Laatste paar dagen in dit appartement - Reisverslag uit Toronto, Canada van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Laatste paar dagen in dit appartement - Reisverslag uit Toronto, Canada van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Laatste paar dagen in dit appartement

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

24 Februari 2019 | Canada, Toronto

Vandaag liep ik naar huis van mijn werk, en opeens realiseerde ik me...... Binnen een week ga ik uit dit appartement en krijg ik de sleutel van mijn toekomsite langdurige woning!

De tijd vliegt echt voorbij, e ondanks dat het meeste geregel al gedaan is, voelt het alsnog alsof ik constant bezig ben met van alles.
Op 1 maart krijg ik de sleutel van het appartement waar ik ga wonen en dan moet ik ook uit mijn huidige tijdelijke onderkomen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook echt naar uit kijk om straks mijn eigen plekje te hebben met mijn eigen spullen, zodat ik me echt weer thuis kan gaan voelen. Natuurlijk is het heel fijn dat ik nu zo dichtbij werk woon. Tegelijkertijd na bijna 2 maanden hier te zitten, kan ik niet wachten om lekker in mijn eigen bed te slapen en echt een thuis te maken.
Het gevoel dat ik blij ben om hier te zijn is nog steeds heel erg aanwezig en heel eerlijk gezegd, voelt Canada sowieso al als een thuis voor me.
Ik voel me hier zo erg op mijn gemak!

Toch apart hoe snel de tijd alweer voorbij aan het gaan is. 5 nachtjes nog hier. Helaas kon de container met mijn spullen niet op 1 maart geleverd worden, dus dit zal nu op de 5e maart gedaan worden, wat ook toevallig Kayleighs verjaardag is. Dus wederom een hele speciale dag op meerdere manieren!
Komende vrijdag heb ik wel vrij gekregen, dus dan kan ik sowieso de spullen die ik hier heb, alvast over brengen daar naartoe en het huis een goede schoonmaakbeurt geven. Mogelijk in de middag naar de Ikea (ja die is hier ook) en anders zoeken naar waar ik leuke kamer en huisplanten kan krijgen. Want j, ik wil wel weer groen in mijn huisje hebben en dat kon niet meegebracht worden in de container.
Tussen de 1e maart en de 5e maart heb ik gelukkig al een adressje waar ik kan verblijven. Dus ook daar hoef ik me geen zorgen over te maken. ja ja, ik slaap toch liever in een bed dan op een kale koude grond.
En dan vanaf de 5e, woon ik naast een mooi groot park. Heerlijk wandelen, in de buurt van een klimwand en ook in de buurt van een Yoga studio, dus dan kan k dat ook weer gaan op pakken. Oh wat kijk ik daar allemaal naar uit.
Verder ben ik hier ook al een keer naar een couchsurfmeeting geweest en lekker wezen kletsen met mensen. Groupon bestaat hier ook, dus mocht ik leuke dingen willen doen is daar de mogelijkheid voor.

Al met al, heel veel positieve dingen!

Uiteraard is het werk ook heel leuk en uitdagend. Ik heb echt een sterren team vol met toppers! Het is super fijn en leuk om te zien hoe snel ze vooruit gaan.
Afgelopen week moest k een korte presentatie doen van ongeveer 5 minuten en het onderwerp was '' wat zou je doen als je geen angst meer zou voelen''. Het grappig was dat mijn eerste reactie gelijk al was: Pfoe dan zou het leven saai zijn! Mijn manager was gelijk heel nieuwschierig, aangezien hij dezelfde opdracht ooit had moeten doen en juist heel erg was van: Oh wat heerlijk en ideaal om je nergens zorgen over te hoeven maken!

Uiteindelijk met het doen van de presentatie, was ik toch wel een beetje zenuwachtig natuurlijk. Toch ging het wel heel goed en kreeg ik veel positieve feedback. Zelfs een collega die de volgende dag weer naar me toe kwam en zei hoe goed ze het vond. Er zat ook een van de andere managers bij, die gelijk aangaf: Als je weer een presentatie doet, laat het me weten, daar wil ik bij zijn!
Uiteraard geeft dat stiekem wel een erg goed gevoel.

Dan tot slot.... een onderwerp dat niet mag ontbreken: Het weer
Ondanks dat mijn mobiel bijna dagelijks aan geeft dat er een alarm is, vind ik het echt ontzettend mee vallen met de temperatuur op het ogenblik.
Nadat ik de gevoelstemperatuur van -35 heb overleefd, is het serieus warm te noemen bij 0 graden. Geen muts of handschoenen nodig met die hitte!
Allowel als er een windje staat is het wel erg fris. Er ligt op dit moment op redelijk wat plekken vastgevroren ijs. De grote hopen sneeuw die zijn gesmolten en daarna weer bevroren geraakt, dus moet wel goed opletten. Tegelijkertijd word er hier zo overdreven gestrooid met mega grote zoutkorrels, dat je eigenlijk bijna overal gewoon kan lopen zonder problemen.

Nou hier ga ik het maar weer even bij houden.
Uiteraard laat ik weer van me horen zodra ik gesetteled ben in mijn eigen stekkie!
Ik kan niet wachten! Whoeiii!!
(En ja ik heb meerdere woorden over moeten typen doordat ik ze eerst in het Engels geschreven had). LOL

Een hele fijne ochtend, dag, middag, avond of nacht!

Liefs Suzanne

  • 25 Februari 2019 - 05:50

    Buurman Hans:

    Leuk dat je zo positief bent, suzanne. Zo te lezen gaat het je goed. Fijn, ook voor paps en mams naast ons natuurlijk. Een huilende dochter zo verweg, ......dat kunnen ze niet aan!
    Ik hoop wel dat je het niet te warm gaat krijgen in de komende lente. Nul graden, en dat nu al! Wat moet dat wel niet worden ......Hier lopen we al weer bijna in de korte broek

  • 25 Februari 2019 - 07:45

    Elma:

    Leuk om weer je verslag te lezen Suus! Ik ga volgende week aan je denken als je je eigen stek definitief hebt. Hier in Nederland verkopen ze ook mooie, billijk geprijsde planten bij Ikea, dus misschien is dat in Canada ook wel zo. Maak er een knus geheel van. Hoe groot wordt je nieuwe woning? Vertel dat de volgende keer maar weer. We genieten van je verslagen!
    Groetjes,
    Elma

  • 25 Februari 2019 - 08:24

    Ineke Van Uitert:

    Hallo Suus

    Wat leuk om vandaag je verhalen weer te lezen. Toevallig dacht ik gisteren aan jou en hoe het nu zou gaan.
    Heerlijk dat alles zo goed verloopt en dat je er zo blij van wordt.
    Bijzonder om een thuisgevoel te hebben in een land zo ver van je geboorteland. Misschien de invloed van een verre voorouder?

    Succes met de verhuizing en thuis maken van je nieuwe onderkomen.
    Lieve groet,
    Ineke

  • 25 Februari 2019 - 19:14

    Geery Last:

    Vandaag zag ik dat er weer bericht van je gekomen was. Ik was al erg benieuwd of het nog steeds zo koud is. Morgen wordt het hier 17 à 18 graden, echt lente waar wij volop van genieten.
    Nog een paar dagen en je hebt je eigen stekkie met je eigen spullen. Dat wordt echt genieten.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Het is je van harte gegund.

    Alle goeds toegewenst.
    Liefs,
    Geery

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 148615

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: