickey Mouse?? Marja niet dus. Vervolgens ben ik de rest van de tijd in de bus Mickey genoemd en trouwens ook tijdens activiteiten.
Maar ik had het over het hostel in Franz Josef met de Italiaanse jongen. We waren aan het gieren, de gehele tijd! Op een gegeven moment ging ik alvast naar bed, en de rest kwam ongeveer 30 min later, waarom Kate letterlijk bovenop me sprong in bed en me begon te kietelen. Oh man wat een beestenboel!
Op de bus deden we ook verschillende spelletjes waaronder : Dear Soap, I have a problem..... en dan moest je dus een probleem opschrijven en iemand anders op de bus schreef een antwoord voor je. (Soap was de buschauffeur).
Die avond in bed waren we dus de meest gekke dingen aan het zeggen en kwamen we niet bij met lachen.
Volgende ochtend gingen we vroeg op, omdat we onderweg zouden gaan naar Wanaka.
Met andere woorden ben ik maar 1 nacht in Wanaka gebleven. Hier ontzettend veel lol gehad. De weg van Greymouth naar Wanaka, was redelijk bewolkt en regenachtig. We zijn even gestopt bij een zeehonden kolonie. Ook hadden we een lunchstop en zag ik opeens een gast met een hoofd van een steenbok staan. Ik dacht eerst dat ik me vergiste, maar toen ik dichterbij ging staan zag ik dat het een echte was! Vervolgens even een gesprekje gehad met de jagers die 2 van die beesten ontleed hadden. Ze hadden de poten opgevouwen, ingewanden al geseald en de kop was om aan de muur te gaan hangen. Ik moest natuurlijk wel even met de kop op de foto, lol.
Vervolgens vlakbij Wanaka was er een puzzel museum, met allerlei dingen die bedrog zijn.
Een gezicht die naar binnen gedeukt zit, lijkt op 3D dat het er juist uit komt. Ook een groot doolhof en een ander ding waarbij je erop gaat zitten en het lijkt alsof je omhoog schuift, heel apart!
Die avond hadden we een busbattle, waarbij we met onze bus heerlijk veel lol gehad hebben en natuurlijk gewonnen hadden van de Kiwi Expierience bus. We zijn gewoon goed! Heheh!
Ik was eerst van plan om een paar nachten in Wanaka te blijven, maar mijn busgenoten hebben me overtuigd om met hun mee te gaan om de vrijdag avond te feesten in Queenstown.
Op de weg hebben we een pauze gehad waarbij er een aantal mensen gingen Bungy jumpen en vervolgens nog even een pauze gehad in Arrowtown. Een heel schattig en sfeervol dorpje, waarbij alle bomen goudgeel gekleurd waren vanwege de herfst. Nu pas drong het tot me door dat het hier herfst was en dat de winter er aan zit te komen!
Die avond..... Ik zwijg! Oke, toch niet! Ik heb samen met een ander NL meisje alle bars verkend omdat we de rest van de bus kwijt waren geraakt. Hilarisch!!! Op een gegeven moment kwamen we een bar in waar er een grote opgezette beer voor de deur stond en de bar stoelen een zadel was. Ohh wat was dat een leuk tentje. Verder hebben we werkelijk alle clubs gezien op degene na waar de rest van de groep uiteindelijk bleek te zijn. Aan het einde van de avond hebben we wel een groepje van 5 gevonden, de rest was allemaal afgehaakt. Ieder geval veel lol gehad.
De volgende dag ben ik samen met Kate een stukje wezen lopen in de stad, en zodra we buiten kwamen begon het zonnetje te schijnen. Terwijl er eigenlijk veel regen was verwacht. Dit gebeurde ook de dag erna, ik was vroeg op en ben een wandeling op de Queenstown Hill gaan maken, Het was een redelijke klim, maar het uitzicht vanaf de top was werkelijk genieten!
Toen was de volgende dag alweer aangebroken waarbij ik mijn weg ben gaan vervolgen naar Lake Tekapo. Ik was hier al kort geweest toen ik voor 1 weekje in Nieuw Zeeland was, maar nu blijf ik een paar dagen en ben ik aan het couchsurfen. WAUWWW weer zo veel geluk met het weer en het uitzicht is en blijft super mooi. Wel heel raar om opeens weer op een plek te zijn waar ik 11 maanden geleden even geweest was.
Aangekomen rond 13 uur bij Lake Tekapo ben ik een wandeling gaan maken (natuurlijk zonder kaart) en daarbij ben ik een heuvel op gelopen waardoor k super mooi uitzicht had op het meer en de bergen er omheen, een grote rivier en vervolgens kon ik dezelfde weg terug lopen of een andere weg. Natuurlijk ging ik voor de andere weg..... Waarom niet een beetje rond dwalen heah? Gelukkig viel het mee qua omweg, het was wel erg om daar niet van, maar de uitzichten die ik daarvoor terug heb gekregen zijn onbetaalbaar! Er was een gedeelte met bomen met gele bladeren die weerspiegelden samen met wolken in het water en bergen ver op de achtergrond. Een super mooie herfst foto!
Ook de volgende dag heb ik een 4 uur lange wandeling gemaakt, dit keer een beetje hoger en een beetje beter weer. Het was dus weer voor de verandering genieten van de mooie beelden! Ik kan er haast geen genoeg van krijgen. Ik voelde me zo moe en had geen zin, maar vanaf dat de zon ging schijnen toch besloten te gaan en ja, het was 't weer meer dan waard!
De dag die erna kwam was de eerste vrije dag van mijn couchsurf host. Hij is gaan koken en rond 14.00 uur hadden we onze lunch opgegeten en besloten we nog een wandeling te maken. Eerst een stukje gereden om daar vandaan de wandeling te gaan maken.
Het weer was in het begin niet geweldig, maar aangezien de zon me achtervolgt ging het na zo een 10 min wandelen schijnen.
We waren al redelijk snel over de helft en nog helemaal niet zo moe, dus besloten we via de weg door te wandelen naar 2 verschillende meertjes. Dit was niet bepaald dichtbij, maar wel een mooi uitzicht. Daar ook nog even een heuvel op geklommen en heel even gezeten om van 't uitzicht te genieten. Toen begonnen we maar aan de terugweg, aangezien het al zo een 17.00 uur was en de auto dus zo een 2 uur bij ons vandaan was! Op een gegeven moment zagen we de maan tevoorschijn komen, dit was de eerste keer in mijn leven dat ik een maanopgang heb gezien! Daar kwam hij tevoorschijn van achter de bergen. Hij was ook heel groot en volgens mij zo goed als volle maan. Daarna gingen we proberen foto's te maken alsof het lijkt dat we de maan vast hielden. Ik heb me rot gelachen, aangezien de camera het voor geen meter wilde doen!
Het is uiteindelijk ook amper gelukt, maar we hebben ons best gedaan. Het was ijskoud op dat ogenblik, dus zodra we thuis kwamen ben ik lekker voor de open haard gaan zitten.
Die dag erna was het vies weer buiten, dus eigenlijk niets gedaan, een paar films gekeken via de laptop en gerelaxt. Ook wel eens erg lekker!
Toen was het alweer zaterdag! Weer begin van de middag begon de zon te schijnen, dus voor de verandering besloten om een wandeling te maken, dit keer aan de andere kant van de rivier naar weer een ander klein meertje. Een kleine wandeling maar toch even lekker om eruit te zijn. Vandaag/zondag wilde ik even naar de supermarkt gaan en opeens komt 1 van de meiden waarmee ik op de bus zat naar me toe vanuit het cafeetje gelijk naast de pinautomaat! Dus uiteindelijk ben ik bij haar en nog een meisje gaan zitten. Er waren nog 2 Franse jongens die er ook even bij kwamen zitten. Uiteindelijk daar ook bijna 2 uur lang gezeten. Op de terugweg naar huis waren de wolken ongelofelijk! Roze/oranje met vele lagen en daarna een stukje blauwe lucht en daarachter donkere wolken. Ik was op mijn adres aangekomen, heb mijn camera gepakt en ben een aantal foto's gaan maken. Het was echt een surrealistisch beeld. De kleuren met de lagen van de wolken, ja het zijn ook mooie foto's geworden haha!
Nu betekend het vanaf vandaag ook nog eens dat ik over precies 2 weken terug zal zijn in Nederland!! Jippie!!! Mijn nichtje kan nu al een beetje lopen (net heer eerste stapjes los gezet). EIN-DE-LIJK! Ik kijk er erg naar uit! Maar natuurlijk eerst nog een andere droom van me die werkelijkheid gaat worden in de komende 2 weken.
Op woensdag 1 mei vlieg ik naar San Francisco Amerika!!!!!! Ik zal vooral gaan couchsurfen en in mijn tentje slapen.
Ja sinds ik een meisje van een jaar of 16 was zag ik 1 film op de tv: Supervulcano..... Deze gaat over de vulkaan in het Yellowstone park, als die ontploft -> haha uitbarst bedoel ik! dan zullen we zelfs in Europa gevolgen ervan ondergaan.
Vanaf da tik die film zag was ik vastbesloten: OOIT IN MIJN LEVEN WIL IK DAAR NAARTOE! En nu... vandaag komt dat moment zo dichtbij!!!!!!! Over precies 1 week zal ik daar aankomen, mijn tentje opzetten en er 1 nacht overnachten!!!!!!! WHAAAAAAAAAAAAA!!! :D
Ik heb er echt onwijs veel zin in!
Het zou kunnen da tik nog een heel kort verslagje zal schrijven over mijn busreis van morgen, De 1e vlucht van overmorgen, Koninginnedag die ik in Auckland ga vieren, waarschijnlijk in een Hollandse bar en tot slot natuurlijk mijn allerlaatste dag op 1 mei in Nieuw-Zeeland! Nou dat zien we nog wel even en anders krijgen jullie mijn volgende verslag van Amerika.
Het zullen waarschijnlijk behoorlijke verslagen worden, aangezien ik natuurlijk extreem veel ga zien en doen in de laatste 2 weekjes!!!
Dus voor 't geval dat er geen verslag meer komt vanuit Nieuw Zeeland, tot in Amerika!
Bedankt voor het lezen! En tot heel heel snel!!!
Heel veel liefs en dikke knuffel Suzanne

  • 29 April 2013 - 11:12

    Monique:

    Jeetje suus ik ben echt jaloers op je! Jij maakt echt veel mee. Haha.
    Geniet er van in amerika!

    Dikke kus

  • 29 April 2013 - 11:12

    Monique:

    Jeetje suus ik ben echt jaloers op je! Jij maakt echt veel mee. Haha.
    Geniet er van in amerika!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 148174

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: