laatste avond in NL - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu laatste avond in NL - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

laatste avond in NL

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

14 Januari 2012 | Nederland, Heerhugowaard

Hey, hoi, hallo, goede avond,

Het aftellen is nu echt begonnen, het zijn geen maanden meer, geen weken, geen dagen, maar uren. Nog 17 uur en 30 minuten om precies te zijn op dit ogenblik! Met andere woorden, de laatste avond in Nederland voordat ik op reis ga is aangebroken.

Vanochtend bij mijn Opa geweest voor zijn verjaardag en een foto gemaakt voor tijdens mijn reis. Daarna thuis verder gegaan met mijn tas inpakken. Naturlijk had ik hem veels te vol gedaan en paste de spullen er amper in. Een tijd geleden had ik ergens een tip gehoord of gelezen dat ze zeiden dat ik nog eens de helft van alle spullen eruit moest laten. Na dat gedaan te hebben heb ik alles inclusif 15 kg aan bagage mee, dat allemaal in de rugzak zit. (dus ook inclusief de handbagage!)
Phoe phoe, was een hele klus om dat voor elkaar te krijgen. Stel je maar eens voor, alles wat je nodig hebt voor 9,5 maanden in een rugtas en dan in totaal 15 kg gebruiken, goed gedaan of niet?!
Voor mijn doen wel in ieder geval, aangezien ik vanuit oostenrijk een hele auto had volgepakt en in Turkije ook reisde met 2 grote volgepropte koffers met bijna een gewicht van 40 kg in totaal (of meer met handbagage erbij gerekend).
Dus ik ben trots op mezelf. Vanavond nog even lekker wraps eten en van mijn ouders genieten achter de tv, oke voor de tv. Van achteren zie ik niet zo veel natuurlijk! haha.

Ik vind het heel heel heel spannend en kijk er nu echt naar uit om te vertrekken. Daarbij had ik al eerder verteld dat ik ga couchsurfen. Een paar dagen gelden heb ik mijn eerste adres bevestigd gekregen. Daar zal op dat moment ook een Duits meisje verblijven en die heeft al voorgesteld om samen wat dingen te gaan bezichigen bij Beijing. Dus ook weer erg spannend!
Voor de mensen die het concept Couch surfen niet kennen, het is letterlijk vertaald: bank surfen. Dit houdt in dat ik bij mensen op de bank (of logeerbed) kan slapen zonder kosten, eventueel wel voor een etentje of kleinigheidje. Het is dus een perfecte manier om goedkoop op plekken te verblijven.
Mijn doel is dan ook om dat minimaal 1 x per land te doen.

Verder heb ik visitekaartjes laten maken, waarbij ook de links:
suusy's world trip (facebook pagina)
TravelSuusy (twitter)
en natuurlijk deze waarbenjij pagina erop staan.
Dit heb ik gedaan omdat ik had begrepen dat de hosts van Couchsurfers het leuk vinden om zo iets te krijgen, en het is al gebleken dat familieleden & vrienden het ook leuk vinden!

Gisteren ben ik trouwens ook nog even langs gegaan bij Daan zijn verjaardag. Weer een lekker gekletst en via google earth naar mijn hotel in Bejing gezocht.... dacht ik teninste,3 keer het hotel gevonden met allemaal precies dezelfde plaatjes van de receptie maar andere ligging! Ben nu dus erg benieuwd in welk van de 3 ik terecht kom. Ik zit sowieso in de buurt van de verboden stad, dus die zal ik denk ik een van de eerste dagen bezoeken.

Zo, dit is dan het laatste verhaaltje van voordat ik op reis ga! Ik hoop dat jullie mijn toekomstige verhalen leuk vinden om te lezen en als jullie tips of vragen hebben, stel ze gerust!

tot snel! groetjes suus.

  • 14 Januari 2012 - 17:38

    Rob:

    Heel plezier op die mooie roes die je gaat maakten, geniet er van!!

  • 14 Januari 2012 - 18:23

    Johan Pennings:

    Ha Suzanne, Ik wens je veel plezier! Veel foto's maken he!

    Johan

  • 14 Januari 2012 - 21:03

    Ineke Van Uitert:

    HEEL VEEL PLEZIER
    Ga mooie dingen zien en beleven
    Pas goed op jezelf
    en ik kan niet wachten tot ik je 1e verslag ontvang

    Toy Toy Toy

    Liefs Ineke

  • 14 Januari 2012 - 22:05

    Elma:

    Hoi Suus, geweldig dat het nu echt gaat beginnen. Heel veel plezier van ons drieën tijdens onze laatste paar dagen Amerika. Wees voorzichtig, maar geniet vooral van alles. Doe onze groeten aan de verboden stad: groot!!!!!! Ik hoop dat je er beter weer hebt dan wij, want bij ons goot het van de regen. Mocht je tijd en zin hebben ga dan vooral in Peking ook naar de dierentuin, want daar hebben ze wel negen panda's. Zo lief. Enfin, dat wist je geloof ik al.
    Nogmaals een fijne reis en tot in ergens september.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 148069

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: