Snorkelen met Haaien en duiken! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Snorkelen met Haaien en duiken! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Snorkelen met Haaien en duiken!

Door: Bijna Tante Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

12 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Hey lieve vrienden, familie, kennissen en andere mensen,
(geen zorgen, weer een neit al te lang verslag ;))
Ja het is echt zo! Dit keer schrijf ik mijn blog als Tante zijnde! Mijn zus is op 5 maart bevallen van haar dochtertje! Ik kreeg een telefoontje de avond voordat ik richting het zuiden zou gaan. Het was de vriend van mijn zus die me het goede nieuws bracht en daarna heb ik ook mijn zus aan de lijn gehad. Ik hoorde mijn nichtje huilen en op dat moment wild eik er zo graag zijn. Ik was extreem blij en gespannen, maar baalde er ook echt van dat ik er niet bij was.
Die avond heb ik ook met een groepje uit het hostel, gezellig gevierd dat ik tante geworden ben!
De volgende dag heb ik rustig aan gedaan bij 't hostel en niet veel gedaan, film gekeken en om 19.00 uur kwam het busje om me op te halen. Ja terug naar Bangkok....
Ik zat naast een Duitse jongen en heb veel met m geklets. De films gekeken die ze lieten zien, een paar uurtjes geslapen en om 6.00 uur stond ik dan in Bangkok. Ik had besloten om even een kamer te nemen om toch wat uit te rusten. Ik was ingecheckt en voelde me alsnog niet echt moe, dus ben eerst nog wat gaan drinken. Daar zat die Duitse jongen ook en er kwam een fransman bij. Uiteindelijk nog wakker gebleven tot 8.00 uur en toen even 4 uurtjes geslapen. Wekker gezet op 12.00 uur en vervolgens op zoek naar de goedkoopste manier om naar Ko Tao te gaan!
Ik had een beetje rondgelopen en uiteindelijk was de goedkoopste ticket 650 baht. Die heb ik dus ook geboekt.
Vervolgens tijdens die busrit werden we er opeens uit gezet en moesten we over stappen in een ander open lucht busje. Erg leuk eerst 30 min wachten om 3.00 uur nachts!
Nou ja viel op zich ook wel mee. Met dat andere busje reden we door naar de haven. Hier moesten we nog eens tot 7.00 uur wachten voordat onze boot vertrok.... en raad eens??? Ik kwam 1 meisje tegen die ik heb leren kennen in Chiang Mai, daarna zag in Pai, vervolgens anderhalve week later weer tegen kwam in Chiang Rai, en nu zat ze op dezelfde boot naar Ko Tao!!!!
Ongelofelijk toch?!! Uiteindelijk veel met haar zitten kletsen en nog een ander Nederlands meisje en Belgische jonge, ach ook met veel meer anderen trouwens.
Om 10.00 uur kwam ik aan op een paradijs. En dit was de eerste keer sinds mijn verblijf dat het een beetje regende. Mijn host had afgesproken om bij 7/11 te staan (supermarkt hier) en ja hoor daar stond mijn host! Toen had hij even een taxi voor me geregeld i.v.m. mijn grote tas, en ben ik naar zijn duikshop gereden. Hier hebben we even geklets, ik heb wat boodschapjes gedaan en daarna achterop de motor naar zijn huisje. Alleen de weg er naartoe was al onwijs mooi en toen ik bij zijn plek kwam, nou werkelijk het uitzicht is waanzinnig!!! letterlijk een 1e klas frontaal zeezicht, inclusief palmbomen en traditionele hutjes! Ik slaap op de bank, en die ligt behoorlijk comfortabel.
Ook had ik het probleem voor duiken dat ik nooit mijn officiële pasje heb ontvangen, met andere woorden: ik heb toch geen officieel duikbrevet.
Vandaar een (behoorlijk goede) deal gemaakt om mijn certificaat te halen, dit is geen padi maar SSI, en ik kan eerlijk zeggen dat ik onwijs blij ben dat ik dat gedaan heb. Zo veel dingen die ik niet of fout heb geleerd! Het is gewoon raar om er achter te komen dat ik misschien de cursus wel gehad heb, maar dat er ook zo veel ontbrak. Ik heb nu een instructrice, en die is echt gewoon super goed.
Zo goed zelfs dat ik hard aan het denken ben om langer op Ko Tao te blijven en minder/niet naar andere eilanden. Dit ook vanwege mijn (krap) budget wat veels te snel gaat op t ogenblik!
Verder heb ik eergisteren met haaien gesnorkeld. JA je leest het goed! Gesnorkeld met HAAIEN!!!! Ik heb er 3 gezien, waarvan 2 echt heel erg duidelijk. 1 van de twee ging zelfs helemaal om me heen zwemmen, en was op zo een 6 tot 7 meter bij me verwijderd. Er is hier namelijk een Shark Bay op het eiland, en vanaf die plek kan je dus (vanaf t strand) snorkelen, en daar zitten een aantal haaien. Degene die zo om me heen ging was rond de 1,70 meter! Wat een kick zeg ongelofelijk! Die avond werd er een film getoond van 2 duikers die hun brevet hadden gehaald. Met iemand in de hoofdrol die jullie kennen.... IK! Haha, heel apart maar wel leuk om jezelf op die manier terug te zien. Gisteren heb ik nog 2 duiken gemaakt bij een plek, Sail Rock genaamd. Was mooi. Die avond heerlijk wezen stappen met een Frans meisje en een hoop lol gehad! Vandaag word het eindelijk een dag rust: zon, zee, strand en haaien hopelijk ;). haha!
Nou ja geniet van het leventje in Nederland, dan geniet ik van het leventje in Ko Tao!
Dikke knuffel Suzanne

• 12 Maart 2012 - 07:31

Mama:

Hoi lieve dochter,
    Ik zou toch de voorkeur geven aan zwemmen met dolfijnen ;-)

• 12 Maart 2012 - 12:09

Tante Lidy En Oom Ed:

Ja, ja, spannend en leuk om jouw belevenissen te lezen. Geniet er van tante! Succes verder!

• 15 Maart 2012 - 20:12

Geery:

Hallo tante Suzanne,
    Gegeliciteerd hoor!
    Vandaag belde mijn zus, jouw moeder, om even bij te kletsen. Wat is ze trots op haar kleindochter. Leuk! Het is ook heel bijzonder.
    Ik had een achterstand met lezen van je belevenissen, ja, ja, we zijn wel eens op pad, maar ik ben nu weer helemaal op de hoogte. Wat een moed om te snorkelen met haaien, ik moet er niet aan denken. En wat leuk dat je er twee nieuwe vriendjes bij hebt. Heb je ze al een naam gegeven. Zijn ze niet stiekum met je mee gereisd je kakkerlakjes?
    Wij hadden vandaag heerlijk voorjaars weer. De tuinkriebels begonnen te werken. Thijs en Dagmar (het is oppasdag) hebben me geholpen.
    Suzanne, het allerbest met het vervolg van je reis.

Liefs, Geery