De laatste dag - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu De laatste dag - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

De laatste dag

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

22 April 2016 | Hongarije, Boedapest

Zo, en toen zat ik alweer in het vliegtuig terug! De tijd is echt voorbij gevlogen en Budapest is zo een mooie stad!
Gister zijn we eerst weer even wezen ontbijten en daarna hebben we een fiets gehuurd. Een soort "ov fiets" met verschillende plekken waar je hem kan achter laten. Met de fiets zijn we als eerst naar Margreth Island gegaan. Dus is een eiland waar je een brug op kan komen. Hier hebben we rond gefietst en lekker gezeten bij de Japanse tuin. Er zaten allemaal schildpadden in het watertje daar. En ook nog een paar kikkers. Het had echt iets weg van een sprookje!
We hadden expres gekozen om te fietsen, want onze voeten waren nog redelijk beurs van de afgelopen dag met het vele lopen.
Aan de andere kant van het eiland was er weer een weg naar een andere brug toe, en op die manier zijn we weer naar de "Buda" kant gefietst. De wegen voor fietsers waren nogal onduidelijk, dus opeens zaten we in een tunnel/metro station ofzo. Boven was de auto weg en daar onder kon je opgravingen zien. Veel mensen keken verrast naar ons op de fiets, waardoor ik al een vermoeden kreeg dat je daar niet hoorde te fietsen. Pas dat we de tunnel uit waren (en nee niet via trap maar gewoon n weg omhoog) zag ik opeens een bord met dat je daar eigenlijk niet moet fietsen. Oooops! Toeristen modus aan! Haha. Hier waren we nog een stuk verder gefietst, nu wel op het fietspad en hebben we nog even een ruïne bekeken. Al snel gingen we weer verder of beter gezegd, terug. Alleen dit keer dus wel op het fietspad. We fietste langs het water, en eigenlijk was het best warm! Zelfs zonder has gefietst. Vervolgens weer de brug op en nu de terugweg, de andere kant van het eiland bekeken. Kleine dierentuin of beter gezegd kinderboerderij. Veel groen, bomen en wij als fietsers vonden dat wij ook wel op het hardloperspad mochten fietsen. Gelukkig hebben we niemand aangereden!
Hier zijn we nog even langs het guesthouse gegaan om onder andere onze badkleding op te halen. Ook was de eigenaresse er, dus hebben we gelijk kunnen afrekenen. Plots kreeg ik een berichtje met iets dat de fiets terug gebracht moest worden binnen 30 minuten, terwijl we op die machine 24 uur hadden aangeklikt...... dat vrouwtje gelijk bellen voor ons, wat echt superservice was. Wat bleek nou.... je kan zo n fiets 30 minuten gebruiken. Je heb verschillende stations waar je de fiets kan neerzetten of vandaan mee nemen. En aangezien die stations bijna overal waren kan je dus de fiets stallen, een rondje lopen en daarna heb je weer 30 min om de fiets bij t volgende station neer te zetten. Nouja duur grapje dus die eerste paar uur...... we zijn gelijk snel naar het dichtstbijzijnde station gegaan en hebben de fietsen erin gezet en daarna gelijk weer er uit.
Het was al rond 14.00 uur en waren om 10.30 weg gegaan. Ik denk dat t iets rond de 15 EUR extra per fiets heeft gekost en, dus het valt nog mee, behalve als je bedenkt dat je voor 2 EUR de fiets 24 uur lang kon gebruiken zolang je elke 30 min de fiets even neer zette.....
Maarja daar konden we toch niets meer aan veranderen.
We zijn dus vanaf het station weer verder gegaan richting "hero's square". Oh wat voelde ik me daar thuis :-p. Zo een soort paal met bovenop een Engel zag ik ook eerder in Kiev. Zo iets hebben wij niet echt in Nederland. Wij hebben natuurlijk wel de Dam, maar dat is toch anders.
We zijn vanaf het plein, richting het park gelopen waar nog een kasteel stond die me deed denken aan Doorn Roosje. Echt net een sprookjes kasteel met water er omheen. Het was ook echt wel etenstijd en de enige eettent die we daar zagen, was een grote biertent waar niemand zat. We hadden even navraag gedaan en gelukkig hadden ze er ook iets te eten. Weer worst gegeten op een broodje. Deze was niet zo lekker als die van n dag eerder, maar alles was goed op dat moment.
Na een hapje gegeten te hebben, zijn we door gelopen naar de senzchylen baden(ofzo). Dit is het grootste thermale bad van Europa en phoe hee wat een massa drukte was het daar! Echt rustig was het niet. Eerst hebben we er een rondje gelopen en daarna wat sauna's en stoombaden in welke binnen zaten.
Ook lekker gezwommen en in de zon gezeten. Hier hebben we ook een paar uur vertoefd, en ondanks dat het heel druk was, konden we wel een beetje ontspannen daar. Op een gegeven moment was ik een rondje wezen zwemmen en ging ik naast de vriendin zitten, zegt er een meisje tegen haar vriendinnen: waarom gaat die vrouw nou precies hier zitten (of iets in die richting), waar ik heel droog op reageer:' Omdat dit mijn vriendin is en ik naast haar wil zitten'. Ze keek met grote ogen en schoot in de lach. Duidelijk ongemakkelijk dat ik haar had verstaat, zei ze: 'oh sorry ja in het buitenland laat ik me soms wat meer gaan.' Haha zo heerlijk om iemand te kunnen verstaan en ze denken dat je t niet kan! Er waren sowieso best veel Nederlanders in Budapest.
In ieder geval ga ik volgende keer weer liever naar de Zwaluwhoeve ipv zo n massa productie plek.
Wat wel weer grappig was, was dat er gewoon een centrifuge stond om te gebruiken om ja badkleding te drogen.
Hierna zijn we weer even terug gegaan naar de accommodatie (op de fiets) om de spullen uit te hangen. De fiets ook weer op de juiste plek achter gelaten. Tot slot zijn we naar een restaurantje gegaan een paar straten verder. Hier nog lekker een hapje gegeten. Op de terugweg als toetje een specialiteit gehaald met suiker en kaneel. Dat was ook echt wel smikkelen!
Op de kamer alvast de tas in gepakt voor zover mogelijk. Ik wilde nog even een douche nemen, en net zoals de dag eerder (toen wilde ik een bad nemen) kwam er eerst lauw water uit en werd het kouder en kouder. Het badderen was dus al mislukt doordat het water gewoon te koud was, maar nu het douchen werd het nog erger. Kippenvel onder de douche! Ik had een conditioner in mijn haar dus ik had weer even een flashback naar Thailand, waar er geen warm water douche was.
Snel afgedroogd en daarna op bed gelegen. Nog een beetje tv gekeken en daarna al snel in slaap gevallen. Het waren twee best volle dagen waarin we echt super veel gedaan en gezien hebben!
We moesten ook vroeg op, omdat de taxi om 7 uur klaar stond. Want ja 10 uur vertrok het vliegtuig alweer. En nu ik dit typ zit in nog lekker in het vliegtuig onderweg naar huis. Gelukkig komen we daardoor wel redelijk op tijd aan en dat betekend dat ik met een beetje mazzel rond 15.00 thuis ben!
Dan kan ik alle foto's op de laptop zetten en gaan bekijken, want ik heb er nogal een hoop gemaakt haha!
Fijne dag nog en tot de volgende maand met mijn volgende tripje!

  • 24 April 2016 - 08:01

    Ed:

    Zo zie je nog eens wat. Mooi hoor.

  • 25 April 2016 - 13:19

    Ineke Van Uitert:

    Ha die Suzanne
    Leuk bedrijf waar je werkt, toch met zulke mogelijkheden. Zijn de foto's mooi geworden?
    Net terug uit Florence las ik je verslagen. Wat die voeten betreft kan ik het heel goed invoelen
    Mijn benen moeten nog bijkomen van 5 dagen lopen.
    Ben benieuwd naar je volgende bestemming.
    groetjes
    Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 147781

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: