Nog een paar dagen voorbij op Cyprus! - Reisverslag uit Agia Napa, Cyprus van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen voorbij op Cyprus! - Reisverslag uit Agia Napa, Cyprus van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen voorbij op Cyprus!

Door: Suzanne (nog steeds)

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

08 November 2015 | Cyprus, Agia Napa

En weer bijna twee dagen voorbij!
Gisteren heerlijk uitgeslapen tot 9.30 uur!! Ik had gelukkig de vorige avond boodschappen gedaan, dus voor ontbijt, griekse yoghurt, met vers fruit en een beetje musli. Jammie.
Dat noem ik nog eens een goed begin van de dag, haha.
Vervolgens ben ik in de auto gestapt richting Famagusta. Om hier te komen moest ik de on-officiele grens over naar het Turkse gedeelte. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet helemaal op mijn gemak voelde. Zodra ik de grens over ging een extra verzekering gekocht zodat ik ook verzekerd was in dat gedeelte van het ''land''. Aangezien het niet gedekt was in de normale verzekering die ik erbij had gedaan, en aangezien het niet echt een officieel erkend Turks gebied is, kon dit gelukkig bij de grenspost geregeld worden. Man wat ben ik blij dat ik dat gedaan had! (ja word vervolgd).
Na het Turkse gedeelte ingereden te zijn langs allerlei grensposten en hekwerken met veel prikkeldraad, kreeg ik haas het idee dat ik een gevangenis binnen ging. Oja en hier heb je de Turkse Lira en niet de euro! Het was heel raar om zo een extreme omschakeling te zien, qua taal, mensen die rondlopen en natuurlijk allerlei Turkse winkeltjes. Ik was gereden naar het punt van Famagusta wat ook wel '' gohst town'' word genoemd. Dit was een tip van mijn broer die zei dat dit echt de moeite waard was! Ik ben hier met de auto langs gereden. Omdat ik me niet echt op mijn gemak voelde ben ik niet uitgestapt en heb ik vanuit de auto een paar foto's gemaakt.
Vervolgens nog een beetje rond gereden en al snel terug naar het Griekse gedeelte.
Maarja zo makkelijk kwam ik het Turkse gedeelte niet uit :S. Blijkbaar zat ik illegaal in het Turkse gedeelte, aangezien ik geen Turks visum had....... Dit werd ook niet gezegd dat ik moest hebben, er werd mij verteld door die grenswacht dat ik de verzekering moest hebben. En daar stond ik dan bij de paspoort controle..... paspoort laten zien, en vervolgens werd er gevraagd om de verzekering. Die gaf ik en ik moest aangeven waar ik binnen was gekomen. Ik wees naar de andere kant van de weg, en zei dat ik via die kant binnen gekomen was. Pffff en nu was ik dus heel blij dat ik uitgestapt was om die verzekering te halen! Uiteindelijk mocht ik toch doorrijden gelukkig. Vervolgens weer controle en moest ik mijn klep open doen om te laten zien dat ik niets gekocht of meegenomen had. Een auto voor me had een nieuwe nepmerk tas in de klep zitten, ze zeiden dat die gekocht was op het Griekse gedeelte, maar die mensen mochten dus ook niet gelijk door. Bij mij werd de auto binnen een paar seconden gecontroleerd en mocht ik gelukkig door rijden. Ik was blij om terug in het Griekse gedeelte te zijn!
Vervolgens door gereden naar Aiya Napa, waat de mooiste stranden en leukste uitgaansgelegenheden waren. Nouja het was daar veel te vroeg voor maar wel ene paar qua uiterlijk stoere plekken gezien. Bedrock, helemaal ingericht naar the Flinstones, en Jungle bar, met allerlei wilde dieren beelden. Was best leuk om te zien en langs te rijden. Ik heb een strandje gezocht en daar ben ik lekker gaan liggen zonnen. Een kiezelstrandje, waar niemand was en ik dus alles voor mijzelf had! Ik had lekker muziek via mn mobiel op gezet en een beetje in de zon gelegen en een duik in de zee genomen! Ja heerlijk mijn eerste duik in de zee van deze vakantie.
En een beetje in de zon gelegen, maar er stond een redelijke wind, waardoor ik als snel besloot weer in de auto te kruipen en terug naar limassol te rijden.
Thuis aangekomen een lekkere douche genomen en ten ben ik richting het oude centrum gaan lopen. Een wandeling van 5,5 km per enkele reis. Op de weg hier naar toe kwam ik een klein park achtig plekje tegen waar een bandje life aan het spelen was. Daar ben ik even bij gaan zitten en luisteren en mee deinen met de muziek. Na daar gezeten te hebben ben ik verder gelopen en kwam ik bij de Marina /haven aan, hier waren veel verschillende eettentjes. Ik heb er een uitgezocht en ben een hapje gaan eten. Ik heb letterlijk nog nooit eerder gehad dat mijn eten zo snel geserveerd was! Ik zat, ik bestelde, ik ging naar de wc, ik kwam terug en daar kwam het bord met eten al aan! Ik had nog niet eens drinken gehad. Normaal gesproken komt er eerst drinken en daarna eten, dit keer eerst het eten en daarna mijn drinken. Na het eten ben ik nog heel even een rondje gelopen om het kasteel/oude centrum van Limassol en vervolgens weer terug gelopen naar het appartement. Ik heb nog even in de lobby gezeten en daarna een film gekeken op bed. In slaap gevallen en vanochtend was ik om 8.30 weer wakker. Vandaag had ik een Zon-dag gepland, ja grappig heah? Een Zon-dag op zondag! Hahaha Het zit hem in de naam van de dag! Ik begon bij het zembad, waar ik het iets meer dan een uur had volgehouden. Het water van het zwembad is wel echt ijskoud, kan beter een duik in de zee nemen! Dus na het momentje bij het zwembad ben ik naar de starbucks gelopen en heb ik daar een koffie vandaan gehaald. Het was hier gewoon duurder dan in Hilversum! Met de koffie in mijn hand ben ik richting de zee gelopen, wat ook maar 100 meter daar vandaan was. Er waren grote rotsen en verder naar links een strandje. Ik ben op de rotsten gaan zitten, genietend van de zon en koffie. Zodra de koffie op was had ik een duik genomen in de zee. Aangezien ik toch mijn zwemkleding nog aan had. En ondanks da tik geen handdoek bij me had.

Het was rond 13.00 uur en ik moest heel nodig naar de wc en vond dat ook wel een mooie tijd om even middag te eten, Dus terug naar mijn kamer gegaan. Hierna weer een ander strandje gezocht, wat een zandstrand was. Oh was was dat heerlijk om hier vandaan lekker de zee in te gaan en lekker te zwemmen! Daarna ouderwest op een handdoek in het zand liggen En ja ik smeer me goed in met zonndebrandcreme. Na een paar uur betrok het redelijk en werd het daardoor wat frisser en besloot ik terug naar het appartement te gaan. Aangezien ik onder het zout zat (ja dat krijg je van de zee :P) weer een douche genomen. Lekker eten gekookt. Muziek aan via de tv, allemaal jaren 90 muziek! Im blua dabadiedabadia! Mambo numba 5! Tutatutat udaiedieie! AyAYAYA Cocojombo! Ayayeee! Op mijn balkon met de muziek op de achtergrond gegeten en nu dit aan het typen. Ik ga zo even naar beneden aangezien er life muziek is, wat misschien wel ffe gezellig is ;).

Doeg doeg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 1270
Totaal aantal bezoekers 147878

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: