tijd geleden! - Reisverslag uit Alanya, Turkije van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu tijd geleden! - Reisverslag uit Alanya, Turkije van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

tijd geleden!

Door: Suusje

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

08 Oktober 2011 | Turkije, Alanya

Ik ontving gister avond een smsje van mijn lieve Opa en oma, en die schrevend at ze te lang niets van me gehoord hadden, dus vandaar dat ik gelijk een stukje ga schrijfen! want er is weer ontzettend veel gebeurd in de afgeloen maanden!
Ik zag dat de laatste keer dat ik egschreven had 25 augustus is geweest.
ik ben toen dus de 27 naar mijn moeders verjaardag geweest en ben dus voor 1 dagje overgevlogen naar Nederland om mee mijn moeders verjaardag te vieren. Het was echt ontzettend gezellig en heb met heeel veel mensen weer een klein beetje bj gekletst. Ik had voor mijn moeder een fotoboek gemaakt met allemaal foto's van vroeger en nu , met verschillende stukjes die familie geschreven hadden over mijn moeder. Ik had echt super veel ge;luk dat hij optijd binnen was. Ik had hem dinsdag abvond oline verstuurd via zo een online fotoshop. toen k de bevestiging kreeg stond er dat het maximaal 7 werkdagen zou duren. Ik begon al te vrezen want ik zou hem zaterdag moeten hebben, aangezien ik zondag vroeg alweer terug vloog naar Turkije! ik had er nog een mail over gestuurd of ze hem sneller konden printen, maar het was allemaal geautomatiseerd en dus neit mogelijk. gelukkig kon ik online bekijken hoe de status was en vrijdag had ik gelezen dat hij aangeteend verstuurd was. dat betekende met heel veel geluk, dat hij die zaterdag in de winkel klaar zou liggen. en JA! ik schoot bijna de dak door zo hoog ik de lucht in ging van blijdschap. Hij was al laar en ik was erg trots op het resultaat. En gelukkig was mijn moeder er ook heel erg blij mee!
nouja die volgende ochtend dus vroeg gevlogen terug naar tukrije, nog een beetje rust gehad (aangezien ik die nacht dus had doorgehaald) en die maandag weer vollop aan de bak en allerlei spulle overgenomen van mijn collega aangezien die terug naar Nederland ging om weer te studeren. vanaf dat moent ben ik eindverantwoordelijke voor de reisleding in Alanya. Extra administratie, maarja wel erg leuk natuurlijk. het idee dat ik dat ben. Uiteindelijk doen we alle3 hetzelfde werk alleen ik dus een beetje extra administratie.
vanaf toen zijn ook de meiden va gogo tours en x travel weggegaan, dus we hadden neit echt een avondprogramma meer, dus ook ietjes rustiger.
Uiteindelijk heel erg druk gehad met werk en toen in de 1e week van september was het meisje dat ik ken uit Polen op vakantie in de buurt van Alanya.
Kasia, bij haar heb ik een week geslapen tijdens uitwisseling en ze is oo een week bij mij thuis geweest. het was echt tof om haar weer te zien! was zo een 5 jaar geleden!! we zijn op mijn vrije dag lekker naar het strand geweest en hebben in de avond bij een paar cefe's een drankje gedaan! was ontzettend gezellif. een paar dagen ernaa kwam Monique aan, een andere vriendin van me! ik heb haar opgehaald van de luchthaven en ze heb gezellig bij mij in huis geslapen. we hebben echt ontzettend veel gedaan en lol gehad! we zijn samen wezen Paragliden, naar de hamam geweest en we zijn ook erg vaak wezen stappen. Het was echt heel erg gezellig. daarbij kwam nog dat we zijn wezen winkelen en de nachtsafari gedaan samen. ze is met me mee geweest naar de luchthaven enzo, dus heb echt een hele drukke maar gezellige week gehad. dat was van 10 tot 17 september Nog geen week later op de 22e kwamen mijn ouders voor een weekje op vakantie. echt ze hadden de4 beste week uitgekozen want het was heerlijk rustig. eindelijk heb ik voor het eerst in al die maanden de rode toren van binnen gezien, ben ik bij het kasteel naar boven geweest en ben ik ook nog eens in de damlatas grotten geweest. allemaal bekende trekpleisters in Alanya, waar ik over vertel, maar er zelf nog neit was geweest. Verder at ik