De laatste dagen - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Tromsø, Noorwegen van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

15 Februari 2016 | Noorwegen, Tromsø

Nou mensen , daar ben ik weer. Het is alweer de laatste avond in Noorwegen en ik heb zo veel gedaan en beleefd en meegemaakt en genoten en gezien! Ik baal er gewoon van om morgen weer terug naar huis te moeten gaan!
Na op vrijdag ingecheckt te zijn in het hostel heb ik nog een beetje gerelaxed en in de avond had ik weer een Noorderlicht tour. Ook weer met het hostel en het was een hele leuke gezellige groep! Al redelijk vroeg rond 9 uur zagen we het noorderlicht en dit was de sterkste tot toen toe! Weer op een aantal foto's en vervolgens door naar een andere plek waar er weer een vuur gemaakt werd. Dit keer was ik slim en had ik marshmallows mee genomen. Oh wat zorgde dat toch voor een gezellige en leuke ervaring! Iedereen en zelfs de begeleiders helemaal enthousiast! En ze zeiden al tegen elkaar, hee dat is wel een heel goed idee om dat mee te nemen. Gewoon takken afbreken en heerlijk marshmallows maken. Rond een uur of half 1 waren we terug in het hostel. De volgende dag heerlijk lang uitgeslapen. Ik ging nog even mijn reservering van de sneeuwmobiel bekijken en controleren en op de website over de ophaalplek, en opeens komt mijn oog op een melding van de tour waarbij stond van mandag tot zaterdag. En ik had geboekt voor zondag.
Ik zag mijn geest al dwalen, oh jeej gaat het nog wel door. Dus gelijk een e-mail gestuurd naar de organisatie. Ik kreeg gelijk een reactie terug, ik kan je ook vandaag ophalen 17.30 uur, wat is je telefoonnummer. Dus mijn nummer gestuurd en ik werd gelijk gebeld. En het was geregeld ik werd die avond opgehaald en hoefde niets extra te betalen!!!
Dit kwam mede doordat de ferry niet op zondag ochtend ging. Nouja je kan het wel bedenken dat ik gelijk mijn tas klaar maakte en super enthousiast was! Ik ging gewoon een nacht ergens in het midden van de natuur verblijven!
Het was zo een twee uur met de auto/busje en een stukje met de ferry voor 20 minuten. Daar aangekomen kon ik me installeren in de kamer en vervolgens stond het avondeten klaar. Zalm :S. En iemand die mij een beetje kent, weet dat ik echt absoluut niet hou van vis. Gelukkig was de zalm klaargemaakt in een kaassaus met sperziebonen en wortel. Dit hebben ze er voor me uitgevist en wat aardappeltjes erbij en gelukkig was dat erg goed te eten. En na het eten werd ik nog blijer gemaakt, want ook in de avond gingen we een rit naar de top van de berg doen om met een beetje geluk het Noorderlicht te zien. Eerst kregen we natuurlijk instructies en vervolgens huppakee de berg op! Ik raakte tot twee keer toe van de baan af en dan moet je zo snel mogelijk stoppen anders kan de sneeuwscooter tot een meter onder de sneeuw terecht komen. Gelukkig was ik zo slim om dan dus ook echt gelijk te stoppen en dit keer niet toch eigenwijs door proberen te gaan haha. Ik voelde me wel een beetje schuldig omdat ik de rest van het groepje daardoor liet wachten. Echter zei de gids later die avond tegen me dat hij het eng vond met mij en degene achter me omdat hij de hele tijd naar een kant hing en iets aan zijn knieën had ofzo. Dus misschien had het daarmee te maken, dat is mijn excuus in ieder geval hahaha.
In ieder geval waren we die avond naar echt een super mooie plek gegaan om het Noorderlicht te bekijken, en alsof het zo had moeten zijn werd het mooier dan ooit tevoren. Dit is de eerste keer dat ik echt met mijn eigen ogen de verschillende kleuren zag en dat het licht zogezegd aan het ''dansen'' was, dus echt heel duidelijk super mooi aan het bewegen. Nu snap ik echt pas waarom mensen het zo mooi kunnen vinden! Die kleuren, dat dansen en dan op een plek waar je niet normaal kan komen alleen met sneeuwscooter. Wauw wat was dat een belevenis!!! Ik liet mezelf gewoon vallen in de sneeuw! En natuurlijk de begeleider gevraagd foto's voor me te maken omdat ik met mijn eigen camera toch niets kan. Ook de dochter van de begeleider was erbij, die is 12 jaar en zelfs die was mega enthousiast, die had het nog nooit in haar leven zo gezien! Hoe kicken was dat. Officieel zou ik niet eens op die trip te horen zijn hihihi en dan krijg je zo iets, hoe veel geluk is dat?!?! Dat was dus avond/nacht 5 van de 6 dag ik het Noorderlicht gezien heb. Terug gekomen bij de villa nog wat zitten kletsen en toen vroeg de gids of ik mee ging naar een Lavvo met een kampvuur erin. Natuurlijk zeg ik daar geen nee tegen! Het is een soort huisje met glazen dak en een vuur verwarming in het midden. Hier heb ik nog tot bijna 3 uur s'nachts zitten kletsen en daarna werd het toch echt bedtijd.
Dus heerlijk mijn bedje in gekropen! Rond 8 uur werd ik wakker en toen een douche genomen en genoten van het uitzicht. Wauw, recht tegenover het huis is water met daar achter wat Fjorden, vol met sneeuw overal! Het ontbijt met dat uitzicht en op Valentijnsdag maakt je automatisch verliefd op het land en de plek! De rust van de natuur en ja mensen tot vandaag had ik nog geen enkel andere Nederlander ontmoet. En voor degenen die houden van reizen/ op vakantie gaan, weten dat het zowat onmogelijk is om ergens te zitten waarbij je zo lang geen andere Nederlander ontmoet. Vandaag na het ontbijt klommen we weer op de sneeuwscooters. Dit keer wisselden we met personen dus ik had nu niet dezelfde man achterop maar zijn vrouw en hij ging bij de begeleider achterop. Dan hadden we nog 3 Fransen en 2 Nederlanders. Er was 1 persoon te veel, waardoor de eerst achter bleef bij de Villa en later werd opgehaald. Het is daar zo een mooie natuur en echt gewoon geweldig genieten!
Rond het einde werd er gevraagd voor 1 persoon om naar beneden te gaan en beide ouderen het stel zeg maar, wilde wel naar beneden. Dus dat betekend een extra ritje hihaaa, dus ik met de gids naar beneden van de berg af, om het stel af te zetten en daarna weer naar boven! Dus eigenlijk even een extra ritje gehad. Ik had lijkbaar nog niet genoeg geluk gehad lol!
Dit keer ben ik trouwens geen een keer vast komen te zitten en twee anderen wel. De hele scooter was zo diep in de sneeuw dat het redelijk lang duurde om ze eruit te krijgen! Dus hoe ik het gister had gedaan viel hartstikke mee haha.
Na deze sneeuwscooter safari nog even wezen lunchen en vervolgens terug richting Tromso. De gids die had nog tijd tussen het wegbrengen en ophalen en ben dus nog even met hem een koffie wezen drinken in een café. Vervolgens in de avond eerst begonnen met deze blog te schrijven en filmpje online zetten en foto's op de laptop. Met een meisje uit de kamer had ik afgesproken om naar het meer boven op de berg hier te gaan om een laatste poging te doen om het Noorderlicht te bewonderen. Hij was in het begin amper zichtbaar en totaal niet sterk. Op het moment dat we van plan waren om terug naar het hostel te gaan werd hij opeens super sterk! Ik kan het niet meer geloven dat het nog meer kon zijn dan gisteren. Het bleef nu langer dansen en weer waren de kleuren zichtbaar!!! Het is zo apart om te zien hoer het van 1 groene stip als een soort golf verspreid en feller word en gaat bewegen! Nou dat noem ik nog eens een perfecte afsluiting van mijn vakantie! 6 van de 7 nachten het Noorderlicht gezien!!
Zo veel extra ritjes en extra's die op mijn pad gekomen zijn. Dit was echt een van de beste (en duurste) vakanties ooit!! Ik ga nu mijn tas verder in pakken en klaar maken want straks vlieg ik terug.
Bedankt voor jullie leuke reacties en het mee lezen!

Liefs Suzanne

  • 15 Februari 2016 - 20:32

    Geery Last:

    Pot Jan Dozie wat een mooie foto's van het Noorderlicht. En dan die stoere meid op een sneeuwscooter!!! Waarschijnlijk ben je als weer thuis als je dit leest. Ik/wij wachten op een uitnodiging om de foto's te komen bewonderen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 147935

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: