De 10-daagse Cursus - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu De 10-daagse Cursus - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

De 10-daagse Cursus

Door: Suusje

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

04 Mei 2008 | Nederland, Heerhugowaard

(het begin)
Buenos dias, hola en hallo!!
Jaja ik zat heerlijk op Mallorca, erg warm weer en al een beetje verbrand geweest!
We zaten hier met een groep`je van 6 nederlander en 14 Belgische toekomstig reisleiders.
Heel heel heel heel erg plazant, aleee zo oefen ik mijn frans ook nog een beetje, qes cu tudi.... oke het schrijven niet! lol
De 2e dag had ik de taak om president te zijn van de groep! Daarmee was ik gelijk de 1e die het voor een hele dag mocht zijn.
Heel leuk en daarom ook gelijk de 1e die alleen voor de groep moest presenteren!
Voor de rest ben ik er achter gekomen dat ik een dominant karakter heb whaha dat met behulp van een toets maar daarbij ook erg invloedrijk:P. Met het dominantie was ik de enige van de gehele groep die dat als hoogste punt had.

Nouja om het dus een beetje te samenvatten (aangezien ik dat vandaag in de persoonlijke presentatie ook al deed is het extra makkelijk)
Woensdag waren we rond half 10 in ons 3 sterren hotel aangekomen. Hier heerlijk gegeten! Deze hele dag konden we genieten van de zon dat heb ik en de rest dan ook zeker volop gedaan. we zijn op t strand geweest en daar hebben we savonds ook gezellig gezeten. daarna de volgende dag moesten we om 9 uur klaar staan bij de receptie. Hier stond onze 1e begeleider klaar. Dit is Roeland en hij informeerde ons vooral over het presenteren en commercieel zijn. Daarna kwam Jannie, die ons vooral over het administratieve heeft begeleid.
Nouja de 1e dag dus een soort kennismaking gehad. We moesten met groepjes van 4 even kennis maken en elkaar daarna presenteren. Daarna kwamen er een aantal vaktermen langs, ook een aantal bekende voor mij alles dankzij mijn school. Nadat deze termen gekregen waren was het al redleijk ver in de middag. En toen kwam opeens een President! Met de president word bedoeld dat hij/zij de tijd in de gaten houd en bij de tijd als het pauze is even een belletje rinkelt. Ook beheert deze de koffer met knutselspulletjes en moet deze aan het begin van de dag een kleine samenvatting geven over wat er de vorige dag is gebeurd. Aan het eind van de dag word het presidentschap doorgegeven aan de volgende.
En natuurlijk was IK de gelukkige!
Mijn presentatie was goed gegeven alleen aangezien het een opsomming was moet t volgende x verleukt worden met een verhaaltje er omheen. Maar was wel grappig. Het was ook weel heel frapant dat ik de hele dag heb moeten wachten tot ik eindelijk rond 6 uur mocht presenteren, terwijl het eigenlijk de bedoeling is dat het in de ochtend gebeurd.
Maarja uiteindelijk is het helemaal goed gekomen en gaan zijn we nog een drankje wezen drinken in een barretje!

(op de helft)
Jaja ik zit hier nu alweer een week! de tijd gaat ontzettend snel! Ik heb echt ontzettend veel geleerd al in de afgelopen dagen, maar dat niet alleen.... Ook lekker genoten van het Mallorcaanse weer, en discos en kroegen.
Aangezien het gisteravond koninginennacht was, zijn we met ons groepje van 6 nederlanders, een andere Nederlandse familie en zelf de belgen gingen mee naar 3 x raden: Bar Amsterdam!
Hier begon de avond vol gezelligheid. Daarna door naar Simplys. Een erg gezellige disco waar de duitse animatoren ook waren. Voor hun was het de laatste avond dus daarom extra gefeest! Daarna nog door naar de bar Cheekos, en rond 4 uur toch maar naar huis. Gellukig hadden we vandaag een vrije dag en vertrok onze bus om 10.00 uur naar Las Palmas... ojaaa!! jullie weten natuurlijk nog nieteens waar ik zit! hahaha
Ik overnacht in Hotel Primero in de badplaats Santa Ponza. Heel erg gezellig
maarja we haddne dus de hele dag in de hoofdstad voor onszelf.. paar terrasjes gebakt, lekker sandwich gegeten, en erg veel van de zon genoten... eigenlijk zelfs te veel. Ondaks het goede insmeren ben ik knalrood... nouja als ik dus terug kom zondag ben ik bruin DAAR doe ik het voor! Alleen ik wil nu toch echt wel dat je mijn ring kan zien staan, maar zo ver is het helaas nog niet.

Nouja in ieder geval even een klein overzicht wat we al hebben gedaan:
Dag 1(woensdag 23 apr), aankomst veel gerelaxd en kleurtje opdoen, beetje kennismaken met de groep en met mijn kamergenootje Gwenny.
Dag 2(donderdag), 1e trainingsdag, eerst lekker langs het lopend buffet broodjes pakken, de ene kee rmet tomaat dna met kaas of ei. Genoeg keuze in ieder geval. Bij deze trainingsdag hebben we vooral kennis gemaakt met elkaar en de eerste presentaties gegeven.

Elke keer wanneer iemand presentaties doet-heeft gedaan, ontvingen we een aantal tips die we nu toepassen.
Dag 3(vrijdag): Wat voor type ben je? Een soort testje gedaan erg lachen en daar verder mee gewerkt
Dag 4(zaterdag): Op welke manier ga je met de wensen van de klant om
dag 5(zondag): Transfer gesprekken (gesprekjes op de bus doen bij aankomst) En deze dan ook voor de klas doen.
Dag 6 (maandag), pff wat hebben we toen ookalweer gedaan. Als het goed is kregen we hier tips over hoe je klachten moet ontvangen en hoe je ermee om moet gaan. Ook namen we in de middag afscheid van onze kassa kassa dansje leraar en de man die ons deze dagen de training gaf, namelijk Roeland. Ook nog een deel formulieren gedaan
Dag 7 (dinsdag), Jaja dit was gisteren hier zijn we vooral bezig geweest met allerlei formuñlieren die je krijgt om in te vullen. En wat bepaalde voucher betekenen. Een leuk Thomas Cook tasje gekregen en de officiele agenda
Dag 8(woensdag-koninginnedag!),
Jaja oke koninginnendag kennen ze hier totaal niet, maar Bar Amsterdam wel, dus daar heb ik vanavond heerlijk poffertjes gegeten! Voor de rest vandaag dus in las Palmas geweest.

Tussendoor hebben we ook al een keer onze uniformen gepast en die ontvangen we dan als het allemaal mee zit zaterdag.
Nog 2 echte pittige trainingsdagen te gaan en 1 afsluiting waarbij we te horen krijgen wat de feedback is en welke bestemming ik terecht zal komen!

Nouja zoals jullie waarschijnlijk wel merken heb ik gewoon al ontzettend veel geleerd en gedaan. Dit is dan vooral wat je overdag doet....
Maar savonds ben je natuurlijk ook niet aan het nixxen.
De allereerste avond met zn allen naar het strand geweest en daar heerlijk geklets. eigenlijk zijn we tot nu toe elke avond wel evne in een kroegje of op het strand geweest. Ookal ging je om 11 uur naar bed... eerst nog ffe gezellig doen.

Nouja het is dus echt een heel erg gezellige groep, heb ook al erg veel fotos gemaakt. En dingen beleefd joh! whahaha erg veel gelachen! vooral met filmpjes maken

Zo hebben we ook nog wel een verhaal over 1 van de Zuiderburen die ons niet goed kan verstaan en dna gewoon ja ja zegt. Daarmee hebben we ook al hilarische momenten gehad!

(thuiskomst)
Ja vandaag ben ik dan thuis gekomen. Met het vliegtuig van Transavia gevlogen naar het Amsterdam... en ja wij Nederlanders zij heel sociaal geweest haha, waarom?? We hebben wat extra zon voor jullie meegenomen voor de komende dagen!

Natuurlijk was er gister de laatste dag van de cursus. Dit betekend ook dat we eindelijk te horen kregen waar we naartoe gaan!
van alle 20 personen was ik de 17e die te horen kreeg waa rik naartoe ga. Ik was dna ook degene die bijhield welke plaatsen al weggegeven waren. die ging naar kreta, kos, corfu, menorca, mallorca, bodrum, antalya, varna, monastir, faro, nog ergens in bulgarije en tunesie..... en toen waren er nog 2 plekken over...... Farao en Hurgada,,, en dan nog een plek in turkije waar 2 pers heen zouden gaan....
toen was ik aan de beurt.
Een land met nieuw cultuur en taal.... namelijk... Hurgarda! Egypte!!!
Nu vertrek ik dus op 8 mei, voor een half jaar naar dit warme land!!!

Het land van piramides, kamelentochten, en met de unieke onderwaterwereld:P.

Ik heb er ontzettend veel zin in. Nu nog vaccinaties halen enzo. Want je kan beter tegen te veel beschermd zijn dan tegen te weinig!

Gisteravond nog met de gehele groep tapas gegeten in de tapabar. Daar ben ik verliefd gewordne op een lokaal drankje van mallorca die ze nergens anders hebben Dus mijn hart is nu gebroken. Maar in ieder geval was het wel heel erg gezellig.
Helaas is mijn camera wel verdwenen deze avond, maare gelukkig heb ik nog een ander kaartje vol met foto's!!

Vannochtend o kwart voor 12 kwam daar de bus... hier hebben we afscheid moeten nemen van onze Belgische reisleiders..... Na een diepe zucht zit je dan in de bus.... onderweg naar het vliegveld van Mallorca.
En nu opeens zit ik thuis.... lekker een oranje tompoes gegeten die speciaal voor mij bewaard was!

Morgen heerlijk uitslapen!!

Waarschijnlijk is de volgende keer dat jullie iets van me horen.. als ik in Egypte zit!!

Groetjessss Suzanne

• 05 Mei 2008 - 05:40

Alten Noorwegen:

Oeskadara

Wat een avontuur ga je te genoet. Dat lukt je wel. Veel succes.
    Lidy en Ed

• 06 Mei 2008 - 12:32

Josina:

Heeey suus,

Wat gaaf dat je naar Egypte gaat! Ik wens je veel succes en veel plezier natuurlijk.

Groetjes Josina