Paar maanden verder, geen succes - Reisverslag uit Toronto, Canada van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Paar maanden verder, geen succes - Reisverslag uit Toronto, Canada van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Paar maanden verder, geen succes

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

06 April 2021 | Canada, Toronto

Hoi allemaal,

Nou laat ik maar gelijk beginnen met de vraag die waarschijnlijk de meeste van jullie hebben!
Nee, Ik heb helaas nog steeds geen baan gevonden. Er is een moment geweest dat ik uitgenodigd was voor mijn PR, ik had alle papieren verstuurd en binnen een week kreeg ik een afwijzing omdat het politie certificaat vanuit Australie die ik had, niet de juiste bleek te zijn. Want ze hadden een "standaard" nodig ipv een "complete". Natuurlijk extreem balen.
De kans dat ik weer uitgenodigd word is redelijk minimaal. Ze werken hier namelijk met een punten systeem. Ik ben al maanden bezig met het proberen om credentials te krijgen voor mijn toerisme studie die ik gedaan heb.
Het probleem is dat de school mijn cijferlijst gegevens niet meer heeft en dit dient direct naar de organisatie verstuurd te worden. Ik heb werkelijk alles al geprobeerd, zelfs mijn cijferlijst doorgestuurd naar de school, waarbij de school dit weer doorgestuurd zou hebben naar de organisatie.
Dit voelt een beetje alsof ik mijn 3 jaar MBO studie voor niets heb gedaan en ik baal er echt onwijs van.
Heb gewoonweg geen idee wat ik nog verder kan doen, want enkel het formulier van het DUO is niet geaccepteerd geweest.

Ondertussen ben ik vooral veel bezig met zelf ontwikkeling. Ik doe meerdere online cursussen, ben bezit met certificaat te behalen voor inclusion en diversity en verstuur nog steeds solliciaties.
Daarbij probeer ik te netwerken en connecties te maken om te kijken of ik op die manier ergens aan de bak kan komen.
Sowieso heb ik hier een uitkering wat erg help en ik kreeg het bericht dat de periode daarvoor verlengt is en ik in die zin tot November goed zit.
Er zijn nu een paar dingen in mijn gedachten, echter dat ik hier wil/zal blijven is nu wel echt iets waar ik heel zeker van ben.
Iets wat ik tot nu toe heb geweigerd te accepteren is dat ik mogelijk in eerste instantie een baan moet doen waarbij ik meer dan de helft minder verdien. Daarmee bedoel ik het werk als een nanny..... Het heeft absoluut niet mijn hart en ziel en ik weet dat ik echt veel meer dan dat kan. Echter in uiterste nood als het me nog niet gelukt is een leuke/goede baan te krijgen die me kan sponseren, dan zal dat toch een optie worden.

Afgelopen week heb ik ook weer even een beetje geschilderd en mijn nieuwe methode daarbij is om stenen vanaf het strand te halen en die te beschilderen.
Verder ben ik erg veel buiten te vinden, met veel wandelen met Kai. Hij is een paar KG te dik en moet dus een beetje afvallen. Hier ben ik al.maanden mee bezig maar erg weinig tot geen vooruitgang. Als het nu deze maand nog niet lukt, dan leg ik me erbij neer, want meer dan dit kan ik echt niet doen.
Hij heeft nu zelfs een "Fitbark", wat een soort stappenteller voor de hond is, die laat alles zien qua activiteiten en slaap. En als ik die moet geloven, dan verbrandt hij meer calorien dan dat hij qua eten binnen krijgt. Dus we zullen het zien en meemaken.
In het begin kon Kai ook wel eens aggressief worden naar andere honden, ik ben erachter gekomen dat dit vooral naar jongere honden zijn die hun grenzen nog niet zo goed weten. De laatste tijd heb ik een veldje gevonden waar honden los kunnen lopen en spelen, welke mooi overzichtelijk is en waar hij lekker met andere honden kan spelen. Gelukkig gaat dat daar erg goed! Dus ook op die manier rent hij weer wat meer.
Het is ook gewoon echt een knuffel!! Elke keer weer blijf ik zeggen dat ik zo blij ben om hem te hebben!
Ik heb net een koffie gehaald en zit buiten in het zonnetje. Kai ligt heerlijk te genieten en er zijn al meedere mensen gestopt om een praatje te maken. Het is nou eenmaal een hele knappe hond haha!

Veder heb ik ook nog een grappig verhaal te vertellen, iets waarvan ik niet wist dat het mogelijk was, is mij overkomen......
Soms heb je dat er iets in de wc valt, en meestal is dat dan iets wat in je broekzak zat. Nou in mijn verhaal was dat niet het geval.

Ik was in mijn badkamer en probeerde mij Fohn op te bergen. Zodra ik dat deed tikte ik een parfumflesje aan en die viel zo "ploep" de wc in!!!
Nou en daar blijft het niet bij.....
Dit flesje is redelijk groot en je zou denken dat het super makkelijk is om zo een flesje er weer uit te halen.
Snel even een rubber handschoentje aan gedaan en graaien maar.....
Nou... er was letterlijk GEEEN beweging in te krijgen! Het flesje was er zo ingevallen dat de kop aan de kant zat waar je doortrekt en wegens de grootte van het flesje, paste hij er "precies in". Met andere woorden, die zat echt kompleet vast en met geen mogelijkheid er uit te krijgen....
Ik besloot om de laatste optie te pakken, met een hamer het glazen parfumflesje kapot maken. Het meest jammere was dat het flesje nog half vol was en dat dus betekende dat ik afscheid moest nemen van de parfum....
Maarja, beter afscheid van parfum, dan niet meer kunnen plassen en poepen hahaha!
Dus ik huppakee met een hamer het flesje kapot gemaakt. Ik weet niet wat voor chemische reactie daar uit kwam, maar ik weet wel dat het water helemaal wit werd
Dit betekend dat ik dus niets kon zien en het niet meer doorzichtig was. Ik probeerde door te trekken, wat niet hielp. Vervolgens meer dan een half uur gewacht in de hoop dat t weg zou trekken. Nog steeds niet gelukt. Uiteindelijk weer proberen door te trekken. Doordat de kop nogsteeds vast zat spoelde het niet goed door en gelukkig kon het glas daardoor ook niet doorspoelen.
Uiteindelijk werd het gelukkig wel een beetje zichtbaar en heb ik heel voorzichtig het glas eruit gehaald. Gelukkig lukte het ook om de kop van het flesje er toen uit te krijgen.

Ik kan nu officieel zegen dat mijn toilet verstopt ,at door een vastzittend parfum flesje

• 06 April 2021 - 20:17

Geery:

Wat jammer dat het nog steeds niet lukt om weer aan het werk te kunnen.
    Probeer moed te houden. Wat is het toch fijn dat je Kai hebt en je met schilderen, ook van de stenen afleiding vindt. Ik wens je veel sterkte en succes.

Wij zijn op het ogenblik aan het kamperen in Heerde op een Natuurcamping met alleen een pomp, afvalcontainer en een stortput voor het toiletje maar zonder parfumflesje.
    Vanmorgen lag hier sneeuw. We zitten warm en vermaken ons uitstekend.
    Liefs,
    Geery

• 06 April 2021 - 23:27

Elma:

Tjonge, jonge, jonge, wat een avonturen weer. Een parfumflesje in het toilet!
    Hier valt het bestaan voor Hans niet mee. Behalve zijn elleboog die niet meer herstelt, heeft hij een peesontsteking in zijn voet, hij heeft gevoelig zijn knie gestoten bij de verhuizing van onze jongste dochter Tonke, en tot slot heeft hij op Jelles verjaardag het kapje van zijn duim gestoten. Je moeder heeft hem liefdevol verbonden, beiden een mondkapje op en draaien maar.
    Je schrijft niets over Pasen, heb je dat niet gevierd in Canada? Wij hebben met Ymke en Hugo en onze kleinkinderen op tweede paasdag eieren in onze tuin verstopt. Tot groot vermaak heb ik een paashaasje zo goed verstopt dat we het niet meer hebben kunnen vinden. Benieuwd of dat ooit nog tevoorschijn komt.

• 07 April 2021 - 10:39

Ineke Van Uitert:

Hallo Suzanne,
    Wat fijn om de lieve Kai te hebben waar je heerlijk mee kunt wandelen. Is ook goed voor jezelf, lekker veel buiten
    ge week was het nog 26 graden en heb ik een heerlijke fietsdag gehad. Gisteren naar mijn zus door dikke sneeuw en hagelbuien. Het zal vast wel weer een keer lente worden.
    Parfum is toch echt voor jezelf en niet voor de toiletpot. Het zal vast wel lekker ruiken als je de wc doortrekt.
    Liefs vanuit Twello
    Ineke