Excursies en voorbereiding op t echte werk! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Excursies en voorbereiding op t echte werk! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Excursies en voorbereiding op t echte werk!

Door: Suusje

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

21 Mei 2008 | Egypte, Caïro

14 mei, vandaag.
Niet zo een interessante dag gehad. Lekker kunnen uitslapen, dat alleen een stuk of 5 keer werd verstoord of door geklop door de schoonmaker, of een telefoontje dat ik een excursie had, terwijl dat dus juist niet door ging. Of weer geklop door de schoonmaker, dan geklop waarna er n briefje onder de deur werd geschoven over de gemiste excursie, dan weer geklop van de schoonmaker, pfff IK WIL SLAPENNN!!!!! Nouja aangezien ik gister wel heel veel heb liggen slapen in de bus op de heen en terugweg naar Cairo, was ik wel redelijk uitgerust. Maar toch het is ook wel lekker om een keer goed uit te slapen!! uiteindelijk om kwart voor 11 mn bed uit gegaan om n douche te nemen. Daarna even kijken of er nog n restaurant open was voor ontbijt, maar helaas. Ook het internetcafe was nog niet open, dus internetten ging ook niet. Hmm dus dan maar even zitten nixen. Maar ohjaaa er zou n dvdtje liggen over de excursie in de Saharapark! Dus die even opgehaald en ik was nog niet binnen of er werd alweer geklopt door de schoonmaker. Nouja nu kon t wel.. in de tussentijd ging ik lekker t dvdtje gedeeltelijk bekijken. Ik op de quad, kameel en buggy haha! Ja dat was echt een stoere excursie! Denk dat ik daarmee wel een leuk kassa kassa dansje kan gaan doen whahaha!
Daarna met de taxi naar t hoofdkantoor. Echt ik weet niet of ik al wat verteld heb van die rijstijl daar, maar echt, opeens ben ik erg blij dat ik nog geen rijbewijs heb! Mannn ze hebben hier gewoon amper verkeersregels!!! hupakee midden op de weg rijden, over de witte streep, van rechts inhalen, overal tussedoor floepen, bij elke bocht toeteren, groot licht veel aan houden, huppakee daar ging weer een taxi, 150 rijden op een weg voor 90.. echt je zou het zelf moeten mee maken om te snappen wat ik bedoel! Gister had de busschauffeur een band van de auto voor m aangetikt, nouja echt ik verbaas me gewoon zo erg dat er niet vaker ongelukken gebeuren daar!
Maarja uiteindelijk dus bij t hoofdkantoor aangekomen rond 1 uur. Toen even gezeten en naar de mac geweest voor mn brunch: grote cola + grote friet. Daarna door naar een ander hotel gegaan waar ik alle nederlandse, belgische en een paar Franse reisleidsters ontmoette. Het is een klein team, 2 franse dames, 3 Belgische dames, 1 Belgische heer en nog een nederlandse en nederlander en tot slot een duiste. Daarbij waren Islam en ik. Dus een groepje van 10 personen. De Nedelander en Duitse zijn onze belangrijkste contactpersonen en die gaven dan ook het meeste info bij de meeting.
In deze meeting kregen we vooral info over wat we allemaal moeten vertellen in een transfer gesprek en informatiebijeenkomst. Toen om 7 uur was de meeting klaar en gingen we met zijn allen eten. Hmmm t eten was erg lekker daar.
Toen nog even met 2 Belgishe collega's wat gedronken en daarna door terug naar t hotel.
En dat was het dan voor vandaag. Ben nu ook nog half het nederlandse nieuws aan het kijken (dankzij satelliet). Zometeen weer slaapie doen, en morgen voor de 1e keer meelopen met Monique. De Nederlandse waarvan ik 4 hotels ga over nemen.

Nog even over Tommy......
Ik mis hem nu toch wel een beetje, ik zijn gezelschap al zo lang niet meer gehad! Hij mag wel weer eens komen! Volgensmij heb ik hem net even bij een van de overburen naar binnen zien glippen, maarja wel jammer.... een overloper als huisdier! Haha, ik heb hier waarschijnlijk te weinig te eten voor m, aangezien de vliegen niet/ amper binnenkomen vanwege mijn melk spul tegen muggen. Ja het helpt ook tegen vliegen.
Ik zou het bijna minder op gaan doen speciaal voor tommy, zodat die weer komt! Maarja nee toch maar niet, ik hou t veilig en blijf t opsmeren. Dus ik hoop wel dat ik Tommy weer eens tegen kom op mijn kamer.. maarja ik reken er maar niet op, dan kan t alleen maar mee vallen haha!!
Dat was het weer voor vandaag!
Hopelijk lukt t morgen om wel online te kunnen komen in het internet cafe, maar waarschijnlijk niet. Aangezien ik dus de hele dag met Monique mee ga, langs hotels en smiddags/savonds de luchthaven en ik heb al gehoord dat ik morgenavond uit ga met een aantal collega's, dus dan zal er niet veel tijd zijn voor internetten haha! Nouja jullie merken t wel en ik zie wel:P
groetjuhssss suusjke

15 Mei
Vandaag begon de dag met bezoekuur in hotel Titanic. Dit deed ik samen met monique. Daarna zijn we nog langs een aantal hotels geweest om nieuwe vertrektijden op te hangen en te vernieuwen. Daarna was er een ontvangst op het vliegveld, en heb ik goed geluisterd naar de transfergesprekken die gedaan werden. Nadat dat allemaal gedaan was gingen we door naar het hoofdkantoor. Hier heb ik allerlei papierwerk gekregen (gepakt/gekopieerd). Hiervoor heb ik nu eigenlijk nog mapjes enzo nodig, maar dat komt t komende weekend wel. Daarna een middagje vrij en rond half 8 werd ik dan opgehaald om weer naar t vliegveld te gaan.
In de tussentijd heb ik dus lekker geinternet voor een uurtje.. pff wat was die verbinding traag! Helaas ook geen wireless aanwezig, daarom lukte t ook niet zo goed met foto's op me hyves te zetten, helaas.
Wel vond ik het erg leuk om berichtjes nog voor mijn verjaardag ontvangen te hebben en te lezen. Ook zelfs een e-card van de uitwisseling van t meisje uit Polen, die bij mij is geweest en ik bij haar. Echt onwijs!!
Ook eindelijk weer eens even msnnen en mijn e-mailbox een beetje geleegd! Want dat was wel nodig na een week haha!
Ik denk dat ik het ook zo ga doen dat ik 1 x per week, n uurtje op t internet ga. Misschien is er wel 1 van mijn hotels waar ik gratis kan internetten, dan ga ik misschien wel wat vaker haha. Maar dat moet ik nog maar even zien! In ieder geval dat gedaan, daarna nog even patience gespeeld op de laptop in mn kamertje. En daarna toch maar even gaan eten. Ik heb gehoord dat t goed is om droog brood te eten, wanner je ontlasting sappiger is dna normaal. Hahaha, wow erg mooi uitgelegd vinik zelf haha! Maarja dus dit keer iets meer broodjes gegeten, maar toch ook wat groente en aardappeldingetjes. Daarna weer met de auto naar het vliegveld. Om nieuwe Nederlandse gasten te ontvangen. Pff wat een chaos was t! Er miste een aantal bussen en er was dus behoorlijk wat drama voor de klanten. Uiteindelijk zijn toch alle bussen gekomen en vertrokken naar de hotels.
Er werd al gezegd dat ze nog nooit zo een chaotische avond hebben gehad! Nouja heb ik dat gelijk maar meegemaakt heah?! Daarna gingen we met een paar meiden (2 andere) door naar 1 van hun hotels, en daasr een beetje opgetut voor de 1e avond stappen (Althans voor mij de 1e). Ook kwam er nog een andere dame bij, die er voor de laatste avond was. Toen we vertrokken gingen we naar papa's beach, alleen het was er erg rustig. San onze andere mannelijke collega kwam er ook nog bij. Even later gingen we door naar Papa's Bar, omdat het zo rustig was. Toen kwamen we Islam ook tegen O(op de weg er naartoe). Nouja daar nog n lekker drankie gedronken. Nog n paar egyptische collega's die erbij waren gekomen. Jaja, alleen wel jammer dat het zo rustig was. Volgende x beter!
Ik heb gehoord dat de volgende x zaterdag is, omdat er dan een full moon party was.
Bij de 1e bar waar we waren was t ook wel erg leuk hoor. Een disco grotendeels ook gewoon in de open lucht. Ja dat had wel wat! Ik ben benieuwd hoe t daar is als t druk is.....
Ik ga nu lekker slapie doen, morgne gelukkig ook redelijk rustig. Eerst in min eigen hotel zijn om mee te lopen met Monique en daarna middag vrij en dan word ik om 17.45 uur opgehaald om Starwatching te doen vanuit de woestijn ;)
Maar nu dus lekker slapen!!!! slaaplekker! Xxxjes suus

Even kijken welke datum het vandaag is. Ohja ik weet het weer. Het is de 16e Mei!
Jaja, weer wat beleefd vandaag! Maar ik begin lekker bij t begin.
Het bezoekuur dat Monique had was in mijn hotel, dus ik kon heerlijk wat langer uitslapen! Daarna dus t bezoekuur gehad. Nog een formulier ingevuld en vertrektijden in de map en op het bord geschreven. Naarna een kleine VIP (info bijeenkomst) deze was voor 3 nederlanders. Weer wat meer kennis gekregen over de omgeving.
Daarna waren we rond 12 uur klaar en toen ben ik naar mn hotel gebracht. Heb eerst alle papieren die ik gister gekregen had allemaal op volgorde gelegd, zodat als ik de mapjes heb gekocht, ik gelijk alles er goed en snel in kan doen.
Daarna nog op bed gelegen.. was zo een oude disneyfilm op tv, ik weer alleen niet meer hoe die heette. In iedergeval die heb ik gekeken, en daarna ben ik wezen slapen tot 17.00 uur, want ik voel(de) me niet zo lekker.
Na geslapen te hebben ging het ietsje beter, ik wilde eigenlijk iets eten in het restaurant, maar die was nog niet open en om 17.45 uur werd ik opgehaald om de excursie Starwatching te doen. Maarja ik had in de middag ook al niet gegeten omdat ik gewoon echt erg weinig honger heb.
Toen op de Jeep, huppakee weer richting de woestijn. Echt t is wel heel grappig om achterin te zitten. Je moet je behoorlijk vasthouden, want t hobbelt van hier tot tokio en je heb geen riem! Echt wel grappig. Ook zit er regelmatig een cameraman op het dak van de Jeep om de excursie te filmen.
Ik zei deze keer tegen islam, van ik wil ook wel op t dak zitten! Dus ik zat al... naja gewoon vragen als we aangekomen zijn bij t einde, gewoon er ffe op zitten.
Maar we stapen eerst in de auto en Dit keer mocht ik voorin zitten met Islam, en dat is toch echt een stuk comfortabeler dan achterin!!! Eerst kwamen we aan bij een waterput, daar wat info over gekregen, was wel appart om te zien.
En nouja mij lieve collega Islam heeft toen gezorgd dat ik toen al op t dak mocht zitten :P haha maar niet alleen zitten zonder dat hij reed...... Ik mocht gewoon op het dak zitten totdat we bij t bedoienendorp aan kwamen! Ohe echt zo stoer heah! Dan zit je daar op het dak van n Jeep, wat eigenlijk niemand te doen krijgt, behalve de cameramannen! Echt en dan die snelheid, huppakee een hobbeltje, tadaaa echt t was echt kicken gewoon!!!!! midden in de woestijn, bovenop een Jeep. Vanaf de andere Jeep die er was, waar de cameraman nu op zat, werd ik ook gefilm hoe ik bovenop zat! Haha. Dat was echt helemaal super gewoon.

Daarna weer naar een bedoienen dorp. Hier ook nog wat info gekregen enzo. Ook een drankje genomen en voor de 1e keer een trekje genomen van een waterpijp. Want dat had ik nogsteeds niet geprobeerd en dat is natuurlijk wel erg schandelijk! Haha
Aangezien mijn maag daarna nogsteeds niet echt mee wilde werken... kreeg ik een soort kruiden van daar.. die ik moest nemen met water. Daarmee zou t irritante gevoel snel over zijn. Maar helaas was dat niet het geval bij mij. Ik had nog een klein beetje gegeten daarna, maar ik was behoorlijk misselijk de hele tijd.
Toen gingen we naar de sterren kijken door n telescoop. Hier ben ik een paar keer gewon even gaan zitten. Wel ook elke x getuurd naar de ruimte natuurlijk. De begeleider heeft foto;s voor me gemaakt die vanuit de teloscoop gemaakt zijn. Er zitten echt een paar super mooie foto's bij, bijvoorbeeld 1 van saturnus! Ja heel erg leuk. Alleen dus jammer dat mn maag niet mee wilt werken. Gewoon hopen dat t snel over is!
Morgen ga ik naar mahmaya, wat een paar dagen geleden niet door ging. Een heerlijk dagje goed relaxen op een eilandje die lekker exclusief is en dus niet iedereen zomaar naartoe mag! Heerlijk, ik neem lekker mn boekje mee, muziek, badpak en uhh zonnebrandcreme haha! Hmm ik kijk er al naar uit. Ik ga nu slapen, ghoe sneller t dan morgen is en hoe sneller ik op t eiland zit! Haha
doeg doeg! Xxjes suus

WOUW!!!! Wat n dag!!!!!
Heerlijk!!!
Ik kon redelijk lang uitslapen, en daarna de excursie gedaan die ik eerst op dinsdag zou doen. Mann wat heb ik heerlijk gerelaxed!! eerst met de bus naar de haven.. en daar op de boot. Heerlijk gezeten op de boot, richting t eiland. Aangezien de boot te diep was om naar t einde te gaan, kwam er een ander klein bootje waar we toen in moesten. Dit keer moest ik de excursie alleen doen, want Islam moest op de luchthaven staan. Eerst veel met de reisleider van de bus mee geweest, elke keer voorop lopen enzo. Hij heb t egyptische alfabet opgeschreven echt heel appart! Ik heb dus 1 woordje geprobeerd te schijven in t arabisch haha :D dikke lol!
Daarna waren we dan op t eiland.....Heerlijk relaxen hier! Eerst viel ik bijna in slaap onder 1 van de parasollen, toen toch maar een beetje gelezen (misschien 4 blz.) en toen toch maar een duik genomen in de rode zee! Toen ik uit t water kwam.. wow wat prikte me ogen!! hmm gelukkig had ik ook snorkelspullen gekregen, dus zo een mooie grote bril flippers en een blaastuit ahha. Nadat de zon me binnen n kwartier opgedroogd had, wilde ik toch nog weer even t water in. Dit keer deed ik alleen even de bril op gedaan. Oehhww en toen kon ik al wat visjes zien! Leuk!!!
daarna weer liggen zonnen en toen werden we opgehaald om ECHT te gaan snorkelen. Er liep toen nog iemand anders van neckermann/Thomas Cook dus nouja ik mezelf even voorstellen aan meneer. Altijd handig extra contacten!
Had trouwens ook wel n mooie bouw hehe ;) nouja toen dus de boot in om te gaan snorkelen. Na 15 minuutjes waren we bij t mooie koraal gekomen. En plons, daar ging ik t wate rin.. en voor de 1e keer om te snorkelen! Wat zijn die flippers irritant! Haha maarja uiteindlijk had ik t nog redelijk snel door gelukkig. Ik heb heerlijk naar t koraal en turquase vissen gekeken. Ook zwart wit gestreepte, grote zwarte, middelgrote witte en nog minies en ja nouja te vele om op te noemen!
Wel onwijs stoer dat je daar zo goed onder water kan kijken. Echt een superplek om voor de 1e keer te snorkelen! Het leek erop dat iedereen weer aan boord moest komen, dus ik ging ook maar. Er werd gezegd dat ik nog maar 5-10 min had om te duiken. Ik dacht eerst.. ach dan blijf ik wel op de bot. Maar toen bedacht ik dat er nog geen foto was van mij die aan t snorkelen was. Dus vroeg ik aan die reisleider dezelfde van de heenweg, of hij even de foto wilde maken. Toen sprong ik van de zijkant van de boot. Eigenlijk sprong iedereen alleen van de achterkant, maar ik hoorde dat t ook van de zijkant mocht, dus dan doe ik dat ook haha! Nog even een laatste kleine ronde zwemmen en weer terug op de boot. En verder terug naar t eiland. Hier konden we gelijk gaan eten.. ahh heerlijk even wat in de maag! Ik zat weer bij de reisleiders en de knul van Nermann/Thomas Cook. Weer gratis drankje. Met het eten opscheppen kwam ik er achter dat er nederlanders achter me stonden, dus ik begon weer gezellig een praatje. daarna dus eten en toen werd ik gevraagd of ik mee ging doen met beachvolleybal. Hmm okee lache leuk! Alleen goed kan ik t niet haha! Maarja nog even terug naar de parasol, want eerst nog een telefoontje plegen. Namelijk met de vriend van mijn zus!
GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG STEFAN!!
Haha, ja en gelijk weer een beetje bijgekletst. Daarna was t dan tijd om te volleyballen.T nederlandse meiske deed ook gezellig mee. Echt heel lache! Daarna wij 2 wedstrijdje met de Neckermann gast en andere reisleider. Vrouwen tegen mannen hehehe.
Nouaj 3 rondes gedaan... 1e ronde gewonnen, 2e ronde verloren. En toen de 3e... nouja ik en de Nederlandse raakte uitgeput, dus we hebben overlegd en hebben besloten dat we eerst een verfrissende duik gingen nemen en daarna de mannen zouden gaan verslaan. We zijn een ''egyptische'' 10 minuten in t water geweest (Met andere worden rond de 30/45 min. haha). Uiteindelijk er toch maar uit gegaan. De reisleider zei al: ik dacht dat het 10 minuten zou zijn. Ik gelijk.. ja het waren de Egyptische 10 minuten ;) haha hij dacht gelijk dat ik al vaker in egypte was! Maarja uiteindelijk begonnen we dus aan de laatste match tegen de heren. En ja kommaarop met t applaus!! We are the champions!! lala, Thats the Way uhuh uhuh! Haha:D I like it Aha Aha! Echt grappig is je hun dat na ziet proberen te doen whahaha. Ik was ookal n aantal keer aan t geinen met Lieke over die knul van Neckermann, hij hmm hoe zeg je dat...we zaten in ieder geval allebei, van fietfieuww zegmaar haha. Dikke lol. Op een gegeven moment Gaf ie Lieke kus op de hand, zei ik in t nederlands, ben jaloers enzo haha, maar daar begreep ie natuurlijk helemaal nix van! Dus wij hadden erg veel lol. Nouja daarna nog heerlijk gezeten onder de parasol en geklets met de ''tegenstanders'' Lieke en de moeder van Lieke. Ohw echt gezellig was t.
Op een gegevn moment ging t dan ook over relatie's.... en nouja ik stond erop om erachter te komen of ie al n relatie had hehehe... en nouja heb ie niet dus:P Lieke en ik elkaar gelijk al aankijken enzo:P
Toen was t alweer tijd om te vertrekken van t eiland. De reisleider(mohammed) ging de tas van Lieke dragen, toen zei Lieke tegen de neckermannknul(Nabiel), dat is nou een echte heer, dat moet jij nu eigenlijk ook doen voor haar heah.... haha en ja hoor, hij deed t voor mij. Haha, arm in arm met de man je tas vast! Lache joh. Daarna had hij 2 vragen voor me.. 1e vraag: wat is je favorite auto..... Haha ik gelijk: Ferari! Daarna je favorite voetbalelftal: ik weer met mijn vaste antwoord..... Ik ben voor degene die wint!
Jaja, en daarna vroeg ie of ik zin had om deze avond nog wat te doen, naar de disco ofzo... ik wilde opzich wel, maar vind t toch prettiger als er iemand mee ging. Toen op t kleine bootje, weer een beetje gekletst met Lieke en toen overgestapt naar de grote boot. Op de grote boot heerlijk vooraan gaan zitten. Hier kon je ook erg leuk de Titanic na doen haha! Toen zat ik daar met Lieke en de heren. Nabiel vroeg nu ook aan Lieke of ze mee ging naar de disco. Die moest nog even overleggen met haar moeder, maar dat wilde ze eigenlijk pas in de bus doen. Maar de heren waren haar voor, want die gingen t voor der vragen! En het mocht!! met andere woorden.. de avond gezellig op stap naar de Havanna Club in de buurt van mijn hotel. Eerst werd Lieke opgehaald met de taxi en vanaf Ali Baba nog t laatste stukje lopen. Daarna lekker de disco in... pas toen we naar de 2e etage gingen, kwamen we erachter dat het openlucht was! Woewww leuk! Ook draaide ze er erg goede muziek! Eerst een tijdje op de 2e etage gezeten, wat gedronken. Daarna gedanst...... toen weer naar boven. Nog geen 10 minuten later was er opeens allemaal schuim op de dansvloer haha, n schuimpartyy!!! blij dat ik boven zat! Daarna rond 2 uur naar huis gegaan. T was echt heel heel heel gezellig met zn 4tjes. E-mail uitgewisseld met de Nederlandse en de andere 2 kom ik nog wel tegen op t kantoor. :P vooral Nabiel wil ik wel weer tegenkomen haha, nouja ik zie m sowieso morgen op kantoor. Misschien gaan we morgen nog wat drinken ofzo. Maar dat zie ik dan wel weer! Ik ga nu in ieder geval heerlijk slapen!! AJUUU

Zow, gisteren.. 18 mei. In het begin even met Monique meegelopen. Allerlei mapjes gehaald voor de bladen met informatie enz. enz. enz. en daarna op het kantoor geweest om allemaal dingetjes te regelen. Zoals mijn weekplanning enzo. (Nabiel ook nog zien werken op kantoor) Daarna uiteindelijk toen ik dacht alles geregeld te hebben, naar huis gegaan. S'avonds al afgesproken om uit eten te gaan. Dit naar een Thai's Restaurant. We zouden met een hele groep collega's gaan, maar uiteindelijk bleven we met zn 4tjes over. T was wel heel gezellig. Het gene wat ik nam was ''very spicy''. Ahh zo lekker heah als t goed pittig is!
Ook weer veel gekletst en collega's beter leren kennen..... verrassend.. IK de JONGSTE.... haha t geeft in iedergeval wel een kik! De collega's waarmee ik ging waren Thijs, Sara en San.
Uiteindelijk was ik om 12.00 uur thuis en ben ik lekker gelijk mn bedje ingekropen en nog een klein beetje de formulieren in mapjes doen. Ohjah en toen nog tv gekeken, er was wel een leuke film op dus die heb ik lekker afgekeken.
Vandaag mijn vrije dag dus ik kon lekker uitslapen. Noujaa.. uitslapen?? om half 10 werd er natuurlijk weer op de deur geklopt door de schoonmaker.... pff LAAT ME SLAPEN wild eik eigenlijk roepen. Maarja hij was al weer weg.... niet erg... daarna heerlijk een douche genomen en alles in de mapjes checkken..... Wat ben ik blij dat ik dit gedaan heb! Ik had verkeerde bezoektijden genoteerd, dan dat op mijn planning stond.. met andere woorden: Veranderennnnn.
Ook had ik nog geen creditcard machine, en ticketblok, hotelinfo. Uit de borchures... met anmdere woorden, toch nog weer langs het kantoor. Nouja zo erg was dat ook weer niet, want nu zag ik Nabiel, de collega van Blue Sky weer. Haha. Nouja uiteindelijk alles geregeld en weer terug naar t hotel. Ook ben ik gelijk bij al mijn hotels langs geweest om mijn bezoektijden op te hangen. Daarna nog de puntjes op de I gezet en alle spullen in mn koffertje doen enzo. Daarna gegeten en een avondje downtown geweest met Nabiel. Hij is echt heel lief.
Ik ga nu slapen, morgen vroeg dag en mijn 1e echt werkdag!
Dus ajuuu!

20 mei

Ja, mijn 1e echte werkdag zit er nu op!
Wow wat is t raar om opeens in dat uniform te lopen!! veel van het personeel in t hotel waar ik verblijf zag je eerst even kijken van: heah ze is tourleader haha, echt lache! :D
Heb nog niets kunnen verkopen, aangezien de meeste mensen die ik zag allemaal vandaag juist vertrokken en gewoon even hun verhaaltje hebben verteld.
Vanmiddag nog bij 2 van mn hotels gekeken hoe de kamers eruit zien. Morgen ga ik dat bij de andere 2 hotels doen denk ik. Vandaag in iedergeval net savonds op t vliegveld gestaan en mijn eerste transfer gesprekken gedaan. Alle bussen op 1 na, weg gestuurd:P Heerlijk al die mensen in vakantiesfeer!
Morgen mijn eerste IBK's doen.. ook in het engels, want er zitten 2 engelse gasten bij.... spannendddd ik hoop dat t allemaal goed zal gaan!!
Op het vliegveld was Nabiel nog even langs gekomen, om een groep die naar Cairo was geweest op te halen. Hij wist dat ik er zou zij haha, dus had ie dat geregeld voor zichzelf :P
Hij stuurde vandaag ook wel een lief smsje.... hmm me pap en mam zullen hier vast niet blij mee zijn! Maar echt, hij heb een gouden hartje! Ik merk wel hoe t verder zal gaan.....
Op tg vliegveld wel erg leuk om die gasten te ontvangen! Ook in het hotel zag ik dat ze net aankwamen met de bus, terwijl ik iets later vertrok haha. Nog lekker een hapje gegeten dus. Echt die mensen van t restaurant..... tis echt lachen hoor, ze lachen ook altijd! Maarjaaaaa
ik ga weer lekker slapen, want ik wil wel een beetje fit zijn morgen!
doegiessss

21 mei:
Ja dat is het nu vandaag!
Vasnochten mijn eerste VIP's gehad. 1 in het Engels en 1 in het Nederlands. Voor de Nederlanders heb ik sowieso mijn 1e excursie geboekt! jippueeeee!!!!:D:D voor de Engelse ga ik als t goe dis vanavond 2 excursies verkopen haha!
Nu zit ik heelrijk op een terrasje in de buurt van het kantoor. In dit restaurantje kan je gewoon gratis draadloos internetten :P harstikke mooi1 en natuurlijk ook uitgebreid gebruik van maken!! Ook is mn laptop druk bezig met foto's op hyves aan het zetten, maar die wil nog niet echt... het is wel een trage verbinding. maar beter iets dna niets!
Straks weer een paar bezoektijden in 2 vna de hotels....
T is erg leuk hier....
ik stop nu weer en ga weer verder met iedereen berichtjes te sturen! :d haha
xxxjes