De eerste dagen op de Cruise! - Reisverslag uit Rome, Italië van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu De eerste dagen op de Cruise! - Reisverslag uit Rome, Italië van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

De eerste dagen op de Cruise!

Door: Suzanne de W

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

13 Juni 2013 | Italië, Rome

Zondag 9 Juni 2013:

Vandaag was een interessante dag. Vroeg in de ochtend werd ik naar de luchthaven gebracht door mijn ouders. Opeens zegt mijn moeder heel zachtjes: ''Frans Bauer staat achter je!'', waardoor ik natuurlijk om keek. Ik dacht dat ze een grapje maakte, totdat ik hem nog geen halve meter achter me zag staan! Dat was natuurlijk wel even grappig!
Vervolgens nog even gewacht en daarna afscheid genomen van mijn ouders, zus en nichtje! Die waren ook gekomen om me uit te zwaaien! Mijn nichtje ging letterlijk naar me zwaaien en een handkus geven toen ik door de detectie poortjes ging... slik. Ja die ga ik nu weer niet meer zien t/m 25 november. Iig ga ik daar van uit, maar het kan anders zijn als er een goedkope prijs is dat mijn zus een rondje mee gaat op het schip ;).
Dus na het uitzwaaien moest ik door naar de gate.

Na wat problemen bij het inchecken, kon ik gelukkig toch verder. Mijn achter naam was met 1 A gespeld ipv 2 A's. Ik had er al voor gemailed en die ochtend nog online gekeken mijn naam goed geschreven was. Daar stond dat het wel goed geschreven in het systeem, maar blijkbaar was de reservatie toch niet veranderd. Maarja toen ik probeerde in te checken bleek dit dus niet het geval te zijn. Gelukkig is de controle niet zo veel naar Barcelona, waardoor ik verder zonder problemen aangekomen ben met een vliegticket waar mijn naam fout gespeld was. Mijn paspoort is niet eens gecontroleerd bij aankomst!

Op de luchthaven heb ik mijn koffer gepakt en ben ik naar de Hotel Shuttle service gegaan. Hier ongeveer een half uurtje in de zon gezeten en daar kwam hij te voorschijn. En zo kwam ik aan bij het Barcelona Airport Hotel!
Super mooi!!! het is een 4/5 * hotel. Mijn kamer heeft een 2 pers bed, Televisie, internet verbinding (tegen betaling) een heerlijk bad waar ik al in gebadderd heb nu. Die badkamer is echt ruim! Volgens mij heb ik ook een Invalide kamer, want overal is extra ruimte en handvatten en zelfs een soort Invalide stoeltje. Nouja ik heb natuurlijk ook de ruimte nodig haha!

Na lekker gebadderd te hebben ben ik in slaap gevallen en heb ik 2 uurtjes geslapen. Toen was het alweer 7 uur en tijd voor het avond eten. Het was een buffet, waar ik een salade vandaan heb gehaald en wat gebakken groentes. Natuurlijk ook toetje genomen en een appeltje in de tas gedaan. Mooi meegenomen dat ik daar een voucher voor had gekregen ;).

Daarna ben ik verder rond gaan lopen in het hotel zelf, en in de tuin. Heerlijk rustig, een fris windje maar wel een lekkere zon. Te koud zonder vest, maar te warm voor een jas. Hier heb ik nog even gezeten/gemediteerd en vervolgens terug gegaan naar mijn kamer. En daar zit ik nu dit te schrijven. Ik ga nog even navragen of ik morgen ook ontbijt heb.

Morgen ochtend om 8.15 uur gaat mijn busje richting de boot. En vanavond om 17.00 uur zal de boot vertrekken. Overmorgen zit ik de hele dag op zee en dan de dag er na kom ik aan voor de eerste keer in Rome.
Ik zei altijd dat ik naar Rome wilde met mijn toekomstige vriend/man, maarja zo loopt dat toch weer even anders! Haha, nu moet ik een andere bestemming verzinnen waar ik heen wil en nog niet geweest ben met mijn toekomstige die ik toch nog niet heb, dus daar hoef ik me nu geen zorgen over te maken haha!
Dus mensen dat was dag 1 van de 5,5 maanden dat ik nu weg zal zijn!

Dinsdag 11 Juni:

Hallo beste mensen! Mijn 2e dag op het schip zit er nu op.

Natuurlijk was gisteren eigenlijk het echte begin punt! Ik moest van het hotel naar de pier. Hiervoor was er een shuttle service geregeld. Natuurlijk was de tijd die op mijn papier stond fout, waardoor de bus al 1 uur eerder was geweest. Na een kwartier gewacht te hebben heb ik het aangegeven bij de receptie die uiteindelijk heeft kunnen regelen dat er alsnog een shuttle voor mij kwam. Ja erg vervelend al die papieren met een verkeerde tijd! Na nog een uur in de zon gewacht te hebben, kwam daar het busje en vertrok ik naar de pier. Ik heb dus werkelijk helemaal NIETS van Barcelona gezien! Oke alleen een heel klein beetje vanuit het hotel en natuurlijk de haven waar het enorme schip aangelegd was.
Daar aangekomen moest ik even door de controle heen en vanaf toen mocht ik weer 20 minuten wachten bij de entree van het schip. Daar was nog een andere jongen die al een eerder seizoen op het schip had gewerkt, daar heb ik dus eigenlijk de hele wachttijd mee staan kletsen.
Nadat ik eindelijk aan boord mocht heb ik als eerst een hele rondleiding ontvangen, waarbij ik niet alles gezien heb. Ik kreeg mijn kamernummer/pas en een emergency kaartje.

Dat is best wel leuk om te weten. Ieder personeelslid heeft zo een kaartje. Hierop staat precies op welke plek jij moet zijn in geval van nood. Daarbij staat ook welke reddingsboot bij mij hoort. Mocht er dus een alarm af gaan (die vreselijk veel lawaai maakt) dan moet ik zorgen dat ik zsm naar mijn plek toe ga om daar verdere instructies te krijgen.

Vervolgens kregen we rond 1 uur een korte training over wat te doen in geval van nood. Daarna wat vrije tijd en tijd om te lunchen en vervolgens nog wachten op het ontvangen van het uniform en ons bedrijfspasje.
We hadden al zo een anderhalf uur gewacht en nog geen uniform, dus toen ben ik samen met 1 collega eerst ons bedrijfspasje op gaan halen.
Vervolgens het uniform geregeld en toen was het alweer na 6 uur. Mijn collega die al een eerder seizoen op eht schip had gehad was al begonnen met werken, ik ben nog wat gaan eten, geregeld dat mijn broek ingekort werd en vervolgens ook naar de balie gegaan. Hier heb ik gelijk geleerd om excursies in te boeken.

In totaal hebben we op dit moment een team van Kwesi, Juan, Taruna, Ana, Stefania, Mario en ik. Brianna is de assistent manager en die is dus grotendeels verantwoordelijk voor mij. Ook hebben we nog Karen, die vooral veel informatie geeft aan klanten over de bestemming op zich, met winkels en plekken waar je naartoe kan gaan als je niet mee gaat met een excursie.

Van dit team heb ik al gehoord dat Mario, Brianna en Taruna weg gaan tijdens de volgende vaart.
Dus daar moet nog vervanging voor gaan komen.
Vanaf dan krijg ik ook deze kamer voor mezelf en gaat Ana in de kamer van Taruna.
Dus heb ik wat meer privacy yayy!

Tot nu toe valt het me veel meer mee dan verwacht. Ik hoef helemaal niets met betalingen te doen wat het veel makkelijker maakt en vandaag heb ik nog een formulier geleerd in te vullen waarover Juan zei dat het een ander van het team een week koste om dit überhaupt allemaal zo te doen.
Ach zo moeilijk is het niet... er staan 20 pax op een lijstje, dus je voert 20 pax in.... ;)
Ach het lastigste op dit ogenblik is vooral dat ik weinig weet over de plaatsen waar we naartoe gaan. Deze week zal ik nog geen excursies doen vanwege alle trainingen, maar vanaf de volgende cruise zal ik zelf me gaan om ook de excursies te doen!
Ik ben dus erg benieuwd!
Er is geen internet op dit ogenblik en ik ga kijken hoe duur dat zal zijn als ik een soort pakket zal komen.... dus dat horen jullie nog wel van me! Tot snel!

Donderdag 13 juni:

De tijd vliegt voorbij! Gisteren weer een aantal trianingen gehad en gewerkt. De eerste klacht gehad, maar ook het eerste compliment van Duitse gasten. In de eerste instantie waren ze niet tevreden omdat er geen excursies waren in het Duits, maar nadat ze er 1 gedaan hadden waren ze om en vonden ze het helemaal geweldig. Gelukkig gaat het allemaal vloeiend met mijn Duits, dus de Duitstalige (van de paar die er zijn) vinden het erg prettig om Duits te kunnen spreken!
Ook heb ik al een paar Nederlanders/Belgen ontmoet die het ook wel erg handig vinden dat ik Nederlands spreek. Er werkt 1 ander Nederlands meisje op het schip, alleen zij werkt in de Guest Relation. Ik heb haar gisteren persoonlijk ontmoet en even lekker gekletst.

Vandaag hebben we een Emergency oefening gehad. Zoals al eerden aangegeven heeft iedereen een vaste plek ect. En vandaag moesten we dus met reddingsvest naar die plek toe, daar kregen we instructies over wat we allemaal meteen doen igv een noodgeval/evacuatie en vervolgens nog een ''safety and security'' training en verder een paar uurtjes vrij! Ik zit nu dus heerlijk op een terrasje in Napels! Voor zover ik het gezien heb is het een erg leuke stad, met een groot kasteel op de berg en klein traditionele Italiaanse straatjes. Nu opeens realiseer ik me weer hoe lang geleden het is dat ik in Europa/Italië ben geweest! Ik ben echt ontzettend aan het genieten en kicken. De manager zei al: Eigenlijk is het wel leuk om zo een compleet nieuw persoon in het team te hebben, alles is voor mij nu zo vanzelfsprekend en dit herinnert me er aan dat het eigenlijk wel heel speciaal is wat we hier doen.

Het is nog steeds een beetje wennen in het team, maar tot nu toe vind ik het allemaal leuke mensen! (De een meer dan de ander, maar dat is altijd).

Nou mensen, bij deze dus mijn eerste verslag over het werken op een cruiseschip!

De komende dagen zal ik vooral weer trainingen doen en bij de Balie staan, dus veel spannends zal er niet gebeuren!

Tot de volgende keer.

Groetjes Suzanne

• 13 Juni 2013 - 18:42

Ineke Van Uitert:

Ha die Suus

wat leuk om zo snel al iets te horen. Ben benieuwd hoe het verder gaat
    groetjes
    Ineke

• 13 Juni 2013 - 19:36

Monique:

Heey schattie!
    Jij vermaakt je al wel zo te lezen! Leuk leuk! :D

Haha ik moest wel even lachen dat je schreef dat je broek in gekort moest worden! :P Hadden we het zaterdag nog over.. *ziet suus nog lopen in der te lange witte broek! *

Veel plezier! En tot je volgende verhaal!

Dikke kus uit een herfstachtig nederland *zucht*

• 16 Juni 2013 - 12:02

Samantha:

Suuuusjeee!

Wat ben ik toch ontzettend trots op je! :D

Voor welke rederij werk je? Zit je vast op 1 schip of moet je switchen? Op welk schip zit je eigenlijk?! :p

Ik blijf je volgen! ;)

Xx Sam