Al meer dan een half jaar hier! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Al meer dan een half jaar hier! - Reisverslag uit Toronto, Canada van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Al meer dan een half jaar hier!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

24 Juli 2019 | Canada, Toronto

Lieve mensen!
Man man man wat vliegt de tijd toch voorbij!

Vele dingen gebeurd, gezien, gedaan ect ect.
De laatste keer schreef ik over het overhalen van mensen om in het oranje naar werk toe te gaan!Nou dat is gelukt hoor, in ieder geval was iedereen in mijn team met oranje kleren op het werk!

Op 5 maart ben ik dus in mijn eigen stekkie verhuist en woon ik pal naast een super mooi park: High Park genaamd.
Vanuit mijn woonkamer kan ik naar de eekhoorntjes kijken die in de boom naast het huis klimmen.
De vuilnisbak word leeg geroofd door wasbeertjes, en vogeltjes fluiten!
De winter is nog lang geweest en pas eind april begon de lente tevoorschijn te komen.

High Park staat bekend om de kersenbloesem, welke enkel anderhalve week in bloei staan per jaar, welke die periode dan ook onwijs veel toeristen trekt. Aangezien ik letterlijk alleen de straat hoef over te steken om daar terecht te komen, heb ik een paar keer heerlijke wandelingen gemaakt met het mooie uitzicht.

Al wekenlang ga ik met de streetcar (soort tram) naar mijn werk en heb al vele malen een hele grote brug gezien waarbij mijn nieuwsgierigheid geactiveerd was en een nieuw doel: kijken wat er is aan het eind van die brug!
Op een van mijn vrije dagen besloot ik om de brug af te lopen en te kijken wat zich daar bevond. Hier blijkt een promenade naast een strandje te zijn. Ook wel ''Sunny Beach'' genoemd. Ik liep hier een stukje en opeens herkende ik een viaduct waar ik normaal gesproken altijd de streetcar vandaan neem richting mijn werk! Het bleek dus dat het strandje op zo een 10 minuten lopen bij mijn huis vandaan te zijn! En nog beter, er is een groot zwembad welke enkel in de zomer vanaf juli geopend is. Een gratis verwarmd open lucht zwembad!
Daar houden wij van als Nederlanders zijnde natuurlijk. Hoe ideaal is dat, een groot zwembad zo dichtbij huis, een strand vlakbij en een heel mooi park.
Het blijft hier beter en beter worden en ik voel me echt super op mijn gemak! Wel heb ik letterlijk mijn kont verbrand, een hele dag bij het zwembad met 28 graden en ik dacht dat ik mijzelf goed had ingesmeerd. Nou mooi niet dus! De voorkant was netjes gekleurd, echter mijn hele rug en achterkant was verbrand, en niet zo een klein beetje ook! Ik heb er letterlijk een week last van gehad en heb liters aftersun gebruikt en alsnog ook vervelt. Man et is echt een hele tijd geleden dat ik zo extreem verbrand ben geweest!
Dus wel weer mijn lesje geleerd, dus nu een Zonnebrandcreme spray gekocht die ik makkelijker op mijn rug kan smeren, want ja daar kom ik nou eenmaal niet makkelijk bij.

In de tussentijd heb ik ook een hele hoop familie gezien, want eind mei/ begin Juni ben ik iets minder dan een weekje in Zweden geweest! Hier was het een groot feest en was ik super blij om mijn ouders, broer en zus weer even te kunnen zien, al was dat wel errrruuuggggg kort!
Gelukkig had ik zelf wat extra dagen en heb ik veel ooms, tantes, neven en nichten kunnen kletsen en leuke dingen kunnen doen.

Nog voordat ik die kant op vloog (Zweden in dit geval), had ik een nachtje weg samen met mijn vriend. We zijn naar de Niagara Falls gegaan en hebben daar ook een nachtje in een hotel geslapen.
We kwamen in de avond aan dus de waterval was erg mooi verlicht. We hebben rondgelopen in het stadje en even iets gegeten. En daarna weer terug gelopen langs de watervallen. Er was een heel licht schouwspel gaande wat ook echt mooi was. Het was super rustig en er waren bijna geen mensen meer.
De volgende ochtend lekker ontbeten en daarna weer even bij de watervallen gaan kijken. Overdag is het natuurlijk wel wat drukker. Er waren parkeerplekken waarbij ze letterlijk 8 DOllar vroegen voor 30 minuten parkeren. Gekkenhuis!
We vertrokken redelijk op tijd en zijn ook nog even een kijkje wezen nemen in een dorpje ''Niagara-on-the-lake'' wat ook erg sfeervol was. Ook al hadden we daar niet veel tijd aangezien ik naar de luchthaven moest.
Aangekomen op de luchthaven werd er erg moeilijk gedaan over mijn Kilo's voor de handbagage (aangezien ik enkel reisde met handbagage). Heer irritant. Dus mijn oude ''backpackers truuc'' uit de kast gehaald en gewoon een stuk of 8 lagen kleding aan gedaan..... zodat het weer wat kilo's scheelde.

De eerste dag aangekomen kon ik mee met een boottochtje wat echt super mooi en leuk was. Hier een heerlijke wandeling gemaakt. In de avond kwamen mijn ouders aan, dus zijn we toen uit eten geweest.
De dag erna met mijn ouders en andere om naar het winkelcentrum gegaan en man, wat een mega snoepwinkel was daar! Erg slecht als je gezond wilt eten, tegelijkertijd ohhh zooo lekker.
Dezelfde dag/avond begon het grote feest van mijn nicht en haar man, waarbij het echt een heerlijk grote groep was, met een BBQ en heel veel gezelligheid.
Die avond kwamen ook mijn broer en zus aan. Wederom een emotioneel momentje. Al waren die 4 maanden erg snel gegaan, is het toch wel erg fijn om weer even te zien en te spreken. Allowel zoals ik al eerder zei, het toch wel heel erg kort was, aangezien bijna iedereen die zondag alweer vertrok naar huis.
Gelukkig waren er nog een oom en tante die wel nog een nachtje extra bleven, waardoor ik ook nog met hun op stap geweest ben, en Geocaching ontdekt heb. Ik wist al wel van het bestaan, maar door onwetendheid, nooit echt in geïnteresseerd geweest, echter dankzij hun heb ik weer wat extra's om zo nu en dan te doen. Eigenlijk is het een sort speurtocht waarbij je werkelijk overal ter wereld dingen kan vinden, en daar kan bevestigen dat je het gevonden heb. Een leuk alternatief om iets te doen in de buitenlucht en je toch in zekere zin nuttig te maken.
We hebben dan ook een mooie wandeling gemaakt met geweldige uitzichten en 2 geochaches gevonden :P.

Die avond hebben we wederom ge-BBQ'd Wat erg lekker was. De dag erna was een wat rustiger dagje, en ben ik met mijn achternichtje naar een andere winkelcentrum geweest en daar toch een mega grote snoepwinkel gevonden. Ik dacht dat de eerste groot was, maar dit was echt wel ''next level'' snoepwinkel!
In de avond lekker uit eten geweest en vervolgens nog op een Elanden Hunt. En we hebben 3 wilde elanden gezien! En een was ook van behoorlijk dichtbij wat onwijs tof was natuurlijk. Ook vele hertjes die onder andere voor de auto huppelde. Echt zo kicken!

De volgende ochtend moesten we vroeg op en werd ik naar de luchthaven gebracht. Ik had mijn vlucht naar Dublin.
Ja dat was sowieso een mooi verhaal! Voordat ik richting Zweden ging, had ik de vlucht geboekt in december.
Ik had begin mei even gekeken en daar zag ik opeens dat er een vluchtwijziging was gedaan. In eerste instantie viel me niets op tot ik naar de data keek.
Voor de terugweg hadden ze gepland dat ik op 4 juli van Oslo naar Dublin vloog en vervolgens op 3 juli van Dublin naar Toronto.....
Ja, blijkbaar dachten ze dat ik kon tijdreizen!
Op dat moment heb ik uiteraard contact opgenomen met de helpdesk en die boden me aan om op 4 juli naar Dublin te vliegen en dan 5 Juli van Dublin naar Toronto. Hierop vroeg ik, hoe word dat dan geregeld qua overnachting?
Ik kreeg een hotelletje en daar zou ik binnen een week meer informatie over krijgen, omdat dat door een andere afdeling geregeld zou worden.
Oke zo gezegd, zo gedaan. Een week later, nog steeds geen informatie ontvangen over het hotel, dus ik wederom contact opnemen.

Nu werd er gezegd dat ik de informatie pas 1 week voor het reizen zou ontvangen. Uiteraard dit keer ook gevraagd of er iets geregeld word met eten. En de bevestiging gekregen dat ik een 3 gangen dinner voor avondeten ontvang en een ontbijt.
Zo erg ideaal dus!
Uiteindelijk was dat allemaal geregeld en voor elkaar en had ik de papieren ontvangen.
Doordat ik best vroeg vloog op 4 juli, had ik werkelijk nog de hele dag in Dublin om te vertoeven. Ik was het centrum in gegaan, helaas was het wel erg aan het regenen. Dat ik er was ben ik op geocaching jacht geweest en een beetje relaxed rondgelopen.
In de avond terug naar het hotel gegaan, daar een hapje gegeten en lekker filmpje wezen kijken. Mijn doel was om zo laat mogelijk te gaan slapen en mijn biologische klok al op Canadese tijd ''ingeschakeld'', aangezien ik wist dat de vlucht zo een 7/8 uur duurde en ik overdag vloog, is het t beste om de hele dag en vlucht wakker te blijven om de jetleg zo min mogelijk te hebben.
Dus pas rond 1 uur s'nachts ben ik gaan slapen.
Ik vloog pas om 14.00 uur, dus ik kon ook nog uitslapen en heerlijk ontbijten en een bad nemen voordat ik naar de luchthaven ging.

Terug aangekomen in Canada, weer door de doane, wat gelukkig snel ging en toen met een Uber naar huis toe. Man wat was ik blij om thuis aan te komen!
Ik had een dagje om mijn was ect te doen en de volgende dag kon ik gelijk weer aan de bak met werk.

Op het werk gaat het ook nog steeds goed. Uiteraard wat uitdagingen en ik blij nog steeds constant bij leren. Het team dat ik heb is echt super!

Verder ben ik afgelopen weekend wezen kamperen met mijn vriend bij Bruce Peninsula. Dit is een park aan een groot meer, met kliffen en super helder blauw water. Blijkbaar lopen er in dat park ook beren rond.
Het was echt heel fijn om even een weekendje weg te zijn en in de natuur te zijn. Ondanks dat de tent lekte en we een extra zeil moesten halen. Wat gelukkig toen wel hielp.
Er waren wel echt super veel muggen, ondanks de anti-muggen spray zit ik nogtseeds onder!
Veel gewandeld in het park in ieder geval en ja zelfs daar kan ik verdwalen. Zelfs met een man naast me, waren we de weg uit het zicht verloren. Geukkig hadden we google maps en liepen we in ieder geval de juiste richting op en vonden we uiteindelijk het pad terug.
Was wel heerlijk om er even tussenuit te zijn.

Ik hou er voor nu weer even mee op!

Tot de volgende keer maar weer! en ja ja ja..... Mijn ouders en zus komen langs in September! Ik kan niet wachten!

Liefs suus

  • 25 Juli 2019 - 02:12

    Ineke Van Uitert:

    Hallo Suus, ook al is net een kort verslag, toch weer erg leuk om te horen hoe het je vergaat. Er valt mee 1 ding op, heb je een vriend?? Een vriend als fijne reisgenoot of toch iets meer? In ieder geval fijn voor je. Het was leuk om je in Zweden te zien. Veel te weinig met elkaar gesproken, maar met zo'n groot gezelschap en je naaste familie die je helemaal opeist, is dat wel te begrijpen. Mooi vooruitzicht dat je zus en je ouders naar je toe komen in september. Hier is het deze dagen bloedheet. Ik zit nu beneden met ramen en deuren open om 5 uur in de morgen om te luchten en de temperatuur binnen naar beneden te krijgen. Vandaag rond de 40 graden. nog een paar dagen te gaan en dan wordt het gewoon lekker warm. Veel succes in je werk en genieten maar van alle mooie dingen. Liefs Ineke, Twello

  • 25 Juli 2019 - 04:40

    Brigit En Flip:

    Hee Suus, leuk wat van je te horen op deze manier.
    Geniet van alle mooie dingen die je beleeft, en hopelijk zien we elkaar nog eens.
    Lieve groetjes van Brigitte en Flip

  • 25 Juli 2019 - 05:36

    Buurman Hans:

    Zo te lezen heb je helemaal je stekje gevonden, Suzanne! Hier inderdaad nu heel erg warm. Hoop dat de nieuwe hond van je vader en moeder niet smelt! Is een lief beestje naar ik hoor, maar er moet nog wel wat opgevoed worden, niet altijd luisteren. Komt je bekend voor.

  • 25 Juli 2019 - 06:19

    Buurman Hans:

    Help!
    De rest van mijn mail is opgeslokt door een zwart gat .....
    wat ik schreef was dat wij de Niagarra Falls ook erg leuk vonden. Wat een water. Wij zijn er toen onderlangs gelopen en hebben met het bootje gevaren naar het midden van het hoefijzer aan de Canadese kant. Een ervaring. Moet je ook nog maar eens doen bij een volgende keer. Misschien als paps, mams en je zus op bezoek zijn in september. Ga maar vast genieten van de voorpret op hun komst.
    En de verhalen over Zweden hebben wij natuurlijk in geuren en kleuren meegekregen. Er kwam nog stoom uit de oren van je moeder toen ze over Inge en Robin vertelde .......
    Gezellig om zo in contact met je te blijven, dus blijf schrijven.
    Groeten uit Heerhugowaard

  • 25 Juli 2019 - 09:00

    Elma:

    Hoi Suus,

    Wat gezellig weer van je te horen! Hans heeft al het belangrijkste verteld, dus dat ga ik niet herhalen. We zien uit naar de komst van twee nieuwe buren. In het huis van Leny komt een gezin, dat werkelijk de hele binnenkant ervan heeft gesloopt, dus dat is totaal anders geworden. In het huis van Ton en Petra komt als het allemaal goed gaat, een ouder echtpaar. Hij schijnt al 85 te zijn, dus Ria loopt te huppelen dat ze dan niet meer de senior van de buurt is. :-) In september gaan Hans en ik een weekje naar New York. Daar hebben we weer veel zin in, kunnen we de dingen die we vijf jaar geleden gemist hebben, zoals Ellis Island en het Vrijheidsbeeld alsnog bezoeken. En in plaats van naar de opera gaan we nu naar een echte Broadwaymusical: de Lion King. Ben benieuwd of het deze keer allemaal zonder kleerscheuren gaat. Ik heb goed hoop. In december komen we weer de plas over. Deze keer naar Florida, waar we vanuit Fort Lauderdale een cruise gaan maken naar een bounty-eilandje, naar Aruba en Curacao, en naar het Panamakanaal en Costa Rica. Weer een hoop nieuwe dingen. Teruggekeerd op het vasteland gaan we kerst vieren met het gezin van Ymke in Orlando (Kissimmee). Ook dan zullen we wel weer de nodige uitstapjes maken. Ons leven is zo slecht nog niet, ha, ha, ha.
    Nou, genoeg gekletst om in jouw termen te blijven. Ik wens je weer alle goeds en veel plezier met je familie in september. Lekker zo dat contact met het thuisfront!
    Elma

  • 25 Juli 2019 - 16:33

    Geery:

    Hallo Suus,
    Leuk weer wat van je te vernemen. Het feest bij Han en Inez was fantastisch. Ook wij vonden het oer gezellig om nog even alleen met jou op pad te gaan. Heb je in het High Park nog ge geocached en de trackable (Delftsblauwe tegeltje) nog ergens achter kunnen laten?
    Ik heb er geen bericht over ontvangen. Maar ja, op vrijersvoeten zijn kost ook veel tijd.
    Hans had het al gehoord, maar wij dachten je moet het zelf kenbaar maken.
    Wij hebben tijdens onze vakantie, die we aan het feest gekoppeld hebben, ruim 100 caches gevonden en zijn hierdoor weer op hele mooie locaties geweest.
    Thuis gekomen na ruim 5 weken lag er weer van alles op ons te wachten. Inmiddels is de administratie van Menno weer helemaal bij. Zij vertrekken zaterdag, na het scouting kamp van de kinderen, naar Han en Inzes om de caravan, die daar is achter gelaten, op te halen en vakantie te gaan vieren. Marius en Bianca met gezin gaan dan naar Frankrijk en Jeroen en Maria vertrekken morgen naar Griekenland. Hun kinderen zijn er al twee weken. Ze hebben weer (onder begeleiding) alleen gevlogen.
    Suus al het goede vanuit een erg warm Baarn. Ik kijk weer uit naar je volgende belevenissen.
    Liefs, Geery

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 636
Totaal aantal bezoekers 148509

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: