Op weg naar Tromso en mijn eerste avond/nacht - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Op weg naar Tromso en mijn eerste avond/nacht - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Op weg naar Tromso en mijn eerste avond/nacht

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

09 Februari 2016 | Noorwegen, Tromsø

Zo daar zit ik dan in het tweede vliegtuig. Beiden vluchten n kleine vertraging van zo n 20 minuten. In het vliegtuig al n kleine voorbereiding van de prijzen! 10 EUR als je een broodje wilt!!!! Hopelijk is t aan land toch iets beter te betalen.
Ik moest net heel erg lachen door het Noors. Hoe klinkt het? Hoe omschrijf je het? Ik zou op dit moment van het beetje wat ik gehoord heb kunnen zeggen dat het een mix van Nederlands, Engels en Duits is, met iets onbekends waarbij ze veel te veel gedronken hebben en constant over hun eigen tong rollen! Hahaha, nouja ik moest er zelf in ieder geval om lachen om het zo te omschrijven. Op dit moment blijkt het te sneeuwen in Tromso, waar ik dus heen ga voor de komende week. Ik ben extreem benieuwd en hool dat de lucht op gaat klaren zodat ik het Noorderlicht hopelijk kan gaan bewonderen. Mocht het lukken met de tijd ga ik kijken of het lukt om een boottocht te maken. Over het algemeen genomen is er voor vanavond een hoge verwachting voor het noorderlicht, alleen moet je wel op de juiste plek ervoor zijn ;-). En in Tromso zelf is de weersverwachting redelijk bewolkt dus misschien met zo n trip heb ik meer kans. Ik ben zo extreem benieuwd en heb me zo verheugd op deze vakantie. Morgen/overmorgen denk ik ook dat echt een hoogtepunt gaat worden. Wat ik dan gedaan heb zal ik dan laten weten ;-). Sowieso staan er ook nog 2 nachtjes couchsurfen op het programma, wat volgens mij ook heel speciaal gaat worden. Zoals op het profiel staat geschreven zijn ze vegetariër en veganist + dumpster eters. Ik weet gewoon niet wat ik me daarbij moet voorstellen, dus ik ben onwijs benieuwd om daar achter te komen!. Ook is de jongen geluidtechnicus en is het de bedoeling dat ik een verhaal of iets dergelijks opgenomen gaat worden. Dus dat maakt deze reis weer net even anders en unieker! Zo veel leuke dingen gepland, nu nog lekker, helder (koud) weer en ik ben tevreden. Dan heb ik toch nog een beetje winter meegemaakt hihihi.
En als ik het geluk heb om het noorderlicht te kunnen bewonderen dan kan ik weer iets afstrepen van mijn bucketlist! Blijft weinig over op deze manier hahaha ;-). Maar er staan wel nog wat dingen op hoor. 2 grote dingen in ieder geval. (Safari in Afrika + taalcursus/reizen in Zuid-Amerika) En voor die twee heb ik nog mijn hele leven :-D.
En uiteraard blijven er toch altijd wel nieuwe plekken te ontdekken. Dit jaar in ieder geval genoeg uitstapjes gepland staan.
Maar nu eerst mijn Noorwegen avontuur. Om eerlijk te zijn, gaan er nu al heel veel dingen in me om over Noorwegen. Voordat ik mijn baan kreeg bij Booking.com zat ik er namelijk aan te denken om te kijken om er te gaan wonen/werken. En nu ik er dus heen ga, ben ik heel erg benieuwd hoe het me gaat bevallen. Want die gedachte is, zoals jullie zien, niet weg. Het blijft toch heel erg kriebelen om niet in Nederland te blijven werken/wonen. Ook al ben ik erg blij met mijn werkgever, vaste baan en eigen stekkie. Ja mensen het is ook zowaar mijn record van op mezelf in 1 land wonen en werken! Ik woon nu meer dan 1 jaar (en 1 maand) in Nederland op mezelf en zo lang heb ik het in geen ander land uit gehouden! En ook nog eens een vast contract!
Maar ja de tijd zal het leren. Nu/zo/straks eerst lekker genieten van Noorwegen! De bergen, sneeuw, husky's, sneeuwscooters, natuur enzovoorts! Ik zal kijken of het me lukt om de verhalen bij te houden, want daar geef ik geen garanties op :-p.
In ieder geval een fijne dag gewenst! Nog zo n half uur vliegen en dan ben ik er.
Doeg doeg!

Oke stiekem toch nog even! Het is nu 16.00 uur en vanuit t vliegtuig zie ik dat het hier al schemerig/donker aan het worden is. Arme gozers naast me. Die hebben hun volgende vlucht om 16.35, boarden begint 16.15 en we zijn nog niet eens geland ook al is t nu wel klaarmaken voor de landing.

Zo mijn eerste indruk: watt met zo veel sneeuw op de landingsbaan toch geopend blijven?? En nu in de bus! Met zo veel sneeuw/ijs op de weg geen ijsvrij? Of sneeuwkettingen? Die autos niet moeten wel heeeeeeellleeeee goede winterbanden hebben!!! En erg blij dat ik niet de keuze had gemaakt om n auto te huren in ieder geval!

Ingecheckt in mijn hostel en alsof het zo had moeten zijn was er nog een plekje vrij voor de noorderlicht trip deze avond! Nouja daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Eerst nog even naar de supermarkt geweest. Om 19.30 zou het busje gaan. We waren/zijn met een groepje van 11 in totaal. Nouja ik hoopte dat de nieuwe gopro mooie foto's/filmpjes zou kunnen maken....... tegenvaller dus tegelijkertijd eigenlijk beter! Want daardoor kon ik veel meer genieten van het moment en het uitzicht! En JA!!! JACKPOT!! Ik kan nu officieel zeggen dat ik het Noorderlicht heb gezien!!! Ook al moet ik eerlijk zijn, op de foto's (die door iedereen met n goede camera zijn gemaakt) ziet het er veel indrukwekkender uit. De foto zoals ik hem erop heb gekregen lijkt het meest op wat je werkelijk ziet met blote oog ;-). Ik denk dat ik te veel filmpjes en dingen online heb gezien waardoor ik er een grotere verwachting van had. De gids zei in ieder geval dat hij wel heel scherp was op sommige momenten. Het was wel een unieke ervaring. Ergens op n heuvel, op een soort veld met bos eromheen, geen maan, sneeuw en een kampvuur. Soms was het noorderlicht niet zichtbaar, dus nou ja zelfs het onderwerp: hoe kauwgom uit t haar halen. Is ter sprake geweest!

Eerder tijdens de heenweg heb ik gevraagd hoe ze t doen met t autorijden zonder sneeuwkettingen. Het blijkt dat de banden onder deze auto's gewoon spikes erin hebben zitten! Das een andere variatie op winterbanden ;-). Het is nu 00.43 en zit nog in t busje onderweg terug. Met andere woorden een behoorlijk lange dag. Om 7.30 ging mijn wekker, echter was ik om 7 uur al wakker. Het kan zijn dat we nog ergens een stop gaan maken, maar ik denk het niet. Tenzij het noorderlicht opeens ergens heel goed en mooi zichtbaar is.

Toch wel heel tof om te kunnen zeggen dat ik het noorderlicht heb gezien. Vanuit de groep en de begeleider zijn er ook n paar toffe fotos waarbij ik er ook op sta gemaakt. Dus ben blij zodra ik die heb ontvangen! Dat word zeer waarschijnlijk mijn nieuwe profielfoto hahaha, want die foto's zijn wel echt mega tof geworden!
Ik ga nu nog n beetje zitten en uit t raam kijken, miss ff in slaap vallen want ik ben heeeel erg moe. Trouwens ik ben ook erg nieuwsgierig hoe het er hier bij daglicht uit ziet! Elke dag gaat de zon hier bijna 9 minuten later onder dan de dag ervoor. Hoe dan ook is het nog erg vroeg donker hier.

Ik had nog aan de begeleider gevraag of wat we zagen normaal is en hij gaf aan op een schaal van 1-10 was dit een 6. Met andere woorden wie weet heb ik geluk en krijg ik nog een keer beter te zien!

Ohja nog over die jongens met de vlucht, hun vlucht had vertraging, dus ik denk dat ze de vlucht uiteindelijk toch gehaald hebben!

Net heerlijk uitgeslapen, een douche genomen en mijn tas klaar gemaakt voor het avontuur van vanavond en zo nog even in de stad rondlopen! De GoPro is weer opgeladen, ik heb ontbeten, dus ik ben klaar voor de nieuwe dag! Ben zelfs net nog op de radio bij WildFM geweest met mijn appje die ik had gestuurd :D.

Nou mensen een hele fijne dag en tot snel!

Groetjes Suzanne

  • 09 Februari 2016 - 11:37

    Ineke Van Uitert:

    Ha bofkont
    Wat een geluk dat je het in ieder geval 1 maal hebt gezien. Misschien volgen er wel meer
    veel plezier on de sneeuw daafr

    groetjes
    Ineke

  • 09 Februari 2016 - 16:10

    Geery Last:

    Hoi Suzanne,
    Ik las je bericht, meteen reageren. Maar oh wat een pech
    verzenden vanaf de IPad lukte niet zeg.
    Toen op de PC, misschien valt het mee.

    Leuk dat je het Noorderlicht gezien hebt. Misschien wordt het cijfer 6 nog wel hoger. Maar je hebt het in ieder geval gezien.
    Heel veel plezier en mooie belevenissen. Kijk uit naar je volgende bericht.

    Groetjes,
    Geery

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 148022

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: