2 dagen Nice - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu 2 dagen Nice - Reisverslag uit Nice, Frankrijk van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

2 dagen Nice

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

30 September 2014 | Frankrijk, Nice

Voor sommigen is het iets onbekend en anderen hebben er wel eens van gehoord. Mystery Shopping! Je controleerd de service van een winkel. Maar wisten jullue dat ze dit ook doen voor vluchten??

Nee? Nou dat doen ze dus ook!
En ik was de gelukkige die een vlucht naar Nice mocht controleren. Ik dacht, nouja als ik er toch hern ga, kan ik net zo goed een paar dagen blijven.

dus ik bleef vanaf de 28e tot de 30e. Via mijn werk had ik een goedkoop hostel geregeld en ik kwam vroeg in de ochtend aan. Ik ging het hostel binnen rond 10.00 uur in de ochtend en daar kreeg ik het nieuws. Ik kon niet voor 2 nachten in dezelfde kamer blijven, aangezien ze het dus een beetje overboekt hadden. Ik ken het fenomeen maar als te goed, dankzij mijn vorige en huidige baan, dus er moet wel iets tegenover staan.
ik kreeg een voucher voor een gratis cocktail in de var twv 4EUR.
het hostel zelf voor 2 nachten kosste 18 EUR. Dus dat vond ik best n goede deal. Ik kreeg de voucher en mocht mijn bagage in de bagageruimte neer zetten en ontbijte eten.
Het was niet veel bijzonders een geroosterd broodje met jam en een kop thee.

Het was goed warm buiten en ik besloot om lekker even naar het strand te gaan. Op nog geen 500 meter lopen was er al de promonade en het strand. Ik nam een duik in de zee en keek om me heen. Het was bijna een jaar geleden dat ik voor het laats in het buitenland was geweest. Daar dreef ik dan in de zee, kijken op een berg waar een soort paleisje was, en aan de andere kant de promonade.
Het was zo heerlijk om in de zee te drijven!

Toch ben ik een persoon die niet lang stil kan liggen en niets doen.

Ik had behoefte aan luchtige kleding. Dus ik ging op pad om te shoppen..... helaas was het zondag en waren er weinig winkels open. Toch lukte hrt me om een jurk te vinden. Met de nieuwe jurk ging ik terug naar het hostel. Het was rond 15.00 uur en ik kon pas vanaf 16.00 uur inchecken.
dus heb ik me toen even omgekleed en ben ik weer naar buiten gegaan. Als eerst liep ik langs een plein waar er ook fontijnen waren. Fontijnen waar je doorheen kan lopen en rennen. Overal liepen er kinderen die aan het spelen waren. Ik ging op het gras zitten met een boek. Niet dat ik veel aan het lezen was, want ik vond het veels te leuk om te kijken naar iedereen die door de fontijn heen liep. Opeens een oudere oma die de fontijn in liep, met haar kleindochter. Opeens spoot de fontijn ver omhoog precies in het gezicht. Iedereen die het zag moest lachen. Het was gewoon heerlijk.

Even later nog gaan zitten op een bankje bij de promenade. Ik deed oordopjes in om naar muziek te luisteren en had uitzicht op de zee.
Het gaf zo veel rust en ik genoot ontzettend van het feit dat ik even weg was uit Nederland.

Ik was behoorlijk moe, mijn vlucht vertrok die ochtend uit Amsterdam om 6 uur, dus 4 uur moest ik op de luchthaven zijn. Mijn lieve vader bracht me om 3 uur weg. Dus de moeheid sloeg toen toe.

Ik ging maar het hostel om in te checken. Er zat nu iemand anders bij de receptie welke het me niet aan wilde doen dat ik van kamer moest verandrren, dus ipv een 16bed dorm kreeg ik een upgrade naar een 14bed dorm. Met andere woorden: een gratis cocktail en een kamer upf
grade, nu had ik helemaal niets meer te klagen.
Super moe ging ik op bed liggen en viel ik in slaap.

Rond 19.00 uur werd ik wakker en begon ik een gsprek meg een Canadees meisje, welke in t bed vlakbij lag.
We begonnen te kletsen en besloten samen te eten in het hostel. Voor 3 EUR werd er toch een mega bord patat klaar gemaakt, niet normaal gewoon! Ook namen we een cocktail. Mooi voor mij dat ik hem gratis had natuurlijk. Due avond hebben we nog veel zitten kletsen en later op de avond besloten we uit te gaan. Het was een heerlijk gezellige avond en rond 3 uur ging ik mijn bed in. Ik sliep de volgende dag tot 12 uur en ik had eigenlijk nergens zin in. Het Canadese meisje werd ook wakker en samen zijn we een hapje gaan eten. We hadden beide onwijs zin in kippenpootjes, dus zodra we een restaurantje vonden hebben we daar heerlijk gegeten!

Vervolgens die namiddag weer naar het strand geweest. Toch niet zo prettig om op die grote kiezelstenen te liggen, maarja je moet er iets voor over hebben. We waren nog veel aan het kletsen en voordat we het wisten begon de zonsondergang al. Die avond hadden we ook nergens zin in en zijn we films wezen kijken in t hostel. Mijn wekker ging weer vroeg, want mijn vlucht vertrok om 9 uur. Ik moest om 7 uur op de luchthaven zijn en dus 6 uur op. Dan is t erg slim om op tijd naar bed te gaan!

En toen ging mijn wekker, ik moest op voor mijn vlucht. Ik dacht wel te weten hoe ik bij mijn busstation kwam, maarja tijdens een reis/vakantie in het buitenland zou niet compleet zijn, zonder een keer te verdwalen natuurlijk! Het zou 4 minuten lopen moeten zijn...... en 15 minuten later liep ik nogsteeds. Plots vond ik een bushalte waar ook een bus stond, ik dacht: YES gevonden! Maar nee..... niet de juiste bus, de weg werd gewezen en ik moest nog 5 minuutjes lopen.

Ik kom bij het busstation aan. Ol het bord stond dat om 6.20 een bus zou gaan, ik kwam om 6.21 uur aan. Ik had geen bus voorbij zien komen, dus ik hoopte dat ik nog op tijd was.
het was 6.30 en er waren nog 4 anderen aan het wachten. We vermoedde dat de bus niet meer zou komennadat we nog 10 minuten meer hadden gewacht. Precies op het moment dat we op zoek gingen naar een taxi, kwam de bus aangereden. Wij waren zo blij dat we niet in de taxi gestapt waren!

Uiteindelijk was ik alsnog ruim optijd op de luchthaven en kon ik mijn vlucht naar huis nemen.
Dan zodra ik thuis was, kon ik gelijk mijn koffer weer inpakken want de volgende dag had ik mijn vlucht naar Madeira, Portugal. Het is een klein eiland, wat in werkelijkheid dichter bij Afrika ligt dan Portugal.

Meer over mijn vakantie daar, in mijn volgend verslag!

Groetjes Suus

• 02 Januari 2015 - 13:21

Ineke Van Uitert:

Hoi Suus,

Wat leuk weer een blog van je te lezen. Geniet van je vakantie op Madeira

groetjes
    Ineke