wat een tweede maand! - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu wat een tweede maand! - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

wat een tweede maand!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

29 April 2010 | Egypte, Hurghada

Hey hey allemaal!
zo hee! ja het was me wel een drukte.
zoals in mijn vorige verslag stond, was da tik een ongeluk gehad had. ik had naarna 2 dagen rust gehad en vrijdag ging ik weer aan het werk.
Toen begon de drama...... geen vluchten meer in verband met de aswolk van de vulkaan.....
voor mij waren zaterdag de eerste vluchten die geannuleerd werden. om 22.00 uur kreeg ik vrijdag avond een bericht dat ik alle klanten moest informeren dat er geen vluchten zouden gaan op 17 april.... aangezien ik geen auto meer heb, moest ik alles te voet doen en daarom was ik zo ongeveer om 23.30 uur klaar.
Natuurlijk de volgende dag vele vele vele vragen over hoe verder en het ''leukste'' daarvan was is da tik geen antwoord had. Erwas gewoon geen nieuws. elke dag was er geen nieuws. de luchthaven gaat dan open, het is verlaat, het is weer verlaat, het blijftr gesloten voor de rest van de dag, klantne moeten uitchekken en savonds weer inchekken, wachten de geherle dag in de buurt van de receptie op nieuws, maar niets....
Even later waren een paar hotels vorl en kwam er een groep in 4 verschillende hotels(in totala heb ik er 5) van mij erbij. vooral belgische gasten, en franssprekenden. Erg lastig, aangezien ik geen frans kan. Gelukkig waren er een paar gasten die gingen vertalen voor de fransen voor me.
Op een gegeven moment kree gik ene telefoontje voor de duitse gasten. het was ongeveer 15.20 uur, ik kreeg de ophaaltijden.... om 15.10 bij het eerste hotel, 15.20 bij het tweede, en 15.35 bij het derde htel.
Dit betekdende dus dat mensen 10 minuten geledne opgehaald moestenw orden, terwijl ze er zelf nog neits van wistne en nog aan t strand ofzo waren! ze meosten dus nog uitchekken en alles!
ik had bijna iedereen kunnen bereiken, op 4 personen na in het eerste hotel.
uiteindelijk was ik om 17.00 uur in het hotel en probeerde de gasten weer te bereiken. om 18.00 uur zou het vliegtuig vertrekken, en het is een uur rijden an safaga naar t vliegveld.
Dus uiteindelijk hadden ze het vliegtuig gemist.
die avond om 20.00 uur, weer een telefoontje, om 21.00 uur worden 20 gasten opgehaald van dit en dit hotel....
Gelukkig kende deze groep elkaar allemaal en wa sik op dat ogenblik in het hotel waar de gasten zouden vertrekken. gelijk sprak ik ie and van de groep en bnnen 30 minuten ha dik alle gasten gesproken en waren ze bijna allemaal uitgecheked.
Tringggg, weer ging mijn telefoon (trowuens in de tussentijd was ikook nog een stuk of 10 keer gebeld... no rest!) het was 20.45 en om 22.30 zouden 84 gasten vanuit weer een ander hotel opgehaald worden, die 15 min. met taxi weg was.
Dus snel een taxi zien te regelen en ik was bij t hotel.
Bij de receptie wachtte ik op de papieren van het bureua met alle namen van de gasten.
Normalerwijze krijg je die automatisch, maar omdat het zo een grote groep was en het allemaal als noodgeval verander was, was er geen tijd om dit te regelen.
Vandaar ontving ik in het hotel de papieren.
Heel leuk, allemaal fransen contacteren, om te zeggen dat ze moetne vliegen.
Gelukkig ook hierbij kende vele mensen elkaar en ging het redelijk snel. een voor een kwamen ze.
Tot slot was er 1 familie die er nog niet was, en de receptie had in eerste instantie geen kamernummer gevonden. Na wat meer te zoeken hadden ze het uiteindelijk toch gevonden en belde ik naar de kamer.
ook de laatse waren geinformeerd.
Daarna kwamen de 2 bussen en heb ik alle personen geteld die kee op de bus zouden zitten. helemaal compleet! super, binnen anderhalf uur 84 mensen geinformeerdom op de bus te gaan!
oops daar ontving ik weer een bericht. een stuk of 8 mensen zouden morgenochtend om 8.30 opgehaald worden voor een andere vlucht die zou gaan vliegen, dit betekende, weer naar tdat hotel om iedereen te informeren.
om 23.00 was ik in het hotel en belde naar de kamers. 1 kamer kon ik niet bereiken, dus had ik een bericht op de kamer gestuurd.
in de tussentijd had ik nog geen tijd gehad om ook maar iets te eten, dus ik had ontzettende honger! Ik had aan het hotel gevraagd of ze nog iets te eten hadden, want normaal gesproken gaan alle restaurants in de hotels dicht om 22.00 uur. en het was zo langzamere hadn al 23.30 uur.
Gelukkig was dit mogelijk en was er een heerlijk bord met eten speciaal voor mij klaar gemaakt. Dat was erg prettig.
voordat ik uiteindelijk ij mijn kamer wa som te gaan slapen was het 12 uur.
De volgende ochten om 8 uur wakker worden, wan tik moes tcontroleren of die laatse kamer het bericht had pontvangen. Gelukkig was dit het geval.
toch waren er nogsteeds vee overgeboekte gasten van belgie, die nog geen kant op konden. trouwens gedrurende de gehele periode hadden we minimaal 2 meetings per dag.. soms v0or belgen, soms voor duitsters en asoms voor beiden. dus ik moest heerlijk bij allemaal zijn!
ach het hield me in ieder geval bezig!
uiteindelijk kwam donderdag avond vorige week(geen vrije dag gehad natuurlijk) en toen konden de meeste belgen ook naar huis. toen ik het hotel beinnen kwam was er een groep met 48 mensen die allemaal opsprongen en juichend zongen, omdat ze naar huis konden! echt waar het was bijna te vergelijken met een groot feest! ik moest ook met hun op de foto hihi!
vanaf vrijdag was het eindelijk weer wat rustiger voor me.....op de meetings na voor de neiwue aankomsten haha. ja de vliegtuigen gana weer, dus al mijn gasten komen ook weer!
Ach het heeft me in ieder geval goed bezig gehouden. het was zeker niet makkelijk, maar ik heb me er doorheen geslachen. Aangezien we ook ene paar keer een meeting haddne in de avond kon ik lekker bij nabil slapen, echt heerlijk om dan die steun te krijgen. alleen die arm om me heen was al genoeg om me energie voor de rest van de week te geven. Ik was erg blij da ik toch nog regelmatig in Hurghada kon slapen.
de rest van de afgelopen week ging weer rustig en normaal.... woensdag en donderdag (gister en vandaag) heerlijk vrij\. ben gisterne even naar het strand geweest. eergisteravond uit met ee grote groep collega;s en nabil natyuurlijk. en vandaag vooral veel tv aan t kijken, luieren en ik ga zometeen nog even wat boodschappen doen. Want als het allemaal goed is komt er visite, de moeder en het zuse van Nabil.

Ja, de moeder, ga ik haar eindelijk ontmoeten... erg spannend en ik zie wle hoe t allemaal gaat!
in ieder geval merken jullie wel dat het behoorlijk druk was de eerste maanden.
en dan volgende maand mijn verjaardag, word ik alweer 21.
De tijd vliegt!

groetjes suzanne



  • 29 April 2010 - 19:47

    Noorwegen:

    We volgen je avonturen mee. Wat had je een geluk dat je goed van het ongeluk af kwam.
    Wat een drukte med de aswolkvertragingen.
    Spannend om de moeder van Nabiel te ontmoeten. Succes.

    123hjemmeside.no/alten

  • 11 Mei 2010 - 19:21

    Halden Noorwegen:

    Gefeliciteerd met je verjaardag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 148175

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: