De kortse blog tot nu toe! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu De kortse blog tot nu toe! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

De kortse blog tot nu toe!

Door: Bijna Tante Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

05 Maart 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hey lieve mensen!
Ik ben een paar dagen wezen relaxen in Chiang Rai, Was ook wel weer erg grappig, want toen ik aankwam en ging zoeken naar een slaapplek, zag ik 2 meiden zitten die ik had leren kennen in Chiang Mai! @ Nederlandse meiden, uiteindelijk even met hun gezeten en later in de avond de night market bezocht. Hier wat gegeten en naar een ''cabaret'' gekeken. Dit was hilarisch! Het is in de afgelopen maand gebleken dat er in Thailand erg veel mannen zijn die zich hebben laten ombouwen tot vrouw. Vaak ook niet duidelijk zichtbaar.... Zo was Miss Thailand 2007 een zogenaamde Ladyboy, en daar waren ze pas later achter gekomen!
Dat we naar die show keken had ik en 1 ander Nederlands meisje gelijk de vraag: is dat een ladyboy? En doordat we het allebei dachten, hebben we de conclusie getrokken dat de cabaretshow allemaal ladyboys waren. Het is zo apart en hilarisch om dat te zien!
Wat me ook erg opviel in Chiang Rai, waren de mannen die op zoek waren naar Thaise vrouwen. Er was een straatje met allemaal barretjes, wat zeer waarschijnlijk een soort van hemel is voor de man die een Thaise vrouw wilt. De 2 Nederlandse meiden hebben me op dat moment een nieuw woord geleerd: Kladiba.... vertaling komt vanuit: klaar in de bar, en houd dus in dat een westerse man een Thaise vrouw wilt of heeft. Elke keer als we er een zagen zeiden we t weer! Er kwam bijna geen stoppen aan! De volgende dag hebben we geluncht, en ze gingen terug naar Chiang Mai met de bus. Ik had nog een paar dagen in Chiang Rai, dus ik heb t heerlijk rustig aan gedaan. Filmpjes gekeken op de laptop, gegeten bij de nighbazaar en verder heerlijk weinig.
Ik ben er nog 1 dagje uit geweest, waarbij ik naar de Golden Triangel gegaan ben. Dit is de grensovergang naar Birma, Laos en Thailand. Dus eigenlijk een 3 landenpunt. Ik moet toegeven, in Vaals is het beter, want daar kan je werkelijk in 3 landen tegelijk staan, hier heb je visa nodig om te te kunnen doen.
Vandaar ben ik nog doorgereden naar bepaalde tuinen, die mooi zouden zijn. Dat had ik gehoord van iemand via Couchsurfing. En die tuin was werkelijk wonderschoon en mooi. Daar heb ik de rest van de middag rond gelopen en genoten. In de avond ben ik bij de kapper geweest, nee niet om het te knippen, maar om highlights te nemen. Lichte plukjes, zodat mijn uitgroei van mijn blonde haar minder opvalt. Voel me een stuk prettiger met het idee dat ik mijn eigen haarkleur weer een beetje terug aan het krijgen ben. Gewoon lekker naturel, zonder elke keer troep erin te doen om te kleuren. Ookal vinden sommige misschien dat 't bruine haar me beter staat, toch ben ik meer mezelf met mijn eigen originele haarkleur. ;P
na de dagen relaxen ben ik gisteren vertrokken terug richting Chiang Mai. Heb een ander ook goedkoop hosteltje gevonden waar een stuk relaxtere sfeer hangt, minder gericht op feesten. Vervolgens heb ik de grote zondagmarkt bezocht. Daarna ging ik weer terug naar de hostel waar en soort BBQ gaande was en ik er bij uitgenodigd werd. Het was heel gezellig en lekker zitten kletsen. Er waren een aantal wenslantarens in de lucht en een Thai wilde ons wel laten zien waar t vandaan kwam. Dus op de scooter ben ik met iemand achterop en de Thai op scooter naar 2 verschillende tempels geweest. Hij heb ook nog wat dingen uitgelegd over het boeddhisme. Daarna zijn we nog naar een cafeetje gegaan samen met een paar anderen van 't hostel en uiteindelijk op tijd gaan slapen. Ik werd een beetje wakker gehouden door de kat en de koude fan in mijn gezicht, dus de fan uitgezet en de kat bij mijn voereind laten slapen. Die ochtend rond 8.00 uur kreeg ik een sms'je van mijn zus. Binnen de 24 uur gaat het gebeuren!!!! Op dit moment zit ik zo in spanning voor de baby!. Ik was weer in slaap gevallen en rond 10.00 uur naar beneden gegaan waar weer een paar mensen zaten. Er vroeg een meisje of er iemand mee ging naar Yoga les, ik had het nooit gedaan en wilde het wel proberen, dus daarheen gegaan, met natuurlijk mijn zus in mijn gedachten!
We moesten aan het begin van de les zeggen wie je was, waar vandaan en wat jou aandachtspunt is voor die dag, waar je de energie in wilde stoppen. Voor mij was dit puur het zegenen van mijn zus en haar dochter, dat alles goed zal gaan tijdens en na de bevalling.
Uiteindelijk was de les 2 uur lang en een stuk intenser en heftiger dan ik had verwacht. Gewoon de emoties laten lopen en los laten, daar kwam toen ook heel erg naar buiten dat ik zo baal dat ik nu niet in Nederland ben. Ik had echt dolgraag nu daar willen zijn. In het begin dacht ik dat ik het nooit zo zou voelen, maar naarmate mijn reis dichterbij kwam realiseer ik me dat gewoon echt onwijs graag bij de geboorte zou willen zijn. Ik heb die emotie een beetje geprobeerd in stukjes te hakken en Ik probeer het positief te bekijken, hoe dan ook zal ik mijn nichtje dit jaar te zien krijgen, en we hebben skype, dus hopelijk zie ik haar heel snel op die manier! Nu is het nog even aftellen, de uren/minuten! Ik ben heel benieuwd en kan niet wachten! Zo meteen even dineren en vanavond weer lekker relaxen en weinig doen. Morgen in de namiddag zal ik de bus naar Bangkok hebben om vandaar door te gaan naar de eilanden. Ik zal daar gaan couchsurfen, dus ben benieuwd!
Dit is het voor deze keer! De kortste blog tot nu toe! Haha.
Tot de volgende keer, dat ik mezelf officieel Tante kan noemen!
Groetjes Suus

  • 05 Maart 2012 - 17:50

    Ineke Van Uitert:

    Nou dat is spannend!
    Ik zal voor jullie allemaal duimen
    groetjes
    Ineke

  • 05 Maart 2012 - 18:23

    Samantha:

    Heey suuuusje,

    Kijk, dit red ik net! Makkelijk te lezen en duurt ook niet zo lang ;) Haha!

    Wat een verhaal weer! Ik weet nog dat je me vertelde dat je zus zwanger was en ik aan je vroeg: "vind je het dan niet raar dat jij in het buitenland bent als zij moet bevallen". Ik weet jouw reactie nog heel goed: "dat zij dan maar zo". Ik vind het heel mooi om te lezen hoe je er nu over denkt :)

    Lieve schat ik wens je heel veel dikke kussen en al het beste voor je zus en kleine nichtje to be! :D

    Xx Sam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 148414

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: