Paar dagen bangkok achter de rug, whats next... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Paar dagen bangkok achter de rug, whats next... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Paar dagen bangkok achter de rug, whats next...

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

09 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Hey daar!
Ik ben nog maar amper in Thailand, en zoals jullie gelezen hebben heb ik nu al ontzettend veel beleefd! Gisteravond ben ik met 3 Deense meiden die ook bij me op de kamer sliepen naar het centrum gegaan, het toeristische gedeelte, vol met internationale mensen. Hier heb ik mijn eerste kennismaking gehad met het echte Thaise eten, en ik was heel heel heel erg blij! Stukke beter dan het Chinese eten! Vervolgens zij we gaan zoeken voor een Thai massage, en na een aantal langs gelopen te hebben hadden we de goedkoopste uitgekozen. 1 uur Thai massage voor 4 euro en 50 cent!
Niet te geloven toch? Was wel leuk om mee te maken, een paar botten zijn gekraakt maar verder alles goed. Daarna nog een petje gekocht, aangezien dat wel handig is als ik ga fietsen in de stad.
En dan vanochtend om 06.00 uur ging mijn wekker, moe en futloos ben ik opgestaan, mijn tas ingepakt in de donkere kamer en vervolgens gaan uitchecken. 1 van mijn tassen heb ik op een lange stroragekamer gedropt, aangezien ik hier geen dikke jas, truien en thermosbroeken nodig heb. Die kan ik dan voordat ik weer door ga naar Indonesië ophalen, scheelt toch weer een aantal kilo's.
De backpackertas die had ik in een 'korte' bagageruimte gezet en die neem ik zo mee, zodra ik ga verhuizen naar mijn volgende host.
Nou ja nadat mijn wekker dus zo vroeg was gegaan, ging de tijd alweer heel snel, voor ik het wist was het al 06.45 uur en ik moest om 07.00 uur in Chinatown zijn. Snel een banaantje meegenomen vanuit het ontbijtbuffet en toen door in de taxi. Gelukkig was ik gewoon op tijd en was er al een groepje klaar om de fietstocht te beginnen. Natuurlijk was het grootste gedeelte Nederlands, er waren 4 Duitsers en nog 2 vanuit een land die ik niet weet. De fietstocht werd begeleid door 2 Thaise mensen en was ongelofelijk!
Stel je maar eens voor dat je op een vismarkt bent. Verander alle mensen In Thaise mensen en leg er een paar extra rare vissen tussen. Oke zie je die krappe straatjes tussen alle kraampjes? Ja? Nou stel je daar nu in voor dat je er niet staat maar op de fiets zit. Een rij fietsen allemaal tegelijk door de straatjes, en Nee je hebt geen bel om te rinkelen, dus het is totaal onoverzichtelijk!
Nadat we dus rondgefietst hebben in Chinatown, zijn we door gegaan naar een deel in het westen van de stad. Dit gedeelte stond voor ongeveer 1 meter onder water tijdens de overstroming, en nog steeds zijn daar sporen van te zien. Het heeft voor anderhalve maand onder water gestaan en als je op de huizen keek, zag je een soort extra alg en viezigheidslaag. Heel apart, ook de wegen daar waren maximaal 1 meter breed, met aan beide kanten naast je water/planten of 1 kant die planten en aan de andere kant huisjes.
Vervolgens zijn we langs gegaan bij een tempel met de grootste zittende Buddah van Bangkok en daarna nog een boottocht van 3 kwartier. Nadat we die dingen gedaan hadden kregen we te eten. Een Thais ontbijt met veels te veel warm eten voor een ontbijt! Rijst, tofoe soep, groentes in oestersaus, kip in een currysaus en omelet. Was wel weer erg lekker en vulde behoorlijk. Had tegen die tijd ook wel weer wat meer trek gekregen. De tijd vloog zo snel om en toen gingen we alweer terug richting Chinatown. Hier gingen we ook weer een klein stukje met de boot en opeens zag ik een beest dat op een slang leek! Dit bleek een varen te zijn, en in de 15 min die we in het bootje zaten zagen we er dit keer tientallen.
Rond 12.30 uur was de toffe tour afgelopen en ben ik nog een beetje wezen rondsnuffelen in Chinatown.
Tijdens het fietsen viel het me op dat er verschillende monken (aanhangers boeddhisme die hun hele leven achter zich hebben gelaten om voor Buddah te leven) waren met een soort zilveren bol. Na gevraagd te hebben waarom, bleek dat ze langs gingen bij huizen, en zodra iemand wat eten gaf, ze die mensen hun leven 'verbeterde'. Ook kwam er toen de vraag of ze ook vrouwelijk waren, aangezien ik tot nu toe alleen maar mannen had gezien. De vrouwen zijn de nonnen en niet veel te zien in Bangkok, omdat er geen speciale verblijfplaats is voor hun. Ze moeten hun hoofd kaal scheren, om zo schoon mogelijk te zijn. Op deze manier hoeven ze namelijk geen shampoo te kopen.
Hoe dan ook mogen de monniken niet werken of geld ontvangen. Het enige wat ze van de mensen krijgen is eten, en de rest van de dag lezen ze of bidden ze. Heb er toch al een redelijk aantal gezien in de afgelopen paar dagen en vind het dan ook erg leuk om er iets meer over te weten.
Ben nu even aan het relaxen en ga zo meteen kijken wat ik kan regelen voor de Umphang tocht..... ben benieuwd!
Nou het is gelukt hoor! Eergisteren geregeld dat ik vanavond/over 1 uurtje de Umphangtocht ga doen!
Niet via het hostel maar via een plekje buiten, aangezien dat 3000 bath (75 euro) goedkoper was.
Had bijna de hele avond daar gezeten om het te regelen, aangezien ik ook graag de rangertour wilde doen. Oke wat is dat? Dat is dat je werkelijk diep de jungle in gaat, en moet overleven. Er gaat dan een officiële ranger mee die wet hoe je vuur kan maken enzo,en die jaagt weet ik vele wat nog meer. T leek me echt onwijs stoer en tof om dat te gaan doen. Uiteindelijk is de prijs daarvan me toch iets te duur en heeft degene geregeld waarbij ik nu geboekt heb, dat ik een beetje extra avontuur zal krijgen. Met andere woorden dat ik dus ga helpen me 't eten maken/vangen mocht dat nodig zijn en basis dingen, ben erg benieuwd! Later die avond ben ik in een restaurantje wat wezen eten en lekker naar de mensen zitten kijken. Vervolgens heb ik een Herbal massage genomen, oh man die blijft echt de beste van alle! Dan gaan ze met grote kruidenzakken die verward zijn over het hele lichaam masseren, heerlijk genieten! Daarna nog een drankje gedaan in het centrum waarbij ik in gesprek kwam met een Duitse Jongen. Hij moest daar een enquête afleggen, dus heb mijn Duits weer een beetje kunnen oefenen. En volgens mij ook iets meer tijd genomen voor de enquête dan zou horen. Was dus wel heel erg gezellig om even een tijdje met iemand te kunnen kletsen!
Vervolgens toch maar terug naar t hostel gegaan. Ik kon bij een host slapen, maar op n een of andere manier had ik er toch niet zo een vertrouwen in. Vandaar mijn keuze om nog n nachtje extra in t hostel te verblijven. Verder gisteren heerlijk uitgeslapen tot n uur of 10.30 uur, daarna n douche genomen. Ik wilde eigenlijk rusten, en toen werd me verteld dan naast t hostel een zwembad is. Nou ja aangezien ik een bikini heb die een beetje aan de kleien kant was, wilde ik eerst op jacht naar een goede bikini. Met andere woorden tot 17.00 uur wezen zoeken en shoppen langs alle kledingwinkeltjes en niet geslaagd.
Die avond was er ook de couchsurfmeeting. Het duurde natuurlijk weer veels te lang voordat ik er was, omdat ik er zou van hou om te verdwalen! Taxi chauffeurs vinden het ook erg leuk om me verkeerd af te zetten en de metro blijkt het wel grappig te vinden om de verkeerde kant op te rijden! Als ik dat zo weer lees lig ik vlak, maar gisteren baalde ik als een stekker en kon ik wel door de grond zakken. Gelukkig had ik het toch gevonden en nu was het de sport om te3 kijken of het werkelijk mogelijk is om voor diezelfde avond nog een slaapplek te vinden. Aangezien ik nu wel echt was uitgecheckt. Gelukkig was t me gelukt, bij een jongen uit Schotland en meisje uit Duitsland. Ik was hun allereerste couchsurfer, en ze waren bang da tet niet goed was. Ja oké het was een kleine bank, maar hallo ik heb in een oncomfortabele trein geslapen waar ik t 38 uur in moest uit houden! Alles is beter dan dat! Dus ik was gewoon erg blij om een slaapplek te vinden. Rond 8.30 was ik alweer wakker, toen een douche genomen en de hosts zorgde voor een bakje koffie en een broodje met jam, echt super aardig! Waren echt heel gastvrije hosts!
Vanochtend ben ik bij hun weg gegaan rond 11.00 uur en toen op de brommertaxi gestapt, haha dat was zo lachen! Die zoeft overal voorbij! Gelukkig had hij ook een 2e helm want anders had ik me niet zo prettig gevoeld. Uiteindelijk was ik afgezet bij de taxiboot en ben daar vandaan weer teruggegaan naar de hostel (waar mijn backpack nog lag). Daar heb ik mijn bikini uit de tas gehaald en gezegd dat het dan maar moet met bikini en heb ik verder een paar uurtjes heerlijk in de zon liggen bakken en in het zwembad wezen zwemmen! Gelijk weer bijgekleurd, gaat echt ontzettend snel!
Net nog even een douche genomen in de hostel, mijn kluis leeg gemaakt, mijn batterij van fotocamera aan het opladen en over enkele minuten vertrek ik naar de stand. Ik ga kijken of ik nog snel wat kan eten hier en dan ga ik! Heb er ontzettend veel zin in!
Aangezien ik geen idee heb of ik daar ook ergens internet zal hebben, heb ik besloten dit nu al online te zetten en mijn volgend verhaal zal dan dus wat later komen!

Ik ben in ieder geval nog in Thailand! En het is goed mogelijk dat ik vanaf Chiang Mai een reismaatje heb! Maar dat horen jullie tegen die tijd wel weer ;).

geniet van al het sneeuw en ijs in Nederland, dan geniet ik van het zonnetje en de hitte hier in Thailand!

Groetjes, Suzanne!

p.s. Nog een paar weekjes in ik ben Tante!! Ben zo erg benieuwd wanneer ze geboren zal worden!
Tante Suus, oh dat klinkt zo tof! Jammer dat ik mijn nichtje pas zien als ze al een half jaar oud is, maar hoop gewoon dat alles goed zal gaan. Dikke kus voor mijn grote zus! Sterkte alvast!


  • 10 Februari 2012 - 14:03

    Inge:

    Nou nou je maakt echt heel wat mee he! Oooh k ben jaloers, ik wil ook zon. Al merk ik dat k t een stuk minder koud heb in deze kou door mijn extra bagage ;-)
    Jaja t eind is nu echt in t zicht, aftellen en vanaf volgende week kan t elk moment gaan gebeuren. K moet wel toegeven dat nu t zo veel dichterbij komt dat k t toch wel spannend begin te vinden. Wie weet kunnen we nog skypen en k zal natuurlijk wel wat foto's prive sturen. Morgen heeft Mo een babyshower voor me georganiseerd, mama kan helaas niet en dan ben jij er ook niet bij *slik* wel raar wel je schoonzusjes en niet je eigen zusje. Maarja jij hebt lol daar en dat is net zo belangrijk. Geniet ervan en k volg je hihi. Xxx

  • 12 Februari 2012 - 14:44

    Anita:

    Haaaa Suuske!!!!

    Lekker genieten daar heerlijk .... Vind het super leuk om je verhalen te lezen en je kunt het ook weer zo lekker vertellen hahaha.
    Geniet er van. En op naar het volgende verhaal :)
    Kusss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 148425

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: