Mijn kleine vlucht weg voor een paar dagen! - Reisverslag uit Bochum, Duitsland van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Mijn kleine vlucht weg voor een paar dagen! - Reisverslag uit Bochum, Duitsland van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Mijn kleine vlucht weg voor een paar dagen!

Door: The one and Only Suusy!

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

25 Maart 2016 | Duitsland, Bochum

Een hele goede morgen! Het is alweer 2 weken geleden dat ik naar Marrakech ging voor n paar dagen. Jullie kennen me, ik zit niet graag stil! Oke wel als ik onderweg ergens naartoe ben....
Op dit moment zit ik in de bus, richting Dortmund! Even weg van alle drama waar het nieuws vol mee staat. Uiteraard zorgt dit thuis voor n hoop meer werk, dus eigenlijk toevallig erg goed gepland! Wel is het duidelijk merkbaar van de extra veiligheids acties. Mijn bus vertrok van Utrecht centraal, en daar stonden een hoop meer zwaar bewapende politie agenten. Uiteraard moest ik opzoek naar de bushalte voor de internationale bus. Van de ene bushalte naar de ander gelopen en nergens iets te vinden..... ik zag mijn geest al dwalen. Ik was n half uur eerder aangekomen om er zeker van te zijn dat ik op tijd zou zijn..... na heen en weer te zijn gelopen, het stationsgebouw in en even op wifi. Daar via google maps t adres geregistreerd. Het was nu al rond 11.25 en de bus zou om 11.35 vertrekken.... 4 minuten lopen volgens google maps. Ik had gps aan staan zodat ik kon zien of ik goed liep. Het leek wel alsof ik mezelf van de ene naar de andere plek kon teleporteren want google maps leek behoorlijk van slag met mij locatie. Op n gegeven moment zei google maps dat ik op de plek stond, en dat was n stuk waar geen auto/bus kon komen..... ik weer naar de weg toe lopen en om me heen kijkend van: oh man waar moet ik heen? 11.30 uur... straks vertrekt de bus zonder mij!
Toen zag ik plots de bus die ik moest hebben aan komen rijden! Ik dacht gelijk mooi! Kijken waar hij naartoe rijdt! De busschauffer zag blijkbaar aan mijn houding dat ik degene was die de bus moest hebben en hij wees naar de overkant, waar met grote letters BUS op de grond staat en met zo een oranje bord die gebruikt word tijdens omleidingen enzo waar ' internationale bussen' stond.... oke oke, ik had duidelijk beter moeten kijken. Maar toch was het een ongewone plek!! Hahaha. Toen moest de bus even draaien en kon ik instappen. Gelijk mijn eerste duits voor dit weekendje gesproken! Uitleg gekregen over waar de wc is en als ik vragen heb daar heen kan gaan. Was ook wel apart want ik was de enige die hier in stapte. Alle andere mensen zaten/zitten al inde bus.
Net luisterde ik naar de radio, en luisterde ondertussen ook naar t telefoongesprek welke de byschauffeur met iemand voerde.blijkbaar word ook de grens van Nederland naar Duitsland extra gecontroleerd, dus ik ben heel blij dat ik besloten had om mijn paspoort mee te nemen!!
Nu rijden we nog in Nederland. Ik ben benieuwd of er echt veel zichbaar is bij de grensovergang.

Trouwens ik verblijf niet in Dortmund, maar in Bochum. Bij een meisje Moni welke n nachtje bij mij gecouchsurfd had vorig jaar en die naar Nieuw-Zeeland ging toen! Dus nu ga ik bij haar couchsurfen! Sowieso gaan we vandaag Dortmund onveilig maken en na 19.00 uur kan ze iemand gratis mee nemen met OV dus dan gaan we waarschijnlijk richting haar huis/kamer. Ze studeert dus volgensmij zit ze op n soort studentenkamer.
Ik ben benieuwd en als ik iets interresants mee maak zal ik jullie uiteraard updaten :-p.
Grens overgang ging zonder problemen. Er was wel n politie auto en de bus ging daar langs de speciale eenheid indien er een controle gedaan diende te worden. Dit was niet het geval en we konden dus gewoon zonder problemen de grens over.

Zo klokslag 15.00 uur kwam mijn bus aan op bestemming Dortmund! Hier ontmoette ik mijn vriendin. Eerst liepen we een rondje in de stad, langs de bekendste kerk van Dortmund. Was wel grappig, er was daar vroeger een tramlijn, welke nu niet meer in gebruik is. En blijkbaar waren ze te lui om deze lijn weg te halen. Dus ze hebben gewoon wat cement in de geul van de trambaan gestopt, zodat die nu gevuld is en eigenlijk een soort onderdeel van de weg. Waarschijnlijk natuurlijk ook vanwege t geld. Ze hebben het gewoon grotendeels gelaten zoals het oorspronkelijk was.
We gingen lekker op een terrasje zitten waar ik een Cappuchino "german style" dronk. Ja zo werd die cappuchino letterlijk genoemd! Nadat dit op was vertrokken we richting de Metro, naar het park toe. Hier moest je betalen om het stadspark in te kunnen. Gelukkig niet zo extreem duur en we namen de combi ticket zodat we ook in de tv-toren konden. Na een beetje gelopen te hebben gingen we dus de toren in. Bovenaan zo n 200 meter hoog, uitzicht over heel Dortmund! Het mooiste vond ik de heuvels/bergen op de achtergrond. Die had ik hier in deze omgeving niet echt verwacht. Natuurlijk lekker veel foto's wezen maken en genoten van het uitzicht. Zodra we uitgekeken waren gingen we weer naar beneden en hebben we nog veel meer rondgelopen in het park. Even gek gedaan bij houten uitgesneden nijlpaarden en op een gegeven moment kwamen we aan bij een klein watertje. Hier waren er grote ronde tonnen, waar je in kan staan met een boomstam om te "varen". Er was maar 1 boomstam in de ton met andere worden je draaide vooral rondjes op t water!
Nadat we t gehad hadden met het peddelen, zijn we richting n grote schommel gelopen en hebben we even geschommelt.
Vervolgens zijn we nog verder door het park gelopen. Nog even op n bankje gezeten en thee gedronken (moni had een thermoskan mee namelijk). Dat was dus wel genieten!
Daarna zijn we richting de studentenflat gegaan waar ze woont. Na 19.00 uur kon er iemand gratis mee reizen met haar studentenpas, dus daar had ik geluk mee!
Ze deelt haar flatje met 1 ander persoon, maar die was/is er niet. Dus ik heb haar slaapkamer in gebruik. Wel op n luchtbed in haar kamer. Ik moet zeggen dat het ook echt een hele ruime kamer is in vergelijkiing met n andere studentenflat. Aan de andere kant heeft het geen gezamelijke woonkamer alleen gezamelijke keuken.
Hier hebben we die avond quiche gemaakt en tijdens filmpje kijken waren we aan het eten. Het was een lange dag en heb me erg goed vermaakt!

Vandaag, donderdag de 24e alweer. Ik was rond 8.30 uur wakker en was blij om zo heerlijk uit te slapen! Daarna een douche genomen en ontbeten.
Vervolgens vertrokken we met soort OV fietsen naar een meer/kanaal in de buurt. Heuveltje op, heuveltje af en weer heuveltje op. De heenweg was vooral heuveltje af, dus de terugweg was erg vermoeiend. Hier ook weer verbaasde ik me over de hoeveelheid heuvels! Het gaf me zo een extreem vakantiegevoel! Vogeltjes fluitend, water naast je, heuvels aan de andere kant naast je en op de achtergrond naast het water. Heerlijk om even nergens aan te hoeven denken en gewoon te genieten! Ook hier hebben we een thee-pauze gehouden. Even later zijn we een beetje terug gefiets en kwamen we terecht bij een chinees tuintje. Hier hebben we ook weer gezeten en thee gedronken. Zo genieten en zo duidelijk even weg van thuis! Hierna vervolgden we de weg terug richting te flat. Phoe hee wat hebben wij een hoop trappen naar boven gelopen met die fiets. Het bewonderd me gewoon bijna dat ik geen spierpijn heb!
In de middag hebben we even thuis gezeten, geluncht en wat snacka klaar gemaakt voor de rest van de dag. We zijn namelijk naar Oberhausen gegaan, naar een tentoonstelling:wonderen der natuur. Hier waren vele foto's van dieren en natuur uitgebeeld. Ook n andere vriend van moni ging mee. Met mij Duits ging het begin van de dag goed, maar naarmate ik wat moeier werd, werd ook dat lastiger. Eigenlijk de gehele dag gelraat in duits en engels en ook echt constant afwisselend. Soms sprak ik in Duits en Moni in engels, dan ging ik over in het engels en ging zij weer over in het duits hahaha.
Bij die tentoonstelling was er trouwens ook een ruimte waar je op een kussen kon gaan zitten. Hier kwam er de wereldbol in beeld wat echt heel mooi gedaan is!
Om 18.00 uur ging het dicht en hadden we dus nog n uur om te overbruggen zodat ik niet hoefde te betalen voor het ov op de terugweg. Dus we zijn ook in Oberhausen naar een park geweest. Er was een soort kasteel en zwanen. Hertenkamp enzo. Was leuk om er even rond gelopen te hebben. Echter was het natuurlijk al wel een redelijk lange dag. Die avond konden ww ook nog naar een feestje waar Moni uitgenodigd was, maar we besloten om niet te gaan. Was natuurlijk al een redelijk volle dag waarbij we veel gezien en gedaan hebben. Thuis aangekomen nog even wat pasta klaar gemaakt en daarna foto's uitwisselen. Er zitten echt super mooie tussen. Vooral van gisteren lijkt het echt super zonnig, terwijl dat best mee viel haha.
Na de foto's zei ik dat ik lekker richting bed wilde. T was al 22.10 en als we nog n film zouden gaan kjjken zou ik t niet tot t einde halen!
Het is nu 22.45 dus ik ga lekker slapen!

Slaap lekker!
Groetjes Suus

Hoi allen!
Zo het is alweer zo ver dat ik weer tetug richting thuis ga.... helaas.
Ik ben net in de bus gestapt. Vanochtend nog lekker n douche genomen en ontbeten. Daarna vanuit Bochum richting Dortmund gegaan, omdat hier vandaan de bus vertrekt.
Eerst zijn we nog naar n cafe geweest waar we de eerste dag ook waren en heb ik heerlijk een Apfelstrudel mit Sahne und Vanillesauce genomen met n normale cappuchino dit x!
Daarna nog even snel naar n klein supermarktje op station gegaan waar ik nog iets te drinken heb gekocht en iets te eten. Het is nu 13.45 uur en rond 17.05 uur ben ik un Utrecht. Dan hoop ik dat alles ok is met de treinen dat ik gewoon in hilversum komen kan.
Ik ga lekker radio luisteren, uit raampje kijken en misschien val ik nog ff in slaap straks.

Jaaaa avontuur in de bus! We gingen net de grens over naar Nederland en ik zag een auto van de koningklijke marreschausee gelijk achter de bus aan gaan. Ik had gelijk al het idee dat ze achter ons aan gingen voor controle. Toch reed de bus gewoon door. De politiewagen was voor de bus gaan rijden en ging er af bij een tankstation en de bus reed rustig door. Toen dacht ik voor heel even dat ze niet voor ons waren, totdat de politie nergens stopte bij t tankstation en weer gelijk de weg op ging en naar de bus toe. Van links via de vluchtstrook reed de wagen naast ons. En het lampje "volgen" ging aan. Ook maakte de marrechausee het gebaar naar de busschauffeur dat hij op moest letten. En toen stonden we opeens stil op de vluchtstrook waar er een strenge controle gedaan werd. Iedereen moest paspoort laten zien en verschillende paspoorten werden op echtheid gecheckt en werden via een soort politieradio doorgegeven. Waarna uiteindelijk alles toch goed bleek te zijn. Die controle duurde zeker 10 minuten! Nouja ik zeg wel streng maar er werd niet gefoulleerd ofzo, was echt puur een paspoortcontrole. Nu rijden we weer door en over als het goed is ongeveer n uurtje ben ik in Utrecht. Nou toch meegemaakt dus dat ze gingen controleren! Haha

Nou dames en heren veel meer valt er niet meer te typen, dus ik wens jullie een fijne goede vrijdag en natuurlijk hele goede paasdagen gewenst!!!
Liefs Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 148464

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: