laatste avond in NL - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu laatste avond in NL - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

laatste avond in NL

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

14 Januari 2012 | Nederland, Heerhugowaard

Hey, hoi, hallo, goede avond,

Het aftellen is nu echt begonnen, het zijn geen maanden meer, geen weken, geen dagen, maar uren. Nog 17 uur en 30 minuten om precies te zijn op dit ogenblik! Met andere woorden, de laatste avond in Nederland voordat ik op reis ga is aangebroken.

Vanochtend bij mijn Opa geweest voor zijn verjaardag en een foto gemaakt voor tijdens mijn reis. Daarna thuis verder gegaan met mijn tas inpakken. Naturlijk had ik hem veels te vol gedaan en paste de spullen er amper in. Een tijd geleden had ik ergens een tip gehoord of gelezen dat ze zeiden dat ik nog eens de helft van alle spullen eruit moest laten. Na dat gedaan te hebben heb ik alles inclusif 15 kg aan bagage mee, dat allemaal in de rugzak zit. (dus ook inclusief de handbagage!)
Phoe phoe, was een hele klus om dat voor elkaar te krijgen. Stel je maar eens voor, alles wat je nodig hebt voor 9,5 maanden in een rugtas en dan in totaal 15 kg gebruiken, goed gedaan of niet?!
Voor mijn doen wel in ieder geval, aangezien ik vanuit oostenrijk een hele auto had volgepakt en in Turkije ook reisde met 2 grote volgepropte koffers met bijna een gewicht van 40 kg in totaal (of meer met handbagage erbij gerekend).
Dus ik ben trots op mezelf. Vanavond nog even lekker wraps eten en van mijn ouders genieten achter de tv, oke voor de tv. Van achteren zie ik niet zo veel natuurlijk! haha.

Ik vind het heel heel heel spannend en kijk er nu echt naar uit om te vertrekken. Daarbij had ik al eerder verteld dat ik ga couchsurfen. Een paar dagen gelden heb ik mijn eerste adres bevestigd gekregen. Daar zal op dat moment ook een Duits meisje verblijven en die heeft al voorgesteld om samen wat dingen te gaan bezichigen bij Beijing. Dus ook weer erg spannend!
Voor de mensen die het concept Couch surfen niet kennen, het is letterlijk vertaald: bank surfen. Dit houdt in dat ik bij mensen op de bank (of logeerbed) kan slapen zonder kosten, eventueel wel voor een etentje of kleinigheidje. Het is dus een perfecte manier om goedkoop op plekken te verblijven.
Mijn doel is dan ook om dat minimaal 1 x per land te doen.

Verder heb ik visitekaartjes laten maken, waarbij ook de links:
suusy's world trip (facebook pagina)
TravelSuusy (twitter)
en natuurlijk deze waarbenjij pagina erop staan.
Dit heb ik gedaan omdat ik had begrepen dat de hosts van Couchsurfers het leuk vinden om zo iets te krijgen, en het is al gebleken dat familieleden & vrienden het ook leuk vinden!

Gisteren ben ik trouwens ook nog even langs gegaan bij Daan zijn verjaardag. Weer een lekker gekletst en via google earth naar mijn hotel in Bejing gezocht.... dacht ik teninste,3 keer het hotel gevonden met allemaal precies dezelfde plaatjes van de receptie maar andere ligging! Ben nu dus erg benieuwd in welk van de 3 ik terecht kom. Ik zit sowieso in de buurt van de verboden stad, dus die zal ik denk ik een van de eerste dagen bezoeken.

Zo, dit is dan het laatste verhaaltje van voordat ik op reis ga! Ik hoop dat jullie mijn toekomstige verhalen leuk vinden om te lezen en als jullie tips of vragen hebben, stel ze gerust!

tot snel! groetjes suus.

• 14 Januari 2012 - 17:38

Rob:

Heel plezier op die mooie roes die je gaat maakten, geniet er van!!

• 14 Januari 2012 - 18:23

Johan Pennings:

Ha Suzanne, Ik wens je veel plezier! Veel foto's maken he!

Johan

• 14 Januari 2012 - 21:03

Ineke Van Uitert:

HEEL VEEL PLEZIER
    Ga mooie dingen zien en beleven
    Pas goed op jezelf
    en ik kan niet wachten tot ik je 1e verslag ontvang

Toy Toy Toy

Liefs Ineke

• 14 Januari 2012 - 22:05

Elma:

Hoi Suus, geweldig dat het nu echt gaat beginnen. Heel veel plezier van ons drieën tijdens onze laatste paar dagen Amerika. Wees voorzichtig, maar geniet vooral van alles. Doe onze groeten aan de verboden stad: groot!!!!!! Ik hoop dat je er beter weer hebt dan wij, want bij ons goot het van de regen. Mocht je tijd en zin hebben ga dan vooral in Peking ook naar de dierentuin, want daar hebben ze wel negen panda's. Zo lief. Enfin, dat wist je geloof ik al.
    Nogmaals een fijne reis en tot in ergens september.