Nog 1 maand en 10 dagen - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Nog 1 maand en 10 dagen - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Nog 1 maand en 10 dagen

Door: Suusje

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

05 December 2011 | Nederland, Heerhugowaard

Ja, natuurlijk is het aftellen al een tijdje begonnen!
Nadat ik in Turkije was over geplaatstvan Side naar Alanya, had ik een stuk minder tijd om verder te werken aan de voorbereiding van mijn wereldreis.
Zodra ik terug was in Nederland, was er gelijk alweer een weekend naar Duitsland gepland met de hele familie.
Dit was natuurlijk ontzettend gezellig!
Hoe ziet mijn reis er nu eigenlijk uit?
Ik begin op 15 januari met het vliegen naar China/Beijing. Ik zal eerst een tussenlanding maken op Finland en daarvandaan doorvliegen. Dan ben ik de 16e in de ochtend in China. Hier word ik opgehaald en naar een hotel gebracht.
Dan wil ik natuurlijk de stad een beetje verkennen en de Chinese muur gaan bekijken. Dar was namelijk mijn hoofdreden dat ik naar China wilde gaan. Vervolgens ben ik van plan om met een treinreis naar xi'an te gaan en daarvandaan nog door naar Chengdu. In Chendu heb je namelijk pandareservaten, en dat lijkt me onwijs tof om te zien. Als ik uiteindelijk nog extra tijd over heb, ga ik misschien nog even naar Sjanghai, maar dat weet ik nog niet zeker. Uiteindelijk vlieg ik vanaf Beijing naar Bangkok (Thailand)
Daar kom ik 5 februari rond 19.00 uur aan. Hier zal ik beginnen met 2 overnachtingen in een backpackershuis, waarvoor ik eerst bij de luchthaven word opgehaald.
Bij die plek kan ik gelijk mijn gewilde trekking boeken. Hiermee bedoel ik dat ik voor 1 week de jungle in ga, waarbij ik op olifant ga rijden, op een bamboe vlot enz.
http://travels.kilroyworld.nl/tour/umphang-trekking-8d7n-return-to-bangkok/7436/7083
op de bovenstaande link staat een hele beschrijving van die trekking.
Sowieso heb ik ook al veel tips gekregen van dingen doen in Bangkok zelf. Uiteindelijk wil ik verder richting het zuiden gaan, aangezien ik gehoord heb dat je daar ook erg goed kan duiken of eventueel rotsklimmen. Dit wil ik natuurlijk ook even bekijken!
Toch zal ik waarschijnlijk de 1e week in Bangkok zelf blijven om eerst de boel daar te ontdekken.

nadat ik genoeg gezien heb van Thailand, wil ik door gaan naar Bali, dit kan met een vlucht die ik ter plekke boeken kan. in Indonesië wil ik Java, Bali en Singapore bezoeken. Bali vooral een beetje relaxen en misschien ter plaatse een groepsreis maken.
Op Java blijken er ook veel dingen te zien te zijn, dus vandaar is dat ook in mijn planning.
tot slot hebben we Singapore, daar wilde ik niet perse heen, maarja aangezien ik daarvandaan ga vliegen, is t altijd mooi meegenomen! Ik ben nu vooral op het internet aan het zoeken en daar uit eenbeetje aan het kijken wat ik ga doen in Indonesië.

Vervolgens vlieg ik op 5 mei door naar Australië, Melbourne. Hier heb ik een base-pakkage geregeld, dus dat betekend een pakket van 10 nachten die ik op verschillende plekken kan gebruiken. de eerste 2 nachten staan nu vast bij de eerste plek in Melbourne zelf. Ik ben van plan om sowieso in deze stad te blijven totdat ik mijn verjaardag heb gevierd en dan vanaf ongeveer 12 mei door te gaan. Dat hangt natuurlijk ook af van de mensen die ik ontmoet, want wieweet ga ik al eerder weg uit Melbourne.
Uiteindelijk moet ik weer aankomen in Sydney op maximaal 6 augustus. Ik verwacht dat ik er wel iets eerder al zijn, maar toch op 6 augustus vlieg ik door naar Nieuw-Zeeland Christchurch. Ook hier heb ik weer de base-pakkage, hopelijk is dat kamp dan ook vernieuwd. Aangezien de aardbeving die had laten instorten.
Waarschijnlijk ga ik in Nieuw-Zeeland ook een buskaartje kopen, waarmee ik het hele zuider- en Noorder eiland kan bezoeken en verkennen. Het gaat dan om een one-way van Christchurch naar Auckland, waarbij ik zelf kan beslissen wanneer ik in de bus stap en wanneer niet.
Sowieso hebben mij Opa en Oma nog kennissen op het Zuidereiland, wat als het goed is een adresje kan zijn voor een extra slaapplek. En op het Noorder eiland woont er een oud klasgenoot van me van het MTRO, die heb ik al gesproken en daar is het ook mogelijk voor me om langs te gaan!
heel erg spannend! Ik heb 2 maanden (en ong n week) in Nieuw-Zeeland en dat betekend dat ik op 13 oktober richting Amerika vlieg. San Fransisco welteverstaan!
Ik zal daar 14 oktober rond 11.00 uur aankomen en dan staat er een chervolet aveo (of gelijkwaardig) voor me klaar die ik in mijn bezit heb tot het einde van mijn reis. Ik rij in dit geval zelf naar het geboekte hotel en daarvandaan ga ik lekker zelf op weg.
Sowieso wil ik natuurlijk San Fransisco zelf een beetje verkennen en over de beroemde Golden gate Bridge rijden whahaha. vandaar wil ik natuurlijk naar het Yellow Stone park.
Jaren geleden zag ik een film over die super-eruptie die die vulkaan onder dat gebied kan veroorzaken en sindsdien wil ik daar een keer geweest zijn! En nu gaat dat echt gebeuren! Moet natuurlijk wel goed kijken ivm weersomstandigheden of het open is enz. Daarbij wil ik graag een kijkje nemen bij de Rocky Mountains en Las Vegas! Ik ben extreem benieuwd hoe me dat gaat bevallen!
uiteindelijk ga ik nog langs in Los Angels. En daar is ook een Disney Adventurebank world te vinden en Universa Studio Hollywoodfilm, dus een kans dat ik naar 1 van die parken ga is ook behoorlijk aanwezig. deze laatste 2 weken staan echt voor ultieme vakantie!

dan uiteindelijk vlieg ik op 31 oktober 16.00 uur terug richting Nederland, met een tussenlanding op Londen Heathrow.
Dan kom ik uiteindelijk donderdag 1 november om ongeveer 18.00 uur weer aan in Nederland!

Dat is dus de voorlopige Planning van mijn wereldreis!
Tijdens mijn wereldreis wil k het liefste ook veel doen met Couchsurfing. Letterlijk vertaald: banksurfen. Dit Houdt in dat ik bij mensen op de bank of in een extra bed kans slapen. Dit kan allemaal online.
Zodra ik in China kom is er een grote meeting voor couchsurfers en families die hun bank aanbieden. daarmee ga ik het concept een beetje verkennen!


Ik kijk wel een beetje tegenop om mijn tas te gaan inpakken, want ik zal er veel mee lopen en sjouwen, dus ik wil hem niet zo heel vol proppen haha!

Verder komen er natuurlijk ook andere dingen bij kijken, zoals vaccinaties.
Komende donderdag ga ik navragen of ik nog meer prikken moet hebben. Ik verwacht het niet, maar ik moet waarschijnlijk wel aan malariatabletten. DTP, Buiktyfus, Rabiës, hepatitis A & B, die heb ik allemaal al, dus die hoeven sowieso niet meer.

Als iemand nog tips heeft, slaapplek bij iemand die in een van de bovenstaande landen woont of andere ideeën (of spullen), ik sta overal voor open, dus stuur me gerust een bericht!

groetjes! Suzanne

  • 06 December 2011 - 10:10

    Ineke Van Uitert:

    Ha die Suus
    Ik was al bang dat je je zou vervelen deze weken zo thuis rondhangen. Niets van dat alles dus. Heel druk met voorbereiden, boeken en plannen. Fantastisch! Hebben paps en mams al de kriebels van het feit dat je zo lang weg gaat?
    Ik ben erg benieuwd naar de reisverslagen straks. Kan ik op afstand meegenieten.
    Een ex collega bij De Luttenberg is 6 maanden weg geweest naar Nieuw Zeeland en Australie. Daar een autootje gekocht en weer verkocht. Prachtige verslagen en foto's hiervan gezien. Nu ga jij en dan nog veel langer. Spannend allemaal voor jou. Nog veel plezier met verder voorbereiden. Liefs Ineke

  • 09 December 2011 - 21:32

    Lidy En Ed:

    Hoi Suus
    Dat gaat mooi worden maar ook spannend. We zullen je belevenissen meevolgen.
    Prachtig hoor. Geniet er van.
    Knuffels van ons in Noorwegen.

  • 13 December 2011 - 20:19

    Desiree:

    Ontzettend stoer Suus ben heel erg benieuwd naar al jouw belevenissen! Ik zou alleen die chevrolet aveo ter plekke meteen upgraden voor een chevrolet camaro of anders een mustang haha.
    Liefs

  • 13 December 2011 - 23:39

    Monique:

    Klinkt echt super vet!! Spannend hoor! Ga wel je verslagen volgen! :D Ben benieuwd! hahaha

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 148359

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: