Laatste verslag Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Laatste verslag Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Laatste verslag Thailand

Door: Tante Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

29 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Hey iedereen!

Weer een berichtje van mij! Eergisteren zou ik naar Shark Bay gaan, heb ik ook gedaan, maar het zicht was zoo verschrikkelijk slecht, ik kom de grond en mijn eigen voeten niet eens zien. Vandaar hadden ik en het Franse meisje dan ook besloten om eruit te gaan en ergens anders strand op te zoeken.
Op het moment dat we uit her water kwamen was er een Amerikaanse man en Engels vrouwtje die vroegen hoe het was, en aangezien het zo slecht zicht was hadden ze besloten om ergens anders naartoe te gaan. Ze nodigde ons uit om mee te gaan naar Freedom Beach. Een rustig strandje waar vandaan je ontzettend goed kon snorkelen. Ik had die spullen gelukkig in bruikleen van de duikschool waar ik gedoken had. Daar heerlijk genoten van de onderwaterwereld en het strand. Ook nog de zonsondergang gezien en toen met een groep vrienden van de Engels man en de anderen wezen eten in ene restaurant. Vandaar ben ik terug gegaan naar mijn nieuw Couchsurf host, ik moest namelijk verhuizen aangezien de eerste host een nieuwe couchsurfer had. Had ik trouwens wel veel geluk dat ik die nieuwe host zo snel vond. Ik kwam hem letterlijk tegen in de duikschool en vroeg hem of hij nog een plek had om te slapen. Gelukkig heeft hij dat voor een paar dagen. Vanaf vrijdag ga ik weer verhuizen, maar heb al een nieuwe host gevonden samen met een Russisch meisje. Die is vandaag aangekomen.
Gisteren ben ik naar Banana Rock geweest. Dit is een plek die bijna alleen maar de lokale mensen kennen. De weg er naartoe was verschrikkelijk!!! heel veel zand en losliggende stenen. Op de scooter een groot gevaar. Maar mensen ik heb het helemaal overleefd en de plek was super mooi. Heel erg rustig, weinig mensen en heb daar alleen gezwommen en een beetje gekaart. Ik had dit keer geen snorkel spullen, balen naderhand aangezien de andere twee een schildpad hadden gezien.
Verder ben ik de dag erna naar Hinwong Bay gegaan met het Russische meisje, was heerlijk en mooi snorkelen. In die namiddag ben ik op een ander strand gaan liggen en daar ontmoette ik nog een ander Nederlands stelletje. Voor de dag erna hadden we afgesproken om naar de shark bay te gaan en de freedom beach. De Shark Bay was dit keer echt met verschrikkelijk goed zicht. Ik heb rond de 10 haaien gezien! De eerste haai was wel een beetje schrikken, want ik was iets verder dan de andere twee (50 m) en de allereerste haai die ik dus zag was gelijk mega groot en volgens mij rond de 2 meter! Daarna dus nog heel veel andere haaien gezien. Ook was er een haai die opeens echt me aankeek en naar me toe begon te zwemmen, Ik had al geleerd van de duikinstructeur dat je dan onder water moest duiken en vervolgens de andere kant op zwemmen zonder ik paniek te raken. Dus dat deed ik toen maar, gelukkig draaide de haai zich toen ook om. Het was niet echt een grote, maar toch iets van 1 meter, en het blijft een dier! Dus dat was toch we even spannend! Maar ja we hebben dus onwijs veel geluk gehad dat we zo veel haaien gezien hebben.
Daarna nog een tijdje wezen snorkelen in de Freedom Bay en ver volgens weer terug richting de host. Was een gezellige dag. Gisteren heb ik niet in de zon gezeten of gesnorkeld, aangezien mijn rug en achterkant een beetje te veel verbrand was door het snorkelen haha. Dus heb een beetje op de laptop gezeten en wezen internetten.
Phoe hee, de tijd is weer snel gegaan, elke keer schreef ik een stukje en stopte ik weer en nu zit mijn tijd in Thailand er alweer op! In ieder geval heb ik de laatste dagen in Thailand voor veel in de zon gezeten, gesnorkeld en films gekeken. Op de 24 had ik een nachtboot terug richting Bangkok. Deze vertrok om 22.00 uur en ik was bijna de enige op de boot. Nog een paar Thaise mensen maar thats it. heb t eerste anderhalf uur op het dek gezeten/gelegen en gewoon genoten van de sterren en de rust om me heen. Daarna ben ik gaan slapen op een klein matrasje dat binnen lag. Om 4.30 uur kwam ik aan in Champon haven, daarvandaan moes tik nog naar het bus of treinstation. Dus hup met de backpack een stukje wandelen! Toen bleek t opeens zo een 7 km te zijn. Halverwege stopte er een auto die me een lift wilde geven. Na eerst even goed gekeken te hebben naar het persoon die t aanbood, besloten om t te accepteren. Hij bracht me in een keer naar het treinstation zonder ook maar iets te zeggen!
Op het treinstation ging ik op onderzoek uit voor ene mooi treinticket. Nou ja voor wel gezegd 2 euro was er een treinticket van 9 uur lang, stoptrein 3e klas. En aangezien ik een 38 uurige treinreis in China had overleefd, kon ik dit ook zeker wel aan!
En in de trein kwam er na een uurtje een groepje vrouwelijke monniken zitten. Waaronder 1 die erg goed Engels sprak. Het was het typische regelvrouwtje. Ze wist van alle buitenlanders in de coupe waar ze naartoe gingen en liet elke keer weten wanneer iemand eruit moest.
Toen begon ze tegen me te praten en te zeggen dat ik hele mooi kinderen zou krijgen, en dat mijn ogen zo mooi waren en dat ik zo een zachte en mooi huid had (waar ze even over aaide), en vervolgens begon ze over haar zoon. Die is 32, ook een knappe zoon. Hij is nog vrijgezel, waarschijnlijk omdat hij een beetje lui is.....
Niet lang daarna kreeg ik de uitnodiging om bij haar te verblijven mijn laatste nachtjes in Bangkok. Daarbij moest ik natuurlijk wel weten dat haar zoon vanavond thuis kwam. Nou ja je weet dus wel wat de bedoeling was van die lieve aardige en regelachtige vrouw. Normaal gesproken had ik de uitdaging wel leuk gevonden om met een lokale vrouw mee naar huis te gaan, maar aangezien ik de volgende dag ook nog mijn visum moest regelen (dacht ik) voor Indonesië, afgesproken had met een meisje die ik al eerder had ontmoet en ook nog een dele van mijn bagage in de langere tijd opslag had gelegd bij t hostel, had ik besloten om niet mee te gaan en ook omschreven waarom. Aan de ene kant wel jammer, maar ja ik had echt geen behoefte aan een koppelende moeder. Toch maakte dat die trein trip wel weer onvergetelijk!
Rond 17.00 uur kwam ik aan in Bangkok, toen nog een uurtje gelopen naar de taxiboot, en uiteindelijk was ik om 19.00 uur aangekomen in t hostel. Daar even wat gegeten en vervolgens ging ik naar de kamer. Daar waren 2 Zweedse meiden die zich klaar maakte om uit te gaan, misschien erg bijdehand, maar ik vroeg of ik met hun mee kon gaan, want ze gingen naar de beroemde SkyBar. Waarom is deze beroemd?? Hangover 2 is op dit dak opgenomen!!! Het drinken daar is wel echt extreem duur!!!! voor 1 flesje water betaalde ik bijna 5 euro! Dus ik had 2 keer met de trein kunnen gaan voor die prijs. Maar toch het uitzicht was echt waanzinnig, we moesten een beetje netjes gekleed anders kwam je niet binnen. En ik heb ook op die ene trap gezeten whaha! Zo stoer. Het enige balen was dat de batterij van mijn camera leeg was. Een van die meiden maakte de hele tijd foto's met hun mobiel, dus ik hoop dat ik die ook nog ga ontvangen van hun per mail.
Daarna zijn we nog naar koh San Road gegaan, de bekende uitgaansstraat. Daarbij gingen er nog 3 Deense meiden mee, dus we waren met ze meiden. T was echt ontzettend gezellig en uiteindelijk lag ik pas om 4.00 uur in bed. Ik zou eerst zorgen dat ik om 9 uur bij de Indonesische ambassade zou zijn, uiteindelijk werd dat 11 uur haha. Bij die Indonesische ambassade werd me verteld da tik gewoon mijn visum kreeg bij aankomst en het ter plaatse naar 20 dagen moest gaan verlengen. Dus alles op t internet over de visumaanvraag klopte niet. Beetje tijd verdaan op die manier maar oké, beter t zekere dan het onzekere nemen toch? Daarna ha dik afgesproken met Flin, t meisje die ik tegen was gekomen in:m Chiang Mai, Pai, Chiang Rai & op de boot naar Ko Tao! Want die was nu dus ook in Bangkok. We hebben de hele dag een beetje rond gelopen en toen is er iets ongelofelijks gebeurd. Ik had er al een hele lange tijd over nagedacht. Waar heb ik het over? Een tatoeage. Ik zei altijd dat ik het niet wide, vooral omdat het dan later verrimpeld zou zijn, maar tijdens mijn reis heb ik een plek gevonden, die je altijd met gemak kan verbergen en ook makkelijk kan laten zien. Het is namelijk op mijn grote teen. Ik heb hier een kleine tatoeage laten zetten van de 'Key of life', dit is het Egyptische tekentje die ik ook op mijn armbandje draag. Het is het teken van mijn eigen leven. Voor alles wat ik al gedaan heb, en voor alles wat ik zal doen. Deze speciale sleutel opent en sluit de deuren waar geen enkele andere sleutel in zal passen behalve die van mij.
Nou ja die heb ik dus op mijn grote teen van mijn linker voet laten zetten. Gelukkig was Flin bij me, ik heb haar hand een paar keer fijn geknepen vanwege de pijn, maar ik ben ontzettend trots op het resultaat. Klein maar onbetaalbaar en ook het teken van mijn wereldreis. Precies 3 weken nadat mijn nichtje geboren is laten zetten.
Daarna hebben we nog gegeten en heel erg vele geklets. Rond 00.00 uur was ik thuis en toen ging mijn wekker om 5.00 uur omdat ik naar de luchthaven moest. De vlucht vertrok om 09.00 uur en dan zou ik 13.00 uur aankomen in Singapore om in de avond 20.05 uur te vertrekken naar Indonesië, Jakarta... Hoe dat gegaan is? Zie mijn eerstvolgende blog!!

groetjes Suzanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 479
Totaal aantal bezoekers 148410

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: