Alweer 2 maanden verder - Reisverslag uit Toronto, Canada van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Alweer 2 maanden verder - Reisverslag uit Toronto, Canada van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Alweer 2 maanden verder

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

26 April 2019 | Canada, Toronto

Hoi lieve allen!

En toen was het peens alweer 26 april! De tijd vliegt echt voorbij!!
De laatste keer dat ik schreef zat ik nog in het andere appartement. En nu zit ik alweer bijna 2 maanden in mijn eigen stekkie.
Ik kan amper geloven dat de tijd zo snel voorbij vliegt. En ja ik zie dat zeker als een goed teken!

Ik kreeg de sleutel van mijn plekkie op 1 maart, en ben toen de hele dag bezig geweest met schoonmaken en basis dingen in huis halen. Op 5 maart werd mijn container tevoorschijn gehaald en waren er 3 mannen die alles voor me gingen verhuizen. Daar hoorde bij, het spullen in elkaar zetten. Ik kon gewoonweg aanwijzen wat waar moest, en ze zette alles op hun plek. Wat een luxe is dat toch!
EN daar wamen mijn lampen tevoorschijn die ook meegenomen waren. Uiteraard had ik er met de lampen niet aan gedacht dat het stopcontact hier anders is..... En het dus eigenlijk compleet nutteloos is dat ik ze heb laten over brengen. Wat uiteraard ook nog iets betekend: ''Time to shop!!!''
Ja, ik kon de winkel weer in m nieuwe lampen te kopen. EN je raad het nooit, er is hier ook een Ikea. Dus 3 x raden waar ik naartoe ben gegaan....

Nee! Fout! Ik ben eerst naar de Walmart gegaan! Oke, stiekem daarna alsnog ook naar de Ikea. Ik was vrij op 5, 6 en 7 maart en ben die 3 dagen bezig geweest met alles inrichten om mijn huis weer als een thuis te maken.
Whahaha ik moet mijzelf nu soms verbeteren omdat ik Engelse woorden aan het schrijven ben. Mijn hoofd zit zo in het Engels, dat ik het bijna zonder te denken fout op schrijf. Dus vergeef me als ik opeens een Engels woord tussen het verhaal door stuur!

Hoe dan ook, ondanks dat alles verhuist was, had ik nog 2 kasten die weer in elkaar gezet diende te worden. Uiteindelijk heb ik bijna 2 weken moeten wachten tot er iemand kwam om dat te doen. En eerlijk gezegd, 1 van de kasten had ik in Nederland zelf in elkaar gezet. Welliswaar compleet fout, en te lui om alles weer uit elkaar te halen. Dit zorgde voor een leuke puzzel voor de man die de kast in elkaar ging zetten. Blijkbaar had ik niet alleen het middenstuk aan de verkeerde kant gedaan, ik had zelfs de vloer bodem verkeerd om gedaan waardoor het witte stik wat in de kast hoort te zitten, aan de onderkant zichtbaar was, en ik hem dus eigenlijk op zijn kop had gemaakt!
Niet te vergeten de extra stukken die ik eronder had gezet van een andere kast, zodat hij in evenwicht stond in mijn oude huisje in Hilversum.
Echter een geluk bij een ongeluk.... dit huisje heeft ook oude en scheve vloeren en was het dus erg handig voor de man om de kast zo goed als recht en in ieder geval in evenwicht neer te zetten, dankzij die extra's.
Beide kasten hebben nog nooit eerder zo stevig in elkaar gestaan, en ook de plankjes die super scheef zaten doordat ik extra gaten geboord had, zijn nu amateuristisch (wel recht) in de kast gezet.
Ja, na de vorige horror van het ''kast zelf in elkaar zetten'' inclusief alle frustraties die ik erover had, ben ik extreem blij dat ik ze niet weer in elkaar heb hoeven zetten! Dat was die 2 weken wachten meer dan waard!
En vanaf dat moment kon ik eindelijk alle kleren uit de dozen halen en netjes ophangen. Het moment dat mijn huisje echt helemaal ''klaar voelde''.
Toch ontbrak er nog iets. De familiefoto's. Op 8 December zijn we met de hele familie foto's wezen maken, en uiteraard werd het nu tijd om die te printen.
Ik heb 1 canvas geprint met de hele familie, en daarbij nog een aantal kleinere foto's en die in een fotolijst gedaan. Zodra dat hing, was mijn stekkie echt helemaal compleet!

Heerlijk genieten! Kan je je voorstellen dat je uit je woonkamer raam kijkt, je ziet een grote boom voor het raam en daar zit een lief eekhoorntje een hapje te eten. Nee ik ben niet op vakantie met mijn zus in een Landal park, ik zit werkelijk in mijn woonkamer naar dat schouwspel te kijken!
Hoe gaaf is dat?!! Een gevoel van ''op vakantie zijn'' terwijl ik er woon en het gewoon het uitzicht is vanuit mijn appartement!
Ook nog veel sneeuw en ijs gedurende de maand maart. Elke keer weer zei ik tegen collega's hoe blij het me maakte en dat ik het gevoel had dat het een ''echte winter' is. AL word ik nu al gewaarschuwd dat dat gevoel wel zal veranderen na een paar jaar. Al geloof ik dat stiekem niet. Ik heb liever koud weer en sneeuw en blauwe lucht, dan de regen die we vaak hebben in Nederland gedurende de winter. Er was zo veel blauwe lucht en mooi koud weer hier.
Nu is het lente aan het worden en merk wel dat het een stuk wisselvalliger is. Echt warm zoals in Nederland is het nog niet geweest, op misschien 2 dagen na.

Ja dat brengt me bij het volgende, ik heb een soort tuin en dat was werkelijk een grote bende. Overal lagen dode bladeren, en takken van bomen die waarschijnlijk vorig jaar omgezaagd waren. Het was echt een grote bende en ik irriteerde me er ontzettend aan. Ook aan de hoeveelheid bomen vlak voor mijn raam, welke een heel hoop licht weg nam. Dus had ik mijn huisbaas gevraagd of het oke was dat ik een aantal bomen/ takken ging weghalen, dat was oke, zolang de wortels wel zouden blijven zitten.
Om even een beeld te geven, Het huis staat op een soort heuvel, en er is een steile trap om van de straat naar de voordeur te komen.
Naast de trap aan beide kanten waren er een hoop takken, bomen en bladeren opgehoopt. Dit kan een hele mooie tuin zijn, echter dat was het absoluut niet.
Dus mijn actieplan..... maak er een mooie tuin van!
De eerste dag ben ik vooral bezig geweest met 1 van de 2 kanten. Een heel hoop oude takken en bladeren in speciale afvalzakken gedaan. Maar liefst 11 zakken gevult ter grotote van een vuilniszak. Zowaar kwamen er allemaal plekken tevoorschijn waar al groen was van de planten die onder de bladeren aan het groeien waren. Daarbij ook een gedeelte waar ik zag dat er al eerder bloemen geplant werden die behoorlijk probeerde te groeien, echter dat was daarvoor niet zichtbaar door de hoeveelheid bladeren.
Die dag was het zo heerlijk warm! Ik had een t-shirtje aan en geen zonnebrand gesmeerd en uiteraard ook geen handschoenen aan. En dankzij die ervaring, geleerd van mijn fouten. TIP: Als je met takken werkt, altijd handschoenen aan en lange mouwen!! Het resultaat aan het eind van de dag was: Handen vol kleine splinters, armen vol schaafwonden en als finishing touch, verbrande armen!
Dus uiteindelijkw el slim genoeg geweest om handschoenen te kopen voor de volgende dag dat ik aan het werk ging in de tuin.
De 2e dag ben ik bijna de hele dag bezig geweest met bomen om zagen en in stukjes te zagen zodat dit goed in de afvaltassen ging passen.
Het verschil qua licht was echt opmerkelijk!
Er zijn ook andere bouwvakkers aan het werk aan het huis, om een soort extra isoleerlaag aan te brengen. Hele aardige mannen, want elke dag rond 10 uur gingen ze naar een koffie winkel en brachten ze koffie mee voor me!
Dat is in totaal zo een 3 keer, of nee 4 keer gedaan. Afgelopen dinsdag was ik weer aan het werk in de ochtend, alleen het begon wat te regenen, waardoor ik het al snel stopte. Ik wist dat het de dag erna mooi weer zou zijn en mijn doel was dan ook om die woensdag, alles af te maken, en de tuin op een tuin te laten lijken.
Dus afgelopen woensdag, handschoenen aan, lange mouwen, en huppakee in actie. Ik had al zo veel werk gedaan de andere paar dagen, dat dit vooral de laatste aantal takken in zakken stoppen. Hier heb ik wederom zo een 8 zakken gevuld. Alles was nog niet opgehaald en de hele straatrand voor het huis stond uiteindelijk vol met rijen van tassen vol takken en bladeren. Gelukkig kwam die dag ook de vrachtwagen om het tuinafval op te halen, dus het was perfecte timing. Ik was klaar en alles werd opgehaald.
Vervolgens nog even naar de ''dollarama'' geweest. Dat is de lokale action. Hier heb ik plant zaadjes en bloembollen gehaald. Uiteraard Hollandse types bloemen, dat zelfs de verpakking zei '' dutch iris'' en nog een paar andere bloemen zoals Dhalia.
Daarbij had ik ook nog een aantal dingen die meegekomen waren vanuit Nederland, waaronder een vogelbad die ik voor mijn verjaardag had gehad.
Deze heeft nu ook een hele mooie plek gekregen in de tuin! Ik kan niet wachten tot de bloemen in bloei zullen staan en ben heel benieuwd. Hoe dan ook is het nu al een wereld van verschil.

Rond het middag uur was ik klaar met de tuin en had ik ook mijn Hangmat uit de ''opslag'' gehaald. Dus de rest van de middag heb ik heerlijk in mijn hangmatje genoten van de zon en de mooie tuin!

Nou en hierbij ga ik het weer even laten voor nu, want mijn wekker gaat weer om 4.45 uur en het is al na 22.00 uur. Dus word een kort nachtje!

Slaaplekker/ Goedemorgen/ Goedemiddag/ GOedeavond!

Ohja en natuurlijk Fijne Koningsdag!

Op mijn werk heb ik geprobeerd om iedereen over te halen om morgen in Oranje kleding te komen. Booking.com heeft natuurlijk de oorsprong van Nederland :P Dus ik zal laten weten hoe dat gegaan is!

Heel veel liefs en tot snel (sowieso ben ik in Zweden vanaf 30 mei!)
Suzanne

• 27 April 2019 - 07:44

Elma:

Bedankt weer voor je beeldende verhalen Suzanne! Steeds weer leuk om mee te mogen beleven hoe je het aan de overkant van de plas hebt. Wij gaan vermoedelijk dit jaar ook twee keer de plas over, maar wel naar het minder geliefde buurland. We gaan in september weer een weekje naar New York en als we kattenoppas kunnen vinden, ook met de kerst een weekje of twee. Jammer dat je mijn buurmeisje niet meer bent!

• 27 April 2019 - 12:44

Ineke Van Uitert:

Hoi Suzanne,
    Ik wist niet dat je ook al tuinman aspiraties had. Je lijkt Dagmar, de jongste dochter van Ellen wel, die doet de opleiding voor Hovenier. Mooi dat je nu een echt eigen thuis hebt met foto's en licht in huis
    Gaat het op je werk ook nog steeds goed en met de collega's.?
    Ik ben vanochtend heel traditioneel naar het gemeentehuis geweest voor huldigen van de mensen met een lintje en natuurlijk het Wilhelmus zingen en je gelooft het niet maar ook een echt soort volkslied genaamd "ons Gelderland". Daarna natuurlijk oranjebitter gedronken (30% alcohol) en dat 's morgens om 10.30 uur!.
    Zie er naar uit om je te ontmoeten op 30 mei in Zweden.
    Lieve groet
    Ineke

• 27 April 2019 - 19:17

Buurman Hans:

Wat is het internet toch een mooie uitvinding voor dit soort zaken ... Weer genoten van je enthousiaste verhaal. Je kunt je pa wel wat tips geven hoe om te gaan met zijn tuin! Hij gaat achter een terrasje maken ...
    Volgens mij heb je het goed naar de zin. Houden zo. En dan nu op naar de lente in Canada. Zal heus ook wel weer leuk zijn.
    Hou ons maar op de hoogte van je avonturen, vinden we erg leuk.
    Groeten van hier.

• 27 April 2019 - 19:17

Buurman Hans:

Hou ons maar op de hoogte van je avonturen, vinden we erg leuk.
    Groeten van hier.

• 03 Mei 2019 - 11:56

Geery:

Hallo Suzanne,
    Leuk je bericht weer te lezen. Wij zijn vanaf 18-4 tot 1 mei naar Geulle, Zuid Limburg, geweest. Menno heeft de Amstelgoldrace toerversie 150 km gefietst met o.a. De Cauberg en Keuterberg. Tour de force.
    Vanaf 1 mei staan we op onze geliefde natuurcamping op de Veluwe in Heerde, waar we al jaren een maand of korter het terreintje beheren. Dit jaar 2 weken in augustus. We genieten van de stilte, de vogels, wilde zwijnen etc. ‘S avonds is het er echt aarde donker. We hebben er helemaal geen bereik, zijn nu even in de bibliotheek.
    Maandag a.s. gaan we weer naar huis. Volgende week moet er weer opgepast worden etc.
    Leuk elkaar in Zweden te treffen. Werkt je Gmail nog?
    Hartelijke groeten,
    Geery

• 11 Mei 2019 - 07:01

Elma En Hans:

Lief buurmeisje,
    Ik zie dat je vandaag jarig bent. Van harte gefeliciteerd!
    We hopen dat je je familie vandaag niet te veel mist en dat je een fijne dag hebt.

Groetjes van ons ❤️