Alweer 1 jaar weg uit NL! Tassiiee!!!! - Reisverslag uit Geeveston, Australië van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Alweer 1 jaar weg uit NL! Tassiiee!!!! - Reisverslag uit Geeveston, Australië van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Alweer 1 jaar weg uit NL! Tassiiee!!!!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

16 Januari 2013 | Australië, Geeveston

Gegroet mijn beste lezers!

Het is nu woensdag, dus ongeveer 1 week geleden heb ik jullie mijn verhuisnieuws verteld. En in die ene week heb ik zo veel gedaan!!!!

Het begon allemaal op een late avond op 29 december. Het was warm buiten en er was een groot feest bij het autoverhuurbedrijf. Bij dit feest was er gratis eten en drinken en vele mensen die ik kende heb ik hier voor het laatst gezien. Doordat het zeker was dat ik vroeg op moest, ben ik redelijk op tijd naar huis en naar bed gegaan.

Mijn tas was ingepakt en ik ging samen met 2 anderen van mijn kamer en 1 meisje van de receptie en nog 1 van kantoor op pad naar Central Station, om daar de bus te pakken naar Spot X. Het was 7 uur in de ochtend, het was niet eens zo heel erg koud dus een jas hadden we niet nodig.
Op het station kocht ik een lekkere cappuccino, en daarna was het tijd om te vertrekken. Een 10 uur lange busreis stond op ons te wachten!
Langzaam begon de bus te rijden met nog een aantal andere passagiers. Gelukkig was er veel ruimte in de bus dus ik had stoelen voor mezelf om in slaap op te vallen. Natuurlijk waren er nog een aantal andere Nederlanders in de bus en daarmee heb ik ongeveer het eerste uur zitten kletsen terwijl de rest van de bus in coma lag.
Toen werd het toch ook maar tijd voor mezelf om in slaap te gaan vallen. Er waren ongeveer 2 tot 3 pauzes en na de 1e pauze werd er een film laten zien in de bus. “The Hunting Game'' genaamd, niet echt een film om gezellig in de bus te kijken, maar het bleek wel een erg goede film te zijn. Mensen die elkaar moeten afslachten en de laatst overgebleven overlevende word bevrijd. Ja het was een erg interessante film!
Er was ook nog een voorstelronde geregeld in de bus, waarbij iedereen zich dus even moest gaan voorstellen. Vraag me niet waarom, maar op een een of andere manier herinneren mensen mijn naam altijd?!

Na de 10 uur lange busreis kwamen we ongeveer 17.00 uur aan op Spot X. Dit is een paradijs foor surfers, het is rustig, bomen, bos, strand, hangmatten, loungeruimte, tv kamer dat in de avond veranderd naar disco ''the sweatbox'' en verder hebben ze verschillende soorten accommodatie. Van grote teepee tenten, tot dormkamer tot privéhuisjes.

Natuurlijk waren wij als reisorganisatie erg belangrijk en kregen we een huisje aan het meer met uitzicht op de zee. Eigen badkamer, keuken, koelkast enz. Alles wat ons hartje maar begeerde! We kregen zelfs een speciaal welkomstpakket met gratis T-shirt, tas, bandana achtig iets en een DVD. Daarbij een lief briefje met de mededeling dat alle foto's die gemaakt zullen worden voor ons gratis zouden zijn. We werden uitgenodigd voor Champagne bij de ingang van het strand en hebben daar dus een glaasje gedronken. Ik wilde zo graag een duik in de zee nemen dat ik samen met Kristina (van de receptie) op pad liepen om een duik te nemen in de zee. Natuurlijk houd iedereen er van om me te achtervolgen (zelfs hier!!) en dus we begonnen met 2 in het water en eindigden met ongeveer 15.....
Nadat we een douche hadden genomen, was het tijd voor het diner, en blij toe want ik had honger! Er was rijst met aardappeltjes en een soort Masaman curry. smaakte wel oké. Ondertussen har ik al kennis gemaakt met een paar andere mensen uit de bus.
Later op de avond hebben we eerst op het terras gezeten en daar een lekker drankje gedaan en gekletst. Een beetje later vertrokken we om bij het kampvuur te zitten. Het was super mooi en een gezellige sfeer.
Uiteindelijk kwamen er 2 van mijn collega's die me zo ongeveer meesleepte om in de zee te zwemmen! Ja dit was om 12 uur nachts. Ach voor alles moet een eerste keer zijn toch? Nadat ik het water uit was gegaan had ik het wel geroepen naar mijn collega's, maar die hadden me blijkbaar niet gehoord.
Ik was weer gaan zitten bij het kampvuur en heb daar weer zitten kletsen met andere mensen. Ongeveer 1 uur later kwamen 2 van mijn kamergenoten die riepen: OHH SUUS!!! JE BENT NIET DOOD! Ik dacht echt dat ze gek geworden waren!! Blijkbaar dachten ze dat ik verdronken was, terwijl ik lekker bij het kampvuur zat!
Gelukkig konden we er allemaal wel om lachen en werd het ook tijd m naar bed te gaan.

Rond 4.30 uur ging er een wekker af, en die werd maar niet uit gezet! Ja deze wekker was gezet zodat we naar de zonsopgang zouden gaan kijken. Mooi niet dus! We waren veels te moe om uit bed te klimmen dat tijdstip. Die volgende ochtend werden we wakker, gingen we ontbijten en was het tijd voor een surfles! We hadden geluk dat we pas om 9.30 uur begonnen, want de andere groepen moesten al om 7 uur actief zijn.
Het surfen was echt grappig, op een gegeven moment was er een instructeur die me hielp, waardoor ik kon staan joehoee! Daarna zijn we met zijn 2en op 1 bord wezen surfen! Man dat is echt zo lachen!!
Ik kan niet wachten om die foto's terug te zien. Vervolgens ging het zelf ook nog redelijk goed. Rond 11 uur was de les afgelopen, dus wat verder te doen met de dag? Ik heb werkelijk geen idee wat ik allemaal gedaan heb. Er was volleybal, maar daar deed ik niet aan mee. Er was zo een glijding met groene zeep en water, dat heb ik wel gedaan, maar in totaal was dat niet meer dan 10 minuten.
Oh ja! Rond 3 uur begon het ''festival'' waarbij er verschillend life muziek was en daar kon je heerlijk zitten en genieten.
En geloof me, dat genieten deed ik! Stel je maar eens voor dat het rond de 25 graden is, een groot grasveld, met uitzicht op de zee. Je kan alleen bij de zee komen om over een bruggetje te lopen.
Verder is er een klein podium gemaakt in een teepee tent. Er is een grote kring met banken waar er mensen op zitten en heerlijk naar de muziek aan het luisteren zijn. Ik ging voor bij het groepje uit de bus zitten en dan keek ik om me heen. Heerlijk rustige ''rasta'' muziek, palmbomen, zon, zee en een drankje. Ja DAT noem ik echt genieten!
Ohjaa!! Nog voordat dat begon en na de lunch ben ik nog weg geweest om nieuw drinken ten een verrassing te halen. (word vervolgd).
Vervolgens was het diner en heb ik heerlijk groentes, aardappelpuree en worstjes gegeten. Daarnaar ging ik weer even terug naar het huisje, zat ik op t terras en toen kwam de man met de hamer even langs om 7 uur, en ben ik op bed gaan liggen. Totdat ik om ongeveer 7.30 uur wakker gemaakt werd door een heel veel kabaal. Er was een zanger, Ash Grunewald heet hij geloof ik en dat is een bekendheid in Byron Bay. Een van de steden in de buurt (2 uur rijden is hier in de buurt). Dus ik ben mijn bed uit geklommen en weer heerlijk gaan zitten luisteren, nou ja meer wezen staan en dansen.
De tijd vloog voorbij en opeens was het 9.30 uur..... Ja natuurlijk denken jullie nou: pff dat is helemaal niet zo laat? Maar toch was dit een moment,dat ik weer iets ging doen dat ik nooit in mijn leven gedaan had.
Het was erg glibberig, en een bad vol, een mogelijkheid om een skydive te winnen, ja daar kan ik natuurlijk toch geen nee tegen zeggen!
Het was Jelly worstelen! Je kreeg iets om je voet heen en je moest die van je tegenstander eraf halen en op die manier ging je door naar de volgende ronde. Ik deed het waanzinnig..... slecht! Maar lol had ik zeker, echt dart spul is glibberig niet normaal! En het zat uiteindelijk ook overal. En als ik zeg overal bedoel ik ook letterlijk overal. Dus na de wedstrijd ben ik een heerlijke douche wezen nemen en was het tijd om te dansen in de zweetbox. Het was heel gezellig en helaas om 1.30 uur moest het muziek uit. Ik heb nog een tijdje met Kristina en 2 andere gasten gezeten en hebben we een kopje thee gedronken. JA, THEE! Was erg lekker haha. Vervolgens gingen Kristina en ik op het podium liggen, naar de sterren gekeken en ik heb er een vallende ster gezien jippie.
Het was echt heel erg grappig, er kwam een possum uit een boom geklommen. Dit is eigenlijk een vergrote rat, maar dan iets mooier. Deze heb ik een banaan gevoerd samen met Kristine, hij at het werkelijk uit onze handen!
Daarna kwam er nog een vrouwtje die ons van alles probeerde wijs te maken, oh wat heb ik gelachen!
De tijd vloog voorbij en voor ik het wist was het al 4.15 uur. Toen herinnerde ik me ook dat de zonsopgang tussen 5 en 6 uur zou zijn, dus ach 1 maar 1 uurtje wachten. Kristina ging wel naar bed, en ik had met 2 van mijn collega's afgesproken dat ik hun wakker zou maken als we de zonsopgang gingen bekijken.
Dus een half uurtje later maakte ik hun wakker en zijn we naar de plek gaan lopen waar de zon op zou komen. We stonden er, maar hadden het idee dat we de zon niet echt zouden zien vanwege de wolken. Ik maakte foto's van het stelletje n opeens kwam de zon tevoorschijn! Het gebeurde raze3ndsnel maar het was ook erg mooi en weer een geniet momentje. Ondertussen was het 6 uur voordat we terug waren bij Spot X en ging het ontbijt al open. We waren de eerste, verrassend haha. Ik was helemaal gesloopt en viel ''in slaap''. Het was zo een moment dat je ligt te dommelen, maar je hoort iedereen praten en weet precies wat ze zeggen. Op een gegeven moment kwam Kristina om me wakker te maken, ze wild gaan surfen! OHHH MANNN, ik zei ik loop met je mee, je kan je surfbord halen, maar ik neem een duik in het water en val in slaap op t strand. Aangekomen bij de plek waar je de surfboards kan halen, werd ik ongeveer verplicht door de Instructeur om ook mee te surfen. Ach ze zeggen dat de beste kater geneesmiddel surfen is, dus vooruit dan maar.
Uiteindelijk heb ik de beste wipeouts gemaakt.
Wat een wiphout is?? dat is de manier van vallen als je probeert te staan op het bord. Echt ik heb me rotgelachen puur vanwege mijn wiphout, ik denk dat er best wel mooie foto's van zullen zijn! Aan het einde van de les vroeg ik de instructeur of ie me toch even kon helpen, want ik moest natuurlijk wel 1 x die dag p het bord gestaan hebben en gelijk 2 keer achter elkaar stond ik op het bord. Ik was een tevreden mens met deze prestatie. Daarna weer een douche genomen, spullen ingepakt en nog wezen relaxen en geluncht. Gewacht op de bus om weer terug te gaan naar Sydney. Deze busreis heb ik ook weer geluk gehad dat ik stoelen had en de hele weg heb ik geslapen. Aangekomen in Sydney om 1 uur snachts moest ik zorgen dat ik op de luchthaven zou komen, aangezien mijn vlucht om 6.15 uur zou vertrekken en ik dus om 4.15 zou moeten inchecken. Met alle geluk van de wereld stond die laatste bus met bestemming: de luchthaven, nog klaar, ik rende er ongeveer op af en ik mocht erin springen hoefde zelfs niet te betalen. Ah die moeten me dan wel heel erg lief gevonden hebben haha.

Aangekomen op de luchthaven, alles is gesloten en dicht. Ja, Sydney is de enige luchthaven die gesloten is in de nacht van 23.00 uur tot 4.00 uur. Dus jammer genoeg, niet even lekker in slaap vallen op de luchthaven, maar op een stalen en koud ijzeren bankje bij de entree. Vervolgens ging het wel erg snel. Ik kon Inchecken, stapte op het vliegtuig, vloog 2 uur lang waar ik alleen maar geslapen heb, en tadaaaa opeens stond ik in Tasmanië!
En wat nu? Ik had nog niets gereserveerd qua accommodatie, en ik wilde wel erg graag gaan slapen. Een van de brochures gepakt, telefoonnummer gebeld, gereserveerd, tas gepakt, busticket gekocht, op bus gestapt en de buschauffeur beleefd bedankt zeggen. Totdat het bleek dat hij me bij het verkeerde hostel had gedropt.... Dus nog eens 20 minuten gelopen met de backpack en ik was bij mijn hostel. Ik kreeg de sleutel en dacht dat ze nummer 20 had gezegd... ik loop naar boven, ik zoek om me heen, geen nummer 20 te vinden. Ik kijk op de sleutel daar staat G13, en ik denken: dat is raar, er staat geen kamernummer op de sleutel. Vermoeid loop ik de trap weer af en vraag de receptie waar ik zijn moet, want ik ben nu al verdwaald, waar is nummer 20? Ze begint al te lachen en zeg, we hebben geen nummer 20.. je kamernummer is 13, ik loop wel mee! Ik zei ohhhhhh, maar die weet ik wel te vinden! En daarop vervolgde ze, als je ook achter op je sleutel had gekeken had je je kamernummer gezien. Oh toen voelde ik me pas echt dom, ik heb haar maar niet gezegd da ik had gekeken en het zo raar vond dat mijn kamernummer er niet op stond. Haha. Ach ik ben op bed gaan liggen en heb geslapen tot een uur of 1. daarna even de stad in gegaan, boodschapjes gekocht, filmpje gekeken, met was aussies in het hostel geklets en weer op tijd gaan slapen.
De volgende dag ben ik vertrokken naar een soort boerderij hostel, en daar ben ik nu. Hier regelen ze werk en slaap ik in een 2 persoons- dorm. Wat een luxe na 5 maanden 8 bed dorm zonder enig privacy!
We hebben een gezamenlijke badkamer en keuken en woonkamer, het is net een studentenhuis. De mensen zijn allemaal Europees, 2 Nederlandse meiden, veel italianen, Fransen en ene paar Duitsers. Dus een soort Europa huis.
\Het is wel heel erg regenachtig op het ogenblik, heel wisselvallig. Dan warm, dan regen, dan koud. Op dit ogenblik zo een 15 graden. Het echte typische herfstweer van Nederland. Dus extreem wisselvallig. Als het goed is word het wel beter na deze 2 dagen, ik ben benieuwd!
Sowieso is het heel erg mooi, allemaal heuvels en bergen om me heen en rust. Ik zal hier minimaal 1 maand blijven, en het liefste wil ik tot ongeveer half februari blijven om de rest rond te reizen in Tasmanië, maar ik kijk wel even hoe het allemaal loopt. In ieder geval vind ik het nu al genieten. De rust is onbetaalbaar!



Als lezer (dus jullie) is het nog steeds dat ik net in Tasmanië ben, maar eigenlijk ben ik hier al meer dan 1 week. Op de 2e dag dat ik hier was begon ik een beetje schoon te maken, aangezien ik me al begon te vervelen. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik ook de andere gebouwen schoon kon maken en op die manier gratis overnachtingen kan krijgen. Elke 4 uur gewerkt is 1 gratis nacht. Uiteindelijk heb ik ongeveer 2,5 uur gewerkt die dag en de rest een beetje in de zon gezeten en gekletst met medebewoners. Sinds die dag werk ik elke dag een paar uur met schoonmaken en bedden opmaken in het hostel. Het zijn in totaal 3 verschillende gebouwen met 3 keukens en 2 mannen wc's en 2 vrouwen wc's. Nou ja na deze maanden kan ik dus super goed schoonmaken haha! Ik kan dat natuurlijk allang, aangezien ik een heeeeeeeeelee tijd geleden in het schoonmaakteam op de camping heb gewerkt.
Nou ja in ieder geval hoefde ik me op die manier niet te vervelen.
Op zondag 9 december ben ik met een groep van 17 anderen naar grotten en 'thermal pool' geweest. Echt grappig, ik zat (f beter gezegd lag) in een campervan busje op het matras, ben zelfs even in slaap gekukeld de weg naar de grotten toe! We kregen korting omdat we met een grote groep waren, dus alle beetjes helpen. Het waren druipsteen grotten met stalagmieten en stalactiet, zoals die beide zo mooi heten.
Het was een erg gezellig dagje uit me het hostel. Ik zou het bijna ''de flat'' kunnen noemen het heeft namelijk echt een heel erg studenten idee. Iedereen is in de ochtend en overdag aan het werk, en savonds allemaal tv kijken, kletsen en soms ook samen koken. Ik heb tot nu toe alleen pannenkoeken voor iedereen gemaakt. ;).

Op dit moment is het 12 december en heb ik gister mijn eerste werkdag gehad als kersen sorteerder. Met andere woorden oude, te rotte, beschadigde kersen eruit plukken aan de lopende band. We werken met teams van 3 man, ik werk met een Engels en Australisch meisje en we waren behoorlijk snel. De eerste dag was maar 3 uurtjes, morgen vrij en dan overmorgen de volle dag aan de slag en daarna nog schoon maken. Ben benieuwd hoe dat zal gaan en of ik net te moe ben. Moeten namelijk redelijk vroeg beginnen.
Het werk is natuurlijk niet het beste en leukste ooit, maar puur de atmosfeer en het geld wat ik nu verdien is lekker. En we mogen de ''foute'' kersen mee naar huis nemen. En dat zijn dus hele lekkere kersen met sommige een kleine beschadiging. Oke sommige erg rotte natuurlijk, maar het idee dat je in de winkel 9 dollar moet betalen voor 1 kg en ik ze gratis mee kan nemen, ja daar heb ik geen probleem mee!
Dat is wel weer zo een beetje hoe het nu is! Er is een pakketje ontvangen in Sydney, en die word nu hiernaartoe doorgestuurd, ben erg benieuwd! Whoeii! Verder kreeg ik ook te horen dat het in Nederland mooi en wit is, nou dat kan ik me dus echt niet voorstellen op het ogenblik!
Het is hier op 't ogenblik elke dag extreem zonnig tussen 25 en 30 graden. Daarbij word het rond 5.20 uur licht en word het pas donker na 9 uur in de avond. Dus echt zomers weer. Mijn job zal vooral binnen zijn, maar ja de tijden dat ik vrij heb kan ik lekker genieten van het zonnetje.

Ik moet wel eerlijk toegeven na bijna 2 weken zonder internet, word het nu wel ietsje lastiger voor me, wil graag even mijn facebook en e-mail kunnen checken haha!
Maar toch heb ik geen zin om 6 dollar voor 1 uurtje internet te betalen. Dat is het gewoon niet waard ;)
Dit verslag zal dus waarschijnlijk de langste ooit worden, aangezien ik niet te vaak op het internet kan, schrijf ik, sla ik het op en zet het pas online zodra in internet heb! Dus we zullen zien wanneer dat is! Het zou zomaar kunnen zijn dat het vandaag zal zijn, aangezien 1 van mijn huisgenoten een internet USB heeft, ;).

Ach in ieder geval hele fijne kerst en feestdagen! Dikke knuffel suus!

Grapje!!!
Het is nu maandag en de afgelopen dagen was er geen werk. Vrijdag hebben we 3 uurtjes gewerkt en toen kwam ik op het briljante idee om een auto te huren voor 3 dagen en daarmee rond te touren!
Gelukkig vond de rest dat ook een goed idee, dus ben ik met 1 van mijn huisgenoten Sara naar Hobart gegaan, de ''grote'' stad, om een auto te huren. We kwamen rond 15.30 uur aan en zijn rond gaan lopen. We hebben bij verschillende nagevraagd hoe duur het was, en suusie regelt t wel weer hoor! We kwamen bij de laatste autoverhuur aan en die waren 30 dollar duurder dan de eerste, ik had geen zin om terug te lopen dus zei gewoon: oké we hebben een ander goedkoper offer, dus dan gaan we daar naartoe. OF... Kunnen jullie iets speciaals voor ons regelen?? Eerst wilde ze niet, maar toen we weg wilde lopen zei ze, uhh wacht even... oké 40 dollar minder! En dat was dan inclusief alle verzekeringen! Dus goedkoper dan de andere, dus een goede deal.
Toen zijn we eerst terug gereden naar ons hostel en hebben daar geslapen. Volgende ochtend vertrokken we rond 11 uur en gingen we met zijn 5en op pad. Ik heb de gehele tijd gereden, heerlijk! Op verschillende super mooie plekken gestopt en gekeken. Hieronder was er de oudste brug van Australië, die verstopt is in een klein dorpje Richmond. We reden weg uit Cradoc(t hostel) met regen en hier scheen de zon. Op een gegeven moment kwamen we aan bij een nationaal Park, Daar hebben we een p[parkpas genomen en zijn we rond wezen lopen. Uhm ik zeg wel rond maar ik kan beter omhoog en omlaag zeggen, aangezien het een behoorlijk steile wandeling omhoog en om laag was. Wel echt super toffe uitzichten. Het was werkelijk ongelofelijk mooi. Ik heb elk moment genoten van het uitzicht. De bergen, rotsen, stranden, walibies die voorbij hoppen. Ja SUPER mooi. Die avond hebben we in de auto geslapen, heerlijk krap, maar verrassend genoeg heb ik goed geslapen. Die ochtend waren we rond 6 uur natuurlijk al wakker en ben ik verder gaan rijden. Het begon eng te worden aangezien we zo weinig benzine hadden en de tankstations die we tegen kwamen waren of nog niet open, of sowieso gesloten elke zondag! Gelukkig vonden we er 1 op het laatste moment en konden we er toen weer voor een tijdje tegenaan. We reden door naar een baai, waar het te regenachtig was, dus daar zijn we uit de auto gesprongen, foto gemaakt en weer in de auto gaan zitten. Uiteindelijk heb ik een 40 km gereden over een soort grindpad en kwamen we weer aan op de beste plek van de afgelopen 3 dagen. Er stond een redelijke wind, maar de zon scheen, het was groen, en zon, en zee en strandjes en rotsen en bergen, gewoonweg alles. De andere 4 meiden zijn wezen lunchen en ik heb een extra wandeling gemaakt van ongeveer 1 uur, geklauterd over de rotsen en puur genoten van de mooie dingen die ik zag. Ook een paar momenten even gezeten en nou ja zoals ik nu al 5 keer heb gezegd: GE-NIE-TEN. Vervolgens zijn we doorgereden meer naar het binnenland. Hier was 1 van de hoogste watervallen van Tasmanië (90m). Hierna begon ik een beetje moe te worden dus had Sara even gereden, het was duidelijk dat ze niet gewend was om aan de andere kant van de weg te rijden, aangezien ze behoorlijk veel aan de linkerkant van de weg reed, waardoor de banden regelmatig in de greppel kwam. Ze heeft in totaal anderhalf uur gereden en waren toen aangekomen in de grote stad Launceston. Hier hebben we ons avondeten genomen en daar vandaan ben ik terug naar ons hostel gereden. Dit was ook weer een reis van 3 tot 4 uur rijden, met regen tussendoor en overspringende walibies. Toen hebben we weer eens een nachtje in het hostel geslapen en vanochtend om 9.15 zaten we weer in de auto om verder een ander nationaal park te verkennen. Het was zo een 2 uur bij het hostel vandaan en het was ook weer geweldig mooi. Regenachtig maar mooi. Verschillende meertjes, een van de grootste bomen ter wereld, de allergrootste zijn in Redwood (Californië) waar ik volgend jaar juni naar toe ga . Haha! Daarna de auto terug gebracht, met de bus terug gegaan naar het hostel, hier gegeten en nu dit geschreven. Dat betekend tijd om onderuitgezakt tv te gaan kijken. Vanwege t regenachtige weer hebben we ook morgen nog vrij, dus ik ga heerlijk relaxen.\

En toen was het alweer een week later!! Het is net Kerst geweest, en het was onvergetelijk, dat kan ik we zeggen. Donderdag de 27e is het vandaag.

Sowieso was er vorige week niet veel gebeurd, een paar daagjes gewerkt en verder weer/nog steeds veel vrij gehad. Zaterdag de 22e hadden we een hostel BBQ waar we met zo een 30 man heerlijk gegeten hebben. Georganiseerd door het hostel zelf. Het was goed weer een een gezellig feestelijke avond.
Op kerst avond hadden we met een heel groot deel van het hostel een Kerst diner georganiseerd, bijna iedereen had wel iets gekookt. Ik heb gezorgd voor plastic bordjes en bekertjes en bestek om weg te gooien, anders wist ik het wel: Grote puinhoop!
Dus dat was mijn taak die avond. We waren met uiteindelijk een groep rond de 50 man, met alsnog te veel eten, aangezien iedereen wel iets had gemaakt! Zelfs ene uitgebreid nagerecht met kersen kruimel taart, mousse met verste vruchten, fruit, apfelstrudel, pinda rotsjes en muffins... Ja als dat alleen het nagerecht was, stel je dan maar eens voor wat het hoofdgerecht was!
Daarna werd het een vroege ochtend om naar bed te gaan, nou ja dat viel eigenlijk nog best wel mee. Vooral omdat er in die avond rond 22.00 uur werd besloten dat we met ongeveer 20 man naar Bruny eiland zouden gaan. Dit is een klein eiland aan de oostkust van Tasmanië, waar je doorheen kan rijden in anderhalf uur. Het plan was om 7 uur in de ochtend vertrokken, natuurlijk met zo een grote groep is dat iets lastiger, maar alsnog zijn we maar 45 minuten later vertrokken.
Aangekomen in Tasmanië zijn we eerst bij een uitkijkpunt wezen kijken en vervolgens door naar het zuidelijkste gedeelte. Daar een korte wandeling gemaakt van ongeveer 30 minuten bij een vuurtoren en mooie uitzichten. Vervolgens zijn we doorgereden naar een ander gedeelte, waar we rond 13.30 uur waren aangekomen. Daar was een wandeling van of ongeveer 5 uur, of 2 uurtjes. Ik had wel zin in een wandeling dus ik besloot de lange wandeling te doen. Aangezien ik weet da tik niet zo extreem snel loop besloot ik alvast alleen op weg te gaan. Heerlijk rustig alleen en genietend van de omgeving.
Het was super mooi en ja jippie ik heb een staart van een slang gezien! Eindelijk meer dieren whoeii! Verder gelopen, en gelopen en gelopen en gelopen en gelopen en gelopen, tussendoor even gestopt, even foto maken, lopen, lopen en lopen, water drinken, foto maken en nog meer lopen!
Uiteindelijk was er een ander groepje van ons met 5 man die ook de lange wandeling deden. De rest deed de korte wandeling.
Er waren hele grote dode krabben die op het strand waren aangespoeld. Ik heb 1 foto met mijn hand en een krab ernaast die groter is dan mijn hand, echt raar. Na een tijdje werd het wel zwaar moet ik eerlijk zeggen. Ik verzwikte mijn enkel, maar moest door, aangezien ik niet in het donker wild lopen. P een gegeven moment hoorde ik wat gesis, ik deed een kleine stap naar achter en opeens kwam er een slangenhoofd naar voren, waarop ik 3 sprongen terug deed. Het was een zwart/donkerbruine.*(word vervolgd).
Na een paar minuten zag ik er nog een! Weer een schok en vooral aangezien er daarna een groot gedeelte was waar ik door de bosjes moest lopen en de grond niet kon zien. Daar ben ik toen maar snel doorheen gerend (letterlijk gerend) aangezien die slangen best wel eens giftig zouden kunnen zijn voor mijn gevoel En aangezien ik een Australiër eerder heb horen zeggen: Als je dat idee hebt, zorg dat je weg bent!
Nou ja vandaar een klein stukje gerent! Het was wel echt schitterend! Alle heuvels, bomen, natuur, strandjes waar je werkelijk de enige bent en gewoon de rust van het alleen rondlopen was heerlijk.
Ook al vond ik dat aan het einde minder prettig.
Maar uiteindelijk had ik het overleefd, en ik was erg trots op mezelf dat ik het helemaal gedaan heb tot het einde! Vervolgens reden we naar Adventure Bay waar nog meer mensen waren die voorheen ook in het hostel zaten. Toen waren we opeens met een groep van ongeveer 40 mensen. Stel je nu maar eens voor... het is 1e kerstavond, je zit op het strand met een grote groep mensen en een kampvuur. Tenten staan op het strand, je hoort de zee, en 2 gitaren en een kleine drums spelen muziek met andere die zingen en dansen. Je kijkt omhoog, het is bijna volle maan, duizenden sterren aan de hemel. Ja mensen DAT was mijn kerst!
Het was verschrikkelijk raar moet ik zeggen, maar de sfeer was overweldigend!
De volgende dag hebben we nog een wandeling gemaakt van ongeveer 1,5 uur . Ik wilde eigenlijk niet mee gaan aangezien ik mijn enkel nog steeds voelde van de verzwikking de dag ervoor, maar ja we zouden gaan BBQen op het strandje waar we naartoe liepen. Na 45 minuten bleek dat er geen strandje was, alleen maar kliffen en vandaar dus teruggelopen met eindresultaat dat mijn enkel nog gevoeliger werd.
Gelukkig hebben we toen weer een tijdje gereden naar een ander strandje waar we wel hebben zitten BBQen. Of nou ja worstjes hebben gegrild en gegeten. Weer mensen die gitaar speelden en och lekker in de zon zitten, genietend van de mooie omgeving en de rustgevende sfeer.
Toen gingen we met de laatste ferry naar huis, of nou ja ik en nog een andere gozer moesten liften, aangezien er 2 auto's nog een dag extra wilde blijven. Gelukkig was dat gelukt, in 3 verschillende auto's waren we uiteindelijk rond 20.30 uur savonds weer thuis.
Ik heb die nacht onzettent lekker geslapen! (vorige nacht was in mijn slaapzak in de auto, en dat was niet het meest comfortabel!)
Vandaag heb ik mijn was gedaan, werd wel tijd, hihi, en verder wild eik naar de bibliotheek om dit (nu al veels te lange) verhaal online te gaan zetten. Ach het blijf hier natuurlijk in the middel of nowhere... dat betekend dat de bieb vanaf 24e kerstavond t/m 2 januari 2013 de bieb hier gesloten is. Ach die ene extra week maakt nu ook niet meer uit toch?? Dus ik ben lekker terug gegaan naar het hostel, films gekeken, foto's net op de laptop gezet en weer 2 a-4tjes vol geschreven.
Dus mijn plan om mijn 100-den e-mails in mijn inbox (met spam) te verwijderen is ook niet door gegaan. Vandaag redelijk op tijd naar bed, aangezien het morgen een werkdag word van 7 tot 5. maar we moeten al om 6 uur vertrekken, aangezien er een hele grote groep is die gaat beginnen op de plek waar we werken.
Ojaa!! * ← de slang! Toen ik na het wandelen teruggekomen was, sprak ik met een Duits meisje die me even heel leuk vertelde dat het een tijgerpython was en als die bij ik in 15 min verloren zou zijn..... Dus JA de 3 slangen die ik gezien heb waren de gevaarlijkste van Tasmanië en nummer 4 gevaarlijkste slang van Australië. Maar geen zorgen! Ik heb het overleefd en ik ben niet gebeten! ;)


Nou jullie horen wel weer van me! ;) Dikke knuffel voor dit moment!

En het volgende moment is aangebroken! Het is nieuw jaar geweest, dus nog een te laat maar hartelijk gelukkig en fijn nieuw jaar toegewenst!

Vanaf de 28e december ben ik non-stop aan het werk geweest. De kortste dag was van 8 uur tot 17.00 uur en de langste van 7.30 uur tot 19.30 uur. Oke op 1 januari begonnen we pas om 13.00 uur en tot 17.00 uur, maar dat was toch de moeite waard!
Aangezien we toen te horen kregen dat ons salaris met 1,50 per uur verhoogd werd, nou dat is toch een leuk nieuw jaars cadeautje!
Verder ben ik met nieuwjaar uitgenodigd door 2 Australische meiden om met hun nieuw jaar te vieren. Ik had dus 2 keuzes: of met de mensen die ik al ken va het hostel nieuwjaar vieren dat compleet Europees is, of een Australisch nieuwjaar met alleen maar Australische mensen! Nou ja wat ik heb gekozen was natuurlijk degene met Australische mensen, aangezien ik zover ik weet maar 1 keer oud en nieuw in Australië zal vieren.
Het was super leuk en gezellig! Er was een trampoline in de tuin waarop ik gesprongen heb, even later werd er een groot vuur gemaakt in de tuin, valk voor 12 uur. Heel erg raar was dat er geen vuurwerk was, daarvoor heb je een speciaal papiertje nodig met toestemming. Een permit, en vraag me ajb niet voor het Nederlandse woord want vanaf die nacht ben ik nog steeds aan het dubben wat het woord is voor dat papiertje! Toestemmingsbrief? Nee ik weet het niet.... zelfs internet heeft me nog niet genoeg geholpen om achter het antwoord te komen.
Nadat we daar op een Hollandse manier met 3 zoenen iedereen een gelukkig nieuw jaar hadden gewenst hebben we nog marshmallows gegeten en klaargemaakt boven een klein vuurtje. Het was ontzettend gezellig en om 3 uur was het afgelopen. Ik was teruggebracht naar huis en kon heerlijk op bed in slaap vallen.

Vandaag is het 8 januari, en waarschijnlijk hebben jullie op het nieuws gezien dat er hier hevige branden bezig zijn. Dit klopt en misschien hebben jullie mijn stem op radio 1 of radio 3 gehoord, of anders wel een foto in de krant gevonden met mijn gezicht.
Ach ja ik zeg al jaren dat ik beroemd ga worden, dit is dan stap 1. Hoe dan ook, p dit moment is de brand nog zo een 60 km bij me vandaan. 2 dagen geleden was er erg veel rookoverlast en is de politie langs geweest om te vertellen dat we ramen en deuren gesloten moeten houden. Als je problemen krijgt met ademen moet je een doekje nat maken en die voor je mond en neus houden. Verder werd geadviseerd om een tasje klaar te maken met alle belangrijke spullen zoals paspoort en verzekeringspapieren enz.
Toen opeens kwam het wel even erg dichtbij. De rook komt bij ons van 2 kanten, de ene is vanaf Port Arthur (zuidoost gedeelte) en de andere komt vanuit het noorden (in de buurt van Hobart). Dus het hangt af van hoe de wind staat of we wel of geen rook hebben. Eigenlijk vanaf vorige week, wanneer het de warmste dag in Tasmanië ooit was (42 graden)was de rook begonnen en op dat moment beseft eik ook nog niet hoe ernstig het was.
Nu weet ik dat er 100 mensen vermist worden, ik heb een collega die al voor 2 nachten uit huis is geëvacueerd, en een ander collegaatje met een vriendin waarvan het huis compleet is platgebrand. Ja wel heel erg apart!
Mijn paps heeft een mailtje gestuurd naar de krant en op die manier ben ik in beeld gekomen op de radio. Eerst op het nieuws van radio 1 om 6.30 uur in de morgen Nederlandse tijd. Vervolgens kreeg ik ongeveer 45 min later een ander telefoontje van radio 3 om nog een interview te doen met Giel Beelen. Deze was om ongeveer 8 uur. En daarna weer om 9.30 uur een telefoontje gekregen van iemand die voor de krant werkt!
Ja heer raar maar wel leuk! Hopelijk ga ik niet teveel wakker gebeld worden vannacht, aangezien het dan normale tijd in Nederland is. Ach we zullen zien!

Verder zal ik morgen 9 januari verhuizen, ik blijf gewoon in Tasmanië, maar 1 van de Australische meiden heeft me bij haar thuis uitgenodigd. Ze hadden een extra slaapkamer vrij en ze heeft haar moeder gevraagd of ik daar mag verblijven, en dat was oké! Dus ik ga de komende maand verblijven bij een typisch Australische familie!
Ach ja zo blijf ik dus lekker bezig. Ik zal dit niet nog veel langer maken, aangezien ik alweer anderhalf a4tje door gerateld heb.
Voor de verandering een dikke knuffel en tot snel!

Xxx suus

En mensen, toen was het alweer 16 januari. Dat betekend dat ik nu 1 jaar en 1 dag weg ben vanuit Nederland! Ja de tijd gaat snel heat?
Vorige week ben ik verhuisd naar een dorpje Geeveston genaamd. Hier verblijf ik bij 1 van mijn collega's Kate en haar ouders. Het is net alsof ik weer een klein kind ben! De moeder zorgt elke dag dat al het eten klaar ligt om mee te nemen naar werk en in de avond zodra we thuis komen staat het diner klaar op tafel. Ook ben ik het weer zo gaan waarderen om een kamer voor mezelf te hebben. Ik heb een tweepersoonsbed en een eigen kamer die ik niet hoef te delen. Het is gewoonweg hemels! Echt super! Ik kan een film kijken zonder dat iedereen er doorheen aan het praten is, Ik kan een douche nemen, zonder aan te sluiten in de wachtrij voor de douche. Ik kan koken zonder dat tientallen mensen in de weg lopen, Ik kan op het internet zonder bijna 7 dollar per uur te betalen enz.... Ja ik heb erg veel geluk met het verhuizen en de familie waar ik terecht ben gekomen. Het is ook super mooi met mooie bergen hier.
Oke een kleine samenvatting van wat het afgelopen jaar is gebeurd:
Ik ben in China geweest en liep over de Chinese muur, Heb het Chinese nieuw jaar meegemaakt, Ik ben in Thailand geweest waar ik heb gesnorkeld met haaien, In de kooi met tijgers ben geweest en waar ik een trekking heb gemaakt met olifantentocht. Verder ben ik in Indonesië geweest, Bali en Java, ik heb mijn eerste vulkaan gezien, ben illegaal naar binnen gegaan bij een tempel om de zonsopgang te zien en in Singapore heb ik een gratis citytrip gedaan. Vervolgens ben ik naar Australië gegaan en vanwege mijn visum ook een weekje naar Nieuw-Zeeland. Waar ik mijn eerste aardbeving heb gevoeld. Vervolgens een baan gekregen als reisleidster terug in Australië en hierbij wekelijks op Bondi Beach gelegen. Ook heb ik mijn eerste wilde kangoeroes gezien, en heb ik een skydive gemaakt vanuit een helikopter! Tot slot ben ik verhuisd naar Tasmanië, waarbij ik een dozenvouwer ben geworden. Kerst gevierd op een klein eiland met een kampvuur op het strand. Ook waren er bosbranden die gezorgd hebben da tik op de radio ben geweest.

Nou ja dat is een heeeeeeeeel erg korte samenvatting van de hoogtepunten& gedaan heb afgelopen jaar. Aan het einde van mijn reis zal ik nog eens in punten neerzetten wat ik allemaal gezien heb! Sowieso is het nu alweer 9 a-4tjes vol getypt dus ik ga het nu echt online zetten! Dan hebben jullie weer wat te doen de komende tijd :D

Voor degene die dit echt helemaal gelezen hebben, mijn respect!!! Want het is een mega lang verhaal en ik denk dat ik zelf ook in slaap zou vallen! Haha. Maar natuurlijk zijn jullie heel erg nieuwsgierig naar mijn belevenissen :P LOL! Nou ja voor mij slaaplekker en voor jullie nog een hele fijn edag toegewenst. Waarschijnlijk zal het weer een redelijk lange tijd duren voor mijn volgende verslag dus geen zorgen, zodra ik het weer schrijf en tijd heb om het online te zetten regel ik het! Heheheheh.

Dikke kus en knuffels vanuit een zomers Tasmanie! Liefs Suzanne

  • 16 Januari 2013 - 13:38

    Annelies Pennings:

    Nou Suus, ik heb hem echt helemaal uitgelezen maar je moet me later niet gaan overhoren hoor!
    Super om te zien hoe je het maakt en wat je allemaal beleeft.

    Groetjes en een knuffel,
    Annelies

  • 16 Januari 2013 - 14:49

    Ineke Van Uitert:

    Ha die Suus,

    wat een heerlijk verhaal en je valt er echt niet bij in slaap hoor.
    Had je mijn SMS nog ontvangen, je stond inderdaad bij ons in de krant maar helaas zonder foto
    Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je er nu uit ziet. Zongebruind of met veel sproeten?
    Geniet maar van het mooie weer. Hier is het sneeuwerig en hardstikke houd -5 graden overdag

    groetjes
    Ineke

  • 16 Januari 2013 - 19:16

    Monique Rijs:

    Heeey schattie!

    JAaaaaaa ik heb mail gehad dat je een nieuwe blog had geplaatst! Dus het gaat allemaal goed hihi. Wat heb je weer een hoop gedaan joh! Heb een hoop moeten lachen om sommige stukjes! En dat je midden in de nacht de zee in springt... doet me denken aan een avond in Turkije dat we met kleren en al het zwembad indoken hahahaha! Van de week de fotos zitten kijken, wat een top vakantie was dat bij jou!! :D En ja ik heb je gehoord op de radio! :D Super leuk, om je te horen dan he, die bosbranden uiteraard niet!

    Geniet lekker van het weer daar! Want hier is het koud, sneeuw, ijzel en alles wat met de winter te maken heeft... *jaloers op je!*

    Tot facebookse!

    Xxxxxxxx uit een heel koud Nederland!

  • 16 Januari 2013 - 22:04

    Geery Last:

    Hoi Suus,
    Ik ging even naar boven om een mailtje te beantwoorden en zag dat je weer een verslagje, hum hum, geschreven hebt. Ja, ja, ik heb het helemaal gelezen. Leuk weer wat van je te venemen.
    Ik miste je berichten al.
    Jij geniet van het mooi weer, ik ben vanmiddag met Nicole, Thijs en Dagmar meegeweest. De kinderen gingen naar skiles en oma mocht mee kijken. Bibber de bibber wat was het koud. Leuk het te zien. Dagmar is vorige week 3 geworden. Jong geleerd oud gedaan (ik dus niet, al ben ik nog hartstikke jong, ha, ha).
    We hebben je interviews gehoord. Menno belde ons en liet ons de herhaling via zijn telefoon horen.
    Je wordt echt beroemd. Maar wat erg die brandan!

    Nog heel veel plezier en wat het werk betreft raak je aardig all round.

    Hartelijke groeten en ik kijk al weer uit naar je volgende verslag.

    Geery

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 642
Totaal aantal bezoekers 148411

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: