De eerste dagen tot nu toe! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu De eerste dagen tot nu toe! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

De eerste dagen tot nu toe!

Door: Suusje

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

15 Mei 2008 | Egypte, Caïro

Neem de tijd, want het is een mega ang bericht haha! vanafde 1e avond tot ongeveer gisteren heb ik al onmtzettend vel meegemakt!
(8 mei)!
Haaaajjj!!!!!
Dit is dan de 1e avond in Egypte! Om half 9 (lokale tijd) kwam ik aan in Hurgharda. Hier eerst in de rij, voor een visum... daarna paspoortcontrole en toen wachten op de bagage!
Na eindelijk mijn bagage te hebben, kon de weg naar buiten vervolgen. Hier allemaal mensen waaronder ook van Thomas Cook! Natuurlijk vertel ik gelijk happy dat ik de nieuwe reisleidster ben:P en nouja ik hoefde mijn naam niet eens te zeggen! Ik werd doorverwezen naar de ''kiosk'' en daar zeiden mijn 3 toekomstig collega's mij gedag en vroegen ze me of ik even wilde wachten....
geen probleem!
Weer een paar Egyptische collega's gedag gezegd :P
en toen uiteindelijk kon ik mee met 1 van de collega's. Eerst nog even langs het kantoor, waar ik nog meer Egyptische collega's ontmoete. Ook was hier weer 1 van de Belgische. Deze werd uitgenodigd om een drankje te gaan drinken morgen avond... en nouja ze wilde niet en sowieso niet alleen, dus er werd gezegd dat ik ook gelijk mee moest:S begint alweer lekker!!! nouja even later door naar het hotel waar ik sowieso de komende 10 nachten zal verblijven. Misschien ook de gehele periode, maar ik heb net gelezen dat ik na deze 10 nachten uiteindelijk naar t echte hotel zal gaan.

Nu zit ik dus in Hotel Ali Baba, 1 van de Collega's waarmee ik reed heeft me hiernaartoe gebracht en heeft gezorgd dat ik de sleutel van mijn kamer heb gekregen!
Nu zit ik dus in de kamer, nog niets gegeten terwijl t al 23.20 uur is (voor mij dan)!
In ieder geval... de eerste stap in mijn kamer gezet. 1E gedachte:
Oohhww t is nog best ruim!!!!! er staan 2 bedden veel ruimte grote badkamer, geen douche maar wel een kleine koelkast. Even kijken waarvoor alle lichtknopjes zijn... WAHoejaaaaahhhhh!! en ik jump n meter achteruit! Er loopt iets over de muur! Mijn 1e gedachte... ohnee kakkerlakken, aangezien ik al 1 grote dode had gevonden naast t bed.....
Maar nee... het was geen kakkerlak. Het was/is namelijk een hagedisje! Mijn eigen huis hagedis! Inge die heeft tamme en ik heb wilde mijn kamer! Haha. Het is wel een kleintje, maar de 1e foto is van hem/haar. Hoe zal ik t gaan noemen? Ik vind t eigenlijk wel een echte Tommy... haha net even snel ter plekke verzonnen!
Maarja de eerste dode kakkerlak die ik vond lag dus naast mn bed.... heel lekker idee, geen stoffer en blik, zodat ik m naar buiten kan wegwerken... dus dat ziet er weer heerlijk uit.
Toen liep ik de badkamer binnen.... beetje rare spiegel waar stickers ofzo op hebben gezeten, maar oke, ik kan mezelf er in ieder geval goed in bewonderen :P. Naast de toiletpot... bleggg weer n kakkerlak, alleen deze een stukkie kleiner! Maarja, valt toch niet veel aan te doen... ik hoop alleen wel dat ik ze snel weg kan halen, want ik heb geen zin in mega veel van die beesten....
En dan nu.. zit ik op het bankje in mijn kamer... het is echt behoorlijk ruim hoor, alleen ja wel vies....
Ik dacht in ieder geval bij mezelf.... gelijke ven mijn eerste ervaring OPSCHRIJ\VEN! Want anders ben ik het zo weer vergeten!
Ook heb ik alvast mijn programma gekregen voor de komende dagen.
Morgen begin ik met een citytour de luxe, waarbij ik lang de moskee, Souks en Koptische kerk ga. Daarbij maak ik gelijk een tocht met de glasbottomboot!!

dan de dagen erna ben ik op een 2-daagse cruise!!! in luxor & denderrah! Wow dan mijn verjaardag!!! 11 mei.... phoe wat ik dan ga beleven joh! Echt super! Denk ik whaha:D
ik ga dan namelijk een ballonvaart maken over het Nijldal! YEAHHHH

Dan de 12e mei, een dagje op de luchthaven meekijken. 13 mei naar Cairo en de piramides:P dan de 14e naar t eiland Mahmya, waar het veel relaxen is. Vanaf de 15e loop ik mee met iemand, waarvan ik de Hotels ga over nemen die maandag erop... de 19e dus!! echt heel spannend. Tussendoor maak ik op de 16e mei ook nog een excursie naar de woestijn... ik ben heel benieuwd en ik ga nu even een kijkje nemen in het hotel, of ik nog iets te eten kan krijgen! Haha
groetjes suus!
Toen was het 9 mei!! de eerste dag vandaag en dan ook gelijk de eerste x dat ik Egypte overdag zie!! GE-WEL-DIG deze dag!!!
eerst nog even over gisteravond... daar nog kennis gemaakt met een paar mensen van het hotel waar ik zit. Wel zit ik in het personeels gedeelte, dus echt in het hotel is t niet ;)
Ik ging dus toch nog even een hapje eten. In 1 van de 3 restaurants die aanwezig zijn hier. Hier heb ik een broodje genomen en daarbij war aardappel kroket achtige dingen. Daarna nog een klein beetje rondgelopen bij het hotel. Er zit een disco bij, en een verschrikkelijk groot zwembad!! ik heb ook al gezien dart er hier ergens een internet café is in het hotel en een biljard kamer. Pff en wow het eerste wat ik dacht was: pfffff wat is t hier groot!!!
Wel had ik een grote angst dankzij boekjes en de dame van t GGD...... Ik durfde nergens te lopen, en waar ik liep alleen met lange mouwen. In de kamer schrok ik van elk vliegje uit angst dat het een mug was.. dus bedankt :P haha
Maarja..... uiteindelijk rond 10 voor half 1 gaan slapen.. oke in ieder geval toen op t bed gaan liggen om proberen te slapen! Floep!! Daar was Tommy mn huishagedisje weer! En hap daar ging t kleine vliegje die voor m vloog! Ja toch wel gezellig zo een beestje erbij!

Net teruggekomen van mijn excursie waar ik zo meer over zal vertellen, en nouja een flesje water gehaald in t hotel... ik doe de lichten aan en de airco....
TADAAAAAA daar komt Tommy gezellig achter de bank vandaan!! Hij zit nu heerlijk tegen de muur geplakt tegenover mij. Ja toch wel erg gezellig zo een beesie erbij.

Oke dan nu de eerdere verloop van vandaag. Pfff wat heb ik me rot gelachen!!!
Ik was al vroeg wakker, dus vanochtend lekker gedouched en daarna rond half negen nog wat brochures doorgelezen. Daarna een croissantje gegeten met een plakje kaas.
Om kwart voor 9 werd ik opgehaald voor de deluxe tour door Hurgharda! Ik werd als eerst opgehaald en daarna nog langs een paar andere hotels lom anderen op te halen. Allemaal Nederlanders die via Neckermann geboekt hadden. Ook een Collega kwam erbij die 4 dagen geleden is begonnen. Een Egyptische man genaamd Islam en 31 jaar met 2 dochtertjes haha. Ja je kletst gelijk een boel hoor! Niet alleen met hem gekletst maar ook erg veel met de andere Nederlanders. Eerst naar de oudste moskee van Hurgharda. Jaja Hurghada is begonnen als klein vissersdorpje en het is nogsteeds erg in groei, overal allemaal bouwwerken. Na de moskee gingen we door naar een christelijke kerk en daarna naar een inkoopwijkje. Gelukkig liep ik daar met een paar andere Nederlanders! Echt heel apart om er zo rond te lopen!
Daarna nog even wat drinken. Een klein jochie deed heel sniekie wat vet op mn schoen.. zodat hij m moest poetsen.. ik wilde t helemaal niet, net alsof t kinderarbeid is ofzo, maar die jochies dwingen gewoon zonder dat je er iets tegen kan doen :S heel irritant.. nouja vooruit... dan maar een eurotje geven, hij wilde 5 euro terwijl t nooit zo duur is volgens een van de begeleiders. 1 euro was genoeg.... nouja daar een flesje water genomen, eindelijk even iets drinken. Toen zijn we doorgereden naar een klein museum achtig plekje, waar je ziet dat ze van bamboe achtig spul, een soort schilderijtjes maakten. Naja waar we toen naartoe door gingen, daar begon de pret al wat meer!
Het was een winkeltje met heel veel Egyptische spullen, en echt geweldig hoor! Een Egyptenaar legde eerst even uit hoe de betaling werkte... even verder rondkijken en toen kwam hij met de vraag of er nog iets leuks tussen zat. Ik zei gewoon dat ik een beetje aan het rondkijken was.
Een familie met 2 kinderen die ook mee waren stonden er ook bij, en toen begon de pret nog meer:P
De Egyptenaar pakte een sjaaltje en vroeg of hij mijn gezicht zeg maar mocht inbinden zoals dat bij een aantal vrouwen daar gebeurd. Nouja ik zeg geen nee, hoe zal ik er dan uit zien?? even zonnebril van mijn hoofd en hij begon. Een paar minuten later was mijn gezicht onherkenbaar geworden! Een van die kleine kinderen zei dat ik net een boef leek en dat ze wilde dat haar moeder dat ook moest... en dat zei ik dus tegen de Egyptenaar. En hupsakee mevrouw ook een doek om het hoofd... gevolgd door vader en 1 van de 2 kinderen, behalve degene die juist van iedereen wilde dat het gebeurde!
Echt mooi man! Toen stond ik daar.. wel echt n heel apart idee hoor! Het deel voor mijn mond mocht weg. Wanneer de vrouwen op safaritour gaan mag het ook op die manier gedragen worden.
En ja... een opmerking van de Egyptenaar....LOL, als ik je tegen zou komen, terwijl ik alleen je ogen zou zien, dan zou ik je nog ten huwelijk vragen! Haha, dat is toch wel grappig om te horen whaha! Uiteindelijk gingen we toch door naar het volgende deel van de excursie en meneer gelijk: it was nice to meet you... haha!
Hij had wel Charme hoor haha, rustig maar papa! Ik ben veilig hoor, en ik doe geen gekke dingen!
Pff maar daar bleef de lol niet bij, daarna gingen we namelijk door naar een boot met ramen onder water! Alvast koraal gezien en een aantal tropische vissen. Ohw en met 1 van de Nederlandse dames heb ik ZOOOOO gelachen! Maar eerst nog het eten op de boot.... ik heb alleen het rijst gegeten en een paar gekookte worteltjes, de rest durfde ik nog niet aan. Daarna was er een dansvoorstelling owhh zo lachen heh! Op ene gegeven moment kwam een vrouwelijke buikdanseres en ja hoor... 1 van de mannen was de pineut! Hij kreeg een doek om zijn borst net alsof t n bh was, met vulling! En er was ook nog n andere die erbij stond! En dan dansen. Whahaha echt grappig! Te mooi gewoon.. maarja wie t laatst lacht.. lacht t best..... de mannen waren klaar, maar toen waren de vrouwen aan de beurt! Ik werd dus mee naar voren getrokken.... een doekje om me middel en gelukkig waren er nu meerdere bij. En toen begon t dansen! Whahaha echt geweldig... zie je het al voor je?? IK --> Buikdansen??? veel gelachen weer dus.... daarna naar beneden. (trouwens deze gehele tocht waren er mannen met camera's aan t filmen!). Aan het einde/na het eten, ging 1 van de cameramannen rond voor adressen waarnaar t dvdtje gebracht word. ! Van de Nederlanders heb m genomen en iedereen ene deeltje betaald, dus een kopie van die dvd word nu naar huis gestuurd door de NL'er. Ohww jullie gaan echt lachen!
Het betere ervan is ook dat ik reisleidster word, dus waarschijnlijk krijg ik hier ook al een dvdtje ervan :P. nouja ik was dus toen even beneden met een van de Nederlandse dames. En toen begon de meligheid.....
mijn collega wilde me even apart spreken over de dvd dat wij m gratis konden krijgen waarschijnlijk. Dus even snel t trappetje op.. en toen weer naar beneden... het eerste dat dat vrouwtje zei.. zo dat was een vluggertje!
Whahaha ik schoot in de lach en zei gelijk jhwaaa, goed heah?! En nouja vanaf toen hebben we niets anders gedaan dan lachen! Dan opeens de Boom Chika Wah Wah erbij gooien.. ja die cameraman was niet verkeerd lol hahahha, maarja hij snapte dat niet echt. LOL.
Uiteindelijk moesten we naar het bovendek... en daar ging de pret nog verder.. al op de 2e etage werd er aan me gevraagd of ik maria was ofzo, maar neen nee dat ben ik niet! Wie ik wel ben? Suzanne! Oke nog n trappetje verder naar boven whahahahaha. (mijn collega had mij al iets verteld over de kamelen:P, dus ik weet de waarheid!) een van de heren wilde die vrouw (die net getrouwd was zelfs!) kopen voor een paar duizend kamelen! Whahahahaha, maarja daar bleef t niet bij:P
Ik was ook aan de beurt... ik mocht me zelf verkopen whahahahahaha. Ohw zo gelachen joh! Die gozer.... 2 miljoen kamelen voor mijn hand (dus dat ik met m zou trouwen). Lol! Echt zo gelachen joh! Nouja toen kwam ik eraan hoor met mijn acties:P ik ging een man proberen te kopen whahaha, met een stuk of 2000 kamelen! Ohw echt TE lachwekkend..... Ik zo: ja ik heb er net 2 miljoen gehad... dus als ik jou nou neem krijg je 2000 kamelen van mij whaha, en huppakee nog een man erbij.. hmm breder gebouwd.. die is 3000 kamelen! Ohw echt zoo gelachen joh!! Zelf vonden ze t ook helemaal geweldig! Daarna waren we alweer aangekomen bij land! Zo mooi heah!
Daar wilde ik eerst het water ''induiken'' haha maar toch niet.. nouja dan met mn collega springen.. nouja ging ookal niet door... maar toen.... opeens ik bij 2 kanten vast gepakt.. 1 collega en de ander een van de Nederlanders... ik klem me gelijk zo vast dat ze wel mee moesten gaan ALS ze me zouden gooien whaha, gefopt!! Echt zo lachen man! Oke en daarna.... ik moest nog n Egyptische simkaart hebben en ook wat flessen water voor op de kamer.. maar in mn hotel Ali Baba, kom ik daar niet aan. Grotendeels. Mijn collega verbleef daar in een hotel, dus tot daar ben ik met hem mee geweest. Hij heeft gezorgd dat ik voor 12,50 EUR een nieuwe simkaart heb, met btg!
In de Egyptische Ponden is het 100 LE. Hiervan was 25 LE voor de simkaart en 75 LE voor het beltegoed. Ik verstuur nu dus smsjes van 0,49 LE met andere woorden: 0,06 euro!! Zo goedkoop!
Daarna nog even met hem wat wezen drinken en toen ben ik op de taxi gezet, terug naar t hotel.

Pff die taxi vent... pfff ik was blij dat ik bij het hotel was! Echt dat ik 18 was.. een mooie leeftijd om te gaan trouwen..... hmm nee toch niet makker! Ik wacht liever nog een aantal jaartjes! Maarja, oke aangekomen bij het hotel..Moest er naar de receptie gebeld worden aangezien ze niet wisten dat ik van Neckermann ben... Oke even belletje en ik mocht verder! Pff wat een dag nu alweer!
Het = 20.00 uur... zometeen maar even een hapje eten en dan mijn bed in.... morgen staat de bus om 5.15 uur klaar om naar Luxor te gaan voor 2 daagjes! Dus waarschijnlijk schrijf ik de volgende x pas op mijn verjaardag/moederdag/1e pinksterdag!
In de gehele tijd dat ik weer aan t typen ben houdt Tommy me nogsteeds gezelschap! Hij is echt heel schattig! Haha
Maarja jullie horen nog wel van me!
Heel veel liefs! Suzanne

Gisteren 10 mei
Heerlijk vroeg op rond 4.00 uur, om me nog even te douchen en dan om 15.15 uur werd ik opgehaald met de bus om naar Luxor te gaan. Hier gingen we een 2-daagse mini-cruise doen! Echt super om dat mee te maken. Eerst allemaal mensen ophalen van verschillende hotels. Op een gegeven moment rond half 7 kwamen we bij een parkeerplaats vol met allemaal bussen. Om 7 uur vertrekt de konvooi met tussen de 50 en 100 bussen richting Luxor met voor en achter een politiewagen.
Dan na een aantal uur, ging alleen onze bus door naar Dendra Tempel. Hier rondgelopen en gekeken. Er onder, er boven en op de begane grond :P. Hier werd t dan ook rong geleid door onze gids Achmed. Hele aardige man!!! Om het duidelijker te maken nam ie allerlei personen als een bepaald persoon van het verhaal. Ik was Houthur ofzo, de vrouwelijke koning voor alle mannen, doe moeder van de koningen zeg maar. Ja klopt natuurlijk ook wel n beetje hahahaha. Nadat we hier geweest waren gingen we door naar de boot, waar we zouden overnachten. Echt een hele mooie boot! Wel was het 1e dat ik zag toen ik de trap op ging: I (voetbal-hartje) Oranje.... en nog een sticker met AJAX! Haha, wel een leuke kamer en het was ook echt n mooie boot. Bovenop 2 jaccuzi's en ook echt de hele tijd erg mooi uitzicht. Lekker een tijdje bovenop gezeten, gekletst en gerelaxt, boekje gelezen. Ook wel een stunt van me! Ik had alles ingesmeerd dus ook mijn benen... maar ik was zo slim om op het moment dat ik ging zonnen mijn broek verder omhoog had gestroopt waardoor mijn knieën nu dus verbrand zijn, aangezien die dus net niet waren ingesmeerd :S maarjaaa de rest niet, dus dat scheelt! Uiteindelijk rond 7 uur waren we echt in Luxor en kreeg je de keuze om op het schip te blijven, dat hij 1 uurtje langer vaarde. Of met een koets en paard de stad bij avond te verkennen.
Mijn Collega die vind trakteren nogal leuk, dus ik ben met hem een ronde wezen maken. Netzoals de gehele groep.
De paarden zelf werden helaas niet zo heel goed verzorgd, de 1 beter dan de ander, bij sommige zaten de hoefijzers niet goed, of hadden ze wondjes.. best zielig.
Wel was het een hele ervaring om erin mee te gaan. Straatjes waar je anders nooit zou komen, kom je nu wel. Dan opeens zie je dat t toch wel erg arm is, aangezien de kleinste kinderen naast de koets gaan rennen en bedelen om wat geld. Toen we weer aangekomen waren bij de boot ben ik met 2 Nederlanders, mn collega en de 2 excursieleiders nog wat wezen drinken bij het resort buiten het schip.
Om weer op het schip te komen moesten we door een stuk of 4 andere schepen lopen, en dan waren we pas weer bij die van ons! Echt n toffe ervaring.
Toen heerlijk slaapie slaapie doen en de wekker vroeg zetten.....
Ring Ring Ring, mijn telefoon de wekker ging vanochtend af!
11 mei: 1e pinksterdag, moederdag EN mijn verjaardag!! Heel vreemd om wakker te worden zonder croissantje, op een boot, heel vroeg zonder familie in de buurt.
Nouja lekker een douche genomen, en toen werd er alweer op de kamerdeur geklopt dat ik wakker moest worden haha. Een half uurtje later was het 10 voor 5 in de ochtend... en we moesten vertrekken. Aangezien we nu een uitstapje hadden met alleen Duitsers en de begeleiders voor die excursie geen duist konden, mocht ik een paar keer kleine dingetjes vertalen. En Wat gingen we nou zo vroeg doen heah?? Jaja, we gingen een luchtballontocht maken!!! ohw zo super heah! Het uitzicht zo mooi! Echt wel heel stoer om je verjaardag zo te beginnen. Tijdens de vlucht kwam de zon op, dus we zagen de zon opkomen vanuit de lucht, daarmee zijn er ook een paar erg mooie foto's gemaakt! Heerlijk op die manier de dag beginnen, misschien een beetje vroeg, maar het was het absoluut waard!
Daarna werden we met t busje gebracht naar t vallei der koningen. Daar kwamen we de rest van de groep weer tegen. De Nederlanders feliciteerden me met mn verjaardag, want dat had ik ze gisteren verteld. Ohw echt heel aardig zijn ze hoor! In het Vallei der Koningen mochten we 3 tomben bekijken. We hebben die van Ramses de 1e,3e en 4e gezien. Die van Ramsus de 3e, gingen we als eerst in, met een hele lange gang waar we doorheen liepen. Daarna Ramsus de 1e, die heel stijl naar beneden ging en tot slot naar de 4e, waarbij de kleuren echt nog heel mooi en duidelijk te zien waren! Het was echt heel erg mooi van binnen en van buiten ook. Overal gaten in de rotsen met allerlei graftomben. Echt superrrrrrr.
Toen gingen we naar de ingang met een soort treintje en toen kreeg onze excursieleider ook te horen dat ik jarig was... hij even zijn duim op steken van gefeliciteerd. Toen gingen we door naar een winkeltje waar ze hand gemaakte vaasjes hadden van 3 soorten steen. Wit, bruin en groene stenen. Erg leuk en hier dus een tijdje rondgelopen. Even gezeten en opeens komt die excursieleider eraan en die doet een kettinkje om mijn nek. Ook een hand gemaakt kettinkje die typisch Egypte is! Echt zo lief! Daarna gingen we door om nog even van ene mooi plekje foto's te maken en dan gingen we lunchen. Maar daar bleef het niet bij! Nadat het eten op was.. was mijn collega even weg geweest en die had iets geregeld.......
Er kwamen dus een paar egyptenaren aan met een MEGA-taart!! Op de taart stond een kaarsje en er waren 2 delen. 1 deel met annasjes en de andere helft met chocolade jammieee. En er was met slagroom op het stukje chocola geschreven, namelijk: Happy Birthday Suzanne!
Echt zo leuk! En ook iedereen aan tafel voor me zingen! Toen mocht ik de taart aansnijden hihi, ook het kaarsje die erop stond uit geblazen. Wat een belevenis... midden in Egypte allerlei wildvreemde mensen die gaan zingen voor mn verjaardag! Echt helemaal super. Ook kwam de excursieleider met nog een klein cadeautje, namelijk een beeldje van een kat. Wel heel leuk van de excursieleider en natuurlijk van mijn collega die de taart geregeld had. Aangezien de taart echt mega was (heb er ook n foto van gemaakt natuurlijk ;) ) heb ik iedereen een stukje gegeven, ook allemaal mensen die niet aan onze tafel zaten, maar wel mee waren met dezelfde excursie. Toen werd ik nog vaker gefeliciteerd haha. Ik had niet verwacht dat ik me zo jarig zou voelen deze verjaardag haha.
Na de heerlijke taart gegeten te hebben gingen we door naar het Luxor Museum of nee dit was net voor het eten dat we hier waren! Hier heb ik voor het eerst mummy's gezien. Ik dacht dat ik het wel stoer zou vinden, dat was t natuurlijk ook wel, maar ik kreeg er wel helemaal de kriebels van! Ook verder nog wat verhalen gehoord over vroeger. Wow wat waren er toch veel moorden daar zeg, vooral familieleden van elkaar, die een eind maakten aan elkaars leven. Zo leer je nog eens wat!
Nadat we daar dus waren geweest, gingen we lunchen. En na het lunchen vertrokken we met de konvooi terug richting Hurgharda. Weer een politiewagen voor en achter met daartussen een aantal bussen. Op de terugweg heb ik behoorlijk veel geslapen. Was helemaal op, met dat elke keer vroeg op en laat slapen. En toen was ik weer bij t hotel. Even mijn spullen neergezet en daarna naar de ingang om avond te gaan eten. Het was alweer rond 8 uur, dus het werd wel tijd!
Bij de ingang zaten de wachters en gelijk werd er gevraagd waar ik geweest was, omdat ze me een paar dagen niet gezien hadden! Haha, na 2 dagen weten ze gewoon al precies wie ik ben! Wel leuk hoor, nu al, als ik binnenkom word er al geroepen: hello Suzanne! En tegenwoordig zeg ik Sabah al-gier terug sochtens haha:D Jaja ik begin al steeds meer Arabisch te kunnen. Naja toen ging ik weer eens heerlijk eten in het restaurant. Hier kwam er een Nederlandse knul bij me zitten die er een weekje tussenuit was gegaan en bezig was om zijn duikbrevet te halen. Dus ik heb gezellig met hem zitten kletsen met t avondeten. Daarna was ik toch wel nieuwsgierig naar de winkeltjes en internet café in t hotel. Dus ik was lekker aan het rondlopen. En op een gegeven moment een eigenaar van een parfumwinkeltje laat me even binnen. Ik leg uit dat ik voor Neckermann ga werken als ''tour leader'' uiteindelijk kwam het gesprek er ook op dat ik jarig was, ik had t nog niet gezegd, of hij had me al een parfumetje gegeven! Ohh en hij ruikt lekker!!! Voor de rest van de avond dus nog een beetje met hem zitten kletsen. Savonds nog iets gedronken ''downtown''. Ook erg leuk daar. Hier nog een sjaal voor over mijn hoofd gekregen.
Toen werd t toch wel weer tijd om naar huis te gaan, aangezien ik de volgende ochtend klaar moest staan voor Sara. Een collega waar ik een half dagje mee rond ging lopen. Dus toen heerlijk rond 12 uur gaan slapen. Tussendoor ook nog 2 belletjes gehad. 1 van mn broer en de ander van zn vriend. Sms'jes van mijn ouders, zus en opa en oma. En daarna dus heerlijk gaan slapen.

12 mei alweer!
De tijd vliegt terwijl t ook langzaam gaat. Ik heb t idee dat ik hier echt al onwijs lang ben, vooral omdat ik nu al zoveel gedaan heb! Vandaag was ook weer een dag om nooit te vergeten!!! echt serieus waar!!! Ik maak zo veel toffe dingen mee, echt niet normaal gewoon!
Vandaag werd ik rond 9 uur opgehaald door Sara, een collega van me. Ook Islam was er weer bij (ook nieuw, die is elke x mee met alle excursies). Met haar heb ik 2 informatiebijeenkomsten meegemaakt in haar hotels. Ook wel grappig, was dat gelijk in het eerste hotel al een collega was, die het wel leuk leek om mij de stad (DownTown) wilde laten zien haha. Toen we daar waren, moesten we even wachten voordat we naar de Informatiebijeenkomst gingen (IBK) En dus meneer gelijk, van.. kan ze niet hier blijven? Haha, naja dus niet.. ik ging dus mee een franse informatiebijeenkomst beluisteren. Wel apart, en jammer dat het lastig te verstaan was maar oke. Daarna was er nog een IBK voor 4 Nederlandse gasten in een ander hotel. En in dat andere hotel kwam ik Mostafa tegen die ik ook al bij aankomst op t vliegveld de 8e had ontmoet. Ook weer een beetje mee gekletst. Hij en Sara hadden vanavond een soort bedrijfsuitje, terwijl ik dan in de Woestijn zit.
Toen ging t ook alweer lachen, hij zo tegen haar van ga jij als prinses vanavond dan ga ik als prins... en toen of ik ook daarheen zou gaan, dan was ik de koningin.... maarnee! Ik ga lekker een woestijnexcursie doen!! LOL. Nadat we bij t hotel geweest waren gingen we verder naar het hoofdkantoor. Hier heb ik gelijk de managers ontmoet een een praatje mee gemaakt. Hele aardige mensen!
Toen t rond half 2 was, waren we afgezet bij een hotel waar we opgehaald werden voor de woestijn excursie. Hier gingen we heen per Jeep, maar eerst nog een kleine stop/pauze bij een restaurantje. Erg handig om als reisleidster te gaan, je krijgt gelijk vet snel dingen gratis hehehe. Dus lekker een gratis collaatje gehad. Daarna door naar de woestijn. Huppakee met een aantal jeeps gingen we er naartoe. Op 1 van de jeeps zat een cameraman te filmen en die ging echt zo achterover hangen over de wagen heen en daarbij filmen! Daarna waren we er aangekomen en stonden de Quads al op ons te wachten. Eerst kregen we hier nog een sjaal voor over onze hoofd tegen het zand en de hitte. Ook mn zonnebrilletje op en karren maar! Het was echt zo stoer joh! Ik had ook een heel mooi plekje in de rij. Achter mij reed er eentje die best langzaam was, en voor me had er soms n beetje vaart in maar niet veel. Dus ik ging een aantal keer gewoon heel langzaam rijden totdat die andere achter me dichtbij kwam, en dan ging ik er als een speer vandoor! Volop de gas erin! Hupakee een hobbeltje waar ik even van mijn zitting ging vanwege de snelheid. Zo super gaaf was dat, echt gewoon volop de gas indrukken! Ohww wat was dat heerlijk! Ik wou dat ik zo een squad had, waarmee ik elke dag in de woestijn kan crossen! Islam vertelde me dat t wat leek op Jetski, en dat hij kan zorgen dat zn eigen Jetski in Hurgharda komt. Hij heb al beloofd dat ik er dan op mag hehehe!
Maarja na het squad rijden gingen we hmmm even denken, Ojaa toen gingen we naar het echte bedoienen kamp met de Jeep. Pff wat n hobbelige weg whaha als je de woestijn al een weg kan noemen!
Daar eindelijk aangekomen kregen we de tijd om te lunchen. Na de lunch een klein stukje kameel gereden. Wat eng als ze weer gaan zitten zeg, gelukkig was ik er niet vanaf gevalllen. Er was wel ene andere vrouw die haar knie had geblesseerd, dus ik had haar Franse reisleidster er even bij gehaald, want het ging niet goed met de knie.
Daarna nog langs de dieren die ze daar hadden, struisvogels, schildpadden, n krokodil en nog een aantal reptielen waaronder de cobra gelopen. Pff en die collega van me heah! Hij is erg aardig maar heb zo ook zn streken! Dat we net voorbij de struisvogels waren, pakte hij opeens mijn been vast alsof t n hap van n beest was.. ik schrok me rot! Ook was hij de hele tijd op mijn schouder aan t tikken en stond dan zelf aan de andere kant... Maarja T leukste was nog dat de andere egyptenaren dat soort trukjes overnemen....... de cameraman was behoorlijk op dreef en tikte bijna iedereen opeens aan de verkeerde kant! Maar toen we naar het reptielengedeelte gingen was ik weer als eerste de pineut..... ik stond net voor de cobra's en toen opeens een van de andere egyptenaren die opeens mijn been even hapte met zn hand! Ik schrok natuurlijk weer kapot.. en echt iedereen weer lachen..... zucht maargoed het was wel lachen natuurlijk! Even kijken wat gingen we toen doen... ohjaAA! IN DE Buggys rijden :P echt lachen. T was wel maar een klein stukje, maar oke, ik heb tenminste gedaan whaha. Suus de bestuurster haha.

En toen konden we dan lekker een hapje gaan avondeten! Tijdens het eten was er een voorstelling met Egyptische dansen en een paar stunts gezien van die mensen die op glas gaan liggen en staan enzo, zwaard in de nek en iemand die dan op de rug staat, echt knap. 1 deel was dat ze mensen uit t publiek hadden genomen... in totaal een stuk of 12. Dan hadden de 2 blokken met spijkers neer gelegd en het kleed met de glas. Daar omheen moesten de mensen gaan staan... 4 om elk deel. Ohw zo prachtig... toen kregen ze een blinddoek op..... een paar seconden later waren de spijkers en glasscherven weggehaald, en dan lieten ze die mensen 1 voor 1 keihard schrikken door een ''zetje'' te geven, aangezien ze denken dat al die spijkers/ glasscherven voor hun liggen schrikken ze zich dood hahah, maar daar bleef t niet bij. Toen iedereen dat had, moesten ze in allemaal poses gaan staan en toen was t ook zo mooi! 1 van die mensen deed een masker van een gorilla op en ging voor het gezicht staan en achter t persoon werd de blinddoek afgehaald. En als t blinddoek af was deed de ''gorilla gewoon n geluid van grrr. Whahaha en die schrikreacties die erop waren echt heel grappig om te zien! Echt erg gelachen. Toen begon het einde toch wel te naderen... we vertrokken weer terug naar de hotels enzo... ik ben nu dan ook helemaal kapot, maar ik moet het gewoon allemaal even opschrijven!! Ook net nog een telefoontje van mijn paps en mams gehad, en hun ook even goed op de hoogte gebracht! En nu dus lekker bezig met dit typen.... ik dacht eigenlijk dat ik eerst nog even zou gaan slapen voordat ik zou vertrekken naar Cairo, maar daar komt al niets meer van. Ik vertrek om 0.40 uur vanuit mn hotel.... en het is nu alweer 5 voor 12. Zometeen toch nog even een lekkere douche nemen en nog even opfrissen en dan kan ik weer vertrekken! Ik neem gewoon mijn kussen mee en een muziekje voor in de bus, zodat ik lekker kan slapen. Waarschijnlijk ben ik de 1e die word opgehaald, want mijn collega word een uur later pas opgehaald! Nouja dan heb ik in ieder geval een goed plekje om te gaan liggen slapen hahaha! Daar doe ik het voor!
Maarja ik ga er nu dus vandoor.. anders moet ik me zelfs nog gaan haasten lol!
Doeg doeg en tot morgenavond! Haha
xxxjess suuusssjeeeeee (Tommy heb ik nu al een paar dagen niet gezien... dus helaas nu niet van hem)

En toen was t alweer 13 mei! Uhh eigenlijk al 14.... aangezien t 0.40 uur is.
Precies 24 uur geleden stapte ik de bus in, richting Cairo. Ik had lekker n kussen meegenomen in de bus, en heb zo goed als de gehele weg liggen slapen! Wat n verschrikkelijk lange rit was het zeg! Meer dan 8 uur lang in de bus gezeten!!!! Om 9.30 ongeveer waren we uiteindelijk aangekomen bij de piramides. 1 van de 7 wereldwonderen. Helaas viel het mij wat tegen, aangezien er niet veel gedaan kon worden. Je kon tegen een extra betaling pas de piramides in. Dat had ik niet bij me, dus ik ben er helemaal niet in geweest, wat ik behoorlijk jammer vind. Wel heb ik een gratis ritje op een kameel gemaakt en 2 kleine scarabee's gehad... lang leve het zijn van een reisleidster! Na de piramides gingen we door naar de promenade, waar bij we ze alle drie op de foto konden zetten. Het is wel echt propvol met toeristen daar! Nadat we op de promenade geweest waren gingen we door naar de Sfinx. Dat was nog het mooiste van vandaag. Daar heb ik dan ook een paar mooie foto's gemaakt.
Toen gingen we weer de bus in om te gaan lunchen op een boot. Ik heb spaghetti gegeten, maar er zat veels te veel peper op.. ook kreeg ik eerst cola met water.... dus ik begon al met n andere cola. Daarna kwam een vrouw navragen hoe t eten was, en toen heb ik dus gezegd dat er bij de spaghetti eigenlijk wat te veel peper zat voor mij. Gelijk mocht ik ook een klein evaluatieformuliertje invullen en heb ik het daar ook op gezet. Aan mijn tafel was sowieso ook nog een ander meisje die vond ook dat er te veel peper op zat, dus het lag in ieder geval niet aan mij!
Toen we hier geweest waren gingen we dor naar het Egyptisch museum. Hier een hele tijd rond gelopen. Spullen van Tutnachamon bekeken die waren gevonden in zijn tombe bij de Vallei der Koningen. Voor de rest veel beelden enzo. Ook waren er 11 mummy's, maar dan moest je weer gaan betalen om ze te zien. Aangezien ik er in Luxor al 2 echte had gezien en daar al de kriebels bij kreeg, ging ik de uitdaging toch niet aan. Wel zonde dat de entree daarvan dan niet bij de prijs van de excursie in zit. Dat ga ik ook zeker opschrijven op het feedback formulier. Op dit formulier moet ik voor elke excursie opschrijven wat ik er van vond.
Toen de bewaakte poort uit, waarbij een politie-agent: pretty, tegen me zei toen ik langs liep haha!
Nouja en toen was het alweer tijd voor de terugweg van rond de 7 uur lang stilzitten in de bus. Eerst buiten nog wachten totdat de bus eraan kwam.. en tijdens het wachten maakte ik kennis met de moeder en stiefvader van Islam, mn collega. Zijn fam. Woont dus in Cairo en hij zelf oorspronkelijk ook.
Daarna was hij even weg, en die Politie-agent die al dat pretty had gezegd was bewegingen aan t maken van kom eens, en ik ging er even naartoe. Alleen hij sprak amper engels, dus blij dat Islam eraan kwam, die vertaalde alles ongeveer haha. De agent wilde dat ik langer bleef in Cairo, zodat we wat konden gaan drinken. LOL, Toen vroeg ie of ik al getrouwd was.. pff wat denken ze er? N meisje van net 19 al getrouwd?? Maja... toen ik zei dat ik nog niet getrouwd was vroeg hij gelijk: ie je met me trouwen. Haha! Dat is al de 3e aanzoek in nog niet eens een week! Uiteindelijk heb hij zn nummer aan me gegeven, maar ik doe er niets mee. Hij heeft mijn nummer niet dus ik zal niet gebeld/gesmst kunnen worden door hem!
Wel grappig om te kunnen zeggen dat een agent me ten huwelijk heeft gevraagd haha. Hij was volgensmij ook niet zo heel oud, en van hem was t ook zeker niet erg dat er zo iets gevraagd heb. Hij zag er in ieder geval goed uit in uniform haha. Ahh eigenlijk had ik nog n foto van m moeten maken, denk ik nu! Naja misschien de volgende x als ik nog een keer in Cairo kom haha!
Toen kwam de bus eraan en begon de terugweg......
Weer heb ik het grootste deel van de tijd geslapen. Maarja gelukkig ging de terugweg wel sneller, aangezien we geen tussenpauze hadden nu. Er zat geen avondeten bij de prijs in, en de meeste restaurants in de hotels gaan rond 9 of 10 uur al dacht... dus ik zag mn geest al dwalen, aangezien ik de ena laatste was die uit de bus ging. Gelukkig ik had mazzel. 1 van de 3 restaurants was nog open, en daar was ik de laatste klant van de dag. Even snel wat gegeten, daarna een colaatje gedronken en tot slot nog n flesje water gehaald en door naar mijn kamer. En gelijk maar weer even het verhaaltje typen zodat ik zo lekker kan gaan slapen.
De excursie van morgen gaat helaas niet door, maar dat betekend eindelijk een keer uitslapen! Ik moet zorgen dat ik om 13.00 uur op t kantoor ben en ik kan dus tot n uur of 11 uitslapen! Jippie!!
Ik ga dan nu ook lekker in slaap vallen.
Tot morgen waarschijnlijk! Xxxxjes suus
(Tommy heeft zich de laatste dagen niet meer laten zien, wel jammer ik mis hem nu al whaha!)

  • 30 Juni 2008 - 21:09

    Imka (Mtro;) :

    Heei hoe is het?
    Geniet je ook een beetje of heb je het heel erg druk?

    Heel grappig ik ben afgelopen Februari in Hotel Ali baba geweest!
    Heel erg genoten.

    Groetjes, Imka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 148506

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: