Ja mijn eerste dagen zitten erop! - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Ja mijn eerste dagen zitten erop! - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Ja mijn eerste dagen zitten erop!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

14 December 2010 | Oostenrijk, Gerlos

ja dames en heren, op 10 decemer om 12 uur vertrok ik naar het oh so gezellige dorp Gerlos. Ik ahd een hele fanclub , bestaand euit mijn ouders en opa e oma, die mij gedag gingen zwaaien.
net voor de grens naar Duitslaand haalde ik een Husk collega op waarmee we samen als eerst naar mayrhofen gingen rijden.
Het was een flinke reis en vooral in Oostenrijk begon het hevig te sneeuwen. op de snelweg rijde met zo veel sneeuw, dat je nieteens de wegbeleijning kon zien.
nouja uiteindelijk rond 10.30 uur aangekomen en dus toch redelijk snel gedaan.
daar nog lekker een drankje genomen, ik nam mijn favorite drankje: alsmdudler!!
heerlijk.
daarna het bed in gegaan.
rond een uur of 7.30 ging de wekker.
beetje opgefrist en rondgelopen in Mayrhofen. Ook waren er nog 2 andere reisleidsters in mayrhofen a aangekomen.
we gingen even een internet cafe in en in de tussentijd was ik al z een 3 keer langs geweest bij een hotel waar ik sleutels moest halen.
uiteindelijk besloot ik gewoon naar gerlos te gaan en een andere keer terug te komen om de sleutels op te halen.
Ja naar Gerlos, over de bergpas. er was ontzettend veel sneeuw gevallen die nacht en dat betekend: rijden met sneeuwkettingen.
Ik had natuurlijk geen idee hoe je uberhaupt een sneeuwketting om meot doen, dus bij de garage was er iemadn die hem om zou gaan doen.
bleken de sneeuwkettingen te groot te zijn, waardoor t gevaarlijk is om daarmee te rijden. toen maar nieuwe gekocht en toen kon de ECHTE reis naar gerlos beginnen.
ik heb bijna de hele weg 30 gereden haha, had geen idee hoe de weg liep en vond het stiekem toch wel een beetje eng waardoor k dacht: liever te langzaam, dan te snel en een botsing krijgen Wink.
uiteindelijk wa sik rond 13.00uur aangekomen bij het appartement waar ik de kj=omende maand zal wonen.
nog redelijk ruim en een lekker plekkie. op de bovenste verdieping, mooi uitzicht, 2 persbeddenn die tegen elkaar zijn aangeschoven. het enige jammer is dat het eren dekbed is voor 1 persbed. ben een 2pers dekbed gewent,maar das niet echt een probleem natuurlijk!
de eerste dag ben ik een beetje rondgelopen, wat boodschappen gedaan voor zover mogelijk, mijn kamer een beetje geprobeerd te ordenen met alle spullen, aangezien mijn kamer ook gelijk mijn kantoor is.
heb verder weinig gedaan en ben een paar van mijn accomodaties langs gegaan om kennis te maken.Ook heb ik de skipassen voor mijn gasten opgehaald en die heb ik dezelfde avond nog verder uitgedeeld.
dan zondag ben ik bijna de hele dag op mijn kamer geweest en was lekker allerlei administraite aan het doen.
rond een uur of 16.00 uur dacht ik, ja: apres-ski tijd!
Dus ben heerlijk lopend op pad gegaan. als allerleerst naar de isskogelbaan, waar oook de openign van t seizoen was en dus lekker veel mensen stonden.
eerst even met skileraren geklets en schnaps gedronken.
toen door naar een aparthotel van mij waar ik een andere reisleidster an n andere organisatie had ontmoet. even gezeten en geklets en daarna door naar de country club!
even alle nieuwe barpersoneelsleden ontmoeten en lekker kletsne over van alles ne nogwat.
(1e gratis drankej binnenRazz) lol! ben en blijf toch echt n nederlander heah?!
daarna nog even door naar een hotel en daar meer toekomstig barpersoneel ontmoet van Little London. nog een apre-ski bar. heb zelf geen idee hoe het daar is want nu is t nog gesloten, maar vrijdag kn ik daar als het goed is even onderzoeken!
dan afgelopen maandag met de skilessen zitten overleggen hoe we dat allemaal gaan doen en hoe het in elkaar zit. en daarna door gegaan naar onze lokale agent in elmau.
heb een lekker tourronde gedaan, waardoor ik heel veel van de omgeving heb gezien (A) en ook een uurtje te laat aankwam. uiteindelijk is daar antuurlijk ook een reden voor geweest, daar kom ik zo op terug.
Ik kwam (eindelijk) aan bij het kantoor, en nouja echt waar.... ik heb ongeveer 5 minuten binnen gezeten.... visitekaartjes gekregen en dat was het!
gelukkig kwam ik in de 15 minuten da tik in Elmau was al meerdere kennissen tegen:
2 reisleidsters van Elmau zelf, 2 reisleidsters van Zell am See en zelfs nog een reisleidster+reisleider vanuit Kirchberg.
Met andere woorden we waren met 6 sunweb en 1 husk reisleder bij elkaar. ene kleine reuni!
we zijn gezellig met ze allen gaan eten bij een mexicaans restaurant. daa rnog erg gezellig zitten kletsen en toen kreeg ik (gelukkig) ook een aanbieding om een nachtje in Kichberg te logeren! natuurlijk zou ik zoiets niet aflsaan. gelijk geregeld dat ik de auto in Elmau zou laten staan, mee ging rijdne in de auto van kirchberg en dan lekker een borrel op kon in de apresski bar die daar zit!
jaja, ik heb t wel ene beetje goed geregeld hoor Wink.
ik kan nu in ieder geval zeggen da tik op dit moment nog maar 50% in mijn eigen appartement heb geslapen. LOL 2 nachten gelogeerd en 2 nachten in mn eigen studiotje.
Was erg gezellig en uiteindelijk ben ik vandaag rond 12 uur weer terug vertrokken naar: mayrhfen. ik was er natuulijk gister al gewees tom de simkaarten om te wisselen. (ja ik had een simkaart van eentje uit mayrhofen en zij had die van mij).
maarja vandaag ben ik er toch weer heen gegaan, want ik had natuurlijk ook nogsteeds de sleutels nodig van een chalet in de buurt van Konigsleiten.
gelukkig kreeg ik ze dit keer wel mee en heeft het neit echt lang geduurd.
doorgereden naar de supermarkt en nog wat inkopen gedaan en daarna huppakee weer de pas op richting gerlos.
Ik werd al gemist door mijn huisbaas! lol, ze kunnen me nu al niet meer missen, wat schattig! haha
heb trouwens ookal 3 sneeuwballen naar me gegooid gekregen, maar ja de mannen hebben lekker gemist! NANA, uhh oke ik neem het terug, straks word ik gelijk ingepeperd zoals mijn broer al had gedaan op 3 december :S Razz!
nouja vandaag weer een afspraak gehad over snowboardlessen en jippie! ik mag ook mee doen tijdens de lessen. kan ik el gebrken, want de enige eerste/laatste keer dat ik op wintersport was had ik mijn board van de berg late valllen en ben ik ziek geweest. dus een goede nieuwe start haha.
daarna even mijn papa een bezoekje gebracht. die was ook net aangekomen. hij dacht ook: oh mijn dochter in de sneeuw! Ik ga er even tussenuit doeii!
haha.
(stiekem heb ik hem gesmeekt om te komen anwege heimwee, kan mijn paps toch niet langer dan 4 dagen missen? mijn moeder eigenlijk ook neit, maarja vanwege de gladheid is het jammergenoeg beter dat ze nog even wacht met een bezoekje) Razz hahaha
noujaa kotm zeker wel goed! het sfeerte is in ieder geval erg gezellig en heb het nu al naar de zin!
t was n vermoeiende start, maar tot nu toe is de 1e indruk erg goed! (ook van de lokale bevlking gelukkig;))

nouja dit is dus een heel lekker verslag over de eerste 4 dagen in het oh oh gerloos. en aangezien ze naar kirchberg gaan, kan ikzeggen dat ik er nu ook geweest ben en heb geslapen lol!

I hoop dat jullie het een beetje leuk vonden om dit te lezen, sorry voor de spelfouten, maar ik ben te lui om alles nog een keer door te lezen en te corrigeren!
ik ga nog een beetje tv kijken en optijd slapen, en morgen een paar appartementen langs en afspraken maken!

Jetzt gehts (ger)loss!!

tot snel!