Aangekomen in China! - Reisverslag uit Peking, China van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Aangekomen in China! - Reisverslag uit Peking, China van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Aangekomen in China!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

16 Januari 2012 | China, Peking

Wow wat een smog! bruine lucht en wat een verkeer!! Ja ik was redelijk wat gewend in Egypte en Turkije, maar uhh een kruispunt zonder enkele berm en duidelijke lijnen? de stoplicht zo een 200 meter verder voor, ongelooflijk!

Gisterochtend vertrokken vanaf de luchthaven met ene uitzwaaicommitee, heel erg apart. Ik had nog redelijk wat tijd op Schiphol, dus ben daar bij een soort nemo sience center die openbaar was gaan spelen!Hier heb ik gezorgd dat water ging golven met behulp an hoge geluiden, ik ben gaan zweven en ik heb vastgesteld dat ik een unieke bezoeker was op schiphol! Toen eerst een vlucht gehad van 2 uur en 25 minuten naar Helsinki. Hier zat ik naast een dame uit Iran waarmee ik uiteindelijk bijna de hele vlucht heb zitten kletsen. Uiteindelijk aangekomen in Helsinki had ik nog een paar uur de tijd, t was daar lekker koud en eindelijk heb ik deze winter wat sneeuw gezien! ik heb naar nog even genoten van gratis internet en zelfs nog ffe geskyped met mijn paps. er was ook een soort speelmachine waar je met je voeten op knoppen moet staan, hele leuke kinderspelletjes, daar heb ik me ook nog even mee vermaakt!
Nouja vanochtend om 08.30 uur was mijn vlucht uiteindelijk geland in Beijing.
Was een mooie vliegtuig, ik had een plekje bij t raam en 1 vrije stoel naast me. heb eerst op de tv in het schermpje voor me een film uitgekozen: Horton hears who? in de tussentijd kreeg ik ook het 'dinner'. nadat de film af was was ik erg benieuwd naar wat ik nog meer kon doen en toen ben ik even 4 op een rij gaan spelen. daarna de radio erop aangezet en een beetje geprobeerd te slapen. dit was voor zo een 2 uurtjes gelukt. Daarna weer een film gekeken, dit keer koos ik voor ' ín her shoe's '. toen die film net af was begonnen de lampen weer aan te gaan, terwijl we zeker nog anderhalf uur moesten vliegen, ik had mijn sjaal over mijn hoofd gedaan en toch nog even geprobeerd te slapen, lukte niet echt en een paar seconden later kreeg ik het ontbijt voorgeschoteld.
Na gegeten te hebben ging ik nog even snake spelen, en daarna sudoku. Man wat een luxe zo een tvtje helemaal voor jezelf! er zat een afstandbediening mij met aan de ene kant gewoon normaal en de andere kant echt een spelconsole! als ik had gewild had ik zelfs kunnen mailen, maarja dat was natuurlijk tegen betaling.
Uiteindelijk vanochtend rond 8.30 (chinese tijd) geland. Het is hier nu 11.00 uur, dat betekend waarschijnlijk ongeveer 4 uur snachts voor jullie! Gelukkig stond er op de luchthaven iemand klaar met een bordje met mijn naam erop, daarna heb ik nog bijna anderhalf uur (voor mijn gevoel in ieder geval) door de stad gereden naar het hotel toe. Hij ligt vlakbij de verboden stad.
Voor de autoliefhebbers: Ik heb vooral veel Volkswagen en Hunday gezien, ook een paar merken waarvan ik geen idee heb. zal ik nog wel n x foto's van maken.

Nu zit ik in mijn hotelkamertje met draadloos internet! Wat n luxe, maar facebook... nee dat bestaat hier niet, net zoals twitter.
Ook het uitzicht is verbazingwekkend!!! als ik uit het raam kijk zie ik....... een muur nog geen meter bij mn raam vandaan! Haha, ach dit is toch voor maar 2 nachtjes, en ik kon tenminste gelijk incheckken, ben ik echt wel blij mee.
Ik ga zo nog even een paar uurtjes slapen, denk tot n uur of 2, dan heb ik 3 uurtjes extra rust, kan ik wel gebruiken!
Nouja in ieder geval ben ik nu echt helemaal kapot, dus ik hou op met schrijven.
Dus tot de volgende keer!

liefs suus

• 16 Januari 2012 - 14:19

Monique:

Heeyy suus!

Goed aangekomen dus! Veel plezier en benieuwd naar je volgende verslag!!!

Zai jian! xxx

• 16 Januari 2012 - 15:51

Tante Geery,:

Hoi Suzanne,

Veel plezier in Beijing. Is het er koud?
    Zijn de Hutongs (waar mensen in wonen) er nog? Toen wij er waren werd er veel gesloopt. Leuk te vernemen waar je zoal naar toe gaat en waar ook wij geweest zijn.

Groetjes

• 16 Januari 2012 - 17:51

Ineke Van Uitert:

Wat snel nu al een verslag van je eerste reismomenten.
    Ben benieuwe hoe je china vind en of ik er toch echt een keer naar toe moet.
    Dan zeker wel met een gasmasker.

groet
    Ineke

• 16 Januari 2012 - 20:20

Johan:

leuk hoor die berichten van je, het is net als of wij er ook een heeeel klein beetje bij zijn. Slaap ze, of ben je nu net wakker?

Groeten Johan

• 16 Januari 2012 - 23:32

Suzanne De Waard:

Hey!!
    Bedankt voor jullie berichtjes!
    Tante Geery het is wel koud, maar is ook goed te doen. ;)
    Oom Johan, de tijd van uw bericht was ik al heerlijk in dromenland haha, nu net wakker 7.30 uur hier. ga zo lekker douche en dan opzoek naar een ontbijtje en een kaart van de stad :P uiteindelijk gisteren de hele dag in bed gelegen omdat mijn lichaam een beetje van slag was haha ;).
    liefs suus

• 17 Januari 2012 - 06:59

Wout:

Gaaf! Je kan daar ook hele speciale en gekke dingen eten... ;-) geniet er van! Heel stoer van je!

• 17 Januari 2012 - 06:59

Wout:

• 17 Januari 2012 - 09:09

Annelies Feenstra:

Hey suus,

Ik wilde nog even een berichtje op je FB achterlaten maar ik las dat je daar niet op kunt in China.
    Klinkt erg leuk je eerste reisverhaal.
    Ik wens je een hele fijne tijd toe in alle landen die je gaat bezichtigen. Geniet ervan en pas goed op jezelf!

liefs Annelies

• 18 Januari 2012 - 06:51

Henk,Atine En Nadine:

Hoi Suzanne! Leuk om te zien dat je er nu echt bent!! Onvoorstelbaar wat een eind weg; en ook daar gaat het leven gewoon door :)
    We gaan je zeker volgen! Mooie foto's heb je geplaatst; zo krijg je er echt een beeld bij.
    Genietze ervan en succes!!

Groetjes uit het Hollandse,

Henk, Atine en Nadine

• 18 Januari 2012 - 16:24

Renzo Nanjing:

Hey ik zag net je berichtje op onze pagina over facebook. Als je me even een mailtje stuurt naar Renzo1989@gmail.com komt het vast allemaal goed! Het is ons gelukt in ieder geval!

• 19 Februari 2012 - 22:01

LIdy:

Ja, wat je hier beschrijft over Being herkennen we wel. Wij waren daar in 2005 en hebben heel wat afgelopen om alle mooie parken en de verboden stad te bekijken. Er is ook een ondergrondse verboden stad die zeer de moeite waard is,