3e en laatste dag Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu 3e en laatste dag Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

3e en laatste dag Marrakech

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

12 Maart 2016 | Marokko, Marrakesh

Zo dames en heren, op dit moment zit ik in het vliegtuig weer terug naar ons geliefde Nederland!
Gister was een heerlijke dag. Eerst hebben we uitgeslapen tot 7.30, haha. Vervolgens weer heerlijk ontbijten in het hotel en daarna klaar maken om weer de straat op te gaan. Doordat de eerste dag toch wel vermoeiend was met alle opdringerige mensen hadden we beide een doek/sjaal om ons hoofd gedaan. Mijn vriendin had dat woensdag ook al even gedaan en dit keer deed ik dus ook mee. Phoe hee wat maakt dat een extreem groot verschil!!! Wat een rust en gelijk krijg je zo veel meer respect van hun. We gingen als eerst naar de koningsgraven waar we heerljk rustig rond gelopen hadden. Vervolgens gingen we naar een paleis. Dit was meer een ruine, maar was wel heel mooi. Op een terras wat onderdeel was van het paleis, had je super mooi uitzicht over de stad met ook de bergen op de achtergrond. Hierna liepen we nog een stukje door naar een volgend paleis. Beide waren het paleizen, maar ze waren echt extreem verschillend qua uiterlijk. Het tweede paleis(bahia geloof ik), was echt nog in tact en had allerlei verschillende kamers en ruimtes. Gedeeltjes in de open lucht, tuinen en pleintjes met fontijn in het midden. Vol met bloemen, vele details op de muren/plafond en deuren. Was echt heel sprookjesachtig, kleurrijk en natuurlijk de warme zon erbij maakte het helemaal af!
Nadat we hier geweest waren gingen we op zoek naar een winkeltje uit de lonley planet. Dat betekend, lekker dwalen. Dit was ook tijdens het vrijdag gebed, dus op een gegeven moment dat we langs het plein liepen, was er een gedeelte afgezet en waren er tapijten neergelegd zodat ze daar konden bidden. Dit deed me weer even heel erg denken aan Egypte.
Ook gingen we op dat moment door de kleinere souks, waar het echt heel rustig was. Waarschijnlijk dus omdat de meeste mensen aan het bidden waren. Dat was zeker wel prettig.
Na een beetje op de gok rond te lopen kwamen we toch goed terecht bij het winkeltje waar mn vriendin n paar spulletjes had gekocht. Daarna was het lunchtijd. Ook uit de lonley planet was er ergens een eettentje waar je meer kleine en verschillende dingetjes kon proeven en dat vonden we wel een erg goed idee. Het plekje zelf vinden was weer een uitdaging, maar gelukkig kwamen we er wel terecht. Nogsteeds genietend van het rondlopen en niet constant lastig gevallen te worden.
Dit was weer een restaurantje op een dak en hier bestelde we 6groente variaties, waarbij we dus verschillende bakjes kregen met verschillende gekruidde groentes. 3 waren bij ons beide hetzelfde en 3 waren verschillend. Dus in totaal hadden we 9 verschillende gekruidde groentes met brood. Oh wat was dat genieten zeg!! Het was wel redelijk frisjes in de schaduw, tegelijkertijd even lekker om uit de zon te zijn. In het restaurantje hadden we besloten om na het eten terug te gaan naar het hotel en daar nog even te relaxen. Zo gezegd, zo gedaan. Natuurlijk met een grote omweg gelopen, want daar houden we nou eenmaal erg van. Hihi. Trouwens hier waren de toiletten ook regelmatig als een gat in de grond. Toch blijft een normale wc wat comfortabeler haha. Wat zijn wij toch extreem verwend in Nederland met de luxe die we hebben!
Aangekomen in het hotel, heerlijk op het dakterras in de zon gaan liggen. Het was tegen die tijd ook al 16.00/16.30 uur, dus het was goed uit te houden daar.
Lekker muziekje erbij, fototjes terug kijken en kletsen. We hadden de keuze gemaakt om in de avond naar de hammam te gaan voor een massage. Vanwege de grote lunch, hadden we nog geen trek dus liepen we richting de hammam. Gelukkig hadden ze nog een plekje. Ze wilden dat we vantevoren betaalde en ik snapte al snel waarom.... die CreditCard machine werkte niet. Vervolgens konden we mee lopen naar een restaurant van dezelfde eigenaar. Ook die deed het niet. Toen bevestigd dat we gingen pinnen en dan terug zouden komen. Bij pinautomaat aangekomen gaf ook die een melding dat hij het niet deed. Balen, dat werd dus geen massage. Maarja als je geen geld kan pinnen en de machines het niet doen, dan word t lastig natuurlijk. Ik had gelukkig wel nog wat contant geld, waardoor we genoeg hadden om te kunnen eten die avond. Eerst zijn we een stukje wezen lopen richting 1 van de paleizen waar ook een klein restaurantje op het dak was. Hier hebben we alleen een colaatje gedronken, omdat de keuken er niet zo hygienisch uit zag. Het uitzicht daar vandaan was wel super, met de halve maan en sterren. Nadat we daar t drankje vandaan hadden gehaald, zijn we naar n cafetje gegaan waar we de eerste dag onze lunch/panini vandaan hadden gehaald. Dus voor n paar euro hadden we n broodje met wat pattatjes die we mee namen naar het hotel en daar hebben opgegeten. Nog ern heerlijke douche genomen het was zo stoffig in de stad dat je gewoon bruin van viezigheid en stof op je gezicht zit en er vanaf komt dus. Zelfs met de neus snuiten zit t vol met prut (sorry voor de details haha)!
We zijn toen weer rond 22.30 gaan slapen en hadden al geregeld dat we vanochtend konden ontbijten in het hotel voordat we werden opgehaald. Gisteravond al tas in gepakt. Ik moet zeggen dat ik elke nacht mininaal 1x wakker geweest ben. Meestal om even naar de wc te gaan, want heb echt liters water hier gedronken!
Ondanks dat, wel lekker geslapen.
Vanochtend na het ontbijt, in de taxi gestapt en naar het vliegveld. En daarmee zit ik nu dit te typen onderweg terug naar huis in Nederland.
Ik vind dat 3 dagen zoals wij gehad hebben ook echt prima is voor een bestemming als Marrakech. En al zou ik het niet snel zeggen, ik ben blij om weer naar huis te gaan. Uiteraard zal ik het zonnetje en de warmte missen, tegelijkertijd om gewoon normaal over straat te kunnen lopen, zonder constant aangesproken te worden of zonder bedekking de straat op, is ook wel heel erg fijn! Ik ga zo maar even mn ogen een beetje sluiten, moet nog een redelijk stuk terug naar huis. Mijn lieve paps en mams gaan me ophalen en naar huis brengen, dus dat is ook wel weer eens leuk!

Dit was dus weer mijn ervaring van een nieuwe bestemming, die ik weer toe kan afvinken in mijn lijstje!

Tot snel met mijn volgende citytrip, Budapest in april!

Liefs Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 148449

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: