Bye Bye werk - Reisverslag uit Toronto, Canada van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Bye Bye werk - Reisverslag uit Toronto, Canada van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Bye Bye werk

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

11 September 2020 | Canada, Toronto

8 september 2020:

Het is zo een dag, zo een moment, vol onzekerheid. Hou ik mijn baan of niet? Wat gaat er gebeuren? ik wil echt niet weg uit het land waar ik me thuis voel! Hoe en wat gebeurd er allemaal?

Ja, het bericht is binnen, een groot deel van de klantenservice moet er uit, en mijn kantoor waar ik werk is daar een onderdeel van. 

Precieze details zijn er nog niet ,dat word morgen bekend gemaakt. Ik vrees het ergste en val van de ene jankbui in de andere. 
Het is mijn "weekend" en "toevallig" besloten om voor een paar dagen een auto te huren en op stap te gaan. En tijdens deze dagen het nieuws dat er duidelijkheid gaat komen. 

Drama in gedachten, ik wil echt voor geen goud terug naar Nederland, ik voel me thuis hier.

Het zijn extreme woorden, maar zo voelt het wel. Houd het nou nooit eens op? Kan mijn leven nooit eens goed gaan? Waarom overkomen mij altijd deze extreme dingen? Het klinkt alsof ik er al vanuit ga, dat ik mijn baan verlies. En zo voelt het nu ook. Ondanks dat ik altijd zeg dat alles met een reden gebeurd, haat ik het, dat ik die reden niet op voorhand weet. 
Die verdomde onzekerheid! De gedachten die overal naartoe gaan! 

Ik moet een andere baan vinden die me sponsoren. En voor minimaal een jaar. Dit zodat ik ook mijn PR(permanente verblijfsvergunning) kan blijven aanvragen. 

Ik ben verdrietig, voel me wanhopig en weet niet wat ik moet. 
Ik heb huilbuien. Het ene moment zak ik ineen van de drama die er in me om gaat en het volgende moment denk ik helder na, want er is noueenmaal geen duidelijkheid en dat komt morgen pas. 

Ik probeer er over te praten, en ook dat helpt niet want er is te veel onzeker. 

Ik ben bang van mijn eigen gedachtes. Ik weet dat er altijd deuren openen wanneer andere deuren sluiten. Ik moet niet opgeven. Het is zo onduidelijk allemaal. Ik wil weten waar ik aan toe ben en ik wil vooruit met mijn leven.  

‐----------


9 September 2020:

1 dag later en het leven staat op zijn kop. Plots is het zeker, jk heb geen baan meer. Het kantoor waar ik werk... uhh  werkte... is per vandaag gesloten. 

Het eerste moment was dramatisch. Daar gaat mijn werk.... Dit is het dan.... Kut, klote, shit, godver. Na meer dan 6 jaar bij deze werkgever gewerkt te hebben sta ik nu opeens "werkloos". 

Ik heb geen idee wat er gedaan word en hoe ik ondersteund ga worden. Ik wil echt niet weg uit Canada, en moet er dan ook alles aan gaan doen om te kunnen blijven. 

Mijn wereld staat op zijn kop. Ik weet het allemaal even niet meer. Alles gaat niet zoals verwacht en ergens toch ook wel. 

Gister voelde ik het al aankomen en liet ik mijn tranen al lopen. 

En nu is het zeker. Het is zo raar om in deze positie te zijn. Zo veel onduidelijkheid en knzekerheid. Zou ik dan nu eindelink een ma-vrij baan kunnen krijgen? Een normaler balans in het leven hebben? 

Wil ik dat wel? Wat wil ik nu? Welke kant wil ik op gaan? Ja team leader vind ik echt onwijs leuk om te doen en vooral het stukje coachen en developpen.  Maar wat nu met Kai.... En thuis werken ja of nee? Het zijn allemaal dingen waar ik nu hard over na moet denken, want op dit moment weet ik het even niet. 

Ga ik voor de grote markten of zoek ik nu juist gericht naar de kleinere bedrijven? 

Hoe kan ik zorgen dat ik meer ontwikkel, meer plezier heb? En daarbij zorgen dat ik ook hier kan blijven? 

Zo veel vragen gaan er door me heen. Ik wil het graag weten, en me verder ontwikkelen. Ga ik een hondentraining doen? 

Alles is voor mij nu even vaag, ik weet het niet. Emoties gaan alle kanten op. Constant open ik mijn mail in de hoop daar meer duidelijkheid te gaan ontvangen. 

Maar ik ben bang van niet. 

Niet meer vandaag.... het is al binna middernach en ik ben kapot. Ik ga proberen te slapen en zie morgen wel weer verder. 

Mijn wereld staat op zijn kop. En even weet ik het allemaal niet meer.  Voorop staat een nieuwe baan zoeken/krijgen. Tegelijkertijd weet ik niet wat voor baan ik eigenlijk wil. waarin en hoe. Welke kant ga ik op.... Het is allama chaotish in min  hoofd. Morgen pak ik pen en lalier en ga er verder op door. Zo veel gedachtes. Ik weet het even niet meer. 

Ik ga nu slapen... weltrusten

---------

10 September 2020:

1 dag na het officiele bericht, nogsteeds gaan de emoties heen en weer, en tegelijkertijd is de grootste schok nu wel geweest. 

Ik kijk op "workplace" (facebook van het werk) En ik zie het ene account na de ander gedeactiveerd worden. 
Snel maak ik nog screenshot and sla ik foto's op die ik graag bewaren wil. 

Een laatste post met felicitatie voor mijn manager. Man wat een kutdag om jarig te zijn zeg! 

Ik besloot het liedje "you never walk alone" te delen met als uitdaging voor iedereen om hem om 10 uur te draaien/luisteren. Geinspireerd door die actie op de Radio in maart toen ik vast zat in Nederland. 
Binnen enkele uren in Europe maar dan 300 likes ervoor en vele steunende berichtjes. 

Oude team genoten, managers, teamleaders en gewoonweg mensen die mijn naam kenden en zelf mensen die me niet kennen.  Overal komen opeens steunende berichtjes vandaan wat overweldigend en hartverwarmend is. 

Ondertussen wacht ik nogsteeds op het beloofde mailtje met details. Ik wil meer weten hoe of wat. Ik wil weten wat ik moet doen om te zorgen dat ik hier in Canada kan blijven. 

Ik wil weten waar ik aan toe ben, en wat ik nu moet doen. Toch probeer ik mezelf af te leiden. Ondanks dat ik elke secobde in mijn mailbox probeer te kijken en te zien of mijn account gedeactiveerd is. 

Het is echt onwijs raar. Nooit had ik verwacht dat dit me zou overkomen. Kndanks dat de kans steeds groter werd gezien het toerisme industrie totaal ingezakt is. 

Het voelt allemaal nog heel onwerkelijk. Is dit echt gebeurd?  Hoe dan? De zon schijnt en ik ben opweg naar het centrum waar ik ga lunchen met ..... 2 meiden die voorheen in mijn team zaten. Dit is allemaal zo raar. Opeens voelt het alsof ik nog maar net begonnen ben bij dit bedrijf, terwijl ik meer dan 6 jaar in dienst was. Ik ben door vele levels heen gegroeid, van klantenservice, naar Customer relations, naar Senior en nu naar Team Leader waarbij ik een team van 20 man managede! 

Ik heb kunnen verhuizen en op deze manier mijn droom uit laten komen. En nu, wat wil jk nu? Waar ga ik nu heen? Wat ga ik nu doen? 

Nogsteeds probeer ik het allemaal te laten bezinken. Wat een rare tijd is dit toch...... 

‐-----


11 September 2020


Het is weer een dag verder waarbij ik vandaag vol op in de "actiemodus" zit. 

Meerdere mailtjes gestuurd naar mensen die me hopelijk meer duidelijkheid kunnen geven over mijn visum. Ook heb ik de e-mail wel ontvangen, echter geeft deze me niet de duidelijk van het lint wat voor mij nubhet meest belangrijk is. Hier in Canada kunnen blijven.
Tegelijkertijd meerdere oproepen en mensen laten weten dat ik nieuw werk zoek. Vandaag dus een tijd gezeten om mijn CV te updaten en mensen die me al hebben aangesproken en gevraagd om dit door te sturen, hebben mijn CV zojuist ontvangen. 

Met nieuwe moed zal ik een nieuwe fase van mijn leven beginnen en hoewel ik nog geen idee heb hoe alles zal verlopen, ben ik zeer gemotiveerd om er ALLES aan te doen om het op zijn plaats te laten vallen. 

Ik ben en blijf een gelover in "alles gebeurd met een reden" en misschien is dit de tijd om verder te groeien, nieuwe uitdagingen aan te gaan en me te verdiepen in iets nieuws en anders dan wat ik gewend ben. 

Sowieso vind ik het coachen, motiveren, analyseren en actieplannen maken geweldig. Het helpen om mensen hun doelen te laten behalen op professioneel en persoonlijk gebied. Om sterker in eigen energie te staan en te ontwikkelen. Nu is het uiteraard de vraag welke baan daar het beste bij aan sluit, sowieso team leader wat ik al deed uiteraard. Echter zal het toch een verandering in Branche worden, want de toerisme branch geeft geen zekerheid gedurende deze tijden. Uiteraard vele vragen en onzekerheden, tegelijkertijd als je geen actie pakt zal er ook niets veranderen of gebeuren. 


Dus ja, uiteraard is het nooit saai in mijn leven!! 

Want saai is ook maar saai toch.....  Zo beleef ik nog eens wat en kan ik weer elke dag sterker in mijn schoenen komen te staan. 


Dus ondanks dat het K*T is, heb ik positieve moed dat alles zal gaan zoals het hoort te gaan. 


Een hele fijne dag verder voor jullie. 


Liefs, Suus



  • 12 September 2020 - 00:56

    Mama ♥️:

    Lieve Suzanne, bijzonder dat ik de eerste ben die dit leest...ofwel reageert. Natuurlijk waren wij al op de hoogte. Lieverd wij de Waardjes komen er wel. En nee, het is niet makkelijk, maar de wil is groot en sterk. Zet hem op, het komt goed daar heb ik alle vertrouwen in. Prio: in Canada blijven...dus werk vinden en mensen inschakelen voor hulp. Daar ben je al mee begonnen. Hoe dan ook, wij zijn mega trots op jou. Dikke knuffel van papa en mama

  • 12 September 2020 - 09:24

    Hans En Elma:

    Lieve Suzanne,

    We wisten gisteravond even niet hoe te reageren. Wat een grote zure appel om doorheen te moeten bijten! We leven intens met je mee en hopen dat je met al je doorzettingsvermogen weer snel iets anders in Canada vindt. We horen van je ouders wel van de hoed en de rand: hoe ver ben je met de Canadese nationaliteit, heb je al een permanente verblijfsvergunning, heb je recht op een sociale uitkering. En zo zijn er vast wel meer vragen die zo door je hoofd spoken. Fijn dat je je positieve instelling weet te behouden! We wensen je dan ook heel veel succes bij het vinden van een nieuwe job. Zet hem op, we gaan duimen voor je.
    Hartelijke groet van ons samen.

  • 12 September 2020 - 10:04

    Geery:

    Lieve Suzanne,
    Poeh, dat hakt er even in!! Ondanks dat het bekend was dat er veel ontslagen zouden vallen.
    Maar het aan de lijve ondervinden is een heel ander verhaal.
    Suus, je bent nog jong. Je hebt veel werk- en levenservaring opgedaan. Wanhoop niet, ook voor jou gaat de zon weer schijnen. We denken aan je.
    Liefs,
    Hans en Geery

  • 13 September 2020 - 14:44

    Ineke:

    Lieve Suus, via Facebook wist ik inmiddels dat het over was met je baan. Mooi dat je de rollercoaster waarin je terecht was gekomen op papier hebt gezet en onns deelgenoot hebt gemaakt van de uiteindelijke positieve instelling om ervoor te gaan en actie te ondernemen. Ik wens voor jou dat het vinden van nieuw werk snel zal lukken. Denk aan je en duim voor je. Lieve groet, ineke

  • 02 Oktober 2020 - 16:34

    Bianca:

    Succes met het vinden van een nieuwe uitdaging!

    “Try not to resist the changes that come your way. Instead let life live through you. And do not worry that your life is turning upside down. How do you know that the side you are used to is better than the one to come?”

    By Rumi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 148616

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: