Weer terug in Egypte - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Weer terug in Egypte - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Weer terug in Egypte

Door: Suusje

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

01 Oktober 2009 | Egypte, Hurghada

Hallo beste mensen! (succes met het lezen:P)
Hier is dan eindelijk weer eens een berichtje van mij uit egypte.
Ik zit er nu zo een 2/ 3 weken en er is nogsteeds volop zon. ben al vlink verbrand geweest en mijn gezicht is op dit moment heerlijk aan het vervellen.:S
Vanaf de eerste dag heb ik een beetje gerelaxed en de 3e dag ben ik naar Hotel Festival le jardin gegaan, om te regelen dat ik daa rkan komen werken als ''guest Relation''. Nabil had dit werk al helemaal voor em geregeld, ik hoefde alleen evenop gesprek te komen, de volgende 2 dagen mijn Visum geregeld en daarna gelijk 14 dagen non-stop aan het werk.
Er zijn 2 shifts als guest relation. een ochten en avondshift. de ochtendshift is van 09.00 tot 17.00 en de avondshift is van 14.00 tot 22.00 uur. Eerst 6 dagen de ochtendshift gedaan om ingewerkt te wordne en daarna de avondshift. Mijn collega's warennogasl verwonderd dat ik alles zo snel begreep en al zelf deed. Dus ik mocht bij de 3e avondshift al alleen zitten. (normaal gesproken mag dat pas na 6 dagen). Ook mag ik mijn eigen handtekeing al neerzetten bij bepaalde orders, terwijl ik weet van een andere collega, dat ze dat pas mocht doen na een paar maanden.:P
Wel onwijs lachen.
Daarbij kwam ook nog eens dat er natuurlijk tourleaders van Thomas Cook/Neckermann kwamen om een meetingroom te reserveren. Echt zo grappig die verbaazde gezichten joh!

Wat doe je eigenlijk als Guest Relation zijnde?
Nouaj dat zal ik jullie eens vertellen.
Je bent vooral bezig met reserveringen maken voor de a la carte restaurants. Ook moet je fruitmandjes verzenden naar VIP en regelen dat er een verjaardgastaart op de kamers gebracht wordt.
Ook meot je het internet checkken of er nog slechte revieuws op het net te vinden is over het hotel en dat dan neerzetten.
Voor tourleaders maak je reserveringen voor de info meeting zalen en regel je de welkomst dranjes.
Je verstuurd en verwerkt ontvangen enquetes over het hotel. En daar blijfthet zo ongeveer bij.
Het enige waarbij je ook helpt is het vertalen van dingen. (van duits naar engels of van nederlands naar engels)
Wanneer gasten klachten hebben, probeer je dat o te lossen of stuur je een fruitmandje om hem/haar tevreden te maken.
En dat is het zo ongeveer.
Het isvooral even wennen in het begin, maar het werk heb je al gouw door en onder de knie.
Oja het kan soms ook zijn dat je een rondleiding moet geven door het hotel voor een groep van een reibureau of zoiets.

Tot nu toe zit ik vooral in Hotel Festival le Jardin, maar vandaag en morgen zal ik in Festival Riviera zitten (jippie hier kan ik wel op hyves en in Jardin niet haha).
Dit hotel is wel echt een stuk rustiger en vandaar da tik nu (dus tijdens mijn werk) genoeg tijd heb om een lekker lang verhaal te schrijven! Al mijn taken voor vandaag heb ik al gedaan en eigenlijk ben ik dus nu al eenbeetje verveeld. het is pas 14.15 nu en ik moet nog tot 22.00 uur!

De hotels liggen redelijk afgelegen. zo een 20/25 met de taxi vanaf het appartementje waar ik zit samen met nabil.
Sochtens neem ik elke keer de taxi en smiddags de bus van het werk. k wordt thuios gebracht door de limosine/taxi service van het hotel. das wel relaxed. alleen soms moet je erg lang wachten voordat er een taxi beschikbaar is.
Ach ja ik verdien tenminste geld.
Het is neit wereldschokkend veel, maar wel beter dan de egyptische maatstaven.

Mijn liefie Nabil heeft promotie gekregen op het werk en is nu supervisor reserveringen. Ook heef thij een aanbod gekregen om voor Thomas Cook de reserveringen te regelen en daar is hij nog hard over aan het nadenken. Maar hem kennende gaat hij dat uiteindelijk wel doen.;)
Afgelopen maandag was dna eindelijk mijn vrije dag en Nabil had gezorgd dat we naar Titanic Aquapark gingen! Tich waterglijbanen echt dikke pret.
Aangezien ik daar vorig jaar ookal gewerkt had werd ik door heel wat personeel herkend en hartelijk begroet. Nabil had echt het idee dat hij met een beroemdheid was zei hij! haha!
Nouaja, lekker slim van me, ik had geen zonnebrandcreme mee genomen. Dit houdt in. een hele dag in de zon/water/ Dat betekend: ONTZETTEND VERBRAND ZIJN!!!
oh man mijn dijbenen, armen, rug/schouders totaal pijnlijk. ik hoefde alleen mijn armen te bewegen en het deed al pijn! Maar at was gelukkig pas ana het eind van de dag. Ik heb gelukkig zonder pijn van alle glijbanen kunnen genieten!
Trouwens zondagavond waren we eerst nog uit geweest, ohh zo heerlijk en het was lekker druk maar heb echt onwijs veel lol gehad.:D

Verder nog meer nieuws dat ik neit kan verzwijgen:
komende maand 17/18 oktober ga ik samen met Nabil naar cairo!! Hij gaat me een prive rondleiding geven en dna ga ik nu toch echt de piramides in, inplaats van ze alleen van de buitenkant te bekijken! Ook gan we naa rhet egyptisch museum. Maar wat hij voor de rest voor me in petto heb dat merk ik nog wel. In ieder geval hebben we de 18e oktober, sochtens om 10.00 een afspraak bij de Nederlandse ambassade! We gaan proberen om mijn lief naar Nederland te halen voor ene vakantie van 2 weken. Dat zal dan vanaf half november zijn, op eht moment da tik terug ga naar Nederland. Met een beetje mazzel zitten we dus samen in het vliegtuig! Ik vind het wel echt ontzettend spannend, maar ik meot me er neit te veel op verheugen, want het is tenslotte egypte en ze zijn echt niet makkelijk bij de ambassade.
Maarja we zien dus wel hoe dat allemaal zal gaan verlopen.

In het begin da tik kwam naar egypte was het nog ramadam, echt een hee gezellige sfeer overal. In de hotels, op de straten en vooral met het suikerfeest: mann wat een boel mensen op straat!

Tot slot heb ik gemerkt dat ik vandaag even moet oppassen met mijn eten, want ik heb een beetje buikpijn. nietlief....

Nouaj ik denk dat ik jullie nu wle weer genoeg leesvoer heb gegeven voor vandaag!:P hahaha Heel veel plezier en succes met wa tjullie in Nederland doen! ik zal aan jullie denken als ik heerlijk in het warme zonnetje lig en jullie slecht weer hebben met regen en wind en storm. haha

Liefs Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 148545

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: