Bijna een maand verder - Reisverslag uit Toronto, Canada van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu Bijna een maand verder - Reisverslag uit Toronto, Canada van Suzanne Waard - WaarBenJij.nu

Bijna een maand verder

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

03 November 2020 | Canada, Toronto

Hey lieve mensen,

Als eerst bedankt voor de steunende berichtjes!

Zoals jullie je wel kunnen voorstellen zijn het allemaal hectische tijden. Dus bij deze even een update van hoe ik er nu voor sta.

Sowieso met mijn huidige werkvisum mag ik tot Januari 2022 in Canada blijven. Uiteraard is dat meer dan een jaar, echter het nadeel is dat ik enkel voor Booking mag werken. Dit betekend dus eigenlijk dat ik niet mag werken, tenzij ik een baan vind die bereid is om mij te sponseren. Dit is uiteraard een pittige uitdaging, vooral met de huidige corona arbeidsmarkt.

Er zijn 3 opties voor mij om te kunnen blijven:
1. Trouwen met een Canadees <- Nou ik verwacht niet dat dat spoedig zal gebeuren want die moet ik dan eerst nog ontmoeten! haha
2. Studeren <- Ik en geheel terug de schoolbank in, is ook geen optie. Daarbij dient ik daarvoor een assessment te hebben van mijn verleden studie en hoeveel punten/credentials dat waard is om te kijken of ik een studie verkort kan doen. Ik heb de gegevens al aangevraagd en verstuurd, echter dit duurt mogelijk ng zo een 3/4 maanden, afhankelijk van hoe snel de Nederlandse school mijn gegevens door stuurt en daarbij hoe lang het duurt voordat de credentials zijn omgerekend.
Deze punten heb ik namelijk ook nodig voor mijn PR aanvraag.
3. Werk vinden die mij sponsort.

Wel heb ik te leren gekregen dat ik voor een studie van minder dan 6 maanden geen studenten permit nodig heb. Daarbij heb ik met de Immigration Lawyer bevestigd dat ik de cursus ook kan volgen met mijn huidige visum.

Dus wat is mijn ''Plan van aanpak'':
1. Sowieso vele sollicitaties versturen, in de hoop dat ik op die manier een baan vind waar ik gesponsord word.
2. Een parttime studie doen in de tussentijd die korter is dan 6 maanden -> In de hoop dat ik daarmee ook meer kans maak op de banen markt.
3. Mogelijk kijken om tussen het solliciteren door, vrijwilligerswerk te doen. -> Ook hiermee mogelijk meer netwerken en de kans op een baan vergroten en in ieder geval laten zien dat ik bereid ben om te werken
4. Hopen dat ik spoedig de credentials ontvang voor mijn Nederlandse studie zodat ik mijn PR kan aanvragen.

Mijn doel is om een baan te vinden voor 1 februari 2021.
Indien me dit niet lukt zal ik tijdelijk terug gaan naar Nederland, totdat mijn PR geregeld is. Ik heb deze datum zo gesteld, aangezien mijn vorige werkgever tot 6 maanden na de ''lay off's'' nog de relocation betalen. En dan zal ik overwegen om een container of opslag hier te hebben. Maar dat hou ik nog ver in mijn achterhoofd, want ik wil gewoon heir blijven en zal er alles aan doen om dat voor elkaar te krijgen!


Hoe gaat het tot nu toe met mijn actie plan?
Ik heb al een hoop solliciaties de deur uit gedaan, wat sms een beetje voelt als tijdsverspilling, wegens het ontbreken van een reactie van de tegen partij. Stop ik veel moeite en tijd in mijn sollicitatiebrief te schrijven, en voor elke baan mijn CV aanpassen zodat het overeen komt met de baan. Het zijn soms maar kleine aanpassing, echter als je dat elke keer moet doen, gaat er een hoop tijd in zitten. Daarbij hebben sommige bedrijven een online systeem met pagina's en formulieren om in te vullen, wat uiteraard ook de nodige tijd kost. Het ontbreken van een reactie op die sollicitaties is dan niet echt motiverend en zorgt een beetje voor een gevoel dat ik ''vast zit''.
Ik ontvang liever een ''nee'', dan helemaal geen reactie.

Maar ja, dat is dan ook precies de reden waarom ik nu parttime cursussen wil en ga volgen. De eerste studie begint deze week en gaat over de menselijke seksualiteit. Hier ligt een groot deel van mijn interesse, want het liefste wil ik groeien naar een baan als ''Life Coach'' in combinatie met ''Diversity and inclusion'' rollen. Bij deze cursus komen er veel onderwerpen aan bod, welke me met beide rollen zal kunnen helpen.
Vervolgens in Januari hoop ik te beginnen met een cursus compleet gericht op diversity and inclusion.

Diversity and inclusion houd in: De diversiteit van mensen, uit meerdere culturen, verschillende culturele achtergronden, seksuele geaardheid, levenservaringen en afkomst. En het zorgen dat er dus genoeg diversiteit is onder de werknemers waarbij iedereen gelijke kansen krijgt.
Het onderdeel van ''Inclusion'' heeft vooral te maken dat iedereen zich verbonden voelt met elkaar. Dat er activiteiten worden georganiseerd zodat iedereen zich gehoord voelt. En hier komt dan ook het stukje bij qua mentale gezondheid.

Soweiso met een cursus volgen heb ik in ieder geval het gevoel dat er progressie is in mijn leven en niet dat ik ''vast zit''.
Daarbij ook de mogelijkheid en het realiseren dat indien ik terug ga naar Nederland, dat dit enkel tijdelijk zal zijn, geeft me ook een soort rust. Soms hebben we gewoon even de tijd nodig om alles in te laten zinken en op een rijtje te zetten.

Mocht het nou zo zijn dat ik werk vind/heb gevonden, dan laat ik dat uiteraard weten. Dus vragen of ik al iets gevonden heb, heeft geen nut, want ik laat het wel weten wanneer dat het geval is ;).

Zoals jullie wel kunnen zien, heb ik voor mijzelf duidelijk gemaakt wat er moet gebeuren en wat ik aan het doen ben.

In de tussentijd mag ik uiteraard niet vergeten te melden hoe blij ik ben met Kai! Deze maand heb ik echt gemerkt hoeveel vreugde het hebben van een hond geeft. Dagelijks maak ik een wandeling met hem en vaak in het park naast huis.

Daarbij ben ik ook echt mijn best aan het doen om te genieten van de tijd die ik nu in Canada heb, en van de vrije tijd op zich. Want een werkgever met het aantal vrije dagen dat ik had, zal lastig worden.
Een paar weken gelden ben met met een paar vrienden wezen kamperen in Killbear Provinical Park. Op het laatste moment had ik nog een auto gehuurd voor een week, want 1 van de personen liet het 1 dag van tevoren afweten, terwijl die de auto had. Ik kon kiezen, of de auto huren voor 2 dagen, of voor een week wat relatief een stuk goedkoper was. Dus uiteraard gekozen om de auto een week te nemen.
Het kamperen was echt super! Ondanks dat 1 nacht voor mij net te kort is en ik liever 2 nachtjes weg had willen zijn. De eerste aankomst dag in het park was het mooi weer. Zonnig, klein beetje wolkjes, prachtige herfst kleuren en een koel windje. Als eerst hebben we de tenten opgezet en zeil opgehangen.
Daarna zijn we een wandeling wezen maken naar de vuurtoren. Man wat was dat mooi en genieten!
Op de terugweg besloot ik extra langzaam te rijden, om op die manier hopelijk wat hertjes te zien. Het was tenslotte zonsondergang en het perfect tijdstip!
En jael hoor denk dat we wel 5 hertjes gezien hebben als het er niet meer waren. Sommige ook echt letterlijk naast de weg op nog geen paar meter afstand. Dat was ook wel heel grappig, want bij een ging ik opeens heel langzaam rijden, en een vriend die naast me zat vroeg wat er was. Want die zag het hertje niet, terwijl het hertje echt super dichtbij was. Hahaha.
In de avond werd het kampvuur aangezet. Helaas begon het wat te regenen, dus gingen we redelijk vroeg de tent in om te slapen.
Man ik heb in eeuwen niet zo beroerd geslapen hahaha. Ik moest tig keer te tent uit omdat ik moest plassen. Met en stiekeme angst om beren te zien. Want ja, die waren er ook in het park. Daarbij het lawaai van de wind en de regen, en gesnurk van het persoon nast me.
Wel was ik heel verrast hoe rustig Kai was, Normal als hij dingen hoort die hij niet kent, begint hij te blaffen. En deze nacht helemaal niet! Misschien hielp het ook dat hij naast me lag en daardoor zich veilig en vertrouwd voelde.
In de ochtend het wakker worden was heerlijk, gelijk met Kai geknuffeld en die was ook zichtbaar aan het genieten. Ik had zo een soort ding voor in de grond gekocht, waar ik een riem aan kon doen, zodat ik hem ''los'' rond kon laten lopen. Wat een ideal ding was dat zeg.

De ochtend was droog, echter zodra de midag begon, begn het te regenen. We hebben alsnog een wandeling in de regen gemaakt, wat niet het mest fijne was, allowel het alsnog erg mooi was.
Daarna terug gereden naar huis.

Doordat ik die week en auto had, ben ik heel veel de deur uit geweest. Maandag had ik een rust dagje. Dinsdag ben ik met 2 meiden die vooheen in mijn team zaten, een bakkie wezen doen en stuk gelopen in een park aan de andere kant van de stad. Op woensdag ben ik bij een ander meise die in mijn team zat, langs gegaan op kraamvisite, want die was een aantal maanden ervoor bevallen en nu kon ik eindelijk die kant op. Met de auto was het maar 45 min terwijl met ov het meer dan 1,5 uur zou zijn.
Voordat ik bij haar aan kwam ben ik eerst nog naar Scarborough bluffs gegaan, weer en park waar ik lekker met Kai heb rondgelopen.
Vervolgens op donderdag ben ik met een oudcollega naar ''The Sandbank'' gegaan voor een dagje. Hier hebben we meerdere wandelingen gemaakt. Het was redelijk bewolkt, maar toch ook erg mooi! Hier was een wandeling ''the dunes trail'' wat al aangeeft dat er duinen zijn. Ik kan eerlijk zeggen dat dit park em echt even aan Nederland deed denken. Schoorl en de klimduin daar, met de zee in de buurt. Hier was het natuurlijk geen zee, maar wel strand van een meertje. Het was echt een hele mooie wandeling en wederom een erg geslaagde dag.
Tot slot die vrijdag ben ik weer wezen kajakken. Ik vind het heerlijk om at alleen te doen. Dit seizoen had ik gekozen voor een mmbership waardoor ik veel geld heb kunnen besparen met mijn kayak uitjes. Het was ook de ena laatste week dat ze nog open waren. En nu met de herfstkleuren, kon ik het neit laten. Zodra ik begon hing er een mist over het water, wat weer een hele andere charme gaf aan het kayakken. Het is zo leuk om te zien hoe veel het veranderd, terwijl het dezelfde plek is.

In deze rivier, rond deze tijd van het jaar, gaan ook de zalmen tegen de stroom in om eitjes te leggen. Dit had ik vorig jaar ook al gezien en ben er ook dit jaar weer wezen kijken. Het is zo leuk om ze te zien springen!
En dat was dan de week met dat ik een huurauto had.
Dat is nu anderhalve week geleden. In die anderhalve wek heb ik me weer verbaast over alle halloween decoraties hier.
Het is echt een grote happening en zo veel huizen zijn extreem versierd of hebben zelfs muziek op ect!
Verder ben ik zoals gewoonlijk dagelijks buiten om een wandeling emt Kai te maken. De ene keer ga ik het par in en de andere keer het strand en soms loop ik door naar de starbucks voor een koffie en neem ik Kai daar naartoe mee.
Eergister avond (1 nov 2020) Was het zowaar aan het sneeuwen. Ik had verwacht dat dit de volgende dag weg zou zijn, maar niets was minder waar!
Gisteren was er nog een klein laagje sneeuw te vinden! Deed me denken aan de Nederlandse hoeveelheid sneeuw haha. Ik en redelijk op tijd de deur uit gegaan en heb weer 2 uur gewandeld door het park. De herfstkleuren, in combinatie met het zonnetje en in combinatie met het laagje sneeuw was echt betoverend mooi. Ik blijf het grappig vinden dat veel mensen een hekel hebben aan de sneeuw, en mij maakt het vrolijk! Vooral met het zonnetje erbij. De zon en de sneeuw! Prachtige combinatie!!
Lekker veel lagen aan, een muts op en sjaal om, en dan bij thuiskomst een lekker warme kop thee! Ook kaarsjes gaan weer aan want het word nu weer eerder donker.

Oh ja dat was ook een stunt deze zondag!! Hier was de wintertijd dit weekend in gegaan. Mijn mobiel past de tijd automatisch aan, maar mijn klok in huis + horloge + klok op de oven, moeten allemaal handmatig gewijzigd worden. Ik was het helemaal vergeten!
Dus in de ochten kijk ik op mijn mobiel en nog neit veel realiserend van het verschil, ga ik een wandeling maken met Kai, haal ik mijn koffieen kijk ik op mijn horloge. En ik dacht, Wow wat gaat de tijd snel vandaag!!
Even later thuis aangekomen, was ik wat spullen aan het opruimen en keek ik op de klok van de over Wow is het al bijna half 3? en ik heb nog helemaal geen trek in lunch!
Ik pakte mijn laptop en zag daar opeens een andere tijd staan, ik pak mijn mobiel, heh?! Het is een uur vroeger!!!
Toen viel het kwartje! De klok was een uur terug gegaan. De hele ochtend was ik al in een toestand van ''wow'' wat gaat de tijd snel. En ja. Nu verklaarde het waarom.

Nou dat is wel weer even ene goede update voor zover. Voor nu, ga ik weer verder met de sollicitaties versturen! Oke...... ik ga eerst weer wandelen met Kai, een boodje halen en mijn koppie koffie halen. En daarna weer in sollicatie modus.

Een fijne dag verder voor jullie allemaal!

Liefs Suzanne

  • 03 November 2020 - 15:32

    Hans :

    Weer een heel verhaal, Suzanne !
    Los van je verblijfsperikelen geniet je duidelijk volop. Blijven doen hoor!
    En verder zullen we voor je duimen, logisch toch?
    Toi, toi, toi
    Groeten van Hans en Elma

  • 03 November 2020 - 16:46

    Ineke Van Uitert:

    Hallo Suzanne
    Weer een heek verslag. een aantal dingen wist ik natuurlijk al via Facebook. Fijn om te zien dat je zo geniet van het hond-vriendje en de natuur. Goed dat je voor jezelf hebt bepaald hoe je met deze situatie kan omgaan. Blijf optimistisch en succes met studie en solliciteren.
    Lieve groet van mij.

  • 04 November 2020 - 18:50

    Geery:

    Hi Suzanne,
    Ik ben er even voor gaan zitten dit verslagje (hum, hum) te lezen.
    Fijn dat je ondanks de onzekerheden positief bent/wilt zijn en opzoek bent naar mogelijkheden waar je je happy bij voelt.
    Ik wens wens je ook namens Hans succes met solliciteren en de cursussen die je wilt volgen.

    Geniet van de natuur in je omgeving samen met Kai. Dat geeft rust.

    Lieve groet,
    Geery

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Mijn blog begint met mijn stage in het buitenland. Vervolgens ben ik mijn "reis" gaan vervolgen met werken en wonen in verschillende landen. Daarbij heb ik een wereldreis gemaakt en heb ik zelfs op een cruise schip gewerkt. In 2019 ben ik naar Canada, Toronto verhuisd en in Canada heb ik mijn "thuis" gevonden! Ik heb mijn Permanente Verblijfsvergunning en ben niet van plan om weer naar een ander land te gaan om te wonen/werken. Om deze blog toch wen beetje bij te houden, zal ik zo nu en dan iets schrijven, al duurt het soms maanden! Uiteraard blijf ik ook op vakantie gaan wen weekendjes weg hebben, dus er valt genoeg te lezen (Als ik blogjes schrijf tenminste). Ik hoop dat je geniet van het lezen van mijn avonturen en veel plezier! Laat gerust een berichtje achter! Groetjes Suus

Actief sinds 21 Feb. 2008
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 148612

Voorgaande reizen:

21 Juni 2018 - 25 Juni 2018

Citytrip London

06 Oktober 2016 - 20 Oktober 2016

Roadtrip Spanje!

19 April 2016 - 22 April 2016

Stedentrip Budapest

23 Maart 2016 - 25 Maart 2016

Paar daagjes Duitsland

09 Maart 2016 - 12 Maart 2016

Stedentrip Marrakech!

08 Februari 2016 - 15 Februari 2016

Noorwegen!

04 November 2015 - 12 November 2015

1 dag Kiev & 1 week Cyprus

05 Mei 2015 - 24 Mei 2015

Vakantie Zwitserland

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Dagje Brussel

18 Februari 2015 - 19 Februari 2015

Vlucht naar Faro!

07 Januari 2015 - 11 Januari 2015

Op visite in Porto/Portugal!

28 September 2014 - 08 Oktober 2014

Vakantie 2 dagen Nice en een weekje Madeira

09 Juni 2013 - 13 Oktober 2013

Werken op een Cruise schip!

01 Mei 2013 - 12 Mei 2013

Wereldreis deel 6 VS

01 April 2013 - 01 Mei 2013

wereldreis deel 5 Nieuw-Zeeland

05 Mei 2012 - 01 April 2013

wereldreis deel 4 Australie

27 Maart 2012 - 05 Mei 2012

Wereldreis deel 3 Indonesie + Singapore

05 Februari 2012 - 27 Maart 2012

Wereldreis deel 2 Thailand

15 Januari 2012 - 05 Februari 2012

Wereldreis deel 1 China

23 Juni 2011 - 15 Januari 2012

Voorpret en voorbereiding wereldreis

17 April 2011 - 31 Oktober 2011

Turkije: Werken @ Side & verhuisd naar Alanya!

10 April 2011 - 17 April 2011

6 dgn in NL

10 December 2010 - 10 April 2011

Oostenrijk: Jetz get Gerloss!!!

04 Maart 2010 - 06 November 2010

Egypte: in Hurghada wonen & terug in Nederland

16 December 2009 - 03 Januari 2010

Oostenrijk: Ehrwaldt, chalet onderhouden

12 September 2009 - 10 November 2009

Egypte: Werken als Guest Relation

08 Mei 2008 - 31 Oktober 2008

Mallorca/Egypte: Mijn eerste reis

31 Januari 2019 - 30 November -0001

Mijn leven in Canada!

Landen bezocht: