Nog 3 nachtjes! En dna Bye Bye Tassie - Reisverslag uit Hobart, Australië van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Nog 3 nachtjes! En dna Bye Bye Tassie - Reisverslag uit Hobart, Australië van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Nog 3 nachtjes! En dna Bye Bye Tassie

Door: Suzanne de Waard

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

26 Februari 2013 | Australië, Hobart

Vandaag is het alweer Zaterdag de 23e februari,

Dit betekend bijna een week geleden dat ik de meditatiecursus gedaan heb.
Die zondag had ik dus nog ene meisje leren kennen die ook deze cursus gedaan had, en ben de afgelopen week zo nu en dan een beetje met haar en een ander Duits meisje opgetrokken.
Afgelopen maandag was er een soort Italiaanse dag met live bandjes in de stad, daar ben ik met het Duitse en Zweedse meisje naartoe gegaan. Was erg leuk en een gezellige atmosfeer, ook al was het ook stinkend warm! We zijn nog bij een cafeetje geweest waar we een kopje koffie gingen drinken. Uiteindelijk hebben we daar ongeveer de hele middag gezeten en hebben we geklets over van alles en nog wat! En toen was het alweer avond en tijd om een hapje te eten.
Die dinsdag zijn we naar de bieb gegaan en een beetje gekeken voor samen naar Cradle mountain gaan. Uiteindelijk liet ik het afweten, aangezien ik nu echt rust moet pakken! Aangezien ik straks zo verschrikkelijk veel aan het reizen zal zijn, is het slim om uitgerust te beginnen.
Ik bleef nog op het internet en de laptop, en later in de middag ben ik een beetje wezen rondlopen en in de stad gezocht naar een nieuwe externe harde schijf voor de laptop, om een back-up te maken voor alle foto's en verslagen.
Dit was gelukt en dus betekende dat ook dat ik ein-de-lijk de laptop totaal opnieuw kon gaan installeren. Hij was namelijk zo langzaam geworden, zodra ik hem opstartte, kon ik nog naar de toilet gaan, daarna mijn diner klaar maken en dan met een beetje geluk was hij opgestart. Het duurde minimaal 5 volle minuten!
Na de hele computer te re-installeren, ging het gelijk al een stuk sneller! Binnen 1 minuut si hij helemaal opgestart! Natuurlijk moest ik wel weer een paar programma's downloaden, dit heb ik de gehele woensdag gedaan. Ik heb werkelijk de hele dag in de Bibliotheek gezeten, 100-den updates gedraaid, programmas gedownload en geïnstalleerd. En nu werkt hij helemaal super zonder problemen!
Uiteindelijk ging de bieb al dicht terwijl ik nog wat wilde doen, dus heb ik een bonnetje in mijn hostel gekocht voor internet. Op een een of andere manier erg veel geluk mee gehad, want ik kreeg meer dan 24 uur internet, voor een normaal gesproken 1 uur bonnetje :P.
Dan komt donderdag waar ik dus de hele dag lekker van alles op het internet heb zitten bekijken, facebook en websites voor mijn reizen, mijn e-mails en dat soort dingen. Mezelf weer even totaal up-to-date maken. Verder heerlijk op youtube de Jetsons gekeken en The Flinstones! Ja die goede ouwe tijd! Het blijft leuk!
In de ochtend geskyped met mn broer, ouders en oom en tante vanuit Noorwegen! Ja ik was erg vroeg op vanaf 7.15 uur, en dat is dan 21.30 uur in NL, dus een mooie tijd om even te skypen, voordat ik de grote non-stop reis ga beginnen.
En dan vrijdag, heb ik een bustochtje gemaakt naar het strand ''seven mile beach''. Waar in dus genoten heb van de zon, de zee en het strand! Voral mijn rug hield van de zon! Die dacht, ik ga zelfs blozen, zo erg geniet ik hier van! Met andere woorden: VERBRAND! Ach ja, een gedeeltelijk rode rug is natuurlijk erg charmant. Gelukkig wat aftersun zorgde voor een goede verkoeling.
Vandaag is het dan zaterdag.... Ik wilde bijna bij mezelf afvragen wat ik gedaan had haha, nou ja een rondje gelopen op de markt hier, en daarna pannenkoeken gebakken en gekletst met de receptionist van het hostel.
Verder ga ik komende maandag vrijwilligers werk doen in tuinen bij New Norfolk. Daar hing een poster van in het hostel, en dan ben ik toch buiten, doe ik iets nuttigs en hoef ik mezelf niet af te vragen wat ik die dag een zou gaan doen.
Ik ben tussendoor nog een keer naar een park gegaan in de stad waar ik 2 tot 3 uurtjes gerelaxt heb, maar ik heb geen idee wanneer dit was. Mijn hoofd is nogal een zeef geworden op een een of andere manier haha!
Ik denk ook dat dit 1 van mijn saaiste verhalen tot nu toe is! LOL.
Ach beter iets dan niets te lezen toch? Maar ja om jullie te behoeden zal ik voor nu even stoppen :P.

Dikke kus Suus

Zondag 24 feb, wat heb ik gedaan? Ben even naar een groentemarktje gelopen, maar dat was niet veel aan. Verder heel veel niets gedaan!! oh wat kan dat zo nu en dan toch lekker zijn!

Maandag de 25e heb ik een dagje vrijwilligers werk gedaan. Om 8 uur verzamelen en daarna werd ik met een busje en 9 anderen naar New Norfolk gebracht waarbij e onkruid gingen wieden. Ik was zo ''slim'' geweest om een 3kwart broek aan te doen IPV een lange broek waardoor ik heerlijk mijn onderbenen heb opengehaald aan alle doornbosjes. Onder andere wilde bramen, die trouwens erg lekker smaakten! In de winkel betaal je zo veel voor die dingen en nu heb ik lekker een aantal gratis gehad haha.
Na de 1e pauze ging ik te werk in een moestuintje, daar heb ik witte speziebonen geplukt, en daarna groene sperziebonen, vervolgens een paar tomaten en die man was zo verschrikkelijk blij met ons werk. Hij zei: mensen komen vanaf de andere kant van de wereld en die helpen me zomaar, terwijl mijn kinderen/kleinkinderen en anderen in de omgeving helemaal niets doen! Hij was ons zo extreem dankbaar, zo dankbaar dat ik een zak vol met tomaten, bonen, aardappels en mais mee heb gekregen! Het was erg leuk om voor een dagje zo iets te doen en niet nutteloos niets te doen in het hostel. Oke zo nu en dan is dat natuurlijk wel erg lekker, maar het gaf me ook een erg goed gevoel om een dagje mee te werken in zo een project.

De volgende dag ben ik begonnen met werken in de accommodatie voor gratis nachten, dus dat betekend dat ik vanaf nu tot 1 maart 2 uurtjes schoon zal maken in het hostel en op die manier even wat geld besparen. Ach t is maar 2 dagen meer dat ik eht doe, het klinkt langer dna het werkelijk is! Haha! Ja alle beetjes helpen :P.

Verder wel relaxen, internetten in de bieb en even wat boodschapjes doen en verder films kijken, en slapen. Ja heerlijk! En aangezien ik niet zo veel te doen heb, ga ik ook weer wat meer nutteloze info schrijven haha, het lijkt wel een dagboek!

Sowieso heb ik de 1e maart dus mijn vlucht naar Melbourne, en de 2e maart komt Eveline aan! Ik kijk er ontzettend naar uit!

Nouja ik beloof jullie dat het volgende verslag weer een lang verhaal zal zijn (deze is natuurlijk te kort voor wat jullie gewend zijn van me :P)!

In ieder geval weer eens tot ziens!

Liefs en knuffels Suus

• 26 Februari 2013 - 14:03

Ineke Van Uitert:

Hoi Suzanne
    Lekker niets doen is ook wel eens fijn. Ik moet de komende 6 weken verplicht niets doen omdat ik mijn
    enkel heb gebroken. Fijn!. Ik kijk dus nu al uit naar je volgende reisverhalen.
    groetjes
    Ineke

• 04 Maart 2013 - 20:58

Geery Last:

Hallo Suzanne,

Ik heb eindelijk de tijd (kunnen vinden) genomen je verslag te lezen die al even geleden gestuurd is.
    Als het goed is ben je nu in Melbourne. Hans is naar de sociëteit. Wij zijn druk met onze slaapkamer op te knappen. Sausen, schilderen, nieuwe vitrage etc. etc. Overal door het huis staat wat waardoor we genoodzaakt zijn in de caravan te slapen, wat echter helemaal geen probleem is.
    Afgelopen weekend hebben we ook gekampeerd. We hadden een weekend voor beheerders van clubterreinen van de Nederlandse Caravan Club. Eén maand per jaar beheren wij een kleine camping
    midden in het bos. Er is alleen een pomp, afvalcontainer en een stortput voor het caravantoilet.
    Dus geen douches, toiletten, elektra etc. Dat is elk jaar weer genieten van de rust en de reeën die we soms vanuit de caravan zien. De wilde zwijnen zijn 's nachts vaak actief rond het terrein. Gelukkig is er een goede omheining.
    Vorige week hebben wij Ineke een handje geholpen. Ik heb bij jouw moeder ervaring op kunnen doen toen zij met haar pootje zat.
    Ik wens je een fijne tijd met Eveline en zie je nieuwe verslag met belangstelling tegemoet.

groetjes,
    Geery (en Hans)