bijna elke avond met mijn ouders bij hun in het hotel op 2 keer na. 1 keer zijn we samen wezen eten bij Green river (nogsteeds mijn stamkroeg) en de 2e keer bij janus, in de haven. was weer goed geslaag. zo mooi die blikken toen ze zagen hoeveel korting we hadden gekregen, echt wel een beetje kicken hihi! helaas waren ze wel voor de eerste 2 nachten overboekt geweest, maar als goedmakertje adden ze een fles champagne en fruitmand gekregen. daarbij kwam ook nog de hammam in het hotel gratis behandeling. En ik had het geluk dat mijn vader niet wilde, dus ik mocht zijn plaats in nemen. Was echt heerlijk, dat hebben we nog op de laatste dag van mijn ouders vakantie gedaan. Ik had geregeld dat ze mee gingen op de combitour, onze jeepsafari en in dezelfde avond kreeg ik nog een cdrommetje met alle foto's! daar hadden ze het dus ook erg leuk gehad!
Toch het topmoment van de vakantie met mijn ouders , was die dinsdag. Mijn vrije dag. dit keer ging mijn wekker om 3.30 uur en om 4.15 uur stond ik voor de deur bij mijn ouders met de auto. Wat we gingen doen? we gingen naar Pamukkale!!!! het was een ontzettend lange reis om te rijden, ik heb er 4 uur en 45 minuten over gedaan terwijl het met de bus zeker 60 minuten was.
Het was echt ongelofelijk mooi en leuk, vooral het grote ruinedorp dat erachter lag. want die zou je eigenlijk helemaal niet verwachten. rond een uur of 9 waren we dus daar en hebben we een tijd rondgelopen.
zo rond 12 uur zijn we terug gegaan en hebben we een stop gemaakt bij de manavga watervallen en daarna nog even naar Side. In dSide hebben we een drankje gedronken in de haven en natuurlijk langs de welbekende apollotempel gegaan. Ik moest mijn ouders natuurlijk wel even showen welke stickers ik allemaal had opgeplakt bij de winkels van sunweb! uiteindelijk zijn we door gegaan naar Alanya e waren we rond 19.00 uur daar. toen wezen eten en daarna ben ik naar huis gegaan om op bed in slaap te vallen. Ik was antuurlijk helemaal kapot! Dus die hamam de volgende dag kon ik wel goed gebruiken! Uiteindelijk die woensdagavond nog een drankjue gedaan en afscheid genomen, aangezien mijn ouders in de ochtend vroeg weer zouden vliegen. de 29e vlogen ze weer terug naar Nederland en was ik zoals gewoonlijk weer aan het werk. Ik had klanten die wilden graag zwemmen met de dolfijnen, dit kon weer op zondag, toen ik de klante belde en zei dat het kon om 13.00 uur, hadden ze toch afgezegd omdat het midden op de dag was. Toen ik naar mijn planning keek zag ik dat ik dan nog een gaatje vrij had. Dan was ik klaar met mijn meetings en moest ik pas 16.00 uur wee rop akntoor te zijn om naar de luchthaven te gaan! et andere woorden: ik ehb gezegd dat de 2 gasten neit wilden, maar ik wel! Echt super tof! ik heb dus gezwommen met de dolfijnen, een kus gekregne van 1, een knuffel gegeven, met de finnen vasthouden een stuk echt meegesleurd, oh ik heb er echt hele toffe foto's van! ik zal er zo wel een paar online proberen te zetten. Het was echt kikke! altijd al willen doen en nu gewoo gedaan! vervolgens begon mijn vrije dag ook te naderen, en ik wilde al een hele tijd een keer weer gaan duiken. Dus ja, ik had besloten deze dinsdag te duiken, had gereserveerd en kwam op de boot terecht met 2 andere nederlandse emiden, 1 australische man en nog een andre jongen en man die later op de boot kwam.
Ik wist natuurlijk wle nog een beetje hoe het moest en de eerste duik ging alles goed. De 2e duik daarentegen was iets minder. het begin ging wel oke, maar begon toen al een beetje gezeur te hebben met mijn oren. uiteindelijk hebben we gedoken door een kleine grot heen, dit was echt heel gaaf en doe je ook zeker niet zomaar! toe we bijna de grot uit waren begon mijn masker heel erg vervelend te doen en elke keer water in te lopen. dit is een bekend probleem bij me, ik was het redelijk gewend, maar het werd steeds erger. uiteindelijk van masker omgewisseld met de instructeur, maar dit maakte ook niet veel verschil. Ik heb denk ik gewoon een raar hoofd waar weinig maskers netjes op passen ;)! Uiteindelijk wel gewoon de duik afgemaakt en aan boord weer even tot rust gekomen. rond 15.00 uur lekker naar huis gegaan en in slaap gevallen. totdat het een uur of 20.00 uur was en toen kreeg ik een bericht dat er een paar meiden van Jetair (belgische organisatie) die ik kende uit Side en 1 uit egypte, dat die dus naar Alanya zouden komen om te stappen. Dus ik was weer wakker en ging weer door!
Die woensdag ook gezellig weg geweest met een collega van me en donderdag een drankje doen met Suzanne en Jorein die op vakantie waren in side, en die afgelopen winter ook werkten in Gerlos! was erg leuk om ze weer even te zien, de rest van de avond naar een andere plek gegaan met een andere collega van me. ongeveer 1 uur geslapen en toen weer door naar de luchthaven. En ja hoor daar kwam de volgende aan vanuit Nederland! Een goede vriend van me die ik gewoon al meer dan 6 jaar ken en die had een last-minute geboekt naar Alanya. Echt zo onwijs gaaf dat die er nu is, maarja dat betekend dus weer weinig slaap een veel dingen doen! Ik stnd op dat moment ook al op de luchthaven en stuurde een smsj: ben ej er al? toen bleek hij al bijna naar de bussen toe te lopen, dus had m gesturud dat hij niet weg mocht lopen samen met een vriendin van hem. ik wkam eraan gelopen en natuurlijk een dikke knuffel gekregen & gegeven haha! echt het is zo een tof seizoen omdat i zo verschikkelijk veel mensen langs heb zien komen die ik al kende. wat is het wereldje soms dan ook weer heel klein!
Op dit moment zit ik weer in mijn stamkroeg, da tik hier aankwam was echt het hele restaurant leeg. Ik vroeg al: wat hebben jullie met de gastne gedaan? ik zat er misschien net een kwartier en vanaf toen is het helemaal vol gelopen. Ik meost eerst in het zicht gaan zitten voor de mensen die langs liepen en nu werd me vriendlijk gevraagd of ik bij mijn vaste tafel wilde gaan zitten omdat het te druk begon te worden haha. Achja, dat krijg je als je in uniform bij een restaurant gaat zitten, dan denken mensen: oh die zit hier te ten, dan zal het vast goed zijn! erg grappig om te zien!
zometeen ga ik eerst nog snel langs een paar hotels voor vertrekinformatie en daarvandaan door naa rhuis om ngo even naqar de tv te kijken en dan later dus gezellig stappen met wouter, melanie, nicky die later komen (mihn collega's) en een vriendin van wouter. het gaat vast weer heel gezellig worden! heb er zin in!
ik ga er nu dus vandoor! maar ik denk dat dit wel weer eeng oede update is over wat er allemaal met me gebeurd is de afgelopen tijd. op het werk was het iets rustiger, maar daarbij was het dubbel zo druk buiten werktijd met alle bekende! nog een paar weken doorbijten en dan op 1 november vlieg ik terug. daarna 4 november alweer een weekendje naar duitsland met de hele familie (broer, vriend van broer, zus, vriend van zus, mijn kleine nichtje die in mijn zus groeit, mijn pas en met mijn mams!
jaja jullie zien het inderdsaad goed! ik ga tante wordne want mijn zus is zwanger!! och och, wat is er weer veel gebeurd de afgelopen tijd!
ik hoop dat julie weer kunnen smullen en genieten van een gedeelte en verkorte versie van wat ik allemaal gedaan heb! heel veel liefs, suusie



  • 08 Oktober 2011 - 17:49

    Mama:

    Ha ha!!!! 'het was een ontzettend lange reis om te rijden, ik heb er 4 uur en 45 minuten over gedaan terwijl het met de bus zeker 60 minuten was'
    HUMOR!! Wie gaat er nu 4 uur en 45 minuten rijden als de bus er 60 minuten over doet. Ik kom niet meer bij van het lachen ;-) Ik weet hoe het echt is...
    XXX mama

  • 08 Oktober 2011 - 17:56

    Suusje:

    hahahahhaha ooops! 60 uur zou ook niet kloppen.... ik weet niet waar ik met mn gedachten zat, misschien bij de bus die 60 km per uur gaat en ik 160?? hihi! xxx

  • 09 Oktober 2011 - 08:52

    Mama:

    Wat dacht je van 6 uur?!? Knuffel ;-). Ik ga weer aan de studie ;-0

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 148514

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: