Begin in Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Begin in Thailand! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Begin in Thailand!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

06 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve lieve nieuwschierige mensen!

Haha, och och och wat zijn jullie nieuwschierig hoe het met me gaat en wat ik mee maak zeg! LOL. Anders zouden jullie dit neit lezen namelijk!
Ik vind het echt ontzettend leuk dat er zo veel mensen zijn die nieuwschierig zijn naar mijn verhalen dus vandaar blijf ik ook lekker door gaan! En daarbij weet ik dat het voor mij ook ontzettend leuk is om dit later weer een keer terug te lezen.
Ik maak zo veel mee, en als ik het neit op schrijf vergeet ik het en dat zou zonde zijn van al de mooie eerste indrukken die ik elke keer weer heb en krijg.

Ja, in mijn vorige verslag had ik het over een ander land waar ik in terecht kwam vanaf het moment da tik in het vliegtuig stapte. De stewardessen hadden een unform aan (ja logisch!), maar ZO een soort uniform had ik nooit verwacht dat er ook zouden zijn voor stewardessen. Heb nogsteeds spijt da tik er geen foto van heb gemaakt! Ik vloog met Sri lanka Airlines en de dames hadden een soort thais/indische jurk aan met blote buik en stonden bij de ingang van de vliegtuig de Wai te doen (begroeting in Thailand, handpalmen tegen elkaar en een klein buigje geven met het hoofd). Ook de stoelen waren behoorlijk comfortabel, nadat ik lekker gesetteld was pakte ik het boekje voor de uitzendingen op het tvtje die in de stoel voor me zat met wederom een afstandbediening. Het eerste wat ik zag waren verschillende radiostations, met de nummers die er gedraaid werden. Er was ook een Euromix, ik was een beetje nieuwschierig (ja ik ben t ook!) en keek welke liedjes er tussen stonden.... De liedjes die ik daar tussen zag staan, mijn mond viel open en ik kwam niet bij van het lachen. Ja Nederlandse nummers! Frans bouwer, rene froger en de leukste en verwonderbaarlijkste GresPardoel met Ik neem je mee! Ik zette die zender op en natuurlijk op dat moment hoor ik dat liedje ook nog! Help!!! Ik zit in CHINA, vlieg naar THAILAND, met SRI Lanka AIRLINES, en luister naar een NEDERLANDS nummer die afgespeelt word in het vliegtuig! Alle gekheid op een stokie! Nouja vandaar zat ik in een compleet andere wereld waarvan ik geen idee heb hoe ik hem moest noemen.
Er waren vele films en programma's, maar alles werd 1 keer op hetzelfde tijdstip afgespeeld dus heb alleen een film kunnen kijken, maar was wel leuk.
Uiteindelijk 10 minuutjes vertraging vanwege de harde turbulentie en wind die er was en toen aangekomen in thailand, Bangkok om precies te zijn. Daar duurde het eeuwen voordat ik door de paspoortcontrole was. In ieder geval waren er hier een stuk meer nationaliteiten dan alleen maar chinezen. Na een tijd wachten wasi k er door en stond er al iemand klaar met een bordje met mijn naam erop, die me ophaalde om naar een guest house te gaan. Moesten nog even wachten op 2 anderen en toen vertrokken we in een klein autobusje. Ja in Thaialdn rijden ze links, dus dat was even overschakelen. En wauw, geen getoeter, maar natuurlijk wel veel gesein met de lampen, maar wat een rust zonder die toeter de hele tijd! Rond een uur of 21.00 aangekomen en mijn sleutel gekregen. Tis een grote kamer waar ongeveer 10 mensen in slapen, iedereen heeft een eigen kastje met (ik mijn eigen) slot erop. Ik verblijf hier 2 nachten en daarna wil ik weer verder couchsurfen, maar aangezien t internet niet echt wil werken op t ogenblik (in het hele gebouw niet) hoop ik dat ik op tijd een adresje kan vinden, anders blijf ik nog wel een nachtje extra hier als dat mogelijk is. Het bleek trouwens ook dat ik er ontbijt bij had zitten, had ik niet verwacht. Morgen om 17.00 uur is er een soort welkomstinformatie daar ga ik natuurlijk wel even heen, altijd handig! Nu is het alweer 23.20 uur dus ik ga zo lekker slapen. Morgen een beetje de buurt verkennen en op zoek naar internet om mijn slaapplaats te bevestigen. Het stikt hier in ieder geval van de muggen, dus ik zal me de komende dagen erg goed insmeren met antimuggenspul met de DEET, want ik zit nu net anderhalf uur buiten en heb minimaal 3 muggenbulten! Sowieso is het wel echt heerlijk om zonder jas buiten te zitten, ballerina's te dragen, t-shirt aan, en geen dubbele laag broek! Wat een verademing in vergelijking met China! Het is hier op dit moment dan ook 29 graden celcius, dus ik zal niets te klagen hebben.
Heb net ook nog een tijdje zitten kletsen met een stel uit denemarken, zij erg veel denen op deze plek op t ogenblik.
Ze gaven me nog wat tips over snorkelen, duiken, olifanten en het rotsklimmen! Och och ik heb zo veel te beleven hier, ik kan niet wachten! Ook had ik bij een concollega van oad die ik kende uit Alanya gelezen dat je ergens een soort van boom-tot-boom-toppen tocht kan doen met redelijke afstanden tokkelen, en dat klonk ook wel erg stoer! Dus daarvoor a ik ook nog even op onderzoek uit!
Nu dus lekker slapen!
Slaaplekker allemaal!
Groetjes de suus die heerlijk aan het genieten is van haar reis!


Zo, mijn eerste volledige dag in Bangkok zit er alweer op! De tijd gaat veels te snel op deze manier. Vandaag ha dik mijn wekker op 9 uur gezet, maar vanaf 6.30 uur werd ik regelmatig wakker vanwege andere kamergenoten die hun wekker hadden gezet. Uiteindelijk ben ik om 8.30 uur mijn bed echt uit gegaan, wat kleding aangetrokken en wezen ontbijten. Vervolgens naar de soort servicedesk waar (ja het kan haast niet gekker) een Hollander werkt! Ach hij was bezig met andere mensen, dus ik kreeg een basisuitleg van een deens vrouwtje. Erg nuttige informatie en een map van de stad! Ja ik heb heus wel een beetje geleerd van mijn verdwaling in Beijing mijn eerste dag....
Na het ontbijt ben ik vervolgens naar de supermartk gegaan om zonnebrandcreme te kopen en een neiuwe tandenborstel. Mijn oude was ondergedompelt in lekkende reinigingslotion, dus die durfde ik niet meer te gebruiken.
Nadat ik bij de supermarkt geweest was ben ik door gegaan naar een kanaal vlak achter het hotel. Hier vandaan vertrokken er bootjes om naar een bepaalde wijk te gaan met bezienswaardigheden. Het bootje koste omgerekend 38 cent. Daar ben ik naar de Grand Palace geweest en de what po (als ik t goed schrijf).
Het grootste gedeelte van de thaise bevolking is buddhist, dus ook hier kom je heel veel wierrok tegen. Het was wel heel erg toeristisch allemaal en helaas geen kortingen, maarja voor entree van 2,50 euro moet ik ook niet klagen denk ik maar.
Bij het Grand Palace, moesten benen totaal bedekt, gelukkig wist ik dat en had ik dat ook bij me.
Vervolgens was ik rond 16.15 weer in de hostel, aangezien er een infomeeting zou zijn om 17.00 uur met daarin ook info over de umphang tocht die ik wil maken.
Weer redelijk wat wijzer geworden hier! Ook werd er verteld over een andere tocht die mij heel heel heel erg aan sprak, als ik die ga doen (of gedaan heb :P) laat ik het jullie wel weten. Ik zeg wel als, maar de kans is echt extreem groot dat ik die zal gaan doen.
Ja daarbij verblijf ik nu dus in een Hostel, echt compleet anders en tot nu toe alleen nog maar denen gezien gehoord en dus de nederlander bij de service office, maar verder erg rustig.
Het is een grote slaapkamer met 10 bedden, een kast met slotje. Er zijn douches en toiletten beschikbaar en beneden is er een dvd film kamer. Nog een etage lager is er een bar en poolruimte. Dan is er in een naaste gebouw, het restaurant, receptie en de service office. Wel jammer dat t niet zo heel internationaal is, want alle denen trekken duidelijk veel naar elkaar toe.
Voor morgen heb ik een fietstocht geboekt via 'Co van Kessel'. Hij is me door meerdere verschillende mensen die elkaar niet kenden aangeraden. Het is een trip vanaf 7 uur in de ochtend tot 12.00 uur, daarna moet ik gelijk uitchecken en ga ik door naar mijn eerste couchsurf adresje. Het is bij een moslim familie, en zal voor 1 nacht zijn, de 8e in de avond ga ik naar een Couchsurfmeeting hier, kijken of het een beetje lijkt op een meeting in China haha!
Dan wil ik maximaal tot de 10e in bangkok blijven, misschien eerst de ranger tour doen en daarna umphang, denk dat die manier het meest tof voor me zal zijn. In ieder geval zal ik eerst het noorden van Thailand gaan ontdekken en daarna pas het zuiden met meer snorkelen, duiken, klimmen en zonnen.
Nu met wat denen eten en drinken en massage krijgen!! :D
tot snel!!!

  • 06 Februari 2012 - 13:04

    Bianca:

    Hey Suus,

    Echt super leuk om je avontuur te volgen. Geniet ervan! en ik blijf je volgen. x bianc (TUI Alanya)

  • 06 Februari 2012 - 18:23

    Ineke Van Uitert:

    Ja ik ben inderdaad nieuwsgierig en geniet erg van je verhalen.
    soms als ik delen van je verhaal in mijn hoofd hoor bij het lezen lijkt het net of ik je moeder hoor praten.
    appel valt toch niet zo ver van de boom
    Nou meid geniet en blijf heel met al die speciale tochten.
    Liefs
    Ineke

  • 06 Februari 2012 - 18:34

    Geery Last:

    Lees net je laatste bericht uit China en hup daar komt het volgende bericht al weer binnen.
    Ook ik geniet van al je belevenissen.
    Leuk al die contacten en de suggesties die je krijgt.
    Ik hoef niet te zeggen geniet ervan want dat doe je met volle teugen.
    Ik kijk weer uit naar je volgende belevenis.

    Wij zitten hier in de kou maar het is prachtig weer we maken danook bijna elke dag een flinke wandeling.

    Lieve groet,
    Geery

  • 06 Februari 2012 - 18:44

    Samantha:

    Suusjeeee!

    Ik ben er achter hoe het moet en ik heb me aangemeld om je vanaf vandaag te gaan volgen! :D

    Veel plezier!

    Xx Sam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 148700

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: