Ja mijn eerste dagen zitten erop! - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Ja mijn eerste dagen zitten erop! - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Ja mijn eerste dagen zitten erop!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

14 December 2010 | Oostenrijk, Gerlos

ja dames en heren, op 10 decemer om 12 uur vertrok ik naar het oh so gezellige dorp Gerlos. Ik ahd een hele fanclub , bestaand euit mijn ouders en opa e oma, die mij gedag gingen zwaaien.
net voor de grens naar Duitslaand haalde ik een Husk collega op waarmee we samen als eerst naar mayrhofen gingen rijden.
Het was een flinke reis en vooral in Oostenrijk begon het hevig te sneeuwen. op de snelweg rijde met zo veel sneeuw, dat je nieteens de wegbeleijning kon zien.
nouja uiteindelijk rond 10.30 uur aangekomen en dus toch redelijk snel gedaan.
daar nog lekker een drankje genomen, ik nam mijn favorite drankje: alsmdudler!!
heerlijk.
daarna het bed in gegaan.
rond een uur of 7.30 ging de wekker.
beetje opgefrist en rondgelopen in Mayrhofen. Ook waren er nog 2 andere reisleidsters in mayrhofen a aangekomen.
we gingen even een internet cafe in en in de tussentijd was ik al z een 3 keer langs geweest bij een hotel waar ik sleutels moest halen.
uiteindelijk besloot ik gewoon naar gerlos te gaan en een andere keer terug te komen om de sleutels op te halen.
Ja naar Gerlos, over de bergpas. er was ontzettend veel sneeuw gevallen die nacht en dat betekend: rijden met sneeuwkettingen.
Ik had natuurlijk geen idee hoe je uberhaupt een sneeuwketting om meot doen, dus bij de garage was er iemadn die hem om zou gaan doen.
bleken de sneeuwkettingen te groot te zijn, waardoor t gevaarlijk is om daarmee te rijden. toen maar nieuwe gekocht en toen kon de ECHTE reis naar gerlos beginnen.
ik heb bijna de hele weg 30 gereden haha, had geen idee hoe de weg liep en vond het stiekem toch wel een beetje eng waardoor k dacht: liever te langzaam, dan te snel en een botsing krijgen Wink.
uiteindelijk wa sik rond 13.00uur aangekomen bij het appartement waar ik de kj=omende maand zal wonen.
nog redelijk ruim en een lekker plekkie. op de bovenste verdieping, mooi uitzicht, 2 persbeddenn die tegen elkaar zijn aangeschoven. het enige jammer is dat het eren dekbed is voor 1 persbed. ben een 2pers dekbed gewent,maar das niet echt een probleem natuurlijk!
de eerste dag ben ik een beetje rondgelopen, wat boodschappen gedaan voor zover mogelijk, mijn kamer een beetje geprobeerd te ordenen met alle spullen, aangezien mijn kamer ook gelijk mijn kantoor is.
heb verder weinig gedaan en ben een paar van mijn accomodaties langs gegaan om kennis te maken.Ook heb ik de skipassen voor mijn gasten opgehaald en die heb ik dezelfde avond nog verder uitgedeeld.
dan zondag ben ik bijna de hele dag op mijn kamer geweest en was lekker allerlei administraite aan het doen.
rond een uur of 16.00 uur dacht ik, ja: apres-ski tijd!
Dus ben heerlijk lopend op pad gegaan. als allerleerst naar de isskogelbaan, waar oook de openign van t seizoen was en dus lekker veel mensen stonden.
eerst even met skileraren geklets en schnaps gedronken.
toen door naar een aparthotel van mij waar ik een andere reisleidster an n andere organisatie had ontmoet. even gezeten en geklets en daarna door naar de country club!
even alle nieuwe barpersoneelsleden ontmoeten en lekker kletsne over van alles ne nogwat.
(1e gratis drankej binnenRazz) lol! ben en blijf toch echt n nederlander heah?!
daarna nog even door naar een hotel en daar meer toekomstig barpersoneel ontmoet van Little London. nog een apre-ski bar. heb zelf geen idee hoe het daar is want nu is t nog gesloten, maar vrijdag kn ik daar als het goed is even onderzoeken!
dan afgelopen maandag met de skilessen zitten overleggen hoe we dat allemaal gaan doen en hoe het in elkaar zit. en daarna door gegaan naar onze lokale agent in elmau.
heb een lekker tourronde gedaan, waardoor ik heel veel van de omgeving heb gezien (A) en ook een uurtje te laat aankwam. uiteindelijk is daar antuurlijk ook een reden voor geweest, daar kom ik zo op terug.
Ik kwam (eindelijk) aan bij het kantoor, en nouja echt waar.... ik heb ongeveer 5 minuten binnen gezeten.... visitekaartjes gekregen en dat was het!
gelukkig kwam ik in de 15 minuten da tik in Elmau was al meerdere kennissen tegen:
2 reisleidsters van Elmau zelf, 2 reisleidsters van Zell am See en zelfs nog een reisleidster+reisleider vanuit Kirchberg.
Met andere woorden we waren met 6 sunweb en 1 husk reisleder bij elkaar. ene kleine reuni!
we zijn gezellig met ze allen gaan eten bij een mexicaans restaurant. daa rnog erg gezellig zitten kletsen en toen kreeg ik (gelukkig) ook een aanbieding om een nachtje in Kichberg te logeren! natuurlijk zou ik zoiets niet aflsaan. gelijk geregeld dat ik de auto in Elmau zou laten staan, mee ging rijdne in de auto van kirchberg en dan lekker een borrel op kon in de apresski bar die daar zit!
jaja, ik heb t wel ene beetje goed geregeld hoor Wink.
ik kan nu in ieder geval zeggen da tik op dit moment nog maar 50% in mijn eigen appartement heb geslapen. LOL 2 nachten gelogeerd en 2 nachten in mn eigen studiotje.
Was erg gezellig en uiteindelijk ben ik vandaag rond 12 uur weer terug vertrokken naar: mayrhfen. ik was er natuulijk gister al gewees tom de simkaarten om te wisselen. (ja ik had een simkaart van eentje uit mayrhofen en zij had die van mij).
maarja vandaag ben ik er toch weer heen gegaan, want ik had natuurlijk ook nogsteeds de sleutels nodig van een chalet in de buurt van Konigsleiten.
gelukkig kreeg ik ze dit keer wel mee en heeft het neit echt lang geduurd.
doorgereden naar de supermarkt en nog wat inkopen gedaan en daarna huppakee weer de pas op richting gerlos.
Ik werd al gemist door mijn huisbaas! lol, ze kunnen me nu al niet meer missen, wat schattig! haha
heb trouwens ookal 3 sneeuwballen naar me gegooid gekregen, maar ja de mannen hebben lekker gemist! NANA, uhh oke ik neem het terug, straks word ik gelijk ingepeperd zoals mijn broer al had gedaan op 3 december :S Razz!
nouja vandaag weer een afspraak gehad over snowboardlessen en jippie! ik mag ook mee doen tijdens de lessen. kan ik el gebrken, want de enige eerste/laatste keer dat ik op wintersport was had ik mijn board van de berg late valllen en ben ik ziek geweest. dus een goede nieuwe start haha.
daarna even mijn papa een bezoekje gebracht. die was ook net aangekomen. hij dacht ook: oh mijn dochter in de sneeuw! Ik ga er even tussenuit doeii!
haha.
(stiekem heb ik hem gesmeekt om te komen anwege heimwee, kan mijn paps toch niet langer dan 4 dagen missen? mijn moeder eigenlijk ook neit, maarja vanwege de gladheid is het jammergenoeg beter dat ze nog even wacht met een bezoekje) Razz hahaha
noujaa kotm zeker wel goed! het sfeerte is in ieder geval erg gezellig en heb het nu al naar de zin!
t was n vermoeiende start, maar tot nu toe is de 1e indruk erg goed! (ook van de lokale bevlking gelukkig;))

nouja dit is dus een heel lekker verslag over de eerste 4 dagen in het oh oh gerloos. en aangezien ze naar kirchberg gaan, kan ikzeggen dat ik er nu ook geweest ben en heb geslapen lol!

I hoop dat jullie het een beetje leuk vonden om dit te lezen, sorry voor de spelfouten, maar ik ben te lui om alles nog een keer door te lezen en te corrigeren!
ik ga nog een beetje tv kijken en optijd slapen, en morgen een paar appartementen langs en afspraken maken!

Jetzt gehts (ger)loss!!

tot snel!
groetjesss suusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 148135

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